Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tribunals

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:27

Dankjulliewel :) foto onder het zadel zal pas volgend jaar komen, mag 8 weken rijden :n

Ik heb ook nog getwijfeld of ik hem iets anders op zou leggen, maar hij voelde er prima onder. Staat uit de wind en heeft onbeperkt hooi. Als het echt standaard maximaal 5 graden overdag is krijgt hij 200 gram, als ik hem scheer meer.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:50

Ik heb de 50gr fleece opgedaan vanavond. Hij voelde nog prima, heeft ook dikke vacht maar wordt vd week best guur. Vanavond gereden in donker en regen, 2de keer rijden daar. En ging súper! Ik was wat gespannen maar hij trekt zich er niets van aan :') uiteindelijk zowel links als rechts paar passen lang en laag kunnen rijden <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:57

Mooi dekje maxime. :9

Top Marrit. +:)+

Had heksje van te voren even in de longeer laten stuiteren, zodat ze niet zo ontzettend mutserig doet met rijden. Daarna opgezadeld en de bak in. Klein stukje gestapt en aangedraafd......er is gewoon geen moer aan als de heks getemd is. ^) -O- }:0
Volgende keer maar weer gelijk er op en me dood ergeren aan die stomme muts. Mijn allerleukste stomme muts. <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:02

Hahahaha! _O- Lekker mutske die witte snol <3 Hier als enige uitspatting een snurk bij de badkuip/drinkbak die naast de bak staat _/-\o_

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:04

Nah Lloyd had gewoon een dolle bui. :)) :))
Wanneer ga je naar je eigen juffie?

Stomme witte truttebol. :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:10

Ja hij was vrij wild :)) <<)

Nou ik bedacht me net dat ik dat binnenkort maar eens moet gaan oppakken! Zal kaptoom eens onder stof vandaan halen en ermee beginnen :j Heb superfijn gelest bij juf I (ze heeft me paar fijne en goede tips gegeven!!), maar merk toch dat ik liever een andere weg in wil slaan. Klinkt dat zweverig? Zo bedoel ik het niet :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:11

Ik vind stomme witte truttenbollen leuk! (Om naar te kijken :P )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:13

Lloyd heeft dacht dat hij zo'n wilde voorpluk als Pars had en moest ook echt even ruig doen en met zijn manen wapperen. :')

Nee hoor klinkt niet zweverig. :D
Je had toch al klassieke dressuur lessen gehad met je vorige paard? :) Dacht dat je al een les gepland had staan. Of heb ik dat weer eens zelf verzonnen. :? :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:14

Hier toch blij met onze dikkere deken, temperatuur eronder voelde goed.

Dochter heeft vanavond gereden, melody was lichtelijk dwars linksom, maar verder geen fratsen.
Geen beeldmateriaal, het was helaas al te donker voor foto of video.

Haha SM, ja dan mis je toch wat he, dat is dus precies waarom ze zo leuk is zeker....

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:16

Nee Marrit, we hebben een eigen unit met 6 binnenstallen, heerlijk :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:21

Heeft je dochter wel fijn gelest? :)

Jup en met haar fratsen is ze wel het grappigste. En dan is ze voorspelbaar onvoorspelbaar. :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:36

Klassiek idd :j je hebt zelf verzonnen dat ik al les gepland heb :+ heb 4 dekens gekocht afgelopen 2 wk (wel mp) dus ff wachten tot volgende maand met plannen }:0

Oh lekker Alexandra! Mooi je eigen boeltje runnen :D

Dwarse Melody }> maar dat mag, eigen mening is prima als het maar handelbaar blijft. Kijk die trol van SM is wel érg assertief, das ook zo wat >;) <<)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:40

Zie het idd. Je hebt gezegd dat je zit te broeden op de volgende les. :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:43

Ik kan vrij land broeden overigens :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:44

Ze heeft rechtsom fijn gelest zegt ze haha nee hoor was fijn alleen soms moeilijk want ze wil zo graag dus tja, maar Melody moet het ook nog leren dus blijven we heel geduldig. Morgen weer een dag

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:56

Marrit13 schreef:
Ik kan vrij land broeden overigens :')

Foei. ~~}>

Goede instelling Emmy. +:)+

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:04

Tjaaa als paardrijden simpel was....
Maar het valt of staat toch wel bij goede les, maar dan ook nog een lesgeefster vinden die bij je past, poooh het valt allemaal niet mee. Mijn oudste dochter lest wel bij http://www.atletischerijkunst.nl/ dat zou jou dus ook passen Marrit? Ik les bij een meer "reguliere" instructrice en we zijn voornamelijk bezig met de basis. Ik stond laatst bij Iris op stal te kijken bij een les en ik had echt zoiets van |o 2 amazones zonder niveau en het was hup doe maar even schouderbinnen dus het hoofd van het paard werd naar binnen getrokken verder ook geen uitleg hoe je zoiets aanpakt???? Het enige wat ik wel eens moet(proberen) is een pasje wijken en dan word mij precies uitgelegd hoe ik dat moet aanpakken. Verder zijn we voornamelijk bezig met nagevenlijkheid en pony lief scherp aan het been maken inbuigen oja halsstrekken oefenen we ook altijd een pasje middendraf en middenstap. En daarmee kan ik dus blijkbaar netjes een B proefje door sturen, maar ik vind dat nog inspannend genoeg allemaal, dus blijf hier op oefenen tot het meer vanzelfsprekend gaat en dan kunnen we door naar the next level...

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:36

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:56

Tribunals schreef:
Ik ben gewoon even aan het rondneuzen naar Connies die te koop staan omdat ik dat leuk vind, nou... Eerlijk, deze heeft een ontzettend lief snoetje:

http://www.horseteam.nl/foto.php?foto=1443551236.jpg
http://www.horseteam.nl/foto.php?foto=1443551217.jpg

Horseteam, heb ik ook eens geïnformeerd naar een pony. Ze wilden geen prijsopgaaf doen, was er gelijk klaar mee. Ik begrijp nooit waarom mensen zo moeilijk doen over een (vraag)prijs. Ik zou echt balen als ik ging kijken en dat dan blijkt dat de pony 1000 euro boven mijn budget zit...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 08:10

Ja dat zou ook bij mij passen , die juf van Iris :j ik vind het vanaf de grond trainen erg leuk nl, en het is nu een uitkomst als ik eens een slechte dag heb mbt mijn knie. In de basis zouden alle stromingen gelijk moeten zijn, je streeft allemaal het ene doel na: een happy atlete (modeterm :r ) maar er zijn meer wegen naar Rome. Wat ik aan mijn juf fijn vind (en juf I heeft dit ook) dat ze niet vasthouden aan 1 manier cq stroming. Ze kijken wat voor jou en je paard beste werkt :j

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:13

O'Kay heb ik door omstandigheden (een zware bevalling van haar veulen) zeker een half jaar vanaf de grond gewerkt. Recht richten, schoudervoor, schouderbinnen, travers, renvers, tot zelfs een piepkleine levade aan toe (Keetje kan soms wat ongeduldig zijn...)

Toen ik uiteindelijk aan echt beleren onder het zadel toe kwam, zaten al die knoppen erop en bewegingen erin. Ideaal. Als ik onverhoopt weer een pony moet beleren, ga ik zeker opnieuw ruim de tijd nemen vanaf de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:58

JeaDH Leuk filmpje :D :D

Change3x Haha, Sparky heeft wel echt respect voor anderen, alleen kleine pony's moet ze niet _O-

Tribunals OMYYY! Wat een super stoer dekje <3
Sparky staat nu onder een 300grams deken, Wel volledig geschoren!
Rondneuzen is niet goed haha, dan wil je ze toch kopen :P Hij is wel heeeeeeeeeeel leuk <3

Alexandra_x Oh ! Dat is echt een droom voor ieders! Heerlijk lijkt me dat!

Man, jullie kletsen veel haha! Ik ben vooral druk met het werk (banketbakker en de laatste periode.. :oo ) en Sparky natuurlijk!

We rijden al heerlijk rond. Soms kucht ze nog een enkele keer maar ze krijgt nu ook Foenegriek bij :)

Dierenarts is nog geweest en ze is nu dus al een keer geënt :) Over vier weekjes nog eens! Gelijk d'r chip laten controleren (want dat was nog niet gebeurt) en die klopte ook ! YAY!

Maandag heb ik waarschijnlijk rij foto's voor jullie :D :D

Oh, en hier nog twee van mijn ritjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:22

Lloyd was Heel Erg Stout vandaag }> bak vol dus dacht ff wandelen heen ging super, terug had ik flying pegasus himself aan touwtje. Omhoog, passage, half hoge voorbenen. Ik bungelde erachter aan :') mijn mantra herhalen "niet loslaten niet loslaten". Eenmaal op stal ook geen rust dus zadel erop en de bak in. Was ie wel weer kalm. Totdat ze de shetters loslieten uit land, door bak naar stal. Kent ie niet :P ik broekpoepend verder (en dan je paniekerende stem op "braaaaaaf jaaaa goeddd" uiteindelijk zakte de neus en briest hij. Flapdrol :') morgen maar flink an die arbeit :Y)

Ah dus Sparky=echt Sparky? Jeej! *\o/* nu is het helemaal officieel!

@Wilma, dat vind ik zo fijn vanaf de grond. Je zit ze niet in de weg en kan goed volgen wat ze met hun lichaam doen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:24

:) :) :) :) :)
Punzel is vandaag voor het eerst van haar leven in een binnenbak gereden.
EK heeft eerst zoooo superfijn Jou gereden, waarbij ik in de tussentijd alvast met Punzel aan de hand in de bak rondstapte ( haar Rapunzel ogen vielen er aanvankelijk haast uit)
Dus toen EK klaar was met Jou, kon ze naadloos over op Punzeltje

En oohhhhhhh
Ben zo trots op die twee! Het ging zo geweldig superrelaxed! Helemaal gelukkig nu!!

Edit
Zie net je post Marrit
Flying Loyd vandaag? :oo :oo
( maar eehh.. het was ook wel heel erg fris....!)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:03

Jeej superPunzel!! Binnenbakproof is fijn, gezien de winter. Moet je ver?

Nou Lord Pegasus was weer normaal. Hoewel :') wilde hem halen begon net het speelkwartier. Hij stond niet eens in tweestrijd en woesj weg waren ze, mij achterlatend met halsteetouwtje :+ Ging kneiterhard, springend over greppels door waterbakken! Dus uit laten razen en daarna kon ik hem pakken. Heerlijk gereden en uitgestapt naar boshek (eróp deze keer :Y) ) paar drafjes aan lange teugel niéts aan de hand. Mannelijke trol >;)