Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:21

Leuk!!!! *\o/*

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:16

Super Emmy! *\o/* hoe lang hebben jullie hem nu?

Ja Lloyd stond er chill bij vanavond! Rustig te eten :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:34

Oh dan gaat het vast goed met hem. :))

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:35

Heerlijk zo'n relaxte en makkelijke pony hè Marrit, als ze maar eten hebben is het al snel goed :D

En lekker genieten van je leuke duo Emmy! En ik zou een filmpje van hen ook heel leuk vinden!
Ik weet hoe het is, dochter is inmiddels bijna 22 en ik kan nog steeds met veel plezier naar hen kijken. Mijn hart heeft het ook regelmatig zwaar te verduren, als ze bv de cross country in gaan op een SGW wedstrijd. Maar als ze dan heelhuids over de finish komen is dat zo leuk!

Vanavond is de zadelmaker geweest, zadel werd bijgevuld voelt nu weer veel steviger.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:45

Hoe zit dat precies met SGW, Pizza? Gaat dat op schofthoogte of zo? Omdat je dochter 18+ is, dus bij dressuur en springen bij de paarden "moet."

Hij heeft wel stress, zie het aan zn bijtgrdrag wat dan de kop weer opsteekt (van die hengstenhapjes }> ) en zijn slappe mest: maar 1x iets gezien en dan is het ook goed. Heel fijn ja!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:20

Oja dat herken ik wel Jaimy heeft ook stress inderdaad wat dunne poep en wat meer "kijken" .

Bij SGW geld hetzelfde al bij dressuur en springen als je 18 bent moet je over naar de paarden. Maar Iris heeft ook een paard hoor.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:28

*\o/* leuk..!!

Even een kleine oproep waarvoor ik wat hulp nodig heb.

Ik zoek voor iemand die onzeker en nog onervaren is een super pony. Het moet een echte kinderpony zijn, die echt met alles op to top braaf is. Qua ras zoeken we iets als connemara, new forrest of dartmoor. Gelijkwaardig ras is natuurlijk ook welkom.
Paar eisen
Tussen de 8 en 15 jaar.
Veel ervaring, onder het zadel en naar buiten evt wedstrijd ervaring maar in elk geval moet het echt van alles gewend zijn.
Ongeveer tussende 1,30 en 1,55. Liever niet hoger.
Rustig en koel in het hoofd
Niet schrikkerig. 100% betrouwbaar
Lief en mensgericht
Volgzaam
Zeer makkelijk in de omgang
Sociaal naar mens en paard
Het moet echt een leerpaard zijn.
Niet te gevoelig op de hulpen maar niet een die je vooruit moet slaan.
Na een paar dagen stil staan moet het opstappen en wegrijden zijn zonder problemen.
Breed gebouwd is een pre.
Graag met proeftijd
Paard krijgt elke dag een schone stal en voldoende ruwvoer, komt ongeveer 3 uur per dag buiten en zomers elke dag van 9 t/m 5 weidegang en bij warm weer nog een paar uurtjes op de Paddock en daarnaast zijn nodige beweging.

Mochten jullie iets weten dan hoor ik het heel graag.! :))

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 06:59

Marrit wat fijn, dan heeft hij het vast ook naar zijn zin. En die stress, dat komt natuurlijk wel goed. Heel logisch dat hij alles goed in de gaten houdt.

Wij hebben melody nu 4,5 maand. De eerste maand mocht hij mee naar ameland en hebben we alleen buiten gereden, daarna een week rust dus vanaf half augustus ongeveer zijn we dressuurmatig aan de slag gegaan. En toen kon hij nog geen normaal rondje door de bak over de hoefslag lopen :D

Schirocco, je zou eens bij staltieks kunnen kijken, ze hebben daar nu wel weer wat staan zag ik op de site. Succes met je zoektocht.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:41

Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat! :D
Filmpjes en foto's zijn altijd welkom.

Schirocco, op sporthorses staan heeeel veel superbrave kinderpony's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:00

Fijn dat het goed gaat inderdaad! Sorry van mijn afwezigheid maar dat had een reden!

Druk geweest met Sparky natuurlijk en ze doet het geweldig! Alleen, we dachten al dat ze waarschijnlijk bevangen is geweest. Dus hoefsmid erbij en even het een en ander nagevraagd. En ze blijkt toch (waarschinnlijk een half jaar geleden) bevangen te zijn geweest.. ):

Balen, maargoed met voorzorg komt het goed en kan er nu dus goed rekening mee houden! Het heeft opzich wel een fijne kant want dan weet ik dat dit waarschijnlijk de reden is geweest van verkoop op de markt..

Maar de smid zei ook dat ze er nu goed bij stond en dat ze er heel oud mee kan worden! Vandaag komt de Zadelpassen en kunnen dan dus echt aan de gang! En ze mag vandaag op de foto! Spannend want mevrouw heeft nog niet heeeel veel geduld met stilstaan :P

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:39

Oh Iris doet die wedstrijden met haar paard dus? Ik vind het prachtige tak om te zien!

HB is niet leuk, maar tegenwoordig kun je zoveel verlichting geven met medicijnen, speciaal beslag en voeding. Komt goed!

Lloyd stond er rustig bij vanochtend bij <3 introdructie in groepje ging super. Hij weet wel bij wie hij mans moet doen en bij wie niet }> schijnt wel dekensloper bij te zitten, maar ff kijken hoe en wat. Zal zo nog wat foto's plaatsen, poseren sámen wil hij nl niet :')

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:27

Genoeg te vinden op internet mbt hoefbevangenheid Fading, lees je goed in!

Zou dit ook een voordeel zijn van de manier hoe Lloyd en Jaimy zijn opgegroeid Marrit? Jaimy pakt een nieuwe kudde ook feilloos op.

Ja wij zijn ook erg enthousiast over SGW. Iris is eigenlijk een echte dressuurprikker, naja ook altijd wel wat gesprongen. Maar wij dachten dat haar huidige paard hier veel plezier in zou hebben, en dat is dus ook zo! Allebei onervaren maar inmiddels al 2 super seizoenen achter de rug en inmiddels L geklasseerd.
Eerste hindernis tijdens hun L debuut in Gorsel :)
https://www.facebook.com/IrisdeHaan/videos/913160598777592/
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12112230_930803677013284_2695837450338841055_n.jpg?oh=668ab75accc9eb4bf8ecba7abcdf8976&oe=56BE8578

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:49

Fanatiek paard ook Pizza. :Y) Kan het filmpje helaas niet zien.

HB is niet fijn, maar zolang er geen permanente schade is kun je veel doen om een tweede keer te voorkomen. :j

Vanochtend met mijn heksenkindje gereden. Thuis begint ze, tov een vreemde locatie, aan de slome kant. Om later tijdens het rijden de renkoekoek van stal te halen. Moet wel zeggen dat er vanaf dat moment echt heel fijn aan te sturen is. Dat 'hete' (lees lauwwarm :') ) is bij haar wel prettig. Ze wordt dan enorm ijverig. Enige nadeel is dat als ik aan een oefening denk zij hem alvast begint uit te voeren. _O-
Oftewel ze loopt weer super en begin nu ook tot de kern van het galop euvel te komen. Eigenlijk precies waar juf J op gehamerd heeft. Tempo controle en hou die linkerschouder in de gaten. Met als gevolg dat ze vandaag echt een paar mooie overgangen naar de galop heeft laten zien. Vanuit de achterhand over de rug naar voren aangesprongen. :):) B here we come. *\o/*

Hmmmmmmm enorm aan de foute baksels. Staat een boterkoek, speculaaskoek en speculaascake klaar. :9 :9 :9

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:18

Het filmpje kan ik niet zien Pizza. Maar wat een knap paard! :D Doet me denken aan mijn vorige pony/paard.

Jullie gaan goed SM! Snel B gaan starten! :)

Fijn dat je nu antwoord op je vraag hebt Fading. Even goed inlezen om nog een keer HB te voorkomen. Ben benieuwd naar je foto's!

Ik neem Bosco vanavond mee voor 2 proefjes in Rijssen. Met een voorbereiding van niks gaan we het toch maar gewoon doen. :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:22

Bosco weer helemaal opgeknapt? :)
En die 2 proefjes moeten voor hem toch best kunnen zonder al te spannende voorbereiding? :D

Moet nog even kijken wanneer we voor het eerst gaan starten. Denk dat het een beetje een laatste moment keuze wordt. We zien het wel. Voorlopig zitten de weekend vol en wil eigenlijk nog eerst een paar keer lessen. :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:47

Mooie foto pizza!
Filmpje kan ik helaas ook niet zien.

SM wat super dat ze het zo fijn oppakt! Dat moet wel goedkomen wanneer je B gaat starten, ben heel benieuwd. Wat kun je er dan toch van genieten als er een mooie stijgende lijn in te zien is.

Change heel veel plezier en succes vanavond!! Hou je ons op de hoogte?

Fading, dat was toch wel even schrikken denk ik? En idd is er gelukkig veel aan te doen. Hoefsmid is positief en das echt mooi, dan kun je heerlijk rijden toch, lekker gaan genieten samen zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:57

Yes! Wel even schrikken inderdaad, maargoed het komt goed! Vandaag de zadelpasser geweest en mn zadel past!!!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:15

Met Bosco is het meer dat hij er al moeite mee heeft om te luisteren en gewoon door te lopen en na een tijdje stilstaan duurt het altijd even voordat hij weer 'normaal' doet. Maar ik moest hem toch rijden vandaag dus we gaan het gewoon doen. :D

Ik zal vanavond of morgen een berichtje plaatsen met hoe het ging.

Fijn dat je zadel past Fading, kan je lekker aan de slag!

En alles op z'n tijd SM, maar ik ben er van overtuigd dat je heksje wel een B proef kan lopen!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:19

Fijn dat je zadel past fading, kunnen jullie lekker samen aan de slag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:19

Ja echt heel tof! Hij was wel hard dus moet er een bontje bij kopen, weer een rib uit mijn lijf _O-

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:33

Fijn Fading van het zadel, wat minder nieuws dat je pony HB was... Hopen dat alles goed onder controle te houden is!
Succes Elysa met wedstrijd!
Super fijn SM van je dat het rijden vandaag zo goed ging! En die baksels mag je hier ook wel brengen <3
Komt helemaal goed op jullie nieuwe stal zo te horen! Top dat Jaimy zich zo snel thuis voelt :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:48

Fading schreef:
Ja echt heel tof! Hij was wel hard dus moet er een bontje bij kopen, weer een rib uit mijn lijf _O-

Maar als je een bontje onder het zadel legt past het dan nog wel goed? Daar word een zadel wel krapper van....

Nu kunnen jullie t wel zien toch?
https://www.youtube.com/watch?v=m5UqZVWA6D8&feature=youtu.be

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:35

Filmpje gezien. Heel gaaf. :j

Alles gelukt elysa? :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:51

Eerste proef was een regelrechte ramp, mijn schuld. := Aantal keer verkeerd gereden maar toch nog 184 punten overgehouden.

2e proef was oké, Bosco had er nog weinig zin in. Had zelf de oefeningen wat mooier mogen afwerken maar was zo druk bezig met hem vooruit krijgen. :D
Daar 185 punten.

Was de 1e keer officieel L2. :)

Tevreden voor vanavond!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:59

Change3x schreef:
Eerste proef was een regelrechte ramp, mijn schuld. := Aantal keer verkeerd gereden maar toch nog 184 punten overgehouden.

2e proef was oké, Bosco had er nog weinig zin in. Had zelf de oefeningen wat mooier mogen afwerken maar was zo druk bezig met hem vooruit krijgen. :D
Daar 185 punten.

Was de 1e keer officieel L2. :)

Tevreden voor vanavond!

Gefeliciteerd!