Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ghashira schreef:Van schreef:wat leuk nog een konik
mond opensperren is een rijtechnish probleem(of hij is gewoon nog niet gewend aan druk van het bit) als je er een sperriem aanhangt verbloem je alleen het probleem, het lost het niet op.
Ik rij Wolf nog steeds met een touwhalster
gelijk heb je en ik weet het, maar ben me er van bewust dat ik zelf niet de nodige technische bagage heb om het op een twee drie zomaar op te lossen, vandaar... onze arabieren worden allemaal zonder sperriem gereden, en enkel ghashira wordt met een westernbit met shanks gereden, maar die is daar op getraind en met zo'n zwaar bit kan je soms "zachter"' rijden dan met een gewoon trensje, op die manier moet ik haar de hulpen maar heel zachtjes aangeven, zo kan ik op vingertopjesgevoel met haar rijden, dat is heerlijk.
Voor Juul moet ik zien dat hij op dit moment niet de sterkste wordt, want dan zit je met een heus probleem om dat weer om te keren. Ik heb wel tijd , maar op dit moment even heel weinig hulp en zonder hulp gaat het momenteel niet. Juul probeert veel te veel om uit het werken uit ete komen, door ineens het bit te nemen en weg te vluchten (zie mijn valincident) en ik wil die toestanden vermijden omdat hij er misschien dan weer als winnaar uitkomt en dat wil ik absoluut niet.... enkel Sophie rijdt nog "los" met hem in de piste momenteel. Op wandeling trekt hij er niet vandoor, dat vindt hij boeiender en dan hangt hij heel erg aan me, hij vindt steun bij mij, zijn ultieme toeverlaat.... maar ik wil ook een paardje dan je in de bak lekker kan rijden, die je kan trainen op nageeflijkheid en zijn buikspieren trainen, poep onder enz....daarvoor moet ik nu iemand hebben die hem aan de longe houdt, want soms gaat het 10 minuten erg goed en dan ineens heeft hij er genoeg van... vandaar voorlopig het sperrimepje, als hulp..wanneer nodig dus... niet altijd... komt wel goed, ik heb met de arabieren ook die fases gehad, alleen kwam die pas 1,5 jaar na het zadelmaken en bij juul dus al een half jaar na het zadelmaken... hij denkt dus blijkbaar sneller?? oef, zien dat ik nu geen arabierenfreaks tegen het hoofd stoot... onze Mirko, arabier ruin van nu 7 jaar, zadelmak gemaakt op 4, doorgereden op 5 jaar en pas echt lange afstand gaan doen op 6 jaar, begon dit voorjaar pas stout te worden...tegen te werken, truuckes te zoeken... hebben we ook weer even pistewerk mee moeten doen, sophiejte erop , want die krijgt niemand eraf..is rijtechnisch supergoed;.. en ze heeft hem weer op het goede pad gekregen, gaat nu weer supergoed, zonder toestanden zoals zwaarder bit of bijzetteugels, want daar zijn we echt wel tegen, ...
ghashira schreef:Voor Juul moet ik zien dat hij op dit moment niet de sterkste wordt, want dan zit je met een heus probleem om dat weer om te keren. Ik heb wel tijd , maar op dit moment even heel weinig hulp en zonder hulp gaat het momenteel niet. Juul probeert veel te veel om uit het werken uit ete komen, door ineens het bit te nemen en weg te vluchten (zie mijn valincident) en ik wil die toestanden vermijden omdat hij er misschien dan weer als winnaar uitkomt en dat wil ik absoluut niet....
Van schreef:@ghashira, ik denk toch dat je iets te snel gaat voor Juul.ghashira schreef:ja, soms denk ik dat ook even, maar als ik t dan vergelijk met de andere paarden, die worden veel meer gereden... in de beginfase rijden of trainen we - met grondwerk ook dus niet steeds rjiden- liefst dagelijks of toch 5/week... beter zoveel maar elke keer kort dan bv 1/week meer dan n uur ...dat zijn ze snel beu omdat het dan te zwaar wordt ...lichamelijk en geestelijk..ik merkook aan JUul dat hij graag werkt, hij komt nog steeds naar me toe, hij is gewoon heel graag bij me... soms denk ik idd, gaan we niet te snel, verlangen we niet te veel? de arabieren worden sowieso pas een jaar later (op 4 j) zadelmak gemaakt en dan verder doorgereden op 5jr, dus ik zit met Juul wel ver voor op schema...maar alles lijkt zo verlijdelijk ...maar je hebt mss gelijk... ik zal hem de komende keren n keer op sidepull rijden. zien wat dat geeft... en nog terug wat meer grondwerk: met hem gaan wandelen met de honden erbij: juul aan de lijn en de honden ook... dat vond hij steeds leuk. zo kweekt hij ook conditie , leert hij dingen uit de omgeving enz...
Ik heb idd tijd, ik heb minstens 2 andere paarden waar ik mee kan rijden als ik wil, maar ach, ik wil zo graag gewoon met Juul ook er op uit trekken... de velden in, de bossen door; beekjes door en over , het is hier zo tof om te rijden, op n half uurtje tijd zit je zo goed als in no mens land.... kan je uren rijden zonder iemand te zien, enkel akkers en weiden... noord frankrijk in zicht, beetje heuvels en dalen..heerlijk is dat..misschien droom ik idd wat te snel... beter even gas terug nemen en mijn witte araab nemen voor dit droomscenario..; wil mijn Juul niet kapotmaken, daarvoor is hij mij te dierbaar..hoewel mij velen gek verklaren dat ik voor zo'n wilde "ezel look alike " ben gevallen..ach ja, ...ik volg steeds mijn hart en niet wat anderen denken ..
Voor Juul moet ik zien dat hij op dit moment niet de sterkste wordt, want dan zit je met een heus probleem om dat weer om te keren. Ik heb wel tijd , maar op dit moment even heel weinig hulp en zonder hulp gaat het momenteel niet. Juul probeert veel te veel om uit het werken uit ete komen, door ineens het bit te nemen en weg te vluchten (zie mijn valincident) en ik wil die toestanden vermijden omdat hij er misschien dan weer als winnaar uitkomt en dat wil ik absoluut niet....
hij is al de sterkste, paarden zijn nou eenmaal sterker dan een mens, dat gevecht moet je niet eens aan willen gaan. Laat hem het bit maar pakken en laat hem maar vluchten, hij kan toch nergens heen.
Je hebt wel tijd zeg je, gebruik die dan ook, dressuurmatig aan het werk komt wel, laat hem eerst eens op zijn eigen benen lopen
pinkelotje16 schreef:ik zou jullie nog foto's laten zien van de clinic en de tandarts
eerst de clinic:
oew wat heb je daar is dat de clikker die ken ik
[ Afbeelding ]
door de lintjes
[ Afbeelding ]
het zeil maar dat is eng
[ Afbeelding ]
even wat hulp en het zeil licht er op
[ Afbeelding ]
dan de tandarts:
even in het mondje kijken (oke ik sta er echt niet sjarmand op)
[ Afbeelding ]
dat is leuk er zit iemand in mijn mond
[ Afbeelding ]
die vijl vind ik wat minder
[ Afbeelding ]
normaal gesproken is hij best moeilijk op nieuw plaatsen maar die dag was hij poes lief oke hij heeft mij een keer gebeten en hij kreeg ook een pakslaag waar mensen bijstonden maar hij beet zo hard dat ik er een grote boed uit storting van over heb gehouden ag ja het blijft bobby niet zijn zin krijgen is vervelend worden.
ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden en sorry voor de spel fouten
nadine_yvana schreef:en zo zou je buiten eigenlijk ook moeten denken maar dat is zo ontzettend moeilijkIk ben met het rijden in de bak helemaal rustig en niet nerveus, ook al vertoont hij steeds vluchtgedrag. Ik heb zoiets van ga maar als je wilt, maar je kan toch nergens heen. Een paar keer door de bak heen denderen (doet hij overigens niet heel snel hoor) vind ik geen probleem, zolang er maar geen verkeer aankomt, dat is waar mijn angst ligt.
nadine_yvana schreef:@Pinkelotje: durfde Bobby zonder problemen onder die lintjes door? Ik vind dat een leuke oefening, wil ik met Pumbaa ook nog eens proberen.
pinkelotje16 schreef:nadine_yvana schreef:@Pinkelotje: durfde Bobby zonder problemen onder die lintjes door? Ik vind dat een leuke oefening, wil ik met Pumbaa ook nog eens proberen.
nou ja zonder problemen het is meer van hoe kom ik er door heen zonder de lintjes aan te raken best lacht hoor
ik heb van de clicker training 2 filmpjes op youtube staan
http://youtu.be/7u0oqNYpja4
http://www.youtube.com/watch?v=lJbHt7KB ... NKlCLzl7kA
Van schreef:oh dan is het al een heel ander verhaal, als je met Juul dan 2 dagen ipv 4 loopt of een hoop inkort dan moet dat inderdaad geen probleem zijn. Van zulk soort dingen kunnen ze dan alleen maar heel veel leren.
het klinkt wel echt super gaaf, waarom organiseren ze zoiets nou nooit in nederland. Ik zie je uitnodiging wel tegemoet, mocht ik gaan dan wil ik wel echt alle dagen mee rijden, dat word hem dus nog niet met Wolf volgend jaar.