Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:04

Daarom zweten ze ook. Om de temperatuur te laten zakken. Op de huid is een ongeschoren paard niet nat. :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:45

Melody is wel geschoren en nog steeds nat van t zweet. Geen idee of de huid dan ook droog is, weet jij dat?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:14

Hier wordt Jou aanstaande maandag voor de 2de keer geschoren. Hij heeft al weer zoveel haar dat hij eruit ziet alsof hij nog helemaal niet geschoren is....
Maar goed, door nu weer te scheren voorkom ik dat hij al na vijf minuten werk weer loopt te puffen van de hitte én zit er in jan/feb wanneer het risico op echt koud het grootst is, toch al wel weer wat meer haar op hem, is dan iig niet echt kaal meer...

Mbt dekens: Punzel is toch ook wel zo hoor: alles wat je zónder zadel prima vind, moet mét zadel weer opnieuw aangeleerd worden, want is dan toch wel weer even spannend soms. Denk niet dat ik er nu aan moet denken om met zadel én deken op haar te gaan zitten... Denk dat ze dan wel de 100 meter sprint gaat verbeteren.....

En in het kader van "wat ze zonder zadel kon, nu met zadel opnieuw bevestigen", gisteren een schriktraining met haar gedaan: Plastic zak aan longeertouw en dan daarmee over haar lijf ed..
Was even spannend, maar al snel weer gewoon goed. Heerlijk dier is het toch ook:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:24

Knappe Punzel, ze doet het allemaal maar wel!

Jack nog even op zijn mooist:

Afbeelding

En deze vind ik lief, dat hoofd <3

Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:31

Brave Punzel en knappe }> Jackson!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:33

Dat is idd ook wel wat voor ons zo een beetje spelen met rare dingen. Knap van d'r hoor!

En leuke foto's !

Na een super dressuurles gisteren mocht Melody vandaag een half uurtje gymnastieken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:36

Leuk Emmy een Happy Combi zo te zien!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:48

Uitrij(inrij)deken is idd overbodig, zit tussen onze oren. Ik laat het daar lekker zitten. Vind het wel knus :+

Wow wat een sprongen Emmy! Gaaf hoor. En Jack... Tsja :') Lekker ding!

Knappe puppy Punz! Plastic wat vd grond af is, vindt Lloyd maar niets. Op de grond en erover ed is prima. Maar hoort óp de grond. Aldus Lloyd.

Vandaag súperfijn gereden! Binnen half rondje draf bood hij al lang en laag aan *\o/* Heel trots. Daarna andere kant van't erf af uitgestapt, door bosje, langs andere paarden: ook weer tóp braaf <3

Hangjongere..

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:46

JeaDH Oh wat goed! Tevreden eraf kan niet beter toch!? :D

SkyMarian Oh heerlijk! Ik merk nu ook al aan sparky dat ze ook echt leuk kan spelen, wordt helemaal wild haha!

Emmy7 Maar dekens zijn ook heeeeel eng haha! Gelukkig geeft Sparky er niet zo heel veel om haha1

Punz Schriktraining! Tof, ik wil dat binnenkort ook een keer gaan doen!

Ik heb eindelijk een passend hoofdstel. Pony maat op bijna z'n kleinste haha!
Oh, wat worden er trouwens veel grapjes naar mn hoofd geslingerd zeg :')

Persoon: 'Eh fem! Ik werd gebeld door sinterklaas!'
Ik: 'Uh, wat dan?'
Persoon: 'Nou die wil z'n paard terug..'
Ik: 'Ha-ha-ha' _O-

Of zo van, ik denk dat je paard ziek is, hoezo dan? Ja hij ziet zo wit _O-

Vandaag heb ik d'r gelongeerd! Ze deed het braaf :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:07

Hier wel in en uitstappen met een fleece. Pony's zijn geschoren (al is daar nog weinig van te zien :') ) en ze komen onder 500 gram als ik de dekens eraf haal dus vind het dan wel zo fair om een dekentje op te leggen met losrijden en uitstappen.

Leuke foto's allemaal! :D Jullie gaan goed!

Vandaag met baby Larry naar Den Ham geweest. 2 keer foutloos en heel fijn gereden!
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:19

Gaaf! ik stap ook in en uit met een dekentje, Ze staat geschoren onder 300 gram!

Hoe hoog is Larry? :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:26

Larry is 1.47 met ijzers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:27

Ah oke! Dan is Sparky gewoon een mini haha!
Had ik al verteld dat de osteopaat ook echt zei dat ik echt heel veel geluk heb gehad met mn aankoop! Ik hoop zo dat het nu beter is, afwachten duurt lang haha!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:32

Hoe groot is Sparky dan? En dat is altijd leuk om te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:47

1.42 haha!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:07

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:11

Oooh wat een mini Fading! Ze oogt groter.

Larry is al 6, maar hij blijft mijn babypony. <3

En het bos in, dat moet met het weer van vandaag heerlijk geweest zijn! Denk dat ik morgen ook ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:34

Haha ze is ook best breed!

En over een weekje kan ik bokloos boscrossen hoop ik hahah!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:09

Wat heerlijk in het bos, bij ons staat dat morgen op de planning

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:57

Oh heerlijk zo'n bosritje. Het was ook echt prachtig weer vandaag. 8-)

Toffe plaatjes weer voorbij zien komen. Lloyd is ook echt een droogkl**t. :')
Jack wappert net als Parc met zijn manen. _O- _O-
Volgens mij heeft je dochter heel veel plezier met Melody Emmy. :D
Ging het goed vandaag Elysa?

Wij hebben weer een lesje gereden. Sneeuwwitje had haar wratje weer opgeplakt en liep te mokken met laden. :roll: Daardoor zouden we al 30 minuten later dan gepland aankomen. := Werden we door de navigatie ook nog een keer via een andere route gestuurd, waardoor we klem stonden op een landweggetje en we konden een paar 100 m in de achteruit voordat we konden draaien. Stress .... zeg maar. :7
Gelukkig had juf J. nog tijd. Madammetje opgezadeld. Oortje ingeplugd en rijden met die kadet. Even de voortgang van de afgelopen 3 weken besproken. :)
Samenvatting en advies 'an die arbeit' massa op dat lijf gaan kweken. ~~}>
Stukjes waar ik tegen aanliep kan ik gewoon doorheen gaan trainen. Ze vindt het slechts moeilijk en even wennen. :D Het is zo poppig. Als ze iets moeilijk vindt schudt ze altijd even met haar hoofd. :))
In stap vooral gewerkt aan tempo controle en de impuls zien te verkrijgen dat ze dusdanig vooruit gaat denken dat je die activiteit in de hand kunt voelen en bij een kleine hulp ook direct voorwaarts gaat.
In draf mocht deze keer ook het gas los en veel aandacht voor het rechtrichten en door de grenzen heen rijden. En dan vooral de grenzen waarin ze spanning vertoont en zij moet leren loslaten én doorsjouwen. ~~}>
Startje gemaakt met het wijken. Kostte even wat moeite om de bips opzij te krijgen, maar uiteindelijk konden we een keertwending om de voorhand eruit frutsen in stap. Later in draf ook nog mee bezig geweest om de bips wat naar buiten te plaatsen op de volte. Vond ze moeilijk, maar ze doet echt dapper haar best. <3
Nog de galop meegepakt. Aanspringen rechts was natúúrlijk met de hulp van de juf geen enkel probleem. Jammer. ^) ^) ^) :')
Tot slot nog een stukje draf. Actief, wat meer naar bovengesteld zodat ze echt haar hals zelf moet dragen en werken aan de losheid en nog even rechthouden op de uitgezette lijn. Succes daarmee. <<)
Veel huiswerk. Vooral veel gaan trainen, pijnpuntjes opzoeken en met basisvoorwaarde dat ze voorwaarts blijft er doorheen gaan werken. Niet meer tutten, puppy arbeid in de kelderkast. :7

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:02

Klinkt als een heerlijke les SM, de stress die eraan vooraf ging maar weer snel vergeten.
Heerlijk als je toch huiswerk mee krijgt waar je thuis aan kan werken.

En ja klopt onze dochter geniet echt van melody!! Kan ook niet anders want het is echt een hele grote schat.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:13

Dit is huiswerk wat ik graag doe. :j
Moet ook zeggen dat de periode tussen de les ook wel fijn is. 1 week fijn narijden, 1 week de kluts kwijt, 1 week waarin het kwartje valt en dan met nieuwe werkdoelen naar juf J. :D :D :D
Probeer ook wel van te voren te bedenken waar ik graag aan zou willen werken die les. Wat is mijn doel en met welke tools zou ik graag naar huis willen. :j

Nu nog even een ei leggen of ik haar voer nog een keer ga ophogen. Nav de vorige les heb ik het krachtvoer verdubbeld. Lees van 1/2 kg brok pd naar in totaal 1 kg. Misschien dat ik er toch nog een halfje bij ga doen, zodat ze ook de bouwstoffen heeft om massa te gaan kweken. :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:25

Filmpje van het einde van de les. :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:45

Veel stof tot nadenken dus SK, waarom meer krachtvoer ze is toch altijd zo'n hittepetit? Wat voor brok voer je?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:52

Ze krijgt een basisbrok. Ze wordt van meer of minder brok niet anders in haar gedrag. Dat geneuzel is vooral het kijkerige. Eventueel meer brok om haar de ruimte te geven wat vlotter te kunnen groeien in spiermassa. :)