Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:28

Zou t het weer wezen? Kolder in t hoofd!

Wij zijn vandaag in Zuidwolde wezen springen. Foutloos rondje voor Melody en onze dochter.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:00

Afbeelding

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:05

Gefeliciteerd!

Mijn eerste parcours gister ging lekker, fijn gevoel! Helaas een balkje op 9, dus geen winstpunt.
Tweede parcours was gelijk op tijd, we konden lekker kort draaien, maar ik had mijn been er niet/te laat aan bij een dikke oxer. Nog nooit geweigerd in het parcours, dus we waren er een beetje af. Daarna nog 2x een stop op dezelfde hindernis.
Geeft niets, gewoon thuis lekker verder trainen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:10

Gefeliciteerd Emmy!! Goed gedaan *\o/*

En ook voor jou Deborah, misschien geen winst maar lekker rijden is ook belangrijk :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:30

Veel km's maken Deborah! En een risico nemen mag best, dat gaat bij iedereen wel eens fout.

Gefeliciteerd Emmy!

Ik ben een weekendje weg geweest dus zal de rest straks even terug lezen.

Stalgenootje stuurde deze foto van mijn merrie, wat 'n ezel is het ook <3
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:36

Jammer Deborah volgende x weer beter. En een balkje is niet slecht toch ?

Lieve foto change!

Wij doen met Melody maar 1 parcours. Hij zou best twee willen maar hij doet nog zoveel indrukken op op een wedstrijd dat kost best energie.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:39

Emmy, wij doen ook altijd maar 1 parcours en vooral in de winter. Dat uren wachten is niks waard!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:05

Nee, balkje is ook echt niet slecht! Had natuurlijk liever het balkje in het tweede parcours gehad :D
Dit was inderdaad ook de eerste wedstrijd dat ik uren tussen parcours 1 en 2 moest wachten. Anders hebben we altijd om en om (vooral bij kleinere wedstrijden) en 's zomers zijn er soms nog wel twee wedstrijdringen. Maar dat uren wachten is inderdaad niet echt heel fijn, als het zo koud is staan ze maar wat op de trailer..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:09

Marrit13 schreef:
In de basis zouden alle stromingen gelijk moeten zijn, je streeft allemaal het ene doel na: een happy atlete (modeterm :r )

Verschrikkelijke term is dat ja. Krijg ik een beetje jeuk van. Net als de naam bitfitter. :o
Niks op tegen om een passend bit te zoeken, maar wat een kriebelnaam. :=

Over het lesgeven. Er wordt gewoon heel veel slecht lesgegeven. En in die lessen wordt er nog meer lariekoek verkocht. :roll:
Dus als je een goede hebt.....ophokken....goed voor zorgen en nooit meer kwijtraken. :D

Werken aan de hand mis ik gewoon kennis en kunde in. Heb van Juf J wat huiswerk meegekregen om aan de hand vast te starten met een pasje zijwaarts. Zou geen kwaad kunnen om daar as zaterdag nog even op terug te komen. :+ Juf J tovert het er zo uit. Bij mij.....nou ja....kost het iets meer moeite. :+

Yeah Sparky is gewoon echt Sparky. Is toch altijd wel fijn om te weten. :))
Slaat de foenegriek al aan? :)

Lloyd is een mannelijke trol. :oo :oo :oo *\o/* *\o/* *\o/*
Hij zou er moe en hongerig van worden. <<)

Knappe Jou en Punzel. +:)+ Volgens mij ben je een op en top groom Punz. :D :D
Nog *-:) gemaakt?

Gefeliciteerd Emmy. +:)+

Heerlijk dat je met lef hebt durven rijden Debora. :7

Paarden met grote oren zijn zo leuk. <3 <3

Afgelopen weekend niet veel met heksje gedaan. Manlief is een weekendje weg en met een 5 jarig kind mee ga ik er niet op. 2 blagen in de gaten houden gaat niet goed komen. :+
Dacht ik er morgenavond meer op te kunnen. Schiet me ineens te binnen dat de accountant komt om de jaarstukken van 2014 door te spreken. -O- :+

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:15

xDebora schreef:
Nee, balkje is ook echt niet slecht! Had natuurlijk liever het balkje in het tweede parcours gehad :D
Dit was inderdaad ook de eerste wedstrijd dat ik uren tussen parcours 1 en 2 moest wachten. Anders hebben we altijd om en om (vooral bij kleinere wedstrijden) en 's zomers zijn er soms nog wel twee wedstrijdringen. Maar dat uren wachten is inderdaad niet echt heel fijn, als het zo koud is staan ze maar wat op de trailer..

Balkje is jammer maar je hebt de finish gehaald Deborah, oefening baart kunst!
Bij Iris zat er echt geen uren tussen beide parcoursen.....Toen zij jaren geleden begon met springen was het indoor heel normaal dat er 2 verschillende parcoursen werden verreden, klassiek en progressief. Nu zie je inderdaad vaak om en om en gewoon 2x klassiek....Trouwens voorheen was dressuur indoor voonamelijk ook maar 1 proef nu praktisch altijd 2.

Heerlijke Zen Foto, Change en Emmy en dochter gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:53

Emmy7 Gefeliciteerd ! *\o/*

xDebora Jammer, maar komt goed! Weer een ervaring rijker toch ? :D

Change3x Ah wat een droppie!

SkyMarian Ja de foenegriek slaat al aan volgensmij, geen kuchje vandaag! Ze vind het alleen vreselijk vies hahaha

Woei jongens, ik had vandaag een heeeele hete pony. Ging een vriendinnetje mee wandelen met haar shetje, maar ze heeft nogal een hekel aan alles wat kleiner is. Dus ze was lekker pittig heet!

Hopelijk morgen wel braaf, dan RIJFOTO'S door mijn lieve vriendinnetje Zoey Dercks fotografie :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:45

JeaDH schreef:
xDebora schreef:

Balkje is jammer maar je hebt de finish gehaald Deborah, oefening baart kunst!
Bij Iris zat er echt geen uren tussen beide parcoursen.....Toen zij jaren geleden begon met springen was het indoor heel normaal dat er 2 verschillende parcoursen werden verreden, klassiek en progressief. Nu zie je inderdaad vaak om en om en gewoon 2x klassiek....Trouwens voorheen was dressuur indoor voonamelijk ook maar 1 proef nu praktisch altijd 2.

Heerlijke Zen Foto, Change en Emmy en dochter gefeliciteerd!

Ik denk dat er door oa prijsuitreiking, ombouwen, parcourslopen etc. toch wel 2 uren tussen zat. Als je dat vergelijkt met de 2 minuten die ik altijd gewend ben, is het wel uren. Het kwam er inderdaad wat overdreven uit in mijn post hiervoor. Het is ook niet als kritiek bedoeld tegenover de wedstrijd, ik vind het erg leuk om twee verschillende parcoursen te springen, vooral het progressieve parcours wat ik nog nooit eerder heb gesprongen. Het was voor mij gewoon echt wennen, ze was bijv. nog wat warm van het eerste rondje, moet je dan het gebruikelijke inspringen of minder lang?
In de winter vind ik het dan gewoon erg lastig omdat de kou er dan bijkomt. Dan duren de uren toch wel wat langer dan de uren in de zomer.

Fading, absoluut! Was ook erg leuk aangekleed (er waren pompoenen gemaakt van hoefijzers, echt origineel) en voor het eerst een progressief parcours gesprongen!

En ik altijd maar zeggen klein maar fijn, pony van jou snapt dat begrip nog niet helemaal haha. Ik ben benieuwd naar foto's onder het zadel, veel plezier alvast!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:13

2 uur kan met gemak kloppen!
Binnen 2 parcoursen rijden vind ik daarom ook zeker geen aanrader. En uren wachten voor een minuutje springen, en vooral nu het koud is, is voor je pony ook gewoon niet eerlijk.

Hier aankomende zomer maar weer 2 parcoursen, of gewoon 1! :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:16

Mooie wedstrijd verslagen hier!

Leuk hoor, om de springverslagen hier te lezen. Jammer van hier en daar een balkje, en vervelend: een onverwachte weigering. Maar al met al lijkt het toch alsof er hier door iedereen fijne rondjes gereden zijn! Dat is toch wel het jammere van als volwassene op een pony rijden: springwedstrijden zitten er niet meer in. En ik ben totaal geen held hoor ( absoluut niet, en al helemaal geen talent...), maar zo nu en dan een b parcoursje had ik misschien toch best leuk gevonden ( na dan eerst honderduizend lessen te hebben genomen hoor:) )

Geen idee of ik een op en top groom ben SM, maar vind het gedoe zo met mijn pony's wel heel erg gezellig. Ben gewend om alles alleen te doen als ik naar les ga of een binnenbak gehuurd heb, dus nu met zijn tweeën op pad is leuk. En ik verbaas me er over hóe ongelofelijk leuk ik het vind dat Jou en Punz nu gereden worden door EK. Ik bedoel: ik heb haar natuurlijk gewoon gevraagd, dus ik vond het idee al leuk, maar dat ik er echt zó ongelofelijk volvet van kan genieten als ik zie hoe zij ze rijdt.. dat had ik niet verwacht! Ik zie gewoon hoe de pony's echt super geconcentreerd aan het werk zijn met haar, hoe ze hun stinkende best doen en hoe lékker ze dan lopen ( Oh.. Jou kan zo lekker los door zijn lijf lopen.. zo fijn!!). Daar wordt ik gewoon zo blij van. Nooit gedacht dat ik hier zó intens van zou genieten!

Verder geeft het me heel erg veel ruimte om, als ik zelf rij, heel erg bezig te zijn met de basis ( en dan mn de basis bij mezelf: hernieuwd aandacht aan gewoon netjes zitten). Jou loopt dan lekker lang-laag lekker zijn bovenlijn los te laten, en voor mij dan alle ruimte om hernieuwd te voelen en te leren.

Vandaag ook zo fijn op hem gereden. Bak was zeiknat... .maar hè... Je bent Connemara of niet... En een Connemara draait natuurlijk zijn hoef niet om voor een beetje nattigheid. Sterker nog: tijdens het uitstappen ga je gewoon lekker waterplasstampen! :

Kortom: heb een tópweekend gehad! <3 <3

Edit..
Ik zie hier een oren foto.....

Ehmm
Ooit al eens op Punzels oren gelet..?? _O- _O- _O-

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:07

Papa gaat binnenkort een tekening maken voor een stallengebouw! Zelf zaten we te denken aan zoiets (foto's van Google):
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Wel kleinschalig en niet meer dan 5 (buiten) stallen.

Edit: hoeveel uur per dag komen jullie dieren buiten? Ik lees net in een topic dat er gewoon stallen zijn waar paarden maar 3 uur per dag uit hun stal komen. Ik schrik daar eigenlijk toch best wel van..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:35

Ik schrik daar ook altijd van, en besef me dan hoeveel geluk mijn paarden hebben dat we gewoon in het Oosten wonen, en het niet al te moeilijk is om een plek te vinden waar ze zomer en winter gewoon buiten kunnen staan.
Ze gaan bij mij gewoon sochtends tegen een uur of acht naar buiten en savonds tegen vijf/zes uur ( zomers wat later) naar binnen.
Weidegang is dan wat omgekeerd; swinters volledig weidegang ( er zit dan toch niets meer in het gras) en zomers op een royaal paddock paradise achtig iets: track en paddock, onbeperkt schraal hooi, en beperkt weidegang ( anders worden ze modder vet)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:39

3 uur is voor heel veel stallen nog echt lang. Ken hier zat plekken (ook in het oosten) waar de tijd vrij buiten niet langer dan een half uur is.
Wil niet zeggen dat die 3 uur goed is, maar heb het toch ook wel heel anders gezien. Op die stallen zou ik in mijn handjes knijpen met 3 uurtjes per dag buiten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:45

Klopt hoor SM.. Ook hier genoeg stallen te vinden waar de paarden swinters niet/nauwelijks buiten komen ( of het moeten doen met een uurtje in een bak)... Maar als je het anders wil, dan is dat hier met wat moeite ( en soms inleveren op luxe) toch wel te vinden gelukkig>

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:48

Het is zeker wel te vinden. Vind een stalling zoeken toch altijd een geval van het zoeken naar de beste compromis voor paard & ruiter. :j

Mooie stallen Maxime. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:49

Met erg slecht weer vind ik 3 uur buiten lopen lang zat eigenlijk. :+

Hier komen ze vanaf een uur of half 10 tot 4 buiten, wij halen ze zelf altijd eerder op rond 2/3 uur. Dan staan ze meestal ook bij het hek te wachten.
In de zomer zijn de tijden anders.

Enneuh, heeft Punz ook van die giga oren? :')

Zoiets zou mooi zijn Maxime!

Ik ga deze afschuwelijk lelijke coole blitse termolaarzen halen zodat ik het deze winter niet koud krijg. :D
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:51

Zou het coole helpen om het warm te houden? <<) :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:57

Ok...
Ik ga een recent met Eline gedeelde, maar verder nog nooit openbaar gemaakte veulen foto van Punzel hier dan toch maar eens delen............. ( is echt wel een outing hoor...):

En ga meteen proberen of het dan achter een spoiler kan...

( maar moet even wisselen van laptop naar mobiel...)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:59

Kom maar door Punz. <<)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:01

:oo _O- :oo

Spoiler:
Afbeelding

:D Niets te veel gezegd, toch ?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:07