Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:18

Poeh, hoog allemaal zeg.. :oo

SM, de jas die ik wil hebben ze niet bij Kramer zie ik. Die ze wél hebben kan ik goedkoper via Agradi bestellen :+ Dus ik bestel niet mee :)

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:17

Okido Marrit. :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:12

Hè hè het ei is gelegd hoor. :roll: :+
Shirt besteld en toch maar de bucasonderdeken van 150 g en een zakkie muesli voor de lekker als we op pad gaan. :D Mooi de waardebonnen in kunnen leveren en geen extra verzendkosten.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:20

Lekker geld uitgegeven dus!

Pony's waren vanmiddag blij dat ze naar binnen mochten.
Afbeelding

En daarna de enige echte luiaard gereden. :D

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:13

En lekker gereden change?

Hier de hele dag gelukkig droog geweest, vanavond begon het pas met regenen. Wel vreselijke wind en vanaf morgen wordt t echt kouder dus morgen ochtend voor ze naar buiten gaan krijgt melody zijn dikkere deken om

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:28

Leuke aankopen SK!
Haha ik snap ze wel Change, lekker droge stal met een bergje ruwvoer :9

Jaimy en ik hebben vandaag maar weer even een rondje door het bos gedaan, we zijn ook nog over de (motor)crossbaan gegaan. We hebben weer genoten samen +:)+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:31

Bosco staat het hek een beetje aan te duwen. :')

Dat linkeroortje van Jaimy. <3 <3 Continu even checken.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:52

Ik kijk je filmpje zo! Tussen de buien door gereden of hebben jullie het droog gehouden vandaag?

Niemand komt langs Bosco heen in de wei. Zelfs de grote paarden van 1.75 niet, hij hoeft alleen maar te kijken en ze zijn alweer weg. :')
En Bosco is gemiddeld niet zo'n fan van uren op de wei staan. Larry in tegendeel wel!
Hij liep prima trouwens, altijd een beetje zeuren maar naast dat was hij heerlijk los in z'n lichaampje en goed te rijden.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:05

Niet gereden. Had nog een overload aan administratie liggen. Plus dat zaterdag en zondag het rijden ook niet wat gaat worden. Gok dat het maandag weer rijden wordt. :+

Hier heb ik er ook zo 1. Madam heeft haar 2 mannen die duidelijk een beetje groter en zwaarder zijn onder de duim. :')

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:06

Leuk filmpje!

Kan er met m'n kop echt niet bij dat een paard liever in zijn stal staat dan in het weiland :wow:
De staleigenaresse doet alle paarden tegelijk naar buiten (haar twee eigen paarden en het vriendinnetje van Jackson vast, shetlander los die rent zelf naar zijn stuk land), alleen Jackson doet ze in zijn uppie omdat ze hem anders niet kan houden. Zo graag wil hij naar buiten _O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:15

Met slecht weer kan ik het wel begrijpen dat ze liever naar binnen gaan in een schone stal met een berg hooi!

Bos is een aparte. Net zoals onze zwarte merrie, die heeft pas een hekel aan buitenlopen. Na een uur heeft zij het wel weer gezien. :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:29

Toch zie je ze vaak in een groep de regen verkiezen boven de schuilstal. :)
Bij ons zijn ze op de klok van half 6 geprogrammeerd. Staat alles klaar bij het hek.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:32

Jaimy wil nu ook wel graag naar binnen, simpelweg omdat het gras op de wei op is, en in de box ligt een berg ruwvoer. In de zomer als er voldoende gras is talen ze er totaal niet naar om naar binnen...

Edit: het is nu wel de bedoeling dat ze op de wei ook ruwvoer gaan krijgen!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:35

Hier staan ze in een groepen van ongeveer 10. Hebben jullie ze apart staan of ook in groepen?

Hier hebben ze in de zomer ook wel iets minder haast met naar binnen gaan, maar door de vele vliegen vinden ze het dan meestal ook niet heel erg.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:37

Dat laatste is wel fijn als er geen gras meer staat. Wij hebben idd ook continu ruwvoer beschikbaar op de paddocks. Ze staan gezellig met zijn drieën of vieren uit de hooiruif te eten.

Edit: Wij hebben dus kleine groepjes. In totaal staan er maar 10 paarden op stal.
Heksje staat in een groepje van 3 met 2 ruinen. Deze groepjes blijven het gehele jaar zo. Dus ook als ze op de wei gaan.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:43

In twee groepen, in totaal staan er 5 paarden op stal. De 3 van de stal eigenaresse staan bij elkaar, en Jackson met het paard van mijn buurmeisje (Nouja, 100 meter ertussen maar het is de eerste boerderij ernaast :')) staan samen. Er loopt tussen de twee groepen een draadje met stroom, waar de shetlander regelmatig onderdoor gaat omdat hij leuk kan met Jackson haha. Dus altijd een groep van 2 en een groep van 3. Volgend jaar als hij aan huis komt te staan, wil ik alles bij elkaar doen. Zal dan nog steeds een kleine groep zijn, omdat we zo'n 5 stallen gaan plaatsen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:52

Bij ons op stal 3 groepjes Jaimy staat samen met 2 andere merries. Dan een groepje van 2, een oude haflinger en een jong C welshje, en nog een groep van 3 (oudere) ruinen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:29

Zo... Haak vanaf cursus locatie even aan. Prijs me gelukkig met mijn eigen vaste kudde van vier, die zomer en winter van s ochtends tot Savonds de wei ( zomers track + paddock) op kan. Zijn ze zelf ook blij mee :

http://youtu.be/xxSPc2u0fyE

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:00

Lloyd staat nu met 2 3-jarige KWPN-ruinen en ze zijn BFF's geworden binnen een week :D Daarnaast nog twee oudere ruinen, E-pony's. En ja ook Lloyd wil avonds wel naar binnen, er staat nu natuurlijk ook niet zo heel veel meer. Ben nog beetje aan het puzzelen hoeveel hij moet krijgen, vond hem iétsje terugvallen (hij had genoeg bij te zetten gelukkig :P :+ ) dus de avondbeurt wat opgevoerd.

Haha Bosco en Larry in treintjesformatie :')

Straks wel foto's van je nieuwe aanwinsten he??

Ik heb een laatste deken via MP op de kop getikt, een Rhino Wug. Nu is de dekencollectie aardig compleet :+

Leuk Emmy dat je het inderdaad kan delen! Er gaat gewoon veel tijd in zitten is zo'n beest, zeker als je wedstrijdgericht traint :j

Lekker uitgewaaide Jaimy zie ik voorbij komen! hopelijk is het dit weekend beetje knap weer, dan maar eens dóór het hek het bos in :')

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:26

Wij hebben ze buiten in verschillende groepjes staan. Ze zijn allemaal makkelijk, behalve de mijne die kan eigenlijk alleen met ruinen (is best een dictator :+ ) De 2 connemara's staan bijna altijd samen en dan hebben we nog een klein Welshje die eigenlijk overal bij kan een grote KWPNer die ook overal bij kan en ze lopen ook wel vaak met zn 4en. Dat zijn verder allemaal ruinen dus dat is altijd makkelijker. De draver doen wij ook wel eens naar buiten (meestal doet zn trainer dat) en die durf ik ook niet bij Dark Moon de dictator te gooien :o ben veel te bang dat ze 1x een goede tik uitdeelt.

Ze zijn allemaal wel redelijk gek op buiten lopen, behalve Dark Moon, die vind het leuk om naar buiten te gaan maar is het na 1 a 2 uur echt wel zat. Als het regent wil ze alleen maar rollen en naar binnen daar heeft ze een bloedhekel aan. Nou kan ze in de winter sowieso niet zo heel lang naar buiten ivm haar maanblinde oog. Als daar te veel koude wind op komt gaat die ontsteken, dus dat moeten we dan goed onder controle proberen te houden.

Gaaf dat filmpje op de motorcrossbaan! :D
Ik vind die van jou echt een leuk stel samen Change!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:57

Epplejeck levert sneller dan Divoza! Ik ben blij *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:52

Oeh nice! <3

Sta je op een entrainement, Alexandra?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:24

Hij lijkt op de foto's grijs zie ik nu maar het is donkerbruin :D

Hoe is het met iedereen vandaag?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:27

Mooi dekje tribunals! Ik verwacht natuurlijk ook een foto met dekje onder het zadel :D

Vandaag melody een dikkere deken omgedaan, het is wel koud hoor. Straks heeft onze dochter les, nu hopen dat ik wat film materiaal kan maken, zou wel eens leuk zijn.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:16

Mooi dekje tribunals!