Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

San_P

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:52

Hey Suuske! Fijn dat je zo kan genieten van Qoke. Wij hopen dat binnenkort ook te kunnen.
We laten San ineens voor alles beleren: onder het zadel, voor de koets en in het verkeer... Niet dat we zelf kunnen mennen, maar wie weet komt 't er ooit wel eens van. Ik kijk er nu alvast naar uit om vanop zijn rug de weide velden in te trekken.
Gisteren uit nieuwsgierigheid de meetlat er ook nog eens bijgenomen. Niet exact kunnen meten, maar 't lijkt erop dat San de kaap van 1m80 gepasseerd is. Ik zal al maar een trapje gaan zoeken voor wanneer hij terug komt...

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:14

@san_p so hey dan is het een behoorlijke flinke knaap over de 1.80m. Heb je een krukje?;).
Wat leuk dat hij ook breed beleerd wordt. En ik kan je een ding zeggen het is echt genieten op een rug van een Vlaam. Helemaal als ze keihard galopperen heerlijk is dat.

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:35

Hallo iedereen hier met een Vlaams paard!

Wat leuk zeg.
Af gelopen maandag ben ik wezen kijken bij een Vlaamse jaarling hengst, afgelopen woensdag hij gebracht en is hij van mij geworden *\o/* <3
Zijn naar is Ulano hij is één jaar en 3 maand oud, en al hooog aan de maat!
Hij moet even wennen aan zijn nieuwe omgeving maar dit gaat steeds beter! ik ga elke dag even naar hem toe om te kijken hoe het met hem gaat en om natuurlijk lekker te poetsen en te knuffelen.

Hoe bevalt het Vlaamse paard jullie? /3
Ik ben helemaal weg van hem!

Hier wat foto's van mijn topper!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:23

Heey mimo15, wat een knapperd heb je gekocht zeg. Hij ziet er idd al best groot uit.
En of het Vlaams paard mij bevalt... uhm ja hij bevalt me heel erg goed. Het zijn heerlijke paarden om mer te werken. Ze zijn sterk, groot, zwaar maar niet te zwaar, koel in het hoofd. Als je met hen rijdt zijn ze behoorlijk soepel en als je in galop op zo'n brede rug zit echt dan voelt het alsof je in de hemel bent. Ik wil niks anders meer.
En ik hoop van harte dat jij het ook zo gaat ervaren.

poezeminneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:47

echt een leuk paard dat je gekocht hebt , hopelijk veel suc6 ermee

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:27

Mimo15 schreef:
Hallo iedereen hier met een Vlaams paard!

Wat leuk zeg.
Af gelopen maandag ben ik wezen kijken bij een Vlaamse jaarling hengst, afgelopen woensdag hij gebracht en is hij van mij geworden *\o/* <3
Zijn naar is Ulano hij is één jaar en 3 maand oud, en al hooog aan de maat!
Hij moet even wennen aan zijn nieuwe omgeving maar dit gaat steeds beter! ik ga elke dag even naar hem toe om te kijken hoe het met hem gaat en om natuurlijk lekker te poetsen en te knuffelen.

Hoe bevalt het Vlaamse paard jullie? /3
Ik ben helemaal weg van hem!

Hier wat foto's van mijn topper!

[ [url=m/Dai1Vv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rwo9lM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oHfn3v.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qwk5Xl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zP87hg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heee wat toevallig!
Een week of 2/3 geleden liep ik stage bij een paardenkliniek, en toen ben ik mee geweest naar jouw paard om hem te castreren! :)
Leuk paardje is het!! <3

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:43

Hey mimo15! Wat een leukerd! Proficiat! Laat het avontuur maar beginnen...

Ik heb vandaag voor 't eerst op die reuzenrug van onze San gezeten! En op de koets... Heerlijk! Hij blijft nog even ter plaatse om nog wat verder door te werken, maar dan komt hij naar huis. Spannend! Nu nog op zoek naar wat extra tijd om er echt van te gaan genieten, maar die vinden we vast en zeker!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:47

@San_P wat gaaf dat je er al op hebt gezeten en ook al op de koets. Qoke gaat minder hard vooruit tuig zweng en trekken vind hij prima maar hij blijft de band eng vinden helaas maar ik heb de tijd rustig aan.

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:52

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Hij maakt het erg goed en hij is erg lief en aanhankelijk.
Wat leuk te lezen dat bij jullie het Vlaamse paard ook zo goed bevalt!:D
NathalieBoer: Wat grappig dat jij dat bent die bij Ulano zijn castratie was, hoe toevallig! Hij maakt het goed en zijn herstel ging vlekkeloos!

San_P: Wat leuk dat je nu lekker bezig kunt zijn met je paard(je) en dat je er al een keer op heb gezet!

Even een vraagje weten jullie toevallig of er ook keuringen zijn voor deze paarden? Of dat ik ergens aan mee kan doen met hem? Dat zou ik graag eens met hem willen doen! Misschien hebben jullie er zelf ook wel ervaringen mee:)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:59

Ja er zijn keuringen van het Vlaams paard. Hier krijg je normaal een mail van via het stamboek (althans ik). Ook wordt dit op hun site vermeld

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 07:16

Morgen is er zelfs de keuring in Waregem.
Wij vertrekken zodadelijk om onze beer te gaan oppikken...

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:49

Jullie hebben denk ik het geluk wat dichterbij België te wonen? Om daar te kunnen kijken of zelfs morgen aan mee te doen! Ik woon in Drenthe bijna boven in Nederland haha.. Het leek me wel erg leuk en gaaf daar morgen te kijken maar dan is de reis tijd heen en terug helaas al 7 uur. Succes San_P morgen, ik ben benieuwd!

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:36

San_P hoe was de keuring gegaan en was het een leuke dag? Heb je toevallig wat leuke foto's van je beer en de andere paarden van gisteren op de keurig?:)

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:41

Oei, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Wij zijn niet op de keuring geweest. We mochten zaterdag San gaan halen na zijn opleiding. Gisteren voor de eerste keer hier thuis op de rug van onze reus gezeten. Heerlijk! Ze hebben er goed werk geleverd!

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:13

aaah! jaa dat denk ik dan... beide berichten in 1 en toen dacht ik gaaf je gaat hem ophalen voor de keuring haha! Maar dit bericht dat je hem mocht ophalen naar huis is nog beter zeg! wat gaaf en goed dat hij zo braag is en hun goed werk hebben geleverd :D Het feest kan nu beginnen!

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:55

Mimo15 schreef:
Dank jullie wel voor de leuke reacties. Hij maakt het erg goed en hij is erg lief en aanhankelijk.
Wat leuk te lezen dat bij jullie het Vlaamse paard ook zo goed bevalt!:D
NathalieBoer: Wat grappig dat jij dat bent die bij Ulano zijn castratie was, hoe toevallig! Hij maakt het goed en zijn herstel ging vlekkeloos!

San_P: Wat leuk dat je nu lekker bezig kunt zijn met je paard(je) en dat je er al een keer op heb gezet!

Even een vraagje weten jullie toevallig of er ook keuringen zijn voor deze paarden? Of dat ik ergens aan mee kan doen met hem? Dat zou ik graag eens met hem willen doen! Misschien hebben jullie er zelf ook wel ervaringen mee:)

Top dat hij goed is hersteld van zijn castratie! Veel succes in de toekomst met hem!!!

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:23

Hallo iedereen hier!
Het is wel erg stil op dit forum, jammer!!
Hoe gaat het hier met iedereen en alle Vlaamse paarden?
Met die van mij gaat het super ben al heerlijk met hem aan het wandelen en dat gaat goed:)

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:39

Hey Mimo15! Fijn te horen dat 't zo goed gaat! Geniet er maar van!
Bij ons loopt 't ook heerlijk. Ik probeer nu zoveel mogelijk onder het zadel te rijden en dat doet hij eigenlijk best goed. Wel nog even wennen voor mij, zo'n jonge vent die nog wat wiebelig loopt, maar we maken samen toch al wel wat vooruitgang. Ook op de weg doet hij 't prima, niet bang van (groot) verkeer, alleen honden maken hem wel zenuwachtig. Gisteren hebben we hem nog eens goed gemeten: 1m83, 't is toch steeds hoog als je ernaast staat en het zadel erop moet krijgen...
Helaas hebben we moeten vaststellen dat onze San sarcoïde heeft, enorm balen! We kunnen alleen maar hopen dat hij er niet te veel last van zal krijgen.

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:11

Ja ben mega blij met hem en wat je hij braaf! Acher beetjes optillen vind hij lastig en schopt dan.. Dus doe dat nu met een halster touw om zijn been en net boven de hoef en til het zo op met het bekende woord:hoefjes.. Haha! Zo leert hij het en ben ik op een veilige afstand! Hij is nu 1 jaat en 4maand en meet 1,66.
Maar wat ontzettend leuk dat hij het zo goed doet onder het zadel en het zal wel even wennen zijn op zoon jonkie haha! Wat een mooie maat die van jou, geloof wel als het zadel er op ligt dat het nog hoger Is...! Heb je foto van je kanjer? En of onder het zadel, ben benieuwd! Oow meen wat vervelend dat hij dat heeft zeg.... Maar kun je mij vertellen wat dat precies Is? Veel plezier met jullie rijden saampjes :)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:04

@SanP Qoke heeft ook sarcoiden gehad op zijn koker die heb ik 1.5 jaar geleden laten weg halen viel allemaal goed mee. En na onderzoek kwam er uit dat het goedaardige sarcoiden waren.
Helaas heeft hij er nu weer 2 nog heel klein en er ook nog geen last van. Al zit de kans er dus in dat ik hem nog een keer moet laten weg halen. Waar heeft San de sarcoiden?

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:55

Hier even een update van mijn Ulano!
Vandaag was het prachtig weer en hebben samen 1,5 uur gewandeld! Er was in de buurt ook allemaal activiteiten en het was dus er druk, maar hij was zo braaf! Veel mensen hebben hem vandaag bewonderd, wat een mooi paard ect ect... /3 Dus ik vol trots over hem verteld :o En, Ulano ja die bleef rustig staan! Hij vond al die aandacht wel gezellig hoor :j Daarna nog even naar stal geweest, het hoefje weer herhalen en hij heeft nog even lekker kunnen rennen in de bak.
Hier wat foto's van hem van vandaag<3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:58

Hebben jullie ook wat leuke foto's van jullie Vlaamen?:D

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:02

Wat een lekker ding mimo. Wees er maar trots op!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-8SGFJRNE.jpg[/img

Afbeelding

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:55

Hier wat foto's van mijn vlaampje Qoke
We zijn bezig heb te beleren voor de wagen. Ik wil graag met hem gaan mennen. Rijden doen we al.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding De tractorband is nog een beetje eng :P

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:18

Suuske, wat inzetten leuk dat je hem wil beleren voor de kar! Denk dat hij dat super kan :) jullie zijn al leuk opweg zie ik op de foto's! Wat een leukerd! Haha die auto bang us natuurlijk ook heel eng.. Weet jij veel of dat ding je aan valt in een keer:p veel succes met het verder oefenen!