Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:16

Ik heb echt geen idee ik denk 375

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:25

Jullie zitten er niet veel vanaf :D

Dark Moon was 422 (waarvan ik+meerdere mensen altijd wel dachten dat ze zeker 450 was)
Lucky was 434 (niet verwacht dat die weer zwaarder was dan Dark)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:29

Tjonge wat een gewicht dan nog. Ben nu wel heel benieuwd hoeveel melody weegt. Van de zomer maar eens wegen ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:31

Afbeelding

Even ego post steaks lees ik ff bij en reageer ik uitgebreid :')

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:33

Heerlijk spetter de spatter Emmy

Ha haha Change die overgangen van dek naar geen dek :')

Pony ziet er heerlijk relaxed uit Fading

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:10

Thanks! Ze was op de hei echt helemaal aan het flippen, en bokte zelfs aan de hand.. Maar misschien een combinatie van de wind en open vlakte, en koud omdat ze normaal een deken op heeft!

Maar daarna even gereden en ze was zo braaf! <3 eerste keer en wauw! Alleen nog wel wat hoesten na het draven dus nog ff rustig aan!

Afbeelding
En deze moet ik echt delen met jullie <3 <3 <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:15

Mooi fading!!! Wat een prachtig plaatje, ik ben benieuwd naar meer

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:38

Plaatje van een pony!

Vraag aan de mensen die wel eens in Luttenberg rijden: Iemand enig idee hoe groot de grote rijbaan is? 6 december is er dressuurwedstrijd maar in de grote baan is een ring én er moet losgereden worden. Vandaar de vraag, omdat Bosco andere pony's niet zo leuk vind en als het heel klein is kan je niet losrijden.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:58

Wauw die foto!!!!

En Elysa, even binnenvallen als lid in Luttenberg: die bak is zo'n 70x30 gok ik, hou je ongeveer 25x25 over, zoiets (ben niet goed in gokken, maar er past makkelijk een Z baan in en dan nog ruimte over, en als er dus een 20x40 staat, is er nog meer ruimte over). Ik dacht ook altijd dat het een probleem zou zijn met Espace, hij is namelijk altijd pánisch geweest voor andere paarden. Dit wordt langzaam aan minder bij hem, maar hij heeft zo nog z'n momenten. Maar je kan er echt prima rijden! Het is wat krap en druk, maar écht niet te druk, zelfs met die gekke pony die ik rij heb ik nog nooit problemen daarmee gehad.

Edit: het is dus idd niet heel ruim, maar ik heb zelf nog nooit problemen ermee gehad, met welke pony dan ook. Heb geloof ik met Bosco ook wel eens op zo'n stukje gereden, toen stonden er ook nog dressuurhekjes namelijk, ook met wat andere pony's. Ik denk dat als je gewoon lekker gaat rijden en gewoon ietsje meer oplet dan normaal, het echt helemaal goed komt! :j Zou leuk zijn als je meedeed, kan ik Bosco weer eens bewonderen :D
Laatst bijgewerkt door kirsten4 op 16-11-15 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:00

Bedankt Kirsten!
Dan denk ik dat ik me wel opgeef. Ik twijfel nog omdat ik dan 2 weekenden achter elkaar allebei de dagen wedstrijd heb. :=

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:01

Change3x schreef:
Bedankt Kirsten!
Dan denk ik dat ik me wel opgeef. Ik twijfel nog omdat ik dan 2 weekenden achter elkaar allebei de dagen wedstrijd heb. :=

Nog een stukje tekst toegevoegd, maar leuk dat je mee gaat doen! Hahah gewoon lekker doen joh, voor een keertje is dat niet erg toch :D :P

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:06

Dat valt mee alexandra. Heb je grote/ kleine smalle/ forse pony's?

Mooie plaatjes fading. :j

Heerlijk als ze gelijk helemaal zen zijn marrit. :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:54

Ha!
Hier ook nog even: bedankt voor de pb's over stal Tieks! Kan ik zeker wat mee :)
En direct een vraagje, ik lees dus al een poosje mee (eigenlijk vanaf het begin :') ) en wat me opvalt is dat er niet zoveel dames buiten rijden met hun connies. Ik vraag me af of daar een bepaalde reden voor is. Ligt de 'ambitie' gewoon niet?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:01

Ik wel hoor! Ben speciaal verhuisd om meer het bos in te kunnen :+ zijn ze súper geschikt voor, omdat ze zo nuchter zijn. Althans de mijne dan 8-)

Wow mooie foto!! <3

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:11

Easter ging met Mark ook regelmatig mee naar buiten hoor! Alleen en in een groep geen probleem.
En Koss was net 2 maanden zadelmak toen hij op ponykamp voorop liep tijdens zijn eerste buitenrit.
En volgens mij zijn er zat in dit topic die regelmatig buiten rijden: Pizza, Alexandra, Marrit dus en van tribunals heb ik ook al
Mooie buitenrit foto's gezien.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:13

Ik ga regelmatig naar buiten!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:22

Wij gaan ook wekelijks naar buiten en zijn in de zomer altijd een paar week op ameland

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:31

Dus eigenlijk rijdt (bijna) iedereen wel buiten :D Hoe ik daar dan bij kom.. :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:32

Ja nou ik ga niet wekelijks hoor. :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:33

Ik gok dat de meeste mensen met 'naar buiten' lekker naar het bos bedoelen. Hier helaas niet... Maar ook deze connie is braaf. Ik ga eens per twee weken (niet vaker omdat het niet mooi te rijden is). Dit is dan in de berm naast de weg/fietspad. Ook gaan we langs de snelweg, praktisch gezien zit er alleen een lage (bijna droge) sloot tussen. Geen probleem. Stel ik woonde bij het bos ging ik het hele jaar door vaker, maar helaas kan ik 's winters niet meer in de natte bermen rijden en is het zomers ook niet ideaal.

Ik plaats er misschien niet vaak wat over omdat ik helaas niet mooie uitzichten op buitenrit tegen kom of andere bijzondere dingen helaas -O-

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:49

Ik stap regelmatig even langs de weg uit of maak even een 30 minuten rondje over de bermen langs de weg, echt met de trailer op pad doe ik ook wel eens, maar hooguit een keer per 1 a 2 maanden omdat mijn vader met de trailer moet rijden en die 7 dagen per week werkt (eigen bedrijf) en dus net een paar vrije uren zonder klanten moet hebben. Ik zou wel vaker willen omdat zowel ik als Jack het super leuk (Jack vindt het eigenlijk iets té leuk) vinden, maar ik ben nog te jong om een auto te rijden :P Ik kan naar de Genieput/Havelte en de Woldberg. Allebei een kwartiertje 20 minuten rijden, dus ideaal.

Pffff mis het poonie hobbelen meteen, nog 8 weken wachten -O- maar ik zou ik niet zijn als ik niet eigenwijs was dus grondwerk en lekker loswerken kan vast wel eerder :o

Nog maar even wat buiten rit fotootjes dan, kan ik ook nog eens iets laten zien terwijl ik eigenlijk gewoon hele dagen in bed doorbreng ipv op stal :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:51

Gave plaatjes ! :D

Qua buitenrijden, dat wordt echt mijn doel haha KM's maken ! :D Liefst ritten van 30km straks haha!
Dressuurmatig wil ik haar ook aan het werk gaan zetten maar eerst even genieten haha!

Oeeeh straks Sparky topic ! :D De foto's zijn zo mooi <3

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:05

Majabeestje schreef:
Ha!
Hier ook nog even: bedankt voor de pb's over stal Tieks! Kan ik zeker wat mee :)
En direct een vraagje, ik lees dus al een poosje mee (eigenlijk vanaf het begin :') ) en wat me opvalt is dat er niet zoveel dames buiten rijden met hun connies. Ik vraag me af of daar een bepaalde reden voor is. Ligt de 'ambitie' gewoon niet?

Ik rij eigenlijk alleen maar buiten, wij hebben zo'n heerlijk bos hier!

Ik ben de afgelopen tijd druk geweest met ziekte en medicamenten etc dus lees wel.elke dag meerdere keren mee, alleen heb al lang niet gereageerd, sorry daarvoor! Ik blijf lekker meelezen en zal af en toe eens wat posten. Er is een vriendin langs gekomen die foto's heeft gemaakt, als jullie het leuk vinden om daar wat van te zien hoor ik het wel!

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:07

Vandaag nog lekker naar buiten geweest rit van 1,5 uur. Samen met een Friese dame. Wou weten hoe mijn knulletje het doet met redelijk tot veel wind. Lekker nuchter de lampen van de spoorwegovergang waaren het spannends, samen van het ontluchten van een vrachtwagen naast ons. Hij maakt zich groot en spant enorm aan meer ook niet. Drafje en galopje geen probleem. Alleen gaan doe ik niet dat is nog te spannend maar voorop of achteraan maakt niet uit. Ik vergeet altijd foto's te maken tenzij mijn zoontje rijd doe ik het wel.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:16

Ik rijd alleen maar buiten :-)