NRPS-taxatietopic, maximaal 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:49

ponyparadijs schreef:
lianne125 schreef:
ik heb haar vorig jaar voor de keuring gedaan omdat dit mij geadviseerd werd... notabene door ponyparadijs zelf!! helaas was dit hele evenement naar binnen geplaatst. ze had veel last van spanning. maar John Maarse bracht haar voor en verwachtte zeker een eerste plek en 1e premie. hij vond haar zeer correct. en die heeft er toch wel aardig verstand van lijkt mij. maargoed ik hecht daar niet zo veel waarde aan. meer aan de sportkwaliteiten van de merrie. en die heeft ze absoluut.

Wat heeft dat met mijn taxatie te maken?
Ik zeg nog steeds dat IK (persoonlijk) er maar 3000 euro voor zou betalen.
Dat komt omdat ze een tweede premie heeft gehaald oip de keuring.
En M loopt En dus niet zoals jij zegt Z. Iedereen kan wel zeggen dat zijn haar paard pony klaar is voor de Z.
IK kijk naar sportprestaties.

Inderdaad ik ben het wel met je eens ponyparadijs. Het is een taxatietopic en het is maar net wat jij er voor geeft en als dat €3000 is moet Lianne dat ook respecteren.
Persoonlijk heb ik Liannes pony €4750 geschat en dat basseer ik op het feit dat we destijd onze E-pony verkocht hebben voor € 2750 en die was L1 dressuur, en B springen, had onbekende ouders en was 10 jaar oud en verder geen premies gehaald of op een keuring uitgebracht.
Achteraf gezien denk ik toch dat ik Felicity van Bokshout taxeer op € 4500 aangezien ze niet in het springen is uitgebracht.

Zijn er nog mensen die mijn paard willen taxeren?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:12

Citaat:
Wat heeft dat met mijn taxatie te maken?
Ik zeg nog steeds dat IK (persoonlijk) er maar 3000 euro voor zou betalen.
Dat komt omdat ze een tweede premie heeft gehaald oip de keuring.
En M loopt En dus niet zoals jij zegt Z. Iedereen kan wel zeggen dat zijn haar paard pony klaar is voor de Z.
IK kijk naar sportprestaties.

en wat nou als ik zeg dat jij er geen verstand van hebt aangezien je het beest nooit gezien hebt. in het vorige taxatietopic heb ik haar ook gehad en toen liep ze nog B. waren mensen die er toen al 7500 euros voor over hadden. maargoed ik meng me verder niet meer in die discussie. ik weet beter en dat ze (veel) meer waard is. en btw zelfs een M pony zowel ruin als merrie krijg je echt niet mee voor dat geld. ongeacht keuringsprestaties. kun je roepen wat je wil maar is wel zo.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:40

lianne125 schreef:
en wat nou als ik zeg dat jij er geen verstand van hebt aangezien je het beest nooit gezien hebt.

Dat maakt mij niks uit hoor!
Heel bokt zit vol met mensen die er geen verstand van hebben.
En als dat jou mening over mij is respecteer ik dat zonder problemen hoor!!

lianne125 schreef:
in het vorige taxatietopic heb ik haar ook gehad en toen liep ze nog B. waren mensen die er toen al 7500 euros voor over hadden. maargoed ik meng me verder niet meer in die discussie. ik weet beter en dat ze (veel) meer waard is. en btw zelfs een M pony zowel ruin als merrie krijg je echt niet mee voor dat geld. ongeacht keuringsprestaties. kun je roepen wat je wil maar is wel zo.

In de vorige taxatie moet je ook rekening houden met een andere economische periode.
Verder vindt ik het heel jammer dat je weg loopt van de discussie!

En wat betreft dat een M pony (merrie of ruin) veel meer op brengt kan ik je uit betrouwbare bron vermelden dat je dat nog wel eens vies gaat tegen vallen als je echt wil/moet gaan verkopen. Momenteel loopt het qua paarden verkopen helemaal niet hoor!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:41

Samuel 5500 euro. jammer dat er Sjapoer in zit. dat bloed vindt ik persoonlijk niet zo fijn!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:49

mijn ervaring is gelukkig heel anders. een goed dier verkoopt altijd. heb al verschillende mensen gehad die wel geïnteresseerd waren maar haar wegdoen gebeurd gewoon niet. er zijn er weinig maar zo plezierig te rijden zoals zij ondanks dat ze af en toe wat pittig wordt. en bovendien is van werkelijk niets bang. en wat de fokkerij betreft. haar enige kind wat op de keuring is geweest was aldoor 1e met 1e premie. en dat uit een mindere hengst. dat zij zelf "maar" een 2e premie heeft betekend dus absoluut niet dat ze niet goed fokt. anders laat ik haar toch ook niet dekken. ook dit weegt mee in een taxatie maar lijkt hier volkomen vergeten. een stermerrie hoeft toch niet ook gelijk goed te fokken of goed te presteren in de sport? dat hangt van veel meer factoren af. en ik vraag ook helemaal niet wat iemand er persoonlijk voor zou geven. dat is namelijk heel wat anders dan de echte waarde van zo'n beest.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:53

lianne125 schreef:
dat zij zelf "maar" een 2e premie heeft betekend dus absoluut niet dat ze niet goed fokt.

Dat heb ik niet zien staan in het eerste verhaal... En dat beweren wij toch ook helemaal niet ;)

Sorry vind jou reactie aardig overdreven. De markt voor sportpony's is gewoon slechter als dat die bij wijze van vorig jaar was...
Daarbij komt ook dat dit een taxatie topic op bokt is, als je het toch niet geloofd en weet dat ze meer waard is waarom blijf je dan eigenwijs hier posten?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:55

omdat ik wel is wil weten waar jullie zoiets op baseren want daar zie ik de logica namelijk helemaal niet van in. enkel maar iedere keer van ja persoonlijk zou ik er niet meer voor geven dan dat. dat zag ik in het hele topic staan. bij mijn weten is dat niet de bedoeling en onrealistisch. zodoende

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:03

en wat nou als ik zeg dat jij er geen verstand van hebt aangezien je het beest nooit gezien hebt. in het vorige taxatietopic heb ik haar ook gehad en toen liep ze nog B. waren mensen die er toen al 7500 euros voor over hadden. maargoed ik meng me verder niet meer in die discussie. ik weet beter en dat ze (veel) meer waard is. en btw zelfs een M pony zowel ruin als merrie krijg je echt niet mee voor dat geld. ongeacht keuringsprestaties. kun je roepen wat je wil maar is wel zo.[/quote]

tja sorry hoor maar waarom plaats je hier dan taxatiefoto's? het is toch de bedoeling dat mensen taxeren aan de hand van de informatie die ze krijgen en foto's? we kunnen moeilijk even allemaal op bezoek komen om te kijken of ons oordeel wel klopt.
jij beweerd dat het een geweldige sportpony is, die op Z niveau loopt en makkelijk eerste premie had gehaald.
en jij denkt te weten dat ze ongelooflijk veel geld waard is, dan moet je ook niet aan anderen gaan vragen wat die ervan vinden en daarna boos worden als ze niet het antwoord geven wat jij verwacht.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:04

Onrealistisch? De hele paarden verkoop en koop is gebaseerd op persoonlijke meningen waardoor je een paard wel of niet wil. En ook die persoonlijke mening bepaald uiteindelijk wat je er voor over hebt! Dus onrealistisch kan ik het niet noemen.

Daarnaast is dit een forum vol 'paardenkenners' die het allemaal beter menen te weten dus heb je altijd en eeuwig met persoonlijke meningen en smaak te maken!

Daarnaast wil ik nog wel even kwijt dat als ik het een slechte pony had gevonden ik je natuurlijk nooit had gezegd dat je haar voor de keuring moest brengen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:06

mimeslosydy +:)+ _/-\o_

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:08

Citaat:
tja sorry hoor maar waarom plaats je hier dan taxatiefoto's? het is toch de bedoeling dat mensen taxeren aan de hand van de informatie die ze krijgen en foto's? we kunnen moeilijk even allemaal op bezoek komen om te kijken of ons oordeel wel klopt.
jij beweerd dat het een geweldige sportpony is, die op Z niveau loopt en makkelijk eerste premie had gehaald.
en jij denkt te weten dat ze ongelooflijk veel geld waard is, dan moet je ook niet aan anderen gaan vragen wat die ervan vinden en daarna boos worden als ze niet het antwoord geven wat jij verwacht.

dat waren niet mijn woorden. had je kunnen lezen. en dat ze ongelovelijk veel geld waard is heb ik ook helemaal nergens gezegd. ging mij om een taxatie van 3000 euro wat gewoonweg onrealistisch is. als jullie sporthorses bekijken zien jullie ook gewoon dat de vraagprijzen evengoed nog vrij hoog liggen ongeacht het feit of je het er voor krijgt. ik ben ook helemaal geen onbekende in de handel maar ik was gewoon benieuwd of ze in waarde gestegen zou zijn. maar er is ook vaker in het topic gezegd dat er ontzettend laag getaxeerd wordt. aan wie zal dat nou liggen, niet aan mij geloof ik

ponyparadijs

Re: NRPS-taxatietopic, maximaal 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:11

Ik vindt vaak de vraagprijzen op sporthorses ook niet realistisch!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:13

dat waren niet mijn woorden. had je kunnen lezen. en dat ze ongelovelijk veel geld waard is heb ik ook helemaal nergens gezegd. ging mij om een taxatie van 3000 euro wat gewoonweg onrealistisch is. als jullie sporthorses bekijken zien jullie ook gewoon dat de vraagprijzen evengoed nog vrij hoog liggen ongeacht het feit of je het er voor krijgt. ik ben ook helemaal geen onbekende in de handel maar ik was gewoon benieuwd of ze in waarde gestegen zou zijn. maar er is ook vaker in het topic gezegd dat er ontzettend laag getaxeerd wordt. aan wie zal dat nou liggen, niet aan mij geloof ik[/quote]

ongeacht het feit of je het ervoor krijgt?
dus wij moeten nu hoger gaan taxeren ongeacht als ze dat in onze ogen niet waard is?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:16

nee de meeste inderdaad niet nee. maar het bepaald wel voor een groot deel de markt. mensen gaan aan de hand daarvan hun prijzen bepalen. en niet van bokt. ik zie ook nergens in dit topic prijsuitschieters voor echte goede Z pony's en dat is ook een ding wat ik totaal niet snap. en B pony's waarvan gezegd word dat ze al M oefeningen kunnen worden belachelijk hoog getaxeerd. dan vraag ik mij af waarom. en daar krijg ik geen antwoord op.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:18

Citaat:
ongeacht het feit of je het ervoor krijgt?
dus wij moeten nu hoger gaan taxeren ongeacht als ze dat in onze ogen niet waard is?

wat ze in jullie ogen waard is is ze misschien wel niet in een proffesional zijn ogen. ik wou de verschillen naast elkaar leggen. misschien moet je eerst is fatsoenlijk lezen voordat je reageerd op een reactie van mij.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:21

Taxeren is altijd persoonlijk ;) De 1 ziet nu eenmaal liever iets anders als de ander :(:)

ponyparadijs schreef:
Ik vindt vaak de vraagprijzen op sporthorses ook niet realistisch!

Vragen staat vrij, verkopen is een 2de ;)

En de prijzen van nu zijn echt triest... Ik heb veel contact met handelaren en fokkers, maar die hebben nu dieren bijv op MP staat zonder prijs erbij en daar word niet eens op gereageerd terwijl daar en een leuke bloedlijn achter zit en er goede foto's bij staan :(:) Gewoon totaal geen vraag!

lianne125 schreef:
maar er is ook vaker in het topic gezegd dat er ontzettend laag getaxeerd wordt. aan wie zal dat nou liggen, niet aan mij geloof ik

Tsjah misschien waren hun het ook niet eens met de prijzen :7
Ik heb de mijne hier ook wel eens neergezet en toen vond ik ze aan de hoge kant zitten :o

lianne125 schreef:
dan vraag ik mij af waarom. en daar krijg ik geen antwoord op.

Misschien spectaculairder gangenwerk? Ander kleurtje? (want vos verkoopt gewoon minder goed!) andere bloedlijn? Andere resultaten? Wie zal het zeggen!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:22

maargoed ik blijf erbij een M merrie die aardig fokt en een goede sprong maakt en ook nog is braaf is krijg je niet mee voor een 3000 euro. ondanks de markt misschien wat ingestort is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:27

Zoals ik al zei is het voor mijn persoonlijk hoe ik taxeer.
Dus dat zou aan het kleurtje kunnen liggen, of de bloedlijnen.
Maar zoals ik al eerder heb gezegd en nu dus weer in herhaling val, zijn mijn taxatie gebaseerd op mijn persoonlijke mening. Wat een ander daar van denkt is niet mijn probleem!

lianne125 schreef:
maargoed ik blijf erbij een M merrie die aardig fokt en een goede sprong maakt en ook nog is braaf is krijg je niet mee voor een 3000 euro. ondanks de markt misschien wat ingestort is.

Je hebt volgens mij in je eerste post om haar te taxeren niks over een eerder veulen vermeld. Of heb ik daar over heen gelezen?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:28

wat ze in jullie ogen waard is is ze misschien wel niet in een proffesional zijn ogen. ik wou de verschillen naast elkaar leggen. misschien moet je eerst is fatsoenlijk lezen voordat je reageerd op een reactie van mij.[/quote]

heb ik gedaan hoor ;) als ik had gezegd goh wat een geweldige pony die is zeker 20.000 euro waard was het wel goed geweest.
maar goed, ik ga verder ook niet meer reageren zinloze discussie is dit....

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:29

jah dat ben ik dan wellicht vergeten maar je kan het zo opzoeken in de uitslagen. als veulen 1e met een eerste premie en als 3 jarige hetzelfde. ze had voor ster gemogen maar gezien de eigenaar nooit met haar in ermelo verschenen is een misgelopen kans.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:30

discussieren is nooit zinloos.
Men kan er, zolang je open staat voor een ander zijn mening, altijd wat van leren!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:30

Citaat:
heb ik gedaan hoor ;) als ik had gezegd goh wat een geweldige pony die is zeker 20.000 euro waard was het wel goed geweest.
maar goed, ik ga verder ook niet meer reageren zinloze discussie is dit....

ja nou dan zet ik hem vandaag nog op de wagen met een mooie strik erom. zo lust ik er nog wel een paar. gelukkig naarmate je ouder wordt ga je steeds meer dingen inzien.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:31

lianne125 schreef:
jah dat ben ik dan wellicht vergeten maar je kan het zo opzoeken in de uitslagen. als veulen 1e met een eerste premie en als 3 jarige hetzelfde. ze had voor ster gemogen maar gezien de eigenaar nooit met haar in ermelo verschenen is een misgelopen kans.

Sorry hoor maar ik ga voor dat ik hier taxeer niet nazoeken of er iets te vinden is in uitslagen over de pony of eventuele nakomelingen.
Dat is wat anders als ik een pony zou willen kopen.

lianne125

Re: NRPS-taxatietopic, maximaal 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:34

ik zeg toch dat ik vergeten ben bij te melden. ik ben ook een mens die wel is wat vergeet normaal meld ik het er altijd bij. ze heeft namelijk een prachtkind.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:34

Ik vind deze discussie ook zinloos worden aangezien lianne125 zelf heel goed lijkt te weten wat haar dier waard is en niet accepteerd dat anderen daar misschien anders over zouden kunnen denken :(:)

Ik ga weer gewoon ontopic!

Pebblesther schreef:
Dan hier mijn paard Samuel.

Dit vind ik een moeilijke mede door de bloedlijn en de foto's... Wat zit er nog meer achter? En heb je toevallig nog betere draffoto's?
Tot nu toe 5000 euro