Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AramisJames schreef:Mijn draver heeft ook 3 goede basisgangen, of je dat nu gelooft of niet. En ik ben realistisch, daarom dat ik je ook geen draver aanraad als je dressuur wil rijden.
En ik wil die andere rassen ook niet aanvallen ofzo, maar als je echt hogerop wil in de dressuur is je kans gewoon groter met een paard dat erop gefokt is (wat niet wil zeggen dat ik wel weet dat er ook op hoog niveau hier en daar een fries meedraait, maar ik denk ook dat het merendeel dat niet zal kunnen...)
Ayasha schreef:AramisJames schreef:Mijn draver heeft ook 3 goede basisgangen, of je dat nu gelooft of niet. En ik ben realistisch, daarom dat ik je ook geen draver aanraad als je dressuur wil rijden.
En ik wil die andere rassen ook niet aanvallen ofzo, maar als je echt hogerop wil in de dressuur is je kans gewoon groter met een paard dat erop gefokt is (wat niet wil zeggen dat ik wel weet dat er ook op hoog niveau hier en daar een fries meedraait, maar ik denk ook dat het merendeel dat niet zal kunnen...)
Een draver heeft geen goed doorgesprongen galop, blijft vlak. Kijk wij proberen ook niet te beweren dat een KWPN kan harddraven, hij zal het leuk doen voor een sulky maar echt harddraven zal ie niet halen. Dus waarom proberen jullie dan zo wanhopig te beweren dat een draver geschikt is voor dressuur als dat simpelweg niet zo is?
Hoeveel dravers ken je die Z zijn?
AramisJames schreef:Mijn draver heeft ook 3 goede basisgangen, of je dat nu gelooft of niet. En ik ben realistisch, daarom dat ik je ook geen draver aanraad als je dressuur wil rijden.
Chaos schreef:Ja maar je hebt dressuur. Wat versta je onder dressuur? Kijk de basis, daartoe zou ieder paard in staat moeten zijn. Maar voor het echte dressuurwerk heb je gewoon een goed lenig paard nodig met 3 goede basisgangen. Dan valt de draver direct al af. En dressuur wordt pas écht serieus vanaf het M/Z zo'n beetje, en vanaf dat punt heb ik er ook nooit een gezien..
Chaos schreef:Maar we hebben het toch niet over topniveau. We hebben het over landelijk en nationaal rijden. En daar rijden er héééél veel Friezen bovenaan mee. En ook Haflingers en Fjorden zie je steeds meer hogerop komen, en die hebben het voordeel dat ze én bij de pony's en bij de paarden gestart kunnen worden!
Ik denk dat je je wat beter moet laten informeren voordat je in een dergelijk topic zulke dingen post.
Hahaha.
Chaos schreef:Gewoon even ter info:
Het doel van de dressuur:
Het paard ontwikkelen tot een happy atlete dmv. een harmonieuze en systemische opleiding. Daarbij worden de natuurlijke eigenschappen van het paard verder ontwikkeld. Het paard wordt daarbij levendig, gehoorzaam, soepel en los in zijn bewegingen gemaakt waarbij een volmaakte harmonie met de ruiter tot stant komt.
Deze ontwikkeling wordt zichtbaar door:
- De ongedwongenheid en regelmaat van de gangen
- De ontspanning
- De aanleuning
- De impuls
- Rechtgericht zijn
- De verzameling.
fransje23 schreef:Ook een draver moet aan deze voorwaarden voldoen wil het paard op een gezonde wijze rijden.
Een hoge mate van verzameling is bij dravers inderdaad lastig mede omdat ze vaak stuwend gebouwd zijn.
De ene draver zal meer aanleg hebben en zijn bouw meer mee hebben dan de andere maar ze zijn niet gefokt voor het hogere dressuurwerk. De meeste ruiters zijn daar overigens ook niet voor gemaakt
Chaos schreef:Nou zeg. Jij bent snel aangebrand.
Ik ben helemaal niet met modder aan het gooien of persoonlijk aan het worden. Ik zeg gewoon waar het op staat, maar jij bent blijkbaar heel eigenwijs. En dat alleen maar omdat je zelf Dravers hebt. Terwijl er hier meer Draverseigenaren posten die wél inzicht hebben in wat een/hun Draver wel of niet kan. Mijn punt is gewoon dat je realistisch moet zijn.
AramisJames schreef:Chaos schreef:Nou zeg. Jij bent snel aangebrand.
Ik ben helemaal niet met modder aan het gooien of persoonlijk aan het worden. Ik zeg gewoon waar het op staat, maar jij bent blijkbaar heel eigenwijs. En dat alleen maar omdat je zelf Dravers hebt. Terwijl er hier meer Draverseigenaren posten die wél inzicht hebben in wat een/hun Draver wel of niet kan. Mijn punt is gewoon dat je realistisch moet zijn.
Daarom dat ik dus ook blijf herhalen dat ik je geen draver zou aanraden omdat ik toegeef dat het merendeel dus ook niet geschikt zal zijn
Ik heb nergens gezegd dat elke dressuurruiter vanaf nu een draver moet aanschaffen.
azahr schreef:ik heb meerdere malen op een draver gereden maar mij beviel het niet omdat ze meestal 1 kant op stelling lopen en ze meestal makkelijk op hun teentjes getrapt zijn en alle dravers waar ik op heb gereden waren echt heel moeilijk te stoppen of in de galop te krijgen en op lange stukken vlogen ze er automatisch vandoor.
Chaos schreef:AramisJames schreef:
Daarom dat ik dus ook blijf herhalen dat ik je geen draver zou aanraden omdat ik toegeef dat het merendeel dus ook niet geschikt zal zijn
Ik heb nergens gezegd dat elke dressuurruiter vanaf nu een draver moet aanschaffen.
Ja, dat ene zinnetje heb ik al 10x gelezen ja, maar dat voegt verder niets toe aan hetgeen wat je de hele tijd roept.. Als ik in je profiel je berichten teruglees kom ik uit bij een bericht waar ik het wel mee eens ben, maar je bent wel tegenstrijdig. Want Dravers kunnen wel dressuren, en dan kunnen ze weer niet dressuren. Het schommelt nogal, jouw mening zoals ik die nu lees.
En ik zeg ook niet dat jij dat hebt gezegd, dus waar heb je het nu over?![]()
fransje23 schreef:azahr schreef:ik heb meerdere malen op een draver gereden maar mij beviel het niet omdat ze meestal 1 kant op stelling lopen en ze meestal makkelijk op hun teentjes getrapt zijn en alle dravers waar ik op heb gereden waren echt heel moeilijk te stoppen of in de galop te krijgen en op lange stukken vlogen ze er automatisch vandoor.
Dat zegt meer over degene die het paard beleerd heeft en rijd dan over het feit dat het een draver is.
Behalve dat op hun teentjes getrapt, dat is karakter
Ayasha schreef:Mawrr schreef:Ik snap zelf absoluut niet waarom ze geen draver willen, het zijn heerlijke paarden.
Ik rijd zelf ook vaak op een draver in de bossen, en tijdens de galop kan je altijd heerlijk doorzitten.
Het vervelende is wel dat een draver meestal ook een tussengangetje heeft, tussen draf en galop.
Dat is best vervelend, maar als hij eenmaal goed in galop zit is het een heerlijke galop! Ontzettend relaxed.
Ik zou het dus helemaal niet erg vinden om een draver te hebben, ik snap ook niet dat mensen ze niet willen.
Omdat het tussen de witte hekjes bv niet het ideale paard is.Hoe kan je nu niet snappen dat iemand het niet wil?
Juliiee schreef:Maar je moet wel realistisch blijven. Je kan er nog zoveel tijd en energie in stoppen, maar de kans dat je met je draven succesvol een Z proef af gaat leggen is vrijwel nihil. Net zoals de kans nihil is dat je met een Fries een Z springparcours foutloos gaat overwinnen. Ieder ras heeft ze plus en minpunten. Kies een ras dat bij je ambities past, dat is ook prettiger voor je paard. Een paard doet tenslotte ook het liefst waar het goed in is. en wel zo eerlijk.
Chaos schreef:Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik had ook al soortgelijke dingen gezegd een paar pagina's terug, met name over de galop en het rijden van de galop van een draver. Nou, daar kreeg ik geeneens antwoord op..Dus ze weten het wel, maar willen het gewoon nog even niet erkennen..