het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:33

Afbeelding
Dit is mijn tweejarige Faja vader Modim

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:14

Daar heb je een geweldig dier aan! Heb faja van veulen af aan gevolgd via Facebook :)
Heel veel plezier met haar!!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:21

BianCatjee schreef:
Daar heb je een geweldig dier aan! Heb faja van veulen af aan gevolgd via Facebook :)

Wat leuk dat je haar kent. Ze is idd wel leuk en vriendelijk, alleen wat drammerig, Ze sleept je zo mee, maar dat leer ik haar wel af.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:36

Lijkt op d'r papa, zeg! Mooi, heel veel plezier met haar!

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:09

pillow schreef:
BianCatjee schreef:

Wat leuk dat je haar kent. Ze is idd wel leuk en vriendelijk, alleen wat drammerig, Ze sleept je zo mee, maar dat leer ik haar wel af.

Haha zo een had ik ook.. Ach ze is nog jong dus nog vanalles wat je haar kan (af)leren ;)

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:31

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:11

Ach, dat komt wel goed. Jupp is zes (of daaromtrent, geboortedatum staat op 1 januari), en moet ook nog heel veel leren. Het is soms net een peutertje, die het allemaal niet snapt.
Hij doet wel heel erg zijn best, ook al vindt hij standaard eigenlijk alles eng. Stoer qua uiterlijk, maar van binnen een angsthaasje. Wel een lief haasje hoor!
Ik heb hem bestempeld tot project ipv het kant en klare rijpaard wat ik dacht gekocht te hebben. En vind dat eigenlijk ook wel prima, want ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, en ook al zit rijden er even niet in nog (eng!!!) dat komt wel, en ondertussen leert hij heel veel bij van wandelen, longeren, werken aan de hand.

lillypon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:59

Pillow, wat een leukerd <3

Frebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:52

Hallo, Mijn merrie heeft op 11 mei een veulen gekregen. Nu ben ik benieuwd wie er nog meer Schwarzwalder fuchs veulens hebben gekregen dit jaar. Mijn merrie is een Feldsee en de vader is Markstein. Ik heb via Marbach verleden jaar sperma besteld nu ben ook benieuwd wie dat ook op deze manier heeft gedaan.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:46

lillypon schreef:
Pillow, wat een leukerd <3

dank je

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:16

Wij hebben gister onze eerste winstpunt in de M1 behaald :)
Er valt nog genoeg te verbeteren maar ben hier wel heel blij mee :j

Afbeelding

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:40

Roosje_ gefeliciteerd met jullie winstpunt! Ach alleen maar leuk toch als er nog punten verbeterd moeten worden, als alles meteen tip top gaat word het ook saai toch? :9

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 18:12

@frebel, gefeliciteerd met jullie veulen! Hoe doet ie het?
@Roosje gefeliciteerd!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:25

Proficiat Roosje! Pffff, met die hitte op wedstrijd, ik doe het je niet na!

Met Jupp alles goed. Rijden staat weer even op laag pitje; hij was echt bang geworden van de val van mijn zoontje (gleed van zijn rug, en Jupp schrok zich te pletter), met als gevolg dat ik niet meer met een zadel in zijn buurt kan komen ongeveer. Kan dus zadelmak maken opnieuw doen, denk ik. Je vraagt je zo langzamerhand af wat ze in godesnaam met dat arme dier hebben uitgespookt daar in Duitsland....
Dus we doen weer gezellig grondwerk, longeren, en wandelen en dat gaat allemaal prima. Afspuiten met de tuinslang vindt ie heerlijk! Vliegenspray rent ie hard voor weg, hahahaha!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:54

BianCatjee schreef:
Roosje_ gefeliciteerd met jullie winstpunt! Ach alleen maar leuk toch als er nog punten verbeterd moeten worden, als alles meteen tip top gaat word het ook saai toch? :9

Met dressuur ben je nooit uitgepuzzeld :)

Wat vervelend DierFysio!
Je hebt hem wel als goed bereden gekocht?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:09

Ja, maar van naar bleek een handelaar, die hem ook weer van een handelaar had, en die had hem ook nog niet zo lang. Ik heb er bij die mensen gewoon op kunnen rijden, maar waarschijnlijk stond hij stijf vd stress, en kon je hem zo overdonderen. Daar heb ik nu uiteraard geen zin in, omdat dat op langere termijn ellende gaat geven. Ik wil hem juist vertrouwen geven. Het gaat hartstikke goed komen, want hij is heel lief en slim en eigenlijk ook heel meewerkend, maar ik gok dat hij iets teveel op zijn fl*kker gehad heeft voor dingen die hij uit onbegrip deed. Zo sneu. Dus ik wil hem nu juist tijd, rust en vertrouwen geven. Gok dat hij dan later voor me door het vuur gaat. Het is echt een heel leuk dier! Het was eventjes balen dat het meer tijd kost dan verwacht, maar hé, hij is pas zes ook. Een baby nog. Dus dat betekent dat wanneer ik het nu netjes aanpak, ik straks nog wel twintig jaar kan rijden met hem. Dan maken die paar maandjes extra me ook niet zoveel uit.

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:41

Dierfysio wat sneu voor jupp.. Maar wat fijn dat je hem die tijd gunt die hij nodig heeft!!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 19:18

Helaas omdat ik ga verhuizen naar het buitenland moet ik mijn fuchsje te koop zetten. Echt met pijn in mijn hart, had het ook al tegen Marja gezegd. Dus nu kan de zoektocht voor een nieuw baasje beginnen hopelijk ga ik een fijn baasje voor hem vinden.
Ga hem echt missen z'n fijn ras om mee bezig te zijn.

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:24

Spotterick wat jammer! Veel sterkte en succes met het vinden van het juiste baasje :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:29

Wat jammer zeg!
Je vind er vast een liefhebber voor

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:55

Oh nee, dat is naar zeg. Maar je vindt er vast een goed baasje voor! Kan hij niet mee verhuizen?

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 21:39

Het kan theoretisch gezien wel. Maar dan moet ik hem die rit aandoen, dan heb ik hem ook niet meer achter bij mij in de tuin staan en zal ik moeten reizen wat opzich geen probleem is. Maar ik wil volle bak gaan werken, tegelijkertijd gaan studeren en heb daar dan mijn vriend en alles en ik wil hem niet meenemen om hem daar dan te verwaarlozen.
Dus voor hem is het het eerlijkste om een baasje te zoeken wat hem de aandacht kan geven die hij verdient zou niet anders willen. Hoe pijnlijk het ook is voor mij het is het eerlijkst voor hem.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:42

Ik zag hem toevallig op marktplaats staan vanmiddag voordat het bericht hier stond.
Helaas wat te ver weg om eens te komen kijken.

Waar ga je heen verhuizen?

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 22:20

Ik ga naar Engeland. Dus toch dichtbij maar ook weer verweg maar het is nogsteeds het eerlijkste voor hem.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:30

Even Jupp zijn warm-weer-en-ik-zweet-me-gek-onder-al-dat-haar coupe showen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hebben jullie Fuchsen er ook last van, de hitte? Ik doe met dat warme weer niet zoveel met Jupp. Beetje wandelen, wat grondwerk. Douchen vindt hij geweldig, dus dat doet hij heel graag! Vliegenspray opspuiten vindt hij eng, rent hard snurkend weg dan, hahaha!