met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:23

Ik heb niet echt een ras waarvan ik zeg die hoef ik niet.
Het is puur per paard/pony verschillend.
Als ze echter lomp en ontzettend grof zijn trekken ze me ook veel minder aan, maar ja ik val acht op een mooi koppie en zodra een paard dat heeft dan hebben ze een groot pluspunt.
Dus ja mooi koppie en het karakter bepalen voor mij of ik er op val of niet.
Er zijn bijv. Dravers waarbij ik zoiets heb "die is leuk" en er zijn er ook die heel gaaf zijn.
Elk ras heeft zo zijn leuke dingen.

Moest bijvoorbeeld nooit een Haflinger... vond ze maar lomp en ja wat moet je er in vredesnaam mee...
Totdat ik er zelf 8 jaar geleden 1 kocht.. toen vond ik ze toch wel meer in zich hebben, en dan met name Woestein Schijnheilig .
Nu dat Woes weg is zal er denk ik nooit meer in komen, Woesje was voor mij DE Haflinger en ben bang dat ik te veel ga vergelijken.

Maar mijn favorietje blijft toch Fuchs..
Zo dan mogen jullie nu Fuchs zijn ras raden... Schijnheilig

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:43

Ik heb dus echt helemaal niets met tinkers of haflingers (op uitzonderingen na natuurlijk).
Het is niet dat ik ze haat of niet mooi vindt ofzo, maar ik heb gewoon 99% van de tijd geen klik met deze paarden.
Terwijl ik het bij sommige rassen juist wel heel goed overweg kan met bijna alle paarden.

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:47

ik heb helemaal niks met arabieren omdat ik ze te smal vind om op te rijden.
en ik hou niet van paarden die heel erg snel zijn!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 09:09

terlygert schreef:
Fjorden, Haflingers.. niets voor mij, al vind ik ze niet verschrikkelijk.
Ik heb toch liever iets druks zoals een arabier. Voor mij hebben die gewoon meer power Lachen

Kom maar een keer op mijn haflinger rijden. Dan zie je pas power Haha! Haha!
Hij ken ook niet normaal stappen. Het enige dat hij wilt is hard en dan gaat hij dribbelen, maar er zit dan ook veel arabisch bloed in.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 14:57

Ik heb haflingers en fjordjes e.d. nooit echt iets gevonden,
ik weet niet waarom...
Maar goed, nu heb ik een haf als verzorgpaard en die is heel leuk Tong uitsteken

Verder vind ik vooral Shires (dan wel met vééééél behang), Welshjes (cob vooral) en Lippizaners wél mooi.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:00

echte warmbloed en koudsbloeds!!!
met de meeste nrps-ers kan ik dan weer wel tenminste als er wat bloed doorheen gegooid is, de echte warmbloed types kan ik gewoon niet mee...vind ze zo vreselijk onhandig. Koudbloeds heb ik echt helemaal niks mee, kan er gewoon niet mee samen werken.

Met de volbloed rassen(engels, arabisch, draver, akhel teke etc.) heb ik wel heel veel, denk dat het komt door wat er in mijn eigen hoofd allemaal gaande is (herrie herrie herrie!!!!)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:47

Fries maar voor de rest vind ik alles top Haha! !!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:50

ik heb dus zelf gewoon echt niks met een fries of arabier .
vraag me niet waarom .
ik kan van alle soorten genieten als ik ze zie lopen maar stop nooit bij fries of arabier .
Die hebben bij mij geen wow factor .

Shetten zijn ook niet spectaculair maar dat karakter vind ik helemaal geweldig heerlijk eigenwijs en gewoon doen waar je zin in hebt . Clown

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:51

Ik heb niet echt een ras dat ik niet leuk vind.
Maar ik hou vooral heel erg veel van shetjes Haha!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:58

Ik heb op zich weinig met haflingers. Vind koudbloedrassen wel erg mooi, maar met haflingers heb ik gewoon niks.
Zie soms wel eens een haf staan (op foto of 'in het echt') en dan kan ik wel zeggen dat ik het eren mooi dier vind.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:02

Ik heb heel weinig met haflingers, fjorden (Sterker nog, op Bokt klik ik ze vaak weg Bloos ) maar dan heb ik ook weer niks met arabieren.
Geef mij maar warmbloeden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:08

Net als ik denk bij een rassoort: "Nee, niet mijn ding" kom ik een uitzondering tegen. Dus ik heb eigenlijk niet echt een ras waar ik echt meteen voor omdraai. Ik kijk altijd even. Altijd leerzaam!

Idd word ik niet snel warm van een tinker en ook al kan ik met plezier naar een shetkeuring kijken, er zal er nooit één op mijn grasveldje komen staan, of hij moet hier aan komen wandelen. Clown

Ik heb ooit een Fjordje mogen beleren en ook al was het 'maar' een fjordje, ze had een reuze karakter. Ik heb een tinkertje gekend met geintjes waar we nu nog om lachen, ook al is hij al even overleden en ik had zelf een pracht van een shetje. Zo lief, onvoorstelbaar gewoon. En ik heb nu een plaatje van een kwpn-er, maar die heb ik ook verfoeid hoor haha. Ik heb een enorme liefde voor de Spaanse P.R.E. Maar Sammetje mag voorlopig blijven...

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:10

Heb niks met warmbloed paarden. Geef mij maar mooie robuuste koudbloed paarden, en dan met heeeel erg veel stip op nr. 1 de ijslander.

benedicte5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 00:41

Ik heb niets met Tinkers,weet niet waarom maar vind ze onaantrekkelijk.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:38

Friezen, fjorden, tinkers.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:41

Tinkers, die spreken mij niet aan, soms heb ik wel oow die is opzich wel mooi, maar je zou mij niet snel met een tinker zien lopen Nagelbijten / Gniffelen

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:49

Ik heb niks met warmbloed, zoals arabieren, engelsvolbloeden enzo. Met name arabieren, ze zijn prachtig vaak maar ze zien der ook uit van een windvlaagje en ze vallen om. Ze zijn achterlijk gevoelig en vaak ook een beetje aanstellerig, daar hou ik niet van. Ik ben meer van het koudbloed en de sobere rassen, friezen, haflingers, fjorden, IJslanders, etc.etc.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:53

Eva1993 schreef:
Ik heb niks met warmbloed, zoals arabieren, engelsvolbloeden enzo. Met name arabieren, ze zijn prachtig vaak maar ze zien der ook uit van een windvlaagje en ze vallen om. Ze zijn achterlijk gevoelig en vaak ook een beetje aanstellerig, daar hou ik niet van. Ik ben meer van het koudbloed en de sobere rassen, friezen, haflingers, fjorden, IJslanders, etc.etc.

Hier wil ik wel even op ingaan want het is een vooroordeel.
Ligt ook aan de eigenaren hoe die het paard opvoeden, geldt voor elk ras. Maar als je een arabier gewoon paard laat zijn ze vaak het sterkst. Kijk alleen maar al naar hun verleden.
Wil niet zeggen dat ik je niet gelijk geef hoor dat ze zo ielig zijn enzo, want daar geef ik je wel gelijk in Knipoog

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:56

Ik vind Fjorden helemaal niks. Vraag me niet waarom. Nagelbijten / Gniffelen

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:04

Niniane schreef:
Eva1993 schreef:

Hier wil ik wel even op ingaan want het is een vooroordeel.
Ligt ook aan de eigenaren hoe die het paard opvoeden, geldt voor elk ras. Maar als je een arabier gewoon paard laat zijn ze vaak het sterkst. Kijk alleen maar al naar hun verleden.
Wil niet zeggen dat ik je niet gelijk geef hoor dat ze zo ielig zijn enzo, want daar geef ik je wel gelijk in Knipoog

je heb zeker gelijk, ik ben ook wel een beetje bevooroordeeld.
Toch zitten deze eigenschappen wel in het ras, het zijn gewoon gevoelige maar wel intelligente dieren. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen gek zijn van AV's, maar ik deel het niet met hun.
Maar de AV's die ik heb meegemaakt, zijn allemaal aanstellerig. Ik ben dr ook zeker van dat er geweldige AV's zijn die helemaal niet aanstellerig zijn, maar de AV's die ik heb meegemaakt waren dat wel.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:09

Friezen, arabieren, KWPN'ers... Bah.. *sorry fries-arabier-kwpn-houdend Bokt Bloos

Veel te statig.

XxDanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:33

ik heb het niet op dravers; Ik vind geen mooie bouw hebben
en Fjorden ook niet; ik vind die beesten maar niks om te rijden, vind ze te breed beetje lomp

maarja ieder zijn mening gelukkig anders zou iedereen dezelfe paarden willen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:46

Arabisch Volbloed, Tinkers en Haflingers.
AV vind ik een beetje á la barbiepaard, en daar hou ik niet van Lachen
Tinkers vind ik gewoon echt helemaal niks aan.
Haflingers ook niet......... weet niet waarom.

Friezen vind ik daarentegen echt geweldig! Shetters ook, maar dat komt omdat ik er zelf 2 heb staan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:48

Eva1993 schreef:

Dat zijn volbloeden Knipoog

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:49

Als je me dit gewoon 1,2,3 zou vragen... zou ik zeggen een Arabier.
Maar dan... zijn er toch altijd weer een paar uitzonderingen op de regel.. Clown
Ik denk dat je een klik moet hebben met het dier, of het nou een fjord, fries, arabier of kwpn'er is.. Het klikt, of niet..
Maargoed.. Bij deze vraag..

Arabier..