Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

easterimage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:09

Beste Connemara fans,

Ik heb vroeger een Connemara gehad die Easter Image heette. Toen hij 17 was is hij weer terug gegaan naar zijn fokker (Chiel Greeve) en die heeft hem doorverkocht naar iemand in Brabant. Hij zal nu 25 jaar oud zijn, maar gezien zijn conditie toen hij 17 was, zal hij nog wel helemaal fit zijn.

Ik weet dus alleen dat hij naar Brabant is verkocht en verder niets. Het was een Connemara kruisling ruin, maar toen hij nog hengst was heeft hij ook nakomelingen gehad.

Het is een bruinschimmeltje (zal nu helemaal wit zijn) en hij was ongeveer 149 hoog.

Iemand ooit nog iets van hem gehoord?

curly2day

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:18

Hoi, ik kan je niet helpen aan Easter Image, maar wij hebben hier op stal wel en Easter Katinka van Chiel staan, Katinka is inmiddels 23.
Welke moeder en vader heeft Easter Image ?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:16

Trots op rosie.! We hebben een hele mijlpaal bereikt.. *\o/*
Eigenlijk ben ik een beetje ziek dus ik ging op mijn gemak ff wat grondwerk doen, dat ging zo lekker dat ik ook een paar pasjes wijken van der vroeg. Sulletje Rosie ging vrolijk en braaf opzij _O- . Normaal liep ze altijd zo snel mogelijk doo me geen want ze vind het heel erg moeilijk. Maar snoepjes doen wonderen +:)+ ze pakte hey zo goed op dat we ook al schouder binnenwaarts aan de hand konden doen..! *-:)
Wat ben ik weer blij met mijn pony.! _/-\o_
Afbeelding
Moe maar voldaan.! :=

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:15

Yey wat heerlijk schirocco!!!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:01

Spannend kleurtje Emmy. <<)

Heel tof Schirocco. Moe en voldaan is een mooie uitkomst. :D

Heksje weer gereden. Tis net een lama op hete kolen. Ze kijkt links en de rest achter dat korte opgezette halsje sjouwt rechts. Gluren bij de buren in het kwadraat. :wow: :roll: .
Daarnaast zou ze het liefst nog met 4 poten van de vloer springen. Doet een echte Irish Lady natuurlijk niet, maar dat kostte wel moeite. :')
Dat ongeveer een royale 20 minuten lang. Geduld zat thuis bij de kachel aan de warme choco met slagroom. ^)
Maargoed ineens verschijnt dan toch dat strebertje in haar ten tonele en dan is ze zo leuk te rijden. *\o/*
Samengevat het is najaar, donker en je dealt er maar mee voor de eerst komende paar maanden. :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 07:19

Als t fijne gevoel dan ook nog maar komt SM, dan is t niet zo erg toch? Als ze vanaf t begin braaf zou zijn is het heksje natuurlijk niet meer...haha weet je in ieder geval hoe het eraan toe gaat de komende tijd.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:38

Merrie :Y)

Rosie is een mooi dier om te zien, zo één waar je nog eens naar omkijkt! Aparte kleur! Fijn dat ze het zo goed doet.

Helemaal mijn kleur Emmy <3 Melody lijkt een vrij lange rug te hebben, of vertekent het beetje? Jullie bak lijkt mooi droog!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:30

Dankj..! Ja ik was heel blij.. Rosie heeft zo haar verhaal, en zolang het maar mogelijk is hoeft ze nooit meer weg. <3

Hier ook een roze fan...
Zie mijn nieuwe beugels *\o/*
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:38

Marrit dat klopt wel idd, misschien vertekend het een klein beetje door het singeltje, maar de 185 dekens zijn allemaal op zijn rug een heel stuk te kort, dan loopt hij met blote billen :D en ja onze bak is nog mooi droog :o

Mooie beugels schirocco <3

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:13

Jack heeft de winter ook in de kop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:36

Sorry jongens van mijn afwezigheid, maar ik heb deze week meer dan 48 uur gewerkt en ik moet vannacht nog van 2:00 tot 9:00

De osteopaat is net bij sparky langsgeweest omdat ik het niet helemaal vertrouwde. En mijn gevoel klopte.. Ze zat helemaal vast en had gewoon heel veel pijn! Nu 5/6 dagen rust en alleen wandelen en daarna weer gaan rijden~!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:18

Heerlijk filmpje Tribunals *\o/*

Altijd goed om je pony na te laten kijken fading, Jaimy zat aan de rechterkant heel erg vast toen ik haar net had.

Vanmiddag heerlijk gelest, ondanks dat we de laatste weken wat op een laag pitje bezig zijn geweest, hebben we een sprongetje vooruit gemaakt :)) . Galop word steeds beter, ik kon fijn blijven zitten en doorzitten in draf gaat ook steeds beter. De aanleuning word steeds constanter, van laag naar omhoog en vise versa. Met een heel tevreden gevoel van Jaimy af gestapt!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:03

Jack heeft er zeker zin in. :):)

Goed dat je je gevoel hebt gevolgd en het niet te lang hebt aangekeken. Van een behandeling kunnen ze toch heel fijn opknappen. :)

Een sprongetje noemt ze dat. :roll:
Je hebt gewoon heel veel stappen in de plus gezet joh. +:)+ Wat is er nou mooier dan met een tevreden gevoel afstappen. :D :D

Heksje mocht ook even de voetjes van de vloer doen. We hebben een speelkwartiertje gehouden. :))
Morgen mag ze weer mee naar juf J. :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:14

Fading, je gevoel volgen is altijd goed!en t was dus niet voor niets...

JeaDH, dat klinkt goed zeg! Volgens mij gaan jullie hard vooruit als ik dat zo lees.

SM heerlijk een speelkwartiertje. En veel plezier morgen metje les!

Hier vanavond ook weer genoten. Onze dochter had weer les en melody deed het echt weer super. Het schakelen wil al wat en ook de zijgangen snapt hij steeds beter. Spelenderwijs nemen we dat mee. Dan komt er ook nog een dikke trekker onze wintervoorraad brengen en hij kijkt nog niet eens. Maar bij het opdoen van de uitrijdeken breekt het zweet hem uit, haha dan is hij nog een echte baby.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:23

Weet je hoe eng zo'n deken is?! :oo _O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:46

Haha ja nu wel. Samengeknepen billen zo eng

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:58

Ken er nog zo 1. Staleigenaar wilde van de zomer even een vliegenuitrij deken passen bij heksje. Die had ze nog liggen. Was toevallig aan het rijden. Zij wil die deken er op slingeren....heksje kneep de billetjes samen en liet zo haar gat 30 cm zakken. Deken belande op de grond en zij sprong met 4 poten van de grond af. _O-

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:13

Haha dekens kunnen heeeeeel gevaarlijk zijn, Jaimy heeft gelukkig ongevaarlijke :Y)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:20

Monsters zijn het. :D
Welke heb jij ..... misschien kunnen ze die beter handelen. :))

Overigens verder nooit geen geneuzel met dekens, maar die uitrijdeken. := :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:27

De Uitrijdeken, indeed :wow: Vd week voor het eerst afgedaan toen ik er nog opzat.
Lloyd:" >;) "
Ik:" :(:) :') "
Lloyd:" ^) "

En toen was't voor de rest van zijn leven niet eng meer :))

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:31

Hmmm misschien Heksje toch eens een maandje naast Lloyd parkeren. :)) :)) :))

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:51

Dan snap ik het al, ik gebruik altijd een "gewone" fleecedeken bij het in & uitrijden :j

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:55

Tja gewoon is natuurlijk veel beter te overzien voor de stresskipjes. :))
Heksje heeft mazzel. Ik heb echt een hekel aan dekens met rijden. Plus dat ze wollig zat is. :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:19

Ik ook maar het is wel lekker warm aan je bips.
Jaimy's haar groeit ook alweer als een malle aan, ze heeft alweer helemaal wollie oortjes /3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:32

Gek he de gewonen dekens heeft hij echt helemaal geen moeite mee, maar een uitijdeken dus echt wel!! Dat klopt dus gewoon niet. Niet rijden is een deken om en wel rijden is een zadel op je rug en geen deken om....

Hier valt het met haargroei nog mee gelukkig maar een vriendin van mij moet haar paard al haast voor de derde keer scheren deze winter zo hard groeit het bij haar paard.

SM ik vind het altijd een fijn idee na hard werken met deze kou even een deken om te leggen met uitstapen, anders koelt hij zo snel af naar mijn idee.