Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:57

wilma84

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:17

Ik rij minimaal drie keer per week buiten, gewoon langs de weg, op de dijk, in de bermen van de provinciale weg, tussen de grote landbouwwerktuigen, diepladers, groepen motorrijders, melkwagens en de toeristen op de Zaanse Schans door. O'Kay vindt alles prima en is echt 100% verkeersmak. Gewoon zo geboren denk ik, want in de eerste 5 jaar van haar leven heeft ze in het natuurgebied natuurlijk niets gemotoriseerds gezien. Springen en 'echt' buitenrijden (in het bos dus) is ook erg leuk, maar vraagt wat meer organiseren en trailertijd. Dressuur oefenen probeer ik zo af en toe in te plannen, maar dat schiet er vaak bij in... Gelukkig is het een soepel paard van nature, dus hoef ik me niet schuldig te voelen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:22

Nou de wrat is weer van stal hoor. :roll:
In stap was ze nog poeslief, maar bij de eerste drafpas schoot ze hollekepiep opzij. Woei met 4 poten van de grond en schudden met die harses. *\%/*
Oftewel de eerst volgende 10 minuten proberen de ergernis te verbergen, het popje niet tot een frikandel te verwensen..... En dan ineens is er weer de concentratie en loopt ze superruig door de baan te paraderen. *pruttelstommetrolprutteldepruttel* ^)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:34

It's wintertime!! *\o/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:02

Haha SM die moest dus duidelijk overtollige energie kwijt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:58

wilma84 schreef:
Ik rij minimaal drie keer per week buiten, gewoon langs de weg, op de dijk, in de bermen van de provinciale weg, tussen de grote landbouwwerktuigen, diepladers, groepen motorrijders, melkwagens en de toeristen op de Zaanse Schans door. O'Kay vindt alles prima en is echt 100% verkeersmak. Gewoon zo geboren denk ik, want in de eerste 5 jaar van haar leven heeft ze in het natuurgebied natuurlijk niets gemotoriseerds gezien. Springen en 'echt' buitenrijden (in het bos dus) is ook erg leuk, maar vraagt wat meer organiseren en trailertijd. Dressuur oefenen probeer ik zo af en toe in te plannen, maar dat schiet er vaak bij in... Gelukkig is het een soepel paard van nature, dus hoef ik me niet schuldig te voelen.

Zo'n pony wil ik ook!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:19

Hoe is het met je bekkie Maxime? :)

Zo poownie zelf even laten ontspatten. Ze heeft heerlijk gehold en gehupst in de longeerring. :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:21

Larry gisteren naar de osteo geweest.
Precies wat we dachten! Toen hij zijn verborgen wolfstandje had deed hij er alles aan om de pijn te ontlasten. Na de tijd kreeg ik hem toch niet helemaal fijn en los dus gisteren is de osteo geweest. Linker atlas, schouder, ruggenwervels zaten helemaal vast. De arme pony! Nu mag hij een weekje stil staan. :j

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:49

Ik rijd inderdaad ook heel veel buiten in de duinen, op het strand of in het bos heeeeerlijk :D tuurlijk moet er ook wel eens getraind worden maar als het kan ga ik lekker naar buiten. Verkeersmak zijn die van ons ook 100% hoewel dat nu niet echt meer nodig is want we hoeven niet echt langs een drukke weg.

SM: Nou Luck is niet onwijs fors gebouwd en Dark is wel weer wat forser gebouwd en dan is Dark toch weer iets lichter dan Luck dat verbaasde me wel. Luck is trouwens 1.46m hoog en Dark 147.5m ( :+ op papier eigenlijk is ze 1.50/1.51)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:29

Mijn bekkie is geel en opgezwollen dus ik zie er echt niet uit :+

En jongens.. Hellup.. PENNY ALARM! }> Door een druk op de verkeerde knop deed ik perongelijk google image search bij mijn poonie en wat ik toen zag.. Ik heb er nog niks van gezegd want ik lach me een ongeluk, maar half bokt staat op een RPG :') :') Jackson ook, zijn omschrijving: "Peeta is een leuke, 5-jarige Connemara ruin. Hij is altijd vrolijk, en heel werkwillig. Hij loopt lekker door, en is wel in voor een geintje ;)" PEETA? Sjonge jonge wat is dat nou weer voor naam, Midnight Thunder klinkt stukken beter -O-

http://stalvanworkum.jouwweb.nl/paarden-pony-s

Hij staat ergens halverwege _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:30

Goed aangevoeld Elysa. :j Paarden zijn wat dat aangaat meesters in het compenseren. :)

Hier nog niet zoveel naar buiten. Lees niet. Deels omdat we geen bos heel dichtbij hebben. Voor de veiligheid moet daar de trailer aan te pas komen. En anderzijds omdat ze me daar nog net een tikkie te wispelturig voor is én ik een bange poeperd. :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:32

Nah heksje staat er niet op....zal ik een klacht indienen? _O- _O-

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:36

Ja, nu meteen, voor dat het te laat is! ~~}>

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:49

Horkiesnorkie. :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:56

Deze is al even oud, maar volgens mij gingen we gisteren ongeveer zo door de bak. :')

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:59

haha, die heks.! Leuke filmpjes..

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:14

Ik ken het _O- lijkt me ideaal trouwens, zo'n ronde bak!

Ondertussen ben ik van de verveling mijn profiel onder handen gaan nemen met mijn Photoshop skills :') Ben ongeveer op de helft maar nu heb ik geen zin meer maar ik moet het van mezelf af maken -O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:22

Doos. :P

Longeer is echt heel erg fijn. We boffen ook met een groot formaat. Doorsnede is 17 m. Dus bijna een normale volte. :)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:27

Oh dat klinkt idd heel chill!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:37

wilma84 schreef:

Heerlijk! Dat is ook mijn plan, tot nu toe is Sparky heerlijk braaf!

SkyMarian Wat een leuke pony is het toch haha :D En dat tweede filmpje, zo was Sparky gisteren dus op de hei _O-

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:37

Haha, gekke heks! Heb Lloyd 2x zo'n zien dansen, voor de eerste keer in het land op oude stal en vrijdag op de nieuwe stal :+ Heksje kan mooi sjouwen hoor <3 En de hupseltjes zijn leuk! Als je er niet op zit :Y)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:30

Leuke filmpjes SK, steert op de rug en gaan!
O god ik ben echt raar geloof ik, bij ons op stal ook een mooie longeerbak. Je ziet mij er nooit in, ik longeer altijd in de grote bak die ik dan ook helemaal gebruik....

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:37

Lekker na dat weekje weer een losse Larry oppakken, fijn dat de osteo even geweest is!

Hahaha, zie haar gaan! Geweldig! Die van mij doet zoiets onder het zadel niet, met het longeren dan misschien nog, maar zo showen kost te veel moeite :') Terwijl ze wel erg voorwaarts is, benen mooi optillen is echt vermoeiend...

Ik bedacht gister opeens, wat van een connie strandrit of ben ik de enigste die dat gaaf zou vinden :o

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:44

Strandrit lijkt mij heeeeeel gaaf! Jack vindt dat sowieso ook leuk maar de vraag is of ik hem dan wel kan houden :7

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:50

Ze worden vanzelf moe :D