Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:10

Oei punz, mazzel dat het bij 1 bok blijft, maar leuk is het niet.

Wat betreft een vooruit rijder, hier hebben we echt de mazzel dat sanne en ik samen rijden op melody. Sanne vebetert hem op mijn zwakke punten en ik op die van haar :D zo kan ik met mijn brakke lijf in draf met hem toch echt super heerlijk aan het werk....galop is echt een heeeeeeeel ander vehaal, dus dat pakt sanne dan weer extra mee in haar training, terwijl zij zelf juist meer moeite heeft met de draf en ik dat extra mee pak. Zo gaan we toch samen lekker vooruit. En dan nog vind ik een proef rijden weer een heel ander verhaal. In de training pak je mee wat goed voelt en rij ik dus echt op mijn gevoel en kijk ik wat hij aanbiedt. In de proef moet je doen wat op dat moment gezegd wordt, of hij er nu helemaal klaar voor is of niet. Soms heeft melody een extra rondje nodig om er even over na te denken en in een proef kan dat dus niet. Al moet ik zeggen, hij heeft steeds minder tijd nodig om na te denken en begrijpt steeds meer en sneller, dus het komt wel..... :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:43

Ik rij Larry helemaal zelf, zwartje heb ik zadelmak gemaakt en doorgereden en mam heeft haar eigenlijk alles geleerd wat ze verder kan, dus dat is voor mij echt een leerpaard waar ik mijn handen aan vol heb. :') Mam heeft al aangegeven dat ze ook op Leo wil wanneer hij braaf en goed doorgereden is, niet om hem alles te leren maar gewoon voor de leuk.

En ik heb super geluk met een heeeeele fijne, ontzettend ervaren instructrice die voor alles een goede oplossing heeft. Ik les sinds 2010 of 2011 bij haar en ik zou niet bij iemand anders willen lessen. :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:21

Change:
En daarbij heb jij ook nog het doorslaggevende voordeel van een jong lijf..

Geloof me: dat maakt uit!!!

( ohhhhh... Gewoon nog zo vanzelfsprekend kunnen zitten als vroeger ... Nog hetzelfde lef hebben .. Minder denken en sneller kunnen reageren .. Ohhhh ... *snik*)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:23

Ja daar heb je toch echt een punt -O-

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:12

Inderdaad, beaamt deze 50 jarige. -O-
Nieuwe dingen leren, fouten afleren en lef...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:35

Ik heb inderdaad geluk met mijn jonge lichaam.

Het scheelt natuurlijk ook als je op hele jonge leeftijd hebt leren rijden. Op een oudere leeftijd nog echt goed leren rijden is vaak heel lastig.

Maar al die enge en risicovolle dingen hoef je als 'oudje' (zoals wij het hier altijd zeggen) ook niet te doen. Daar heb je een jongere generatie voor. :')
Laatst bijgewerkt door Change3x op 11-07-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:37

Ik ben anders ook nog relatief jong en ook absoluut de snelste niet :=

Ik heb altijd bijrijdpaarden gereden (dravers) en nooit echt goede manegelessen (jonge snelle eigenwijze ponys mocht ik rijden) . Nu met een eigen pony en het paard van mijn zus welke ik gereden heb leer ik pas echt de fijne kneepjes van het rijden en wat is dat verdomde lastig :+
Sinds dat ik Bjuut heb leer ik zelf ook pas echt springen. Alsof er een wereld voor me open ging al 9 jaar lang wilde ik "goed worden" in springen :=
Maar de dravers braken balken :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:22

Dravers <3 heb er 2 gehad, meest geweldige ras ever <3 Helaas komen die nauwelijks in D-maat dus mede daarom een Connemara gekocht. En die staat nu gedeeld eerste plaats qua favo rassen :+

En heb mss een relatief jong lijf, maar met kniebeperking en... Zo schijterig als ik maar kan zijn :') Ben zo geen held. Nooit geweest ook, na mijn ongeluk met best wel heftige gevolgen is het niet beter geworden haha!. Elke buitenrit schijt ik weer 10 kleuren, dat gevoel is in de bak redelijk weg. Ik wil niet dat de angst mij gaat beheersen dus ik zoek wel alle dingen steeds op en het gaat best ok momenteel :D maar het kan je soms zo enorm beperken. Leuke hobby toch? _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:37

Het punt is Change... Dat ik als 8 jarige al op pony's reed... en tot mijn ruim 18de gewoon parcoursen sprong,en bescheiden dressuurwedstrijden reed... Maar met ouders die niet in de paarden zaten ( lees: niet in staat tot kiezen juiste pony/ geven juiste begeleiding en ondersteuning) én ivm studie ed een rij-stop van mijn ci 28ste tot mijn 40ste...tja... Daar wordt het niet beter van :D

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:44

Het is bij mij ook niet zo dat ik erg 'schijterig' geworden ben, maar merk wel dat ik er veel minder onbezonnen in ga dan toen ik jong was.
Ik heb nooit als kind een eigen pony gehad, dus Rebel is mijn wat laat uitgekomen 'Pennydroom'. Vanaf mijn 10e tot ongeveer 22e minimaal 1x per week gereden op manege en later manege/handelsstal. Mijn hobby was toen om de gekste pony's te rijden, hoe maffer hoe beter. Nou, dat doe ik niet meer! Vorig jaar nog paard gereden dat regelmatig om hoog kwam, maar toen merkte ik toch dat ik dat niet echt prettig vond.
Hier paar fotootjes van mij die 'bewijzen' dat ik nog wel durf te springen. Oke, op mijn houding valt van alles aan te merken vooral die bovenste foto met boomstam die we vanuit het waterbak omhoog springen. := Die was beetje hoger dan vanaf de waterkant ingeschat. Maar springen doen we wel. Mijn vertrouwen in Rob Jansen is groot. Als hij zegt dat het kan, dan kan het. Tegendeel is nog niet bewezen: hij had altijd gelijk.
Tegenwoordig laat ik het springen aan Nienke over, maar dat is meer omdat ik vind dat ik een beetje te groot ben voor Rebel dan dat ik het niet meer zou willen!! En aangezien er geen 2e paardje komt bij ons, spring ik dus niet meer.

Afbeelding

Afbeelding

Buitenrijden alleen of in groep ook geen probleem. Komt mede omdat Rebel tegenwoordig super braaf is en hooguit paar meter er vandoor schiet als hij ergens van schrikt, zal nooit echt op hol slaan.

Maar dressuurmatig dingen aanleren die er jarenlang verkeerd ingesleten zijn ....oei, dan voel ik me wel oud...dat soort patronen veranderen kost heel veel kruim.

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:04

ik volg dit topic eens ff :Y)
heb zelf een Oldenburger staan maar wanneer er een tweede paard komt wil ik zeker gaan kijken voor een Connemara! ben er helemaal weg van <3 <3 <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:07

WoW!! Gave foto's Esje!!

En dan zit je hier altijd een beetje bescheiden te doen.. Mán, dit is gewoon stoer!!

Misschien aan Rob vragen of hij je ook te groot vind? Want zo niet dan zou je best weer een een keertje kunnen meedoen aan een training.

Hou je toch een beetje de (spring/cross)eer van de oudjes hoog :D

Wat me er aan doet denken: ik heb tijdens de hengstenkeuring ( of was het een recreanten wedstrijd ??) de moeder van Pringle zien rijden( op Otto)..

Ohhhh ... Wat heb ik daar van genoten . Al jaren niet echt actief meer als ruiter, maar joohhhh: doe kan ríjden :oo :oo . Mán daar kan ik dan echt zo van genieten, vind ik zo prachtig !!

Edit: Welkom Sweetie!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:26

:wave: vanuit het hoge noorden. :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:18

Esje mooie foto's !!!!! Ik doe het je niet na al wil ik wel eens een sprongetje gaan maken met melody, maar dat is toekomstmuziek denk ik.

Sweetie welkom.

SM :wave: :wave: terug vanuit het hoge noorden +:)+ heel heel veel plezier!

Vandaag genoten van Sanne en Melody, ze hadden vanmorgen les en wat ging het netjes, poeh. Lekker dressuurlesje en toch stiekem proberen die pony wat meer op het achterbeen te krijgen. Wat vindt hij het moeilijk en wat doet hij goed zijn best! Tjonge, zulke mooie stukken, hij laat los in zijn lijf, sanne zit erop als een plaatje, heeeeeeerlijk <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:20

Vette sjit Esther! :wow: Officieel retejaloers en diep onder de indruk. :7

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:13

Bedankt voor de complimenten. :o Crosshindernissen lijken wel meteen stuk ruiger dan een oxer met balkjes, het is niet super hoog hoor. Maar wel super leuk om te doen. Rebel springt bij nienke fijner dan bij mij. Moeten kilootjes af bij mij...maar kijken naar je dochter is ook leuk!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:05

Esje007, wauw wat ziet dat er gaaf uit. Ik vond het nu niet lijken dat je hem in de weg zit of veel te groot bent.

SM veel succes in het hoge Noorden, hopen dat je daar wat beter weer hebt dan hier. :+

Gisteren les gehad, pony was weer braaf en vond het weer retemoeilijk (en de baas ook) maar ze begint nu wel met haar bekken te schudden (onafhankelijk van elkaar te bewegen haha) in galop, dus er zit vooruitgang in, normaal kwamen deze stijf achter haar aan, waardoor we als een raket gingen. Nu moet ik haar alleen wat meer op buiten zetten zodat ze niet naar binnen valt en balans verliest en dan krijgen we een rustige arbeidsgalop *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:20

Gefeliciteerd Saams!! ( Eigenlijk met je verjaardag, maar natuurlijk ook met de galop ontwikkelingen !)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:32

Esje, supergave foto's! En ik vind je er zo nog best op passen. :)

Saaams, hieperdepiep hoera! Gefeliciteerd! :D

Ik heb net in de regen wat lage sprongetjes gemaakt met Larry, eerst wat teveel spanning maar daarna fijn gereden! <3

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:08

Bedankt! :D

Ziet er fijn uit change

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:31

Saams gefeliciteerd en een fijne avond nog!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 22:24

Saaams gefeliciteerd!
En SM in welk hoge noorden zit jij nu? Friesland of NH :D?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:18

Zo ben je ineens weer een bezitter van 3 connemaras......ik ben echt erg :+

Ik heb nu 2 broertjes van: I love you Melody! hihihi.

Wat een leuke berichtjes hier! Kan het niet helemaal bijhouden!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 05:55

Zonnetje :') foto's O:)

Feline we zitten in Friesland. :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:04

Zonnetje wat leuk, ik ben natuurlijk ook heeeeeeel benieuwd....foto's!!!!!!