KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_x_Vace_x_

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:55

MWM: EUR 9.000
MissMiekie: EUR 15.000

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:05

Loranda

14 jaar KWPN CHRONOS x MAHAGONI
M2 dressuur M springen
Ruime gangen erg brave nuchtere merrie erg fijn in de omgang
Goed voorwaarts totaal niet lui en erg werkwillig !!
ront.goed gekeurd

de donkerbruine merrie
Afbeelding

Afbeelding

http://nl.youtube.com/watch?v=V4Glnn8MFno
Laatst bijgewerkt door _x_Vace_x_ op 21-07-08 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:07

Je hebt er niet bij staan of je paard ront.gekeurd is en goedgekeurd is. Mocht dit het geval zijn, dan is hij nog meer waard.
Je doelt wrs op Zita? Dit is een merrie en uit een leuke moederlijn. Ik denk dat ik haar daarom hoger inschat dan die van jou. Maar wat ik zeg, dat is puur persoonlijk. Met een merrie kan je eventueel nog een veulentje fokken en dat is waar mijn interesses liggen en daarom (wellicht geheel onterecht) in dit geval er meer voor zou betalen dan voor die van jou.

Niet te zwaar aan tillen. Ik ben geen handelaar, maar hobby fokker. En jij zet je paard hier neer om een beeld te krijgen wat andere mensen er van vinden. Ik merk dat je het niet eens bent met mijn beoordeling.
Maar je kan het slechter treffen als ik de rest zo zie Tong uitsteken Knipoog

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:09

trudydejong schreef:
Je hebt er niet bij staan of je paard ront.gekeurd is en goedgekeurd is. Mocht dit het geval zijn, dan is hij nog meer waard.
Je doelt wrs op Zita? Dit is een merrie en uit een leuke moederlijn. Ik denk dat ik haar daarom hoger inschat dan die van jou. Maar wat ik zeg, dat is puur persoonlijk. Met een merrie kan je eventueel nog een veulentje fokken en dat is waar mijn interesses liggen en daarom (wellicht geheel onterecht) in dit geval er meer voor zou betalen dan voor die van jou.

Niet te zwaar aan tillen. Ik ben geen handelaar, maar hobby fokker. En jij zet je paard hier neer om een beeld te krijgen wat andere mensen er van vinden. Ik merk dat je het niet eens bent met mijn beoordeling.
Maar je kan het slechter treffen als ik de rest zo zie Tong uitsteken Knipoog

Oh, nee, ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben, ik zou nooit zoveel geld neertellen voor een paard Haha!. (maar we hebben alleen een bod gehad, een hele tijd geleden al, toen ie alleen nog meer pavo etc had gelopen, die zo'n beetje het dubbele was van wat jij nu zegt) dus ik was alleen nieuwsgierig naar de gedachtengang erachter. Er staat overigens wel bij dat ie goedgekeurd is op de foto;s Knipoog.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 21-07-08 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:11

Nu even die van Sajnne: 7000 euro.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:38

*gaat nog even terug kijken naar de foto's*
Je hebt helemaal gelijk MM. Sorry daar had ik dan te snel over beoordeeld. Ja, ik vind het allemaal ook veel geld hoor voor paarden. Ook die 17.500 vond ik al veel. Maar had hiervoor al eens te horen gekregen dat ik zo hoog taxeerde, dacht ik het wat lager te doen, moet ik verantwoording afleggen Knipoog Tong uitsteken

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:40

trudydejong schreef:
*gaat nog even terug kijken naar de foto's*
Je hebt helemaal gelijk MM. Sorry daar had ik dan te snel over beoordeeld. Ja, ik vind het allemaal ook veel geld hoor voor paarden. Ook die 17.500 vond ik al veel. Maar had hiervoor al eens te horen gekregen dat ik zo hoog taxeerde, dacht ik het wat lager te doen, moet ik verantwoording afleggen Knipoog Tong uitsteken

Haha, ik vind alles boven de 10.000 euro al teveel geld voor een paard, daar kun je een hoop leuke dingen mee doen hoor, en een paard hoeft maar 1 keer goed in het hek te hangen en je kan alweer stoppen. Verantwoording? Nee, snapte alleen de gedachtengang van 2500 euro verschil tussen een 4 jarige die nog jeugdig is, en een 7 jarige die op hoger niveau loopt niet zo Haha!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:11

Ik ben benieuwd wat jullie taxeren op mijn E-pony. Ze is nu 1.54
Ze is nu 4 jaar. Is rontgenlogisch goedgekeurd. Ze is donkerbruin met 2 witte sokjes achter.
Ze is van Olivi en heeft dus ruime bewegingen en een sterke achterhand.
Heeft nu 10 wedstrijden in de B gelopen(bij de pony's) en heeft nu 13 wp.
Kan ook leuk springen. Kan goed door het verkeer. Is niet erg kijkerig(springt alles).
Ze heeft veel pit en zin om te werken.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MQM4QDD3.jpg
Heb nu helaas geen betere foto's, en we hebben haar ook nog niet zo lang Knipoog

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:14

4000 euro

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:32

@Ladyisabella: regel is dat je eerst een aantal andere paarden taxeert, voor je iets post.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:35

Zitah ik zou toch ook rond de 12000 over hebben, euke papieren, leuk lopen, leuk paard dat nog lang niet aan het einde van zijn kunnen zit, fijne leeftijd en zeker een mooi niveau voor op die leeftijd.

MWM: nog al zo'n prachtdier, gaat ook richting de 10 000 Wat een gangen zitten er op zeg!

missmieke tussen de 15000 en de 20 000 gezien de al behoorlijke resultaten op zijn leeftijd

Sajnne 6000 toch wel, heeft een aardig niveau, is werkwillig en zit in haar topjaren. Fijn voor iemand die een iets meer ervaren paard wil.

ladyisabelle: 4000 jong dier dat duidelijk talent heeft en vrij werkwillig is. Lachen Voor haar stokmaat zijn liefhebbers. Lachen

Ben bijna bang, maar toch wil ik kijken in hoeverre Pret vooruit gegaan is kwa waarde (of achteruit Haha!)

Het gaat dus om een merrie uit 1997, nu 11 jaar dus. Ze heeft een beetje een moeilijke start gehad maar is inmiddels omgetoverd tot een werkwillige merrie die echter wel een beetje haar eigen zinnetje heeft. Loopt op dit moment L2/ m1 niveau en wordt getraind richting M2/Z1. Pikt het allemaal heel erg fijn op, is erg intelligent maar je moet haar wel goed voor zijn want anders neemt ze een loopje met je. Ze is ongeveer 1.56 Misschien wat groter, misschien wat kleiner. Lachen (zal haar morgen eens meten)
Ik ben de 3e eigenaar dus of ze ooit uitgebracht is op keuring enz weet ik helemaal niets van. Lachen

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWYAA3HY.jpg

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FSA8NEOV.jpg

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:02

missmiekie schreef:
@Ladyisabella: regel is dat je eerst een aantal andere paarden taxeert, voor je iets post.

Ok, sorry, dan zal ik nu maar even een paar gaan taxeren. Sorry nogmaals Knipoog

Pharagirlke:Ik denk rond de 7500/8000 euro. Mooie leeftijd, misschien net een klein paardje. Kan leuk lopen. Ik vind hem iig leuk! Lachen
(ben er niet zo goed in, weet ook niet wat ze eerst getaxeerd is) Springt dus niet?

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:08

Sajnne: ik denk rond de 8500 euro. Kan goed springen en ook dressuuren. Mooi beengebruik en ziet er leuk uit!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:10

LI: Tja, E pony's zijn helaas minder waard dan D pony's of paarden. Ik kom uit rond de 4500 euro.
Pharagirlke: 6500 euro.
Ik heb er zo nog 1, moet alleen even kijken of ik ergens foto's heb. Haha!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:13

Mooi paard MM!
Ik zit niet in de paardenwereld(!) maar rond de 13.000/14.000 euro?

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:14

Ik zit wel aardig hoog volgens mij Nagelbijten / Gniffelen

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:17

ladyisabelle schreef:

Nou, voor een E pony zit je inderdaad te hoog, E-pony's en kleine paarden liggen tegenwoordig namelijk een stuk minder goed in de markt. Paarden boven de 1.68/1.70, die verkopen als zoete broodjes Haha!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:18

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:19

missmiekie schreef:
ladyisabelle schreef:

Nou, voor een E pony zit je inderdaad te hoog, E-pony's en kleine paarden liggen tegenwoordig namelijk een stuk minder goed in de markt. Paarden boven de 1.68/1.70, die verkopen als zoete broodjes Haha!

Ja, voor een E zit ik idd wat te hoog, 6500 zou reeler zijn Knipoog Sorry. Bloos

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:20

LI: 2500 euro ongeveer.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:21

missmiekie schreef:

Hmm, waarom is ze dan nog niet verkocht?! Wij hebben haar op mp staan voor 2000,- euro!

Ze is trouwens rond de 1.44. Oeps! Ze is geen KWPN.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:28

Ik heb nog een beest hier staan!

5 jarige donkerbruine ruin, 1.71/1.72m nu denk ik. Loopt ongeveer op L/M niveau, wisseltjes pakt ie ook aardig op. Vader: Rubin Royal (=Rubinstein). Heb nu 2 keer met hem gesprongen, hij heeft genoeg vermogen maar moet het nog echt leren, vindt het wel echt heel leuk en zal nooit stoppen of erlangs gaan(dan nog liever recht er doorheen Haha! ). Kan goed overweg met andere paarden. Onlangs rontgen en klinisch goedgekeurd, incl rugfoto's.

*sorry beetje ver weg, maar heb niet echt iets beters
Afbeelding
Hier lijkt ie heel klein, maar dat was omdat ik toen nog bijna 20 kilo zwaarder was en hij was hier nog 4 jaar en net 1 week ohz(vandaar ook de stuurbekrachtiging) Haha!.
Afbeelding

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:29

ladyisabelle schreef:
missmiekie schreef:

Hmm, waarom is ze dan nog niet verkocht?! Wij hebben haar op mp staan voor 2000,- euro!

Ze is trouwens rond de 1.44. Oeps! Ze is geen KWPN.

Dat vind ik dan wel heel apart, zijn er al wel mensen wezen kijken?

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:32

Nee, ook niet. Ja, 1 maar die gingen naar bijna elke pony die ze zagen kijken.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:33

Erg leuk paard MM!!
5000 euro?