Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:23

Prachtige leeftijd, sterkte met het verlies. :(:)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:48

Ach jeetje! Heel veel sterkte met het verlies! Wel een prachtige leeftijd inderdaad :j!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 23:26

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:27

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 18:26

Wat een leuke foto's! Heerlijk met die gekleurde bollen velden.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:23

@yv, nee goldflower staat daar al heel lang niet meer heeft er alleen in t begin gestaan toen ik haar kocht en dat was in 2003 , en wat jammer dat je geen foto,s heb gevonden,, want ik wil ook nog steeds van goldje,, heb jij wel die land foto,s dan??
Mij is verteld dat ze in polen in de opfok stond, maar bij een reading die ik van haar heb laten maken, moet dat een vreselijke eenzame tijd zijn geweest,,, weet jij iets van die tijd toevallig want die van jou is toch ook uit 2000 en als het goed is zijn ze gezamelijk naar NL gekomen...

Ah en wat een scheetje dat oude ding, zielig dat ze dood is maar indd wel een hele mooie hoge leeftijd Y;(

groetjes :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:04

Gaaf die tulpen! Lekker vrolijk!

Goldflower: oh haha... Ik zit net je foto's te kijken en merk net dat de kleuren ook echt totaal niet overeenkomen :D. Uhm nee, Moon heeft in de opfok in Tsjechie gestaan..? Hij is inderdaad wel uit 2000.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 18:08

Js ze is nu ook alweer spierwit hoor bleef weinig valk van over haha,, hmz dan zal gold ook wel in tjechie hebben gestaan want ze kwamen te gelijk aan, lijk me niet logische dat tie via tjechie ff langs polen ging,,dus dan is t geen polen geweest...Want toen ik haar kocht toen weet ik nog dat er drie nieuwen ofzo waren gekomen en daar zat die van jou en mij ook bij.... Maar daar heb je ook geen foto,s van gekregen van Ton?? of info?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:56

Nee, heb wel een tijd met hem staan praten, maar hij zei dat-ie zoveel fotoboeken had en dat ze er als veulen allemaal ongeveer hetzelfde uitzagen, dus vrij lastig om daar die schimmel van mij uit te zoeken. Jij zou het evt. wel kunnen vragen, gezien Goldflower valk is. Weet niet of ze dat als veulen ook al was? Maar zo ja, dan is ze er waarschijnlijk makkelijker uit te pikken dan die van mij, duizend in 1 dozijn..

Wat is haar geboortedatum? Denk wel dat ze dan samen hebben gestaan, maar kan natuurlijk ook zijn dat Moon of Goldflower net een paar maanden ouder was, of jonger, en dan gewoon met die leeftijdsgenoten op het land is gekwakt?

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:02

ja indd , Gold is van 14/4/2000 en ze was als valk geboren en tijd nog geweest maar ze is nu zo wit als maar wezen kan,, ze is dochter van rockfield mayflower en die is echt valk gebleven...
is de jouwe ook van garryhinch??

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:06

Hmm dan moeten ze wel samen het land op zijn geweest, Moon is van 10-4-2000.
Uhm.. Geloof huppeldepup fionn en bright moon westland. Klinkt dat als logisch? Ik heb echt geen idee sorry, interesseer me meer voor quarter bloedlijnen :).

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 00:17

Yv_ schreef:
Hmm dan moeten ze wel samen het land op zijn geweest, Moon is van 10-4-2000.
Uhm.. Geloof huppeldepup fionn en bright moon westland. Klinkt dat als logisch? Ik heb echt geen idee sorry, interesseer me meer voor quarter bloedlijnen :).

Ja want honymoon wilde mn vriendin miss kopen die was helemaa+l weg van hem en ik van gold, nou moet ik eerlijk zeggen, dat ik eerst nog eneens door had dat ze merrie was haha
Maar die namen kloppen, dus zijn dan echt wel neef en nicht uit de zelfde selectie ;)
Maare die namen klinken me logische
En ja ben eigenlijk weer beetje ermee besig omdat ik gold wil laten dekken, maar weet bijgod nog niet door wat als het maar een mooie lieve hengst is,, t veulen hou ik toch zelf dus weet nog niet of ik weer connemara of iets anders wil,, is echt moeilijk hoor, maar quaters zijn idd ook lkkr koele beestjes hoor :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 10:06

Wat leuk dat jullie pony's bij elkaar gelopen hebben vroeger. Ik kan me indenken dat het voor die pony's een hele (of zelfs heftige) ervaring is geweest om zo ver weg in de opfok te zitten. Het is toch een lange reis en ook best zware omstandigheden denk ik 's winters.

Goldflower: leukst is natuurlijk wel om met een Connemara te dekken 8-) .

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:21

hee ja aan de ene kant denk ik soms ik wil iets anders (mocht ze te dekken zijn) en de laatste tijd heb ik weer zoiets van waarom eigenlijk niet gewoon een connemara,,, maar vind t best moeilijk want dan kijk ik op haar paspoort en dan zie ik weer voorouders die dan ook weer ergens in de bloedlijn van de hengst zitten en dan krijg je toch een soort inteelt , dus is best moeilijk om t helemaal uit te zoeken , zeker als je daar nog niet zoveel verstand van heb :+

Maar over de paarden zelf, ik heb 3 readingen laten doen van Gold en iedere x komt eruit dat ze een hele zware tijd daar heeft gehad vroeger... maar ze wil er niet echt veel over kwijt, alleen de puntjes die ze zelf dan toch aangeeft komen echt overeen.... maar iig mn veulen gaat niet naar zo een opfok als dat zij is geweest no way ;)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:21

Zit eigenlijk per ongeluk in dit topic te kijken en kijk even naar de foto's van de crosstraining 17 april zie ik een vriendin van mij langskomen en precies ook de foto's in de waterbak dat ze eraf gaat maar net blijft hangen tot het droge, geweldig, ze had het al verteld maar zien is beter. Dank dat ze erop staan.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 11:33

rumay schreef:
Zit eigenlijk per ongeluk in dit topic te kijken en kijk even naar de foto's van de crosstraining 17 april zie ik een vriendin van mij langskomen en precies ook de foto's in de waterbak dat ze eraf gaat maar net blijft hangen tot het droge, geweldig, ze had het al verteld maar zien is beter. Dank dat ze erop staan.

:D
Dat was inderdaad wel een stunt. Ze had echt zo iets: ik ga niet het water in..................... en precies op het droge ging ze dan toch.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 11:35

goldflower schreef:
hee ja aan de ene kant denk ik soms ik wil iets anders (mocht ze te dekken zijn) en de laatste tijd heb ik weer zoiets van waarom eigenlijk niet gewoon een connemara,,, maar vind t best moeilijk want dan kijk ik op haar paspoort en dan zie ik weer voorouders die dan ook weer ergens in de bloedlijn van de hengst zitten en dan krijg je toch een soort inteelt , dus is best moeilijk om t helemaal uit te zoeken , zeker als je daar nog niet zoveel verstand van heb :+

Ik moet het even opzoeken, maar ik dacht dat ze juist veel Iers bloed heeft en dus goed bij een "hoop" Nederlandse hengsten past. Als je ver in de bloedlijnen gaat kijken, kom je bij alle Connemara's dezelfde voorouders tegen, maar dat hoeft geen probleem te zijn hoor.

Apart die readings die je hebt laten doen. Is dat door verschillende personen gedaan?

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:30

ja klopt door 3 verschillende en onafhankelijk van mekaar,, en er komen steeds dezelfde dingen terug dus dat is wel apart.
Ok dus verderop een zelfde voorouder dat kan dan nog,, ja je weet nooit he, maar als dat vaker gebeurt dan zal dat indd geen probleem zijn , nou ben ik iig weer iets wijzer :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 23:14

Je komt bij verschillende pony's namen als Carna Bobby, Rebel 7, Inch. Laddie, Gill e.d. een paar keer tegen in de afstamming. Het is natuurlijk leuk als je dan een hengst kunt gebruiken waar die bloedlijnen niet in zitten, maar die zijn maar mondjesmaat te vinden. Ik denk niet dat je je daar blink op moet staren. Het is natuurlijk wat anders als je dezelfde namen "voorin" de afstamming tegen komt van de hengst en de merrie.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 23:01

AngelFrmHell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:32

Blonde79 schreef:
Hebben jullie wel eens een kruising Connemara x Tinker gezien?

ik heb er zo een

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 17:53

AngelFrmHell schreef:
Blonde79 schreef:
Hebben jullie wel eens een kruising Connemara x Tinker gezien?

ik heb er zo een

spannend!
Heb je ook foto's?

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:39

nou ben benieuwd hoe die eruit ziet lijkt me best een grappige kruizing ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:15

Ik ben ook wel benieuwd naar een fotootje! Ben eigenlijk neit zo van de kruizingen (nieteens bij paarden, maar in het algemeen, vind het altijd wel fijn om het ras gewoon raszuiver te houden :) ), maar ben toch wel al een aantal súpergave kruizingen tegengekomen..

Allemaal vrijdag de 13e nog overleefd ;)? Voor mij was vrijdag de 13e even de avond ervoor! Had me net geinstalleerd op de bank met een lekkere bak thee om echte meisjes in de jungle te kijken, toen ik ineens een telefoontje van mijn staleigenaresse kreeg: Moon was niet goed, het was beter om even te komen.
Op stal aangekomen (in mijn pyjama :') ), bleek dat meneer erg last van buikkrampen had. Stalgenootje zag hem liggen, iets wat hij nooit doet zolang hij nog geen avondhooi heeft gehad, en vond het nogal vreemd. Ze liet hem dus opstaan, waarna hij meteen weer ging liggen. Meteen de staleigenaresse erbij gehaald, die mij dus belde. Na ruim een uur stappen op de laan (in het zand wilde hij constant gaan liggen, dus besloot om op de laan te gaan lopen), kwam eindelijk de eerste drol eruit. Maar nog steeds was hij geen Moon; sloom, oren naar achter en gewoon echt totaal niet happy. Persen, maar geen drollen. Uiteindelijk leek het wat beter te gaan, nog een half uurtje doorgelopen en even gekeken wat hij deed als hij los stond in de bak. Geen drang meer om te gaan liggen gelukkig, dus nog een kwartiertje op stal gezet en een heel klein plukje hooi gegeven om te kijken of de eetlust alweer terug was. Ja dus, vanaf dat moment was hij wel weer aardig de oude. Met een nog wat ongerust hart weer op stal gezet (eerste keer dat ik met koliek te maken had, wist mijn god niet wat ik moest doen, behalve wandelen!) en naar huis gegaan om 23.00 uur. Staleigenaresse heeft haar wekker om 1 uur gezet, toen had-ie nog steeds niet gemest, dus weer een wekker gezet om 3 uur en toen lagen er gelukkig 2 drollen in. 's Ochtends om 5 uur lag er weer een nieuwe drol, dus kreeg om 6 uur een smsje dat het weer goed ging. Gelukkig maar! Even rustig aan gedaan op het land gister en vandaag, maar het lijkt allemaal weer helemaal goed te zijn met hem.

Kwam 'm vanmiddag zo tegen in het weiland. Er staan automatische drinkbakken in de wei en in de paddock, maar meneer wilde liever regenwater :=
Afbeelding

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:41

Spannend Yv. Fijn dat het weer beter gaat met hem. Is er een speciale reden dat je geen dierenarts hebt laten komen? Ik vind het altijd wel lekker om even te laten kijken naar ze en ze een pijnstiller te geven als ze koliek hebben.

Grappig die foto in de regenton: moet je even opsturen voor de foto van de maand op onze site 8-) !!

Ik ben ook erg van de raszuivere Connemara, alhoewel ik dan dit jaar wel een veulen verwacht van een Engels Volbloed bij 1 van m'n merries. Zijn het avontuur toch aangegaan, in de hoop dat er een goed eventing-pony/paard uit komt.
Verder heeft onze Brim jaren geleden een Fjord gedekt en daar kwam echt een heerlijk stevig veulen uit, met net wat meer schwung dan een Fjord. Vond het een leuke combi.