Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:42

Wanneer is de keuring? Later toch?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:47

Verheug me nu al op het onck!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:59

Ja, de keuring is in augustus. Het ONCK is 13 juni.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:00

Beide heb ik idd op de agenda staan. Zie tzt wel of het enthousiast deelnemen of toeschouwen wordt. :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:05

Zeker weten geen deelnemer (tenzij er een paralympics rubriek is :') ) maar toeschouwer zit er misschien wel in! Waar is het ONCK?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:48

In Ermelo!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:29

@marrit, toeschouwer met fotocamera?! :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:34

Nou toevállig fotografeer ik heel graag en heb daar ook de apparatuur voor :D Dus dat gaat het waarschijnlijk worden. Moet alleen nog ff vervoer zien te regelen, net die dag heeft mn vriend de auto nodig }:0

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:20

Ik kom misschien ook wel kijken op het ONCK! Ligt een beetje aan vervoer etc, maar als ik kan, kom ik en neem ik zeker m'n camera mee :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:23

Ik kom helaas niet, is voor ons ruim 2,5 uur rijden als het geen 3 uur is. Mams wil niet rijden dus wordt het voor volgend jaar, als ik mijn rijbewijs heb gehaald :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:40

Marrit13 schreef:
Nou toevállig fotografeer ik heel graag en heb daar ook de apparatuur voor :D Dus dat gaat het waarschijnlijk worden. Moet alleen nog ff vervoer zien te regelen, net die dag heeft mn vriend de auto nodig }:0

Zoals het er nu naar uit ziet ben ik er ook (als toeschouwer). Kan je ws zonder problemen oppikken.
Is maar een klein stukkie van de route af. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:46

Ik hoop dat ik daar een oefenrondje M kan springen met Larry als hij er dan klaar voor is, vorig jaar stond het niet zo hoog dus dat zou best een leuke ervaring zijn dan!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:50

Oh dat zou super zijn SkyM! *\o/* geen wedstrijdambities? :+

Wow M al _/-\o_ Knap hoor, ik ben geen springer (af en toe, max 50 cm :') )

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:53

Nou nu nog niet hoor! Misschien start ik wel alleen L, ligt er een beetje aan wat mams goed vind en waar Larry toe in staat is. Hij is nog jong zat :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:02

Vind L ook al eng. B ook eigenlijk :')

Mochten er mensen redelijk dicht in de buurt van mij (Dieren) starten, ik wil best eens komen fotograferen! Heb een nieuw toestel (teveel knopjes :') ) en die moet getest worden. Natuurlijk kostenloos, aangezien de resultaten nog af te wachten zijn :')

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:05

Marrit13 schreef:
Wow M al _/-\o_ Knap hoor, ik ben geen springer (af en toe, max 50 cm :') )

Hahaha ik sprong vroeger heel veel, even hoppa over 1m10 met een pony van 1m20 :') :') Maar toen ik daarna over ging naar de grotere pony's, kreeg ik alleen maar ellende zoals blessures, verkoop (reed/rijd voor andere mensen) etc etc. Ook bijna alleen maar jonge pony's etc dus spring echt al jaaaaaren niet meer of maar heel sporadisch en dan ook maar max 50cm.
Rij sinds een halfjaar weer een pony, echt een hele moeilijke (heb m eerder beleerd en gereden, maar tijdje er tussenuit gelegen) en hij vindt springen nog steeds zó eng, hij is al 4 jaar ohz :+ dat we het nu maar bij balkjes draven houden en als hij rustig is af en toe een sprongetje van 30cm doen :') Wil het wel gaan oefenen door vrijspringen etc als de bak weer goed is.

Dus ik vind 50cm echt al heel hoog doordat ik gewoon nooit meer echt gesprongen heb en nu al zeker 1,5 jaar niet op iets van 3x 30cm :') :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:11

Het gaat uiteindelijk ook niet om de hoogte maar om de basis en techniek :) als die echt goed is dan maakt het niet uit of het op 60 of op 1.10 staat. Maaaar dat is oefenen!

Hoog springen doe ik niet aan, enkel op de les soms een keer om de pony even wakker te maken. Ik spring sowieso bijna nooit. :') dressuurmatig rijden is en blijft de basis van alles en dat springen komt daarna wel!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:16

Dat is helemaal waar. Zo schijnen de meeste springruiters ook te trainen :-) Had er ook nooit echt de paarden voor trouwens. Mijn eerste Draver kon het goed, reed toen ook af en toe op een Fries, mijn tweede Draver had andere talenten :') Daarna een Fjord en daar ben ik dus vorig jaar heel ongelukkig van afgevallen, nog revaliderende :-( Daar wilde ik het wel weer mee proberen.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:22

Change3x schreef:
Het gaat uiteindelijk ook niet om de hoogte maar om de basis en techniek :) als die echt goed is dan maakt het niet uit of het op 60 of op 1.10 staat. Maaaar dat is oefenen!

Hoog springen doe ik niet aan, enkel op de les soms een keer om de pony even wakker te maken. Ik spring sowieso bijna nooit. :') dressuurmatig rijden is en blijft de basis van alles en dat springen komt daarna wel!

Klopt helemaal! :j Al zal die techniek bij mij nu na al die jaren ook wel aardig weg zijn :') Ben benieuwd hoe dat gaat als ik oooooit weer spring :') :+ Maar met oefenen komt dat allemaal wel goed haha :P

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:32

Het is de handigheid/ervaring van de ruiter die diegene aan de pony overbrengt en zo vorm je een goed team. Maar oefening baart kunst, iedereen is begonnen zonder ervaring!
Als het zo makkelijk was zou iedereen op de Olympische spelen rijden. :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:31

Marrit13 schreef:
Oh dat zou super zijn SkyM! *\o/* geen wedstrijdambities? :+

Wel ambities, maar ook ernstig last van perfectionisme. Wil altijd graag een beetje goed voor de dag komen. :+
Dus voorlopig is het geen probleem om mee te rijden. Camerazooi is mijn toet gewend. Heb een fotograferende wederhelft die vaak de hele toet vol gooit.

Springen wil ik ook graag weer doen op puppyniveau. Blijf natuurlijk een broekepoeperd. :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:48

Als het qua organisatie een beetje wil lopen doe ik zelf dit jaar ook weer mee met Jou-Jou. Ik start hem dan in de dressuur (L1 of L2, ik heb in principe de punten voor de L2, maar weet nog niet wanneer ik de overstap ga/wil maken).
Ik spring met Jou-Jou op zeer ernstig recreatief niveau , eigenlijk vooral om hem wat afwisseling te bieden naast het dressuur werk. Ik ben ook een schijtbak, maar heb er, zolang het maar laag is wél heel veel lol in. En eigenlijk was ons trainingsdoel om dit jaar op het ONCK mee te doen met het BB of B springen. Maar goed, galblaas ontsteking, en de daarop volgende operatie, heeft een beetje roet in het eten gegooid. Dressuur op het ONCK gaat nog wel lukken, maar ik vrees dat ik het springen niet voldoende op tijd weer op kan pakken om voldoende vertrouwen te hebben om mee te doen.

Dus dit jaar gaan jullie dit nog niet zien op het ONCK:
( hopelijk volgend jaar wél)

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:55

Nou aan je pony zal het niet liggen zo op de foto te zien, genoeg ruimte over! :D

Idd gewoon rustig de tijd nemen en niks overhaasten, er zijn nog jaren zat dat je mee kan springen!

Ik weet nog niet of ik met Bosco ga springen op het ONCK, maar sowieso dressuur :) B of L1, mag al over maar ik denk dat ik dit buitenseizoen (deels) nog wel in de B blijf rijden met hem.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:57

Neeeeee, aan hém ligt het inderdaad niet..

In deze combinatie is het ( zowel in de dressuur als in het springen) de ruiter die de beperkende factor is vrees ik

Verder kan hij nog véél meer ruimte over hebben ( ga even op zoek naar de ( telefoonkwaliteit) foto waar hij voor het eerst over tonnetjes springt :D )

Edit: deze dus: :D :D :D

Afbeelding

( Oeh.... hij vond ze zó éng... Maar toch braaf springen. Heerlijk dier is het...)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:01

Ik ga zó mijn best doen om te komen kijken :D