NRPS-taxatietopic, maximaal 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:25

Ik kijk hier op van de lage prijzen, ik vind er geen een voor dat geld. Kijk ik op de verkeerde verkoopsite's?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:28

kohtje schreef:
Ik kijk hier op van de lage prijzen, ik vind er geen een voor dat geld. Kijk ik op de verkeerde verkoopsite's?

Taxeren hier op bokt is gewoon een persoonlijke kijk naar waarde van de paarden & pony's.
Uiteraard kan niemand er iets aan vast knopen. Wij zijn met zijn alle toch niet geleerd genoeg om te taxeren. Bovendien kan je een paard/ pony eigenlijk niet taxeren van een foto en een verhaaltje.

lailapri

Re: NRPS-taxatietopic, maximaal 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:31

Maar je hebt ook nog vraagprijzen (soms idioot veel) en de echte waarde. Uiteindelijk is het wat de gek ervoor geeft.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:31

ow ik wil je voor de getaxeerde waarde mijn pony's wel verkopen hoor!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:32

lailapri schreef:
ow ik wil je voor de getaxeerde waarde mijn pony's wel verkopen hoor!

Denk een beetje klein?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:34

ja d pony's.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:14

dewey: 700 euro.
may-love: 3750 euro. leuke pony maar jammer dat ie wat aan de kleine kant is.
manuel vd mieldijk: 3000 euro. een nog jonge pony maar evengoed al mooie sportprestaties.

nou mijn pony dan ook even maar:

naam: Felicity van Bokshout
leeftijd: 08-05-2000 wat haar dus 10 jaar maakt.
stokmaat: 1,48
geslacht: merrie
vader: El Beauty
moeder: Cindy of the marshyland dyke
moeders vader: Oldert's Jupiter
keuringsprestaties: stamboekmerrie 2e premie
sportprestaties:M1 dressuur met winstpunten. 1 maal een oefenparcours gesprongen

felicity beschikt over een super karakter. ze wil graag werken en heeft zeer veel talent. ze is op wedstrijden in het M1 uigebracht maar vanwege bereiken van 18 jarige leeftijd van de ruiter niet verder gestart. wel beheerst ze alle Z1 oefeningen. met de Z2 waren we bezig. momenteel is ze drachtig van Lord S dus nu niet meer gereden. ook kan ze super springen. vrij over de 1,40! en onder de man 1 meter gesprongen. het is ook een heerlijk paard om mee buiten te rijden of strand en bos. superbraaf! ze heeft in het verleden 2 veulens gehad. een merrie die als veulen en als 3jarige altijd voorin meedeed. als veulen zelfs 1e. felicity is een volle zus van de keur preferente merrie Tessa die onder andere een ggk hengst in belgie heeft lopen. ook zeer veel goede keur dochters. kortom felicity is een super allrounder! zodra ze bevallen is wordt ze weer doorgereden en ga ik een doorstart maken tussen de paarden volgend jaar! omdat ik het zonde vind van haar kwaliteiten.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CBTTRFFR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O7MJSWKD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EYUDORIS.jpg

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:15

Heeft Felicity iets op de keuring gehaald?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:06

staat erbij ;) ze heeft als 3 jarige een 2e plek en een 2e premie behaald. als 9 jarige is ze vorig jaar nog op de keuring geweest en door een professionele voorbrenger voorgebracht, deze had zeer hoge verwachtingen van haar, zeker een 1e plek en premie. ze werd uiteindelijk 2e met een 2e premie omdat ze te massaal was.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 06:56

Sorry dan heb ik daar overheen gelezen!

€3000,-

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:53

voor een Z bok :') heb haar nog voor meer gekocht 4 jaar geleden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:56

Ze liep toch M?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:10

ja op wedstrijden als je goed gelezen heeft is ze daarna gewoon doorgetraind naar het Z. ze loopt alle oefeningen keurig ondanks ze niet gestart is. mijn instructrice ( GRANDPRIX amazone) vond haar absoluut Z waardig. we waren zelfs al met het Z2 bezig. dusja dan is het ondanks ze niet is uitgebracht heeft ze in mijn ogen toch dat nivo. en ze kan ook super springen alleen nooit uitgebracht vanwege de zelfde redenen. dus dan is drieduizend euro wel heel erg laag hoor.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:39

lianne125 schreef:
ja op wedstrijden als je goed gelezen heeft is ze daarna gewoon doorgetraind naar het Z.

Maar mensen kijken meestal alleen naar wedstrijdniveau :(:) Leuk dat er mee getraint is, maar het is nooit bewezen...

lianne125 schreef:
heb haar nog voor meer gekocht 4 jaar geleden.

4 jaar geleden draaide de economie als een trein... Nu is het crisis...

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:05

dan moet je toch is naar de huidige pony prijzen gaan kijken. ik geloof dat je daarvan dan nog niet geheel op de hoogte ben. 3 jarige RUINEN met niet eens zo bijzonder papier al vanaf 5000 eurootjes. maargoed ze is officieel getaxteerd en dat lijkt in de verste verte niet op wat er hier genoemd wordt ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:11

ik snap het wel hoor, 2e premie en 2 foto's waarbij je denkt leuke pony,nou loopt dan wel nog redelijk niveau, etc.
Maar als je bijvoorbeeld filmpje hebt kan het al een heel ander beeld geven.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:15

lianne125 schreef:
dan moet je toch is naar de huidige pony prijzen gaan kijken. ik geloof dat je daarvan dan nog niet geheel op de hoogte ben. 3 jarige RUINEN met niet eens zo bijzonder papier al vanaf 5000 eurootjes. maargoed ze is officieel getaxteerd en dat lijkt in de verste verte niet op wat er hier genoemd wordt

Ag je kunt er altijd voor vragen wat je wilt. Verkopen is een 2de... En ik ben op de hoogte van de huidige ponyprijzen ja en die zijn triest :7

lailapri schreef:
ik snap het wel hoor, 2e premie en 2 foto's waarbij je denkt leuke pony,nou loopt dan wel nog redelijk niveau, etc.
Maar als je bijvoorbeeld filmpje hebt kan het al een heel ander beeld geven.

Ja precies! Als ik de foto's zie, zie ik een vosmerrie met geen spectaculaire gangen die M heeft gelopen... Daarbij een 2de prmie dus dat betekend toch dat ze kwa gangen/exterieur bij het nrps geen topper was :(:)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:20

heb helaas geen filmpje van haar. ze beschikt in draf over een super achterbeen. zo zie je ze maar weinig. verschillende "hogere" amazones waren helemaal weg van haar. maar ik krijg een beetje het idee dat er enkel naar keuringsprestaties wordt gekeken en daarop een prijs genoemd wordt. dat de tekst niet eens gelezen wordt. ik kan me in het gehele topic ook in sommige bedragen ook helemaal niet vinden. dus zodoende dat ik zo een beetje reageerde

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:24

Citaat:
Ja precies! Als ik de foto's zie, zie ik een vosmerrie met geen spectaculaire gangen die M heeft gelopen... Daarbij een 2de prmie dus dat betekend toch dat ze kwa gangen/exterieur bij het nrps geen topper was :(:)

niet zulke spectaculaire gangen _O- tja dat vertekend misschien dan wel heel erg. maargoed 2e premie was ook enkel omdat ze veel te massaal is voor een nrpser.... maargoed ik ken haar het best ik heb haar niet zo lang geleden laten taxeren en daar werden hele andere bedragen genoemd...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:27

Daarom is het dus zo moeilijk. Ga maar eens met je merrie naar eenkeuring als ze netniet helemaal lekker in haar vel zit en zich dus niet helemaal laat zien, dan heb zo al eerder een 2e premie. Daarbij kan een paard met mindere gangen toch en topper zijn in de sport omdat het er 100% voor gaat en dan de mindere punten in gang en exterieur compenseert.

Anderom heb ik hier wel eens foto's gezien van een paard dat ik dacht wouw (en dan meerdere keren). Zie je het paard eens in het echt herken je hem niet eens :P

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:35

Keuringsresultaten worden wel meegenomen ja... Ster of keur geeft gewoon meerwaarde aan een pony :)

lianne125 schreef:
zo zie je ze maar weinig. verschillende "hogere" amazones waren helemaal weg van haar.

Ben wel benieuwd naar een filmpje of andere foto's als jij zegt dat je ze zo maar weinig ziet want ik zie nu een pony die gewoon leuk loopt...

lianne125 schreef:
ik kan me in het gehele topic ook in sommige bedragen ook helemaal niet vinden

Ik ook niet altijd :+ Maar de mijne werden toen juist te hoog ingeschat naar mijn mening :o

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:35

ik heb haar vorig jaar voor de keuring gedaan omdat dit mij geadviseerd werd... notabene door ponyparadijs zelf!! helaas was dit hele evenement naar binnen geplaatst. ze had veel last van spanning. maar John Maarse bracht haar voor en verwachtte zeker een eerste plek en 1e premie. hij vond haar zeer correct. en die heeft er toch wel aardig verstand van lijkt mij. maargoed ik hecht daar niet zo veel waarde aan. meer aan de sportkwaliteiten van de merrie. en die heeft ze absoluut.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:37

Citaat:
Ben wel benieuwd naar een filmpje of andere foto's als jij zegt dat je ze zo maar weinig ziet want ik zie nu een pony die gewoon leuk loopt...

ik had graag een filmpje van haar willen maken maar ze is momenteel hoogdrachtig en staat op rust. dan krijg je ook niet echt een goed beeld ervan. ;)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:58

May-love: € 2750
Manuel: € 3500
Felicity van Bokshout: € 4750

Dan hier mijn paard Samuel.
Ik deel hem met mijn zusje en we rijden ook beide wedstrijden.

Leeftijd: 9 jaar.
Hoogte: 1.64 m.
Vader: Sjapoer
Vader van moeder: Democraat.
Wedstrijdervaring: bij vorige eigenaresse M1 + wp, bij mij L1 (L2 startgerechtigd) en m'n zusje L1 met 6 wp (zij is later begonnen met de wedstrijden).

Samuel is een lief werkwillig trailermak en verkeersmak paard.

Afbeelding

Afbeelding

http://94.100.118.132/904750001-9048000 ... _VuHY.jpeg
http://94.100.114.45/904750001-90480000 ... _y3Qb.jpeg
http://94.100.120.148/765000001-7650500 ... _LiEd.jpeg

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:05

lianne125 schreef:
ik heb haar vorig jaar voor de keuring gedaan omdat dit mij geadviseerd werd... notabene door ponyparadijs zelf!! helaas was dit hele evenement naar binnen geplaatst. ze had veel last van spanning. maar John Maarse bracht haar voor en verwachtte zeker een eerste plek en 1e premie. hij vond haar zeer correct. en die heeft er toch wel aardig verstand van lijkt mij. maargoed ik hecht daar niet zo veel waarde aan. meer aan de sportkwaliteiten van de merrie. en die heeft ze absoluut.

Wat heeft dat met mijn taxatie te maken?
Ik zeg nog steeds dat IK (persoonlijk) er maar 3000 euro voor zou betalen.
Dat komt omdat ze een tweede premie heeft gehaald oip de keuring.
En M loopt En dus niet zoals jij zegt Z. Iedereen kan wel zeggen dat zijn haar paard pony klaar is voor de Z.
IK kijk naar sportprestaties.