Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:54

Huh, nou dacht ik ook gereageerd te hebben op je foto's Tineke maar nu zie ik het niet meer.
Anyway, wat een toppony toch die Melody!! En de combinatie met Sanne klopt gewoon helemaal. *\o/* *\o/*

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:34

Gefeliciteerd met de successen allemaal!! *\o/* *\o/*
Tsjonge, wat gaan jullie snel!! Melody al in de M, wow!!

Schaam ik me soms toch een beetje als 100%-recreant tussen al deze sportprestaties. Pfff...na al die tijd nog steeds niveau-B prutser. -O- -O-
Wordt soms een beetje moedeloos van mijn eigen ingesleten fouten, zoooo moeilijk om te corrigeren...maar goed we modderen verder, en ik hoop nog steeds ooit een fatsoenlijke L-proef neer te kunnen zetten (geen ZZ of GP ambities hier :+ ).

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:40

Bedankt Bar!

Esje wij zijn ook recreant hoor, met af en toe een wedstrijd en ik heb ook een dozijn ingesleten verbeter punten, poeh! Werk ik hard aan en hoop ooit ook een nette dressuurproef met Mel neer te kunnen zetten waar ik dan zelf ook nog tevreden over ben.

En niet schamen hoor! Belangrijkste ding is dat iedereen geniet van hun paard of pony en dan maakt het echt niet uit wat je ambities zijn

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:51

Gefeliciteerd met de mooie resultaten... *\%/*

Ik snap je helemaal esje... en ik maar prutsen om die galop knop erop te krijgen.. |o

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:12

Euh hier ooit in een ver verleden ponytijd Z1 gedressuurd en M gesprongen maar nu 0,0 ambitie en lekker ritjes buiten in het bos aan het maken.

Ieder zijn eigen ding hoor en daar hoef je je volgens mij echt niet voor te schamen.

Gisteren een bal gekocht, vanmorgen wilde Sophie even testen.

Afbeelding

En Karel mocht vanmorgen even aan de longe

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:25

Ik ook recreant hoor! Wedstrijdambities zijn er niet meer en vind dit prima zo :D

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:47

haha ambitie ? hier pony op pensioen ik ook tijdelijk. En ik geniet ervan. Maar ik zal ook wel weer genieten van mijn jonkie in september

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:03

EK19 schreef:
Op wondjes smeer ik altijd groene leem!! Ideaal. En na het inlopen van mijn nieuwe rijlaarzen smeer ik het zelf ook op de plekken van mn blaren!

Gewoon groene leem en dan is het zo dicht. Haalt het vuil/bacteriën eruit, sluit niet af maae zorgt ervoor dat er ook geen viezigheid meer in kan komen!

Dit kan ik ook echt aanraden :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:43

Esje en Tineke: eerlijk is eerlijk... Een vooruitrijdster helpt énorm .. Althans míj helpt het! ( al was het maar omdat het me ook de mogelijkheid heeft gegeven om me nu al maanden lang alleen maar bezig te houden met mijn eigen zit )

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:46

Was even het topic kwijt...
Gefeliciteerd met alle prestaties!

Bar/ria: dat weten jullie vast wel. Is er nog een mogelijk om Kiet een 'betere' connemara op papier te laten worden? Ze is al ster. Ik geloof dat ze elite kan worden, alleen heeft maar 3 veulens en ik begreep dat dat met 4 veulens was. Keur kan volgens mij alleen met sportprestaties? Het stond ergens op de site, maar dat is nu weg of ik kan het niet meer vinden :=

Positief verhaaltje van Kiet hier: vandaag eindelijk weer de binnenkant van een trailer gezien! Happy me! De trailer staat nu op stal en dus kunnen we zo vaak mogelijk oefenen. We hadden wat trailerpech, omdat de trailer die we gebruikten opeens een rotte bodem had en daarna het neuswiel afbrak >;) . Niet bij ons gebeurd, maar bij de eigenaresse. Maar een erg vaag verhaal. En daarnaast heb ik vandaag ook even illegaal ( :+ ) door Amsterdam noord op een of ander verlaten industrie terrein gereden met de trailer gereden! Eerst even lekker oefenen en dan BE rijbewijs halen. Hoewel... als we de trailer laten terugkeren, mag ik er gewoon mee rijden. Wat ik nog steeds echt belachelijk vind...

Ander leuk dingetje: kiet haar zoon (rory dimitri) staat in zuid-holland ergens en ik heb contact met de eigenaresse. Maar nu hebben we afgesproken dat we in september samen daar naar het strand gaan. Super leuk :):) ben ook heel benieuwd of Kiet hem nog herkend!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:47

En over het wondje: ik had altijd betadine en acederm. Tegenwoordig ook ventramil en ik ben om. Geweldig spul, honingzalf verder zelfde als acederm. Ruikt ook heel lekker. Ik zal morgen eens een foto maken van de staart want dat is ook een bizar verschil vanaf het begin...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:15

@feline. Misschien dat Kiet voor het preferentschap in aanmerking kan komen?
http://connemara.nl/fokkerij/predicaten/
Hier staat eea over de verschillende predicaten.

Jinja is een dochter toch? Die is ster dacht ik. En Dimitri is dacht ik ook op de keuring geweest een paar jaar terug. Als hij een eerste premie heeft gekregen dan heeft kiet al 7 van de benodigde 10 punten bij elkaar.
Ik weet even niet welke nakomelingen ze nog meer heeft gehad en of die op de keuring zijn geweest.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:47

Hier niks spannends gedaan afgelopen weekend. Pony heeft vrij gehad. :)
Net mijn eigen spullen ingepakt en vanochtend al het voer ed om mee te nemen klaargezet.
Morgen de ponyzooi inpakken en dan kan de volksverhuizing voor de komende 5 dagen beginnen. :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:08

Spannend SM!
Hopelijk wel Wifi of voldoende grote databundel? We willen wel op de hoogte worden gehouden natuurlijk!

Hier is zondag altijd een uitgebreide ponydag. Sochtend begint de dag met een gezamenlijk stalontbijt ( lang leve de benzinepomp die versgebakken Duitse broodjes en croissants verkoopt!) en dan een collectieve uitbarsting van stallen een grote schoonmaakbeurt geven.
Dit wordt dan gevolgd door een buitenrit ( Vriendin op Marissa, ik op Sirri), waarbij ik vandaag de live functie van Facebook voor het eerst gebruikt heb. Ontzettend leuk, want terwijl je filmt zie je dus wie er kijkt, je ziet de likes langskomen én de getypte reacties van anderen zie je direct, waar je dan dus live op kunt reageren. Erg grappig om eens te doen. Er reden vanochtend dus afwisselend 5 (minimaal) tot 10 (maximaal) mensen met me mee..

Voor de nieuwsgierigen ( en de geduldigen :D ) :
Je ziet hier wel het filmpje, niet de namen van de mensen die meekeken en de reacties die ik dus wel kon zien. Je hoort me dus wel reageren/antwoorden op mensen...
( oeh... dit klinkt toch wel dubieus: praten tegen mensen die ik wel kan zien en jullie niet :+ ) :

Daarna, terwijl Marissa na de buitenrit en het snacken van het bakrand gras, lekker op het erf stond te slapen, superfijn Jou gereden en ik voel dat ik stap voor stap beter, onafhankelijker ga zitten en daar kan ik dan zo gelukkig van worden!!

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens op bezoek geweest bij Kadin, de zoon van onze Arabier Sirri. Hij is destijds gekocht door mijn nichtje en nu net ingereden. Het was al weer even geleden dat ik hem gezien had, dus was superleuk om weer eens langs te gaan. Al was het maar om te zien hoe hij meer en meer op zijn moeder gaat lijken:
Afbeelding

Daarna weer terug naar stal, paarden een voor een onder de waterslang gezet om ze even af te koelen voordat ze naar binnen gingen. Vonden ze heerlijk!!

Omdat het inmiddels zo rond 19 uur was, en het hier nog steeds ci 30 graden was, had Punz vandaag geluk: ik had haar eigenlijk nog willen longeren ,maar dat heb ik dus maar een keer overgeslagen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:17

Lekker hoor zo'n paardenzondag. :D :D
Zondagochtend is hier zwemmen met David en vanmiddag vierde mijn moeder haar verjaardag. Tussendoor zoveel mogelijk vast klaargezet en toen moesten we toch echt naar huis. David een beetje teleurgesteld. Hij wilde op zijn pony rijden. Afgesproken dat hij zaterdag als we weer terug zijn mag rijden. :D

Als het goed is hebben we wifi. Camera is mee en als het lukt willen we zoveel mogelijk op beeld zetten. :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:21

Veel plezier SM en we verwachten inderdaad fotokiekjes en dagverslagen :')

Klinkt als een gezellige dag Punz, waarom niet op JouJou naar buiten? :D ik ga morgen je filmpje is bekijken, leuk!
Fijn dat je steeds afhankelijker gaat zitten, stuur je een beetje deze kant op?
Ik ga deze week extra trainen voor zondag, ons allereerste bb proefje en ik wil niet falen :+
Maar de trut moet haar bips gebruiken en tempo houden.
Ik moet mijn hakken elke keer omhoog doen om been te geven, want op mijn kuit reageert ze niet voldoende en de zweep is ook niet wat ik aan tempo wil. Het ziet er niet uit en mijn houding word er belabberd van maar ik weet niet wat ik kan doen om en mijn hakken laag te houden en haar actief te laten waggelen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:27

Enige wat je mijn optiek (eerlijk gepikt van de juf) kan doen is heel helder communiceren. Geen hulpen geven waar je geen reactie op verlangd. Klinkt heel logisch, maar zo vaak geven we uit gewoonte toch nog een hulpje en verwachten er geen antwoord op. Het is de lastige kunst van het niks doen. :) En poeh wat valt dat in de praktijk tegen. :o

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:32

Zwemmen is ook niet verkeerd natuurlijk!!
Maar verder is hier de zondag in ieder geval tot zeker 14 uur best heilig... dan ben ik op stal..

En dan in ieder geval ook vanaf ci 17 uur weer..
En bij voorkeur de tijd tussen 14 en 17 dus ook :D :D
( maar vandaag was een prima alternatief hoor.. tussen 14 en 17 naar Kadin )

Saams: Jou-Jou gaat binnenkort weer met Eline naar buiten, en ik verwacht dan dat het niet zo lang meer duurt voordat ik zelf Jou weer meeneemt. Jou is op zich superfijn buiten, niet echt bang... maar hij heeft 1 probleem..
Hij kan bij onverwachte geluiden achter hem spéctaculair bokken.... En dat doet hij niet heel vaak.. maar de keren dát hij het deed was het meer geluk dan wijsheid dat ik bleef zitten.. En tja.. Dat is in de bak geen probleem, maar buiten vind ik dat toch niet fijn...

Maar goed. Inmiddels heeft mijn zit zich behoorlijk verbeterd, en ik hoop dat ik wat handiger ben geworden in het rijden, dus ik kan me voorstellen dat ik binnen niet al te lange tijd ( en na een paar keer de kunst te hebben afgekeken van EK) hem toch weer eens mee neem. Want op zich is hij verder fijn zat.

Aan de andere kant:
Sirri vind het zo ongelofelijk léuk om mee te gaan, en ze is daarbij ook echt zo'n heerlijk dier, dat ik de ritjes op haar ook niet echt op wil geven hoor. Zeker omdat haar werk alleen maar bestaat uit maximaal 1 x per week mee naar buiten ( ze is maar beperkt belastbaar), en ze vind het echt zo leuk.

Dus... met Jou voor de afwisseling gewoon maar zo nu en dan een sprongetje maken , vind ik ook superleuk, en dan met EK naar buiten :D

Verder :Saams: hand weg en dan toch even met zweepje rijden om het dier te leren dat het echt moet reageren op je hulp. Verder: je eerst BB proef vooral zien als een extra trainingsmoment. Vooral niets willen presteren, en al helemaal niet bezig zijn met wel/niet falen. Falen kan namelijk niet als je net begint met wedstrijd rijden. Het enige wat je dan aan het doen bent is leren en oefenen. En zolang jij maar eerlijk blijft in je rijden bestaat er geen falen.

( maar: je pony en jezelf onderdruk zetten op dat moment om daar iets te willen wat je thuis nog niet beheerst: dát is falen!!. Kortom": gewoon lekker rijden zoals thuis en maar zien hoe dat dan beoordeeld wordt)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:45

Gaat heel ongeloofwaardig klinken uit mijn mond Saaams....maar ontspan!!!! Geniet, big smile en gewoon fijn gaan sturen. :):)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:50

Been stil (wat al lastig zat is :') ) en alleen been als ze vooruit moet, 1x been en geen reactie? Keer harder inkomen eo zweepje. Daarna meteen weer been stil (wat dus al lastig zat is _O- ) binnen 20 min had ik Lloyd actief en die is volgens mij nog flegmatieker dan Bjuut :)) Dit is De Grote Truuk van juf Eline dus, heb ik niet zelf bedacht (hoewel we het stiekem allemaal weten). Handig om iemand op de grond te hebben die voordat ze weer terugzakt in tempo (gaat zo onopgemerkt, krengen >;) ) je meteen kan ingrijpen en dan dus... Been weer stil _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:59

En vooral niet naar voren willen met de handrem er op. Het netjes afwerken van de nageeflijkheid is voor latere zorg. :7

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:37

Saams mooier verwoorden dan Ria, Suus en Marrit kan haast niet!

Ik zeg altijd maar zo met autorijden kun je ook niet gasgeven en remmen tegelijk... hihihi

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:00

Punz, natuurlijk niet tof als je zo nu en dan een serie bokken moet uitzitten, dan is de optie die je nu hebt ook heerlijk ontspannen.

Bedankt voor alle tips, vanavond eens kijken wat koninklijke hoogheid ervan denkt. :D Hoop dat het werkt. Er moet echt wat power in.
Ik weet uiteraard dat we moeten genieten, het is op een andere locatie heeft ze ook niet veel gedaan. Ons best gaan we sowieso doen en we zien het wel :D

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:10

Succes vanavond Saams!
Punz, ik kan me heel goed voorstellen dat een 'vooruitrijder' erg helpt.
Bij mij loopt het zo: ik doe mijn best. Rebel ook, maar het is ook een enorme slimmerik die van mijn fouten misbruik maakt om het voor zichzelf beetje makkelijker te maken. En dus slaat bij mij de twijfel toe, en vaak ook terecht. Want dan ben ik weer in een oude fout vervallen. Maar soms moet ik juist doorpakken en hem er niet tussenuit laten piepen. En dat verschil steeds juist inschatten. .pfffff....
Maar ooit komt die nette L proef er!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:54

Saams: het erge is dat het niet een serie bokken is, maar gewoon maar 1 "explosie". Hij bokt/slaat naar het geluid.
Het feit dat het maar 1 grote bokkensprong is,heeft me steeds nog gered .. :+
Het is ook niet zijn bedoeling om mij er af te gooien , daar gaat het niet over. Maar evengoed blijft het lastig .

En ohhhhh Esje: het is precies zoals jij het omschrijft , dat herken ik zo!
En tot de L1 kwam ik er wel mee.. Maar heeeeeeel blij dat vanaf dat moment Eline haar intrede deed!