Ik heb een kruising kwpn-haflinger-fries voor 800 euro gekocht (onbeleerd 4 jaar) en een kruising fries-tinker voor 950 (onbeleerd 3 jaar) en de kruising fries-noord zweeds trekpaard voor 2750 zadelmak maar verprutst 4 jaar. Die was heel zeldzaam van kleur (staat hierboven wel in het topic) Denk dat je er gewoon geluk mee moet hebben. Deze paarden kwam ik toevallig wel allemaal tegen toen ik op zoek was naar een kruising.
Wat een prachtige paarden allemaal Mijn trotse merrie Fries x Schwarzwalder Fuchs:
acanthus
Geplaatst: 06-03-16 03:09
Relatief duur....
Is dit jouw wens, dan kan ze best werkelijheid worden.Al is dat m.i in ieder ras en categorie een kwestie van vraag/aanbod.
Meer waarschijnlijk is in jouw geval: vooral wat je ziet en leuk vind, in verhouding tot »wat je zoekt«. Eerlijk gezegd, persoonlijk ken ik niemand die specifiek een kruising "Fries x specifiek X" zoekt. Maak dus echt je wensenlijstje voor jezelf duidelijk. Heb je vragen daarover, be my guest, laat het dan vooral weten.
Geïnteresseerden lijken vooral af te gaan op 'een te koop staand plaatje', of de beschrijving van een paard. Met dat laatste komt je niet altijd dichtbij jouw wens lijkt me? Sorry, maar so be it in de paardenwereld..
Spreekt het paard je aan: ga dan zeker langs en laat je zintuigen werken: snuffel, proef, ruik, probeer. Snuffelen is als een stage: het paard proberen, verzorgen, en testen in de tak van jou sport.
De markt is nu redelijk stabiel. Dwz, afhankelijk van vraag en aanbod Is er veel te vinden. Het is begin voorjaar, het aanbod groeit en geeft veel. Zoek vooral in rust.
Bedankt, acanthus! t Is idd de bedoeling om in alle rust en vooral met veel tijd te zoeken. Ik was gek op mijn Ceara (zie topic in onderschrift), maar ik wil nooit meer zo'n "projectje".
Ze laat een immens grote leegte na, maar één keer zoiets is genoeg Later, as ik oud en versleten ben mag er nog es zo'n paard komen
Mijn lieve eigenwijze fries x tinker dame Luna weer eens.
rocymax
Geplaatst: 12-03-16 20:12
Onze Bengel weer eens. (Fries x Kwpn)
en Elske (fries x bont, ze is een barockpinto) rechts op de foto
en hier op de voorgrond
karin1994
Geplaatst: 15-03-16 11:38
ik ga even volgen, er komen hier zulke mooie kruisingen voorbij
de fries X andalusier en Bengel zijn echt plaatjes
dit is mijn kruising fries X kwpn, helaas weten we niet zo veel van hem, omdat de vorige eigenaars nogal raar deden en er volgens mij heel graag van af wouden, ik ben heel erg blij met hem
hij is nu 9 jaar, B/L springen en L2 dressuur, en binnenkort gaan we ook crossen
Niwla
Geplaatst: 15-03-16 15:24
Die is knap karin1994!
Ik heb laatst met mijn fries x tinker een fotomeeting gehad:
Wauw mooie paarden allemaal zeg. Ik moet zeggen dat ik een kruising met fries toch wel 1 van de mooiste kruisingen vind. Zelf ook in het bezit sinds september 2015 van een kruising fries (vader) x tinker/fries (moeder)
Weet iemand nog een leuke kruising te koop? Bij voorkeur een merrie tussen de 3 en 14 oud.
Niwla
Geplaatst: 18-04-16 13:52
Wat een leukerd nanda1980! Lijkt wel een beetje op die van mij toen hij nog een guppie was:
Inmiddels is hij schimmelbont en zal hij wel wit worden binnen een paar jaar denk ik!
ninji
Geplaatst: 23-04-16 18:58
Even een schopje Ik heb weer wat foto's gemaakt van mijn lieve merrie, waar ik erg bij mee ben! Ze is een Fries x Schwarzwalder Fuchs en wordt over een paar maandjes 4
Dank jullie wel voor de complimentjes De andere halfbloed-friezen hier mogen er ook zeer zeker zijn! (Maarja, stiekem vindt iedereen zijn eigen paard het mooist, toch?) Nog eentje dan, ze kan zo mooi kijken:
Nientsje
Geplaatst: 25-04-16 09:17
Wat een knapperds weer!
Ik heb de mijne een week geleden meegenomen naar Drenthe voor een buitenrit! Hierboven staat hij vreemd inderdaad. Maar hij was zo druk met om hem heen kijken dat hij de vreemdste poses aannam Topknol