Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:53

Eline heeft Beauty laten zweten vandaag. Wat heb ik genoten van mijn pony zeg. Wat kan die lekker lopen! Ik zie zoveel verbetering elke keer als Eline erop rijd. Eerst bleef ze continue een beetje de strijd aan gaan als t moeilijk werd. Nu laat ze het gewoon over haar heen komen. (Ook bij mij) Ze vond het gewoon zo lastig allemaal. Maar ik ben zo trots!
Na afloop was t echt een verzopen poesje :+

Aantal fototjes. Ik heb EK even onthoofd. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En fotos van de shoot stromen langzaam binnen

Afbeelding

Afbeelding

FatCat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:12

Saams hoe hou jij Beauty so wit? :oo

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:32

Niet. Het is een varken :+
Maar anders gewoon wassen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:07

FatCat schreef:

Zie jij de laatste rijfoto wel _O- _O-

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:28

Marrit13 schreef:
FatCat schreef:

Zie jij de laatste rijfoto wel _O- _O-

1 Poep vlek is niets....mijn connie daat sinds het betere weer is begonnen (en dus dekenloos loopt) door het leven als een bruin paard.

Juliezwaan95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:15

Ik vroeg me ook al af hoe deze mooie pony zo wit bleef! Die van mij is echt een smeerlap.
Staat ondertussen op t land en heeft haar plekje daar wel gevonden. Ze heeft een halster om want anders krijg ik haar niet te pakken... draak! Afbeelding
Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:03

Beaut is lekker aan het lopen Saaams en de fotoshoot heeft ook mooie plaatjes opgeleverd!

Ria, Punzel lijkt meer op neefje Rocks dan op Pandora geloof ik! Wel stoer dat je gewoon door gaat!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:20

Dat vrees ik ook Birgit. Het is inderdaad wel zoals Saams zegt: Punzel airlines.
Echt steigeren doet ze gelukkig niet, maar het is dan zo'n voor omhoog komende sprong voorwaarts ( en willen gááán dan... )

Het scheelt dat ze in alles wel 100% eerlijk is. Het is óók een heel fijne pony.. Maar ze vraagt wel héél veel rijgevoel en ontspanning bij de ruiter..

En tja

Daar heb ik nog wel wat te leren :D

Aan de andere kant: een maand of wat geleden zou ik er niet eens over gedácht hebben om haar zo te pakken en op te stappen. En dat gevoel heb ik nu wel, nog steeds wel. Dus we gaan vooruit *\o/*

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:23

Misschien wil ze gewoon springen!
Maar Rocks is in de hand ook heel braaf. Hij kan zich gewoon niet zo goed inhouden zegt mijn dochter altijd. En als er spanning in zit ( keer schrikken of een nieuwe situatie), dan moet dat eruit.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:26

Eerst een nog even werken aan de rem, en tempo controle. Als dat er is mag ze springen !

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:41

Doet ze wel eens aan vrijspringen? Pandora wordt daar altijd heel blij van. Rocks iets minder, die krijgt stress van zwepen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:36

Astronaut Beauty :D

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:07

Afbeelding
<3 <3 <3

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:44

welk vliegenmasker is dat Saams?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:47

FatCat schreef:
welk vliegenmasker is dat Saams?

Lemieux.
Gaat al voor het tweede seizoen mee :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:02

Gaaf Saams die foto zo los op t zand!!

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:36

Prachtige foto’s saams! Ene hij is echt heel wit(op de ene foto na dan)
Punz wat goed van je dat je het gewoon gedaan hebt, rijden op punzel. Zolang je maar weet wat je zwakke punten zijn kan je daar wat aan doen! Zo komen jullie er wel.

Ik heb gisteren een crossles gehad. Na de oefencross leek het me wel een goed idee om wat lessen te nemen. Maar toen ik aan kwam zag ik alleen maar hoge hindernissen...als dat maar goed komt :?
Eerst inspringen op gewone hindernissen, maar die begonnen al op een hoogte waar we in de normale springles mee eindigen. Toch maar even gezegd dat ik echt een beginnen ben.
Konden we makkelijk zei ze...nou ja makkelijk? Maar het lukte.
Daarna het crossterrein in, oeps die zijn toch wel heel indrukwekkend van dichtbij. Kan Heather dit wel? Kan ik dit wel? En dan ook alles in galop?!
Om een lang verhaal kort te maken, met veel aanmoediging van de lesgeefster konden we het inderdaad en wat ben ik trots op Heather. *\o/*
De pijn ligt natuurlijk bij mij, als ik niet doorrij doet Heather ook niets. Ze heeft mijn ondersteuning gewoon nodig. En ik heb best spierpijn :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:49

Heerlijke foto's Saams!
En Carol: stóer hoor, echt stoer!
En mbt mijn zwakke punten: Punzeltje wijst me er háárfijn op... dus het is "learn or loose" :')

Gisteren was voor mij een verplichte vrije dag, en deze benut om even bij Jou langs te gaan, beetje poesten, knuffelen en wortel voeren:

Afbeelding

Het gaat gelukkig goed met hem en hij lijkt het er echt prima naar zijn zin te hebben. Dat maakt het een beetje makkelijker. Maar evengoed ben ik blij dat ik hem donderdag weer op kan halen!

Op de terugweg direct langs stal, werd ik opgewacht door Punzeltje:

Afbeelding

Kan dan zo in katzwijm schieten als ik haar zo zie staan. Het is in het rijden helemaal geen makkelijk dier, maar wat bén ik verliefd op deze pony...

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:23

Lieve Punzel! Kun je merken dat de kudde Jou Jou mist?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:51

Ego post!

Weten jullie nog onze dip? Meters van te voren weigeren. Stilstaan, dichtslaan ect. Uitgebeld worden ect.

Beaut ging afgelopen 4 weken thuis heel goed en laatst ook op clinic. Heb er vandaag meegenomen op wedstrijd. Zo trots!

Eerste rondje had ze een balkje. Heel vreemd balkje. Rolde een heel eind mee tussen haar achterbenen.
Tweede rondje was ze foutloos *\o/*
Beide rondjes binnen de tijd. En dat tussen de paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna volgas het land op :+

Afbeelding

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:44

Ik heb jullie advies nodig. Ik maak mij zorgen over het gewicht van Flynn. Ik ben verhuisd van stalling en de afgelopen twee weken is hij erg afgevallen. Ik wil graag jullie mening hebben. Maak ik mij zorgen om niks? (stond hiervoor op een stal met allemaal te dikke paarden) of is mijn zorg terecht? Hij mist bespiering, omdat hij vrij groen is en de verhuizing hem veel energie heeft gekost, waardoor ik hem eerst wilde laten aarde. Ik ben hiermee aan de slag.

Wat vinden jullie?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:11

Hij oogt wel iets schraal maar vooral onbespierd.
Eet hij verder wel goed? Zo ja dan zou ik me niet al te veel zorgen maken denk ik. Beter wat te schraal dan te dik.

Super Saams, de aanhouder wint!!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:13

Ik vind zijn gewicht zelf meevallen. Op 1 foto zie je wel zijn ribben, maar daar rekt hij zijn hele lijf om aan de voerbak te komen. Denk zelf niet dat hij moet bijkomen. (kwa vet, spieren mist hij wel)

Dat hij plot is vermagerd is iets zorgwekkender. Hoe is hij mentaal? Eet hij goed? Krijgt hij voldoende ruwvoer?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:17

Bar schreef:
Hij oogt wel iets schraal maar vooral onbespierd.
Eet hij verder wel goed? Zo ja dan zou ik me niet al te veel zorgen maken denk ik. Beter wat te schraal dan te dik.

Super Saams, de aanhouder wint!!

Hij is idd onbespierd. We zijn wel goed op weg, veel handwerk/grondwerk. Rijden pakken we weer op als hij nagekeken is bij de tandarts en de wond op zijn rug helemaal weg is..

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:20

FatCat schreef:
Ik vind zijn gewicht zelf meevallen. Op 1 foto zie je wel zijn ribben, maar daar rekt hij zijn hele lijf om aan de voerbak te komen. Denk zelf niet dat hij moet bijkomen. (kwa vet, spieren mist hij wel)

Dat hij plot is vermagerd is iets zorgwekkender. Hoe is hij mentaal? Eet hij goed? Krijgt hij voldoende ruwvoer?

Hij is mentaal zoals hij altijd was.. De eerste twee weken niet hoor, pas na de behandeling werd hij wat relaxter. Het is geen makkelijke, maar hij is nu wel een stuk relaxter. Hij eet goed, want voer echt veel bij. In de kudde is zijn plek wel het laagst in rang (dat was op de vorige stal niet). De andere paard/pony's laten hem nu wel eten, maar of hij voldoende binnen krijgt weet ik dus niet. Ik geef zelf altijd wel een plukje extra als ik kom. Het samen voegen van de kudde ging moeizaam (vandaar de plekken). Hij speelt wel veel met de andere paarden, dat is wel een goed teken.