Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mirka1994 schreef:de moeder was 'gewoon'bruin die heb ik gezien en de vader weet ik helaas niet.. Het zou een zwart bonte hengst zijn wrd mij verteld maar ik heb er mijn vraagtekens bij..
Wat komen er toch een heerlijke kleurtjes voorbij, mooi zeg

PandorJ schreef:Wauw!Wat komen er toch een heerlijke kleurtjes voorbij, mooi zeg
![]()
Mijn pony heeft een aalstreep, en wildkleur, in zijn paspoort staat valk, die kleur had die nog toen die een veulentje was.
Zijn moeder is een vos, en zijn vader is een bonte! Erg aparte uitkomst vond ik zelf
Heb helaas geen foto bij de hand..

heb er nog geen een zoals hem gezien dus...

Berbers zijn ook een erg oud ras en er zijn theorieen dat ze van de AT's afstammen, dan zou het evt daarvan kunnen komen. Anders gewoon door de veel dunnere haren dan het gemiddelde Europese paard, waardoor ze meer glimmen (hoewel lang niet elke Berber die metallic glans heeft). Er zijn ook Andalusiers met een metallic glans, ok deze rassen hebben het wel in mindere mate dan de AT's met extreme metallicglans (die hebben het ook niet allemaal he
) maar het is toch echt een andere glans dan een gewone glans. Maar dit is al een keer voorbij gekomen in dit topic.. Amable had ook een mooie foto van haar Anda met toch meer dan 'gewone' glans.