Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tribunals

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:10

Goed bezig hoor, mooie combi zijn jullie! Je witte heks doet duidelijk haar best :j

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:12

Nog 1 van iets daarvoor. Schop onder de kont. Baan is 20 x 60 .....gebruuk 'm dan ook. >;)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:09

Filmpjes kijk ik thuis, maar ik heb in't verleden goede ervaring met Subli EM gehad mbt spieropbouw, SM. Heet nu Subli Omega 3-6-9.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:51

In welke situatie heb je het product ingezet? En wat was het resultaat? :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:10

Omega 3-6-9 is olie. Ik gebruik inderdaad ook olie is een langzaam werkende brandstof tov suiker. Misschien is merriebrok ook een optie?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:17

Ben diëtist....weet dat het olie is. :D :D :D :D :D
Vind alleen dat er op voedingsgebied heel veel gebakken lucht verkocht wordt voor heel veel geld. Vandaar benieuwd naar de context van het inzetten van het product en het behaalde resultaat. :)
Spieren bouw je vooral op door training. Oftewel ik moet vooral mezelf er toe zetten om wat structureler met haar aan het werk te gaan. Dat is 80% van het verhaal. De overige 20% is nu de vraag of ze voldoende bouwstof haalt uit haar huidige voeding. Zou zo maar zat kunnen zijn en zit het meer in mijn ongeduld om de massa er wel aan te kunnen kijken. En tegelijkertijd niet heel intensief te trainen. Beetje krom zeg maar. :7

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:26

SkyMarian schreef:
Ben diëtist....weet dat het olie is. :D :D :D :D :D
Vind alleen dat er op voedingsgebied heel veel gebakken lucht verkocht wordt voor heel veel geld. Vandaar benieuwd naar de context van het inzetten van het product en het behaalde resultaat. :)
Spieren bouw je vooral op door training. Oftewel ik moet vooral mezelf er toe zetten om wat structureler met haar aan het werk te gaan. Dat is 80% van het verhaal. De overige 20% is nu de vraag of ze voldoende bouwstof haalt uit haar huidige voeding. Zou zo maar zat kunnen zijn en zit het meer in mijn ongeduld om de massa er wel aan te kunnen kijken. En tegelijkertijd niet heel intensief te trainen. Beetje krom zeg maar. :7

Ik wist dat je diëtiste bent dus ik dacht al dat jij wel precies wist hoe het zit met spieropbouw en voeding.
Als je nu nog geen olie gebruikt zou ik dat zeker proberen, ik mix btw zonnebloem met lijnzaadolie.....

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:28

20x60 is best heeeeeeel groot, ik snap best dat je daar maar een deel van gebruikt :)
En wat een stress zeg, zo op weg naar de les. Fijn dat I gewoon toch nog tijd had om jullie nog les te geven!

Change: Fijn dat Larry het zo goed deed!
Pizza: had je dat galoppeer filmpje nu hier geplaatst of in het andere topic? Zag er in ieder geval heerlijk uit!!

Verder Jackson door de bak zien crossen, een springende Melody enz enz: kortom: iedereen lijkt een erg fijn pony weekend te hebben!

Fading: Ik ben niet naar schrikttraining geweest, maar organiseer gewoon in mijn eigen bak mijn eigen schriktraining. Een beetje wind, een longeerzweep, een plastic zak is alles wat je nodig hebt :)

Punz en Jou zijn vandaag ook weer aan het werk geweest.......... En oohhhhhhhhhhh beiden zó fijn. Helemaal gelukkig!

Edit: geweldige post hierboven SM..
Maar "helaas" zit er niets anders op dan braaf trainen!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:30

De reden om nu nog geen olie te voeren (wat imo idd wel een mooie aanvulling kan zijn) is dat ze werkelijk waar om elke scheet haar voer laat staan. Had voor de lekker een zak muesli gekocht. Ze spuugt het uit. :') En de wortels die er in gelegen hadden blieft mevroi ook niet. :Y)
Ik ga er nog wel een paar nachtjes over slapen. :))

Heb je zelf gereden vandaag Punz? :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:48

Jullie zijn een mooie combinatie SM! :j

Moest gisteren tegen mijn oude pony en zat daarom net een filmpje terug te kijken van toen hij nog van mij was.
Een paardgefokte E pony is hij, wat een ander type he dan zo'n Connie. :D
Filmpje is alweer van ruim 2 jaar geleden, time flies.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:29

Leuk dier Change fijne galop! waarom is ie weggegaan?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:39

Ik kreeg hem als 2,5 jarige en na 4/5 jaar was ik echt heel hard toe aan wat anders. Dus toen dacht ik: Ik zet hem gewoon te koop en dan zien we het wel. En een week later was hij verkocht. :=

Zelf had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan want het is echt een paard met ohz een gebruiksaanwijzing van hier tot Tokio, bij hem moet álles kloppen en als het niet klopt dan doet hij het gewoon niet, maar de eerste kopers waren de beste kopers. :D
Laatst bijgewerkt door Change3x op 29-11-15 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:42

Wat dacht je na hem, nu maar een ongecompliceerde connemara *D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:44

Precies. :D

Nou is Bosco ook een typetje die je niks geeft en hij is vreselijk dominant en eigenwijs maar we laten ons niet dwars zitten door zo'n ukkie. }:)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:48

Ach een beetje uitdaging is ook niet mis mee toch, en een wat lastigere en een makkelijkere houd de weegschaal in evenwicht toch?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:52

Ik leer me aanpassen aan totaal verschillende pony's en bepaalde situaties dus daar leer ik een hoop van. :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:57

Heel erg waar, van veel verschillende pony's/paarden rijden leer je enorm veel. Ook dat er zowat niet een gelijk is :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:30

Gave pony Elysa. Daar kun je toch niet genoeg van krijgen? :D

De regen en eind getrotseerd. Ierse dame voelde zich als een vis in het water. Het weer zal d'r wel bekend voorkomen. :))
Ze liep weer fijn. Kwartje wijken voor druk van een eenzijdige hulp lijkt te zijn gevallen. Ze draait nu keurig een wending om de voorhand. :):) Het stretchende effect was goed merkbaar. :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:46

Als hij nou een mega hart gehad had, dan had ik er geen genoeg van gekregen. :+

Dus jij hebt diehard in de regen gereden? Dapper!! Ik wilde vandaag naar buiten gaan maar het weer was zo slecht dat ik maar in de binnenbak gehobbeld heb.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:07

Ik heb gisteren avond nog een lekker rondje gereden en had voor de verandering nog eens in mijn bitten collectie geneusd en wat anders geprobeerd. Ik rij met een kandare en een kaptoom .
Ik vind dit persoonlijk erg lekker rijden eamonn loopt hier erg ligt op.
Maar eens in de zoveel tijd wil ik toch zo graag met een zacht bitje ook lekker kunnen rond rijden. Maar zonder voorwaartse energie niet gemakkelijk. Vaak lijdt dit bij mij tot frustraties en discussies want eamonn neemt graag steun omdat hij tussen zijn oren nog steeds heeft zitten dat gewicht op de achterhand nemen betekend dat hij dus echt aan het werk moet. ja deuuuh .
Maar ik had gekozen voor een dubbel gebrokken bustrens . En wat liep hij lekker. De motivatie zat er weer helemaal in.

Met welk bitje rijden jullie je pony's het liefst ?
En hebben jullie ooit met een appelbitje gereden Waren ooit zo populair of was dat toch maar niks ?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:13

Ik rijd Jaimy op een Myler level 1 watertrens. Laatst een poosje dubbel gebroken bustrens geprobeerd. Op de Myler loopt ze toch fijner.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:37

Heb een enkelgebroken dunne d trens en eenzelfde variant onderleg trens. Dubbelgebroken en dikke bitten maakt dat ze met haar hoofd gaat schudden.
Met een vorig paard ook hele goede ervaring met myler level 1.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:49

Ik reed mijn eerste paard altijd met een appelbitje, hij deed het er heerlijk op. Onze vorige pony reden we met een enkel gebroken trensje, hij had een hele smalle kaak, waardoor een dubbel gebroken bit juist heel scherp inwerkte. Melody rijden we wel met een dubbelgebroken bitje, niet te dik, anders is het een hele mond vol.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:55

Ik heb Subli EM gebruikt voor mn leasepaard, een Draver. Was ook nog erg iel en had geen kracht en body. Ook ter ondersteuning voor de spieropbouw. Punt is natuurlijk dat je nooit weet of het de Subli was of het natuurlijk verloop vh uitzwaren van het lichaam icm training :) of beide :+ persoonlijk vind ik 1,5 kg brok heel veel, maar ik heb na die Draver ook altijd paarden met van nature "zware botten" *kuch* gehad :Y) Gewoon je gevoel volgen en je kan ook iets terugdraaien als't niet werkt toch?

Filmpjes bekeken, ik moet altijd zo lachen om die fluffy van je: ze lijkt overal iets van te vinden en een weerwoord te hebben }> Ze loopt fijn in ieder geval! En dat probleempje van die bak... Ken ik nu ook :')

Ik heb een dubbelgebroken bitje, loopt ie heel fijn op. Uiteindelijk zal het ook een kaptoom+kandare worden als ik de lessen weer op ga pakken (mits hij er mee overweg kan ;) )

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:05

en dan eindelijk eindelijk een foto van mezelf op Melody....onze dochter was niet fit dus ikzei dan klim ik er wel even op en kon zij mooi foto's maken. kon ik voor t eerst mezelf ook eens op de pony zien zitten.
Afbeelding
Afbeelding