Noordzweden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: Noordzweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:09

Claudia, geweldige foto. Wat een mooi cadeau
Paperboy, heerlijk dat het weer zo goed gaat met hem!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:13

Hoe gaat het bij jou liljebo?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:44

net terug uit nl en heel erg druk. :) Maar met de paardjes is alles ok.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:13

Fijn te horen Liljebo :D

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:27

Van een hele lieve bokker heb ik de volgende advertentie door gekregen:

http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... b9c5b7a618

Of zoek even op : 7 jarige bomproof gezinspaard met toebehoren - Paarden‏ (dan krijg je nl de hele advertentie)

Misschien dat we iemand hier blij mee kunnen maken?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:45

och gut...ik hoop dat hij een leuke nieuwe baas krijgt.
Altijd sneu als ze weer moeten verhuizen.

Ik heb vandaag het blad 'nordsvensk' in de bus gekregen, en daar sta ik met Hälga in met verhaaltje en foto's van horseagility :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:48

Claudia78 schreef:
Van een hele lieve bokker heb ik de volgende advertentie door gekregen:

http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... b9c5b7a618

Of zoek even op : 7 jarige bomproof gezinspaard met toebehoren - Paarden‏ (dan krijg je nl de hele advertentie)

Misschien dat we iemand hier blij mee kunnen maken?

Toevallig kom ik dit topic tegen vanwege de advertentie en val even binnen, ik vind het onwijs mooie beesten en het is dat we op vakantie gaan anders had ik meteen gaan kijken :( :o hoop dat we na de vakantie nog de mogelijkheid krijgen <3

Leuke verhalen ook hier over dit mooie ras!!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:34

Wat een leuk paard is dat! <3

Heb twee maanden geleden een Haflinger gekocht. Duurde me te lang voordat er weer Zweden naar Nederland/te koop kwamen, jammer.. Maar mijn toppertje blijft wel :D Voor 2 paarden heb ik geen geld en tijd :o

Hoop stiekem wel dat hij bij een bokker terecht komt :)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:44

Op stal zijn ze op zoek naar een paard, maar zij willen een wat deftiger type (ze vinden de mijn een boerenknol). Ik ga hem lekker toch doorsturen naar ze :). Want het is echt een superstal voor een zweed. Dag en nacht buiten zomer en winter.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:21

Na een radiostilte hier even spammen :)
Afbeelding
Afbeelding

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:38

Gaaf!!! Ga je haar voor de kar zetten? Mooie kleur is zij zeg.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:52

Nou voorlopig veel 'leeg' mennen op straat, straks een bandje erachter en dan ook op gecoupeerd terrein in de wei oefenen en daarna in ieder geval al stukjes boomstam, die nu achter in de wei liggen te wachten, naar voren slepen. Gewoon een paar stukken per keer.
Mijn man had die met de auto willen halen, maar de zomer is te nat geweest en nu kan hij ze niet halen. Ga ik dus met Hälga doen. Tuigje is niet geschikt voor zwaar slepen, maar die boomstukjes kan zelfs mijn man verplaatsen.
In de winter ga ik er iig wel een sleetje achter hangen en wie weet idd een licht wagentje .... *droomt eventjes verder*
Ze is ooit ingespannen als jong paard, maar daar is verder nooit iets mee gedaan. Is dus alweer zo'n 14 jaar geleden. Maar ze is op de vorige plek met enorm slecht zadel gereden en was erg scheef en heeft daar toch wat artrose aan over gehouden, en dan is zoiets natuurlijk veel minder belastend dan rijden.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:34

Ach jeetje, zielig van haar rug zeg. Alhoewel het wel lastig is een zadel te vinden zouden mensen toch oplettender moeten zijn. Leuk als je die stukjes boomstam kan gaan slepen straks! En nog handig ook. Ze lijkt op de foto's heel erg braaf. Ik vind de shetjes trouwens ook echt superschattig haha. Die ene staat er zo lekker ondeugend bij :).
Even iets anders... Hoe lang woon jij nu eigenlijk in Zweden? Ik ga het laatste jaar van mijn studie in en heb al heel jong besloten een huis te willen hebben waar mijn paard bij kan staan. Dat is natuurlijk erg lastig in Nederland. Ik heb al jaren mijn zinnen op Duitsland gezet, dicht bij de grens, of Groningen oid. Maar sinds ik Lukas heb en ooit eens een roman gelezen heb over een vrouw die naar Zweden verhuisde in haar eentje (en ik lees echt bijna nooit romans) speelt dat idee bij mij ook. Ik weet niet hoe het daar zit met werk enzo? Ik studeer psychologie en ga aan mijn master beginnen. Ik dacht ooit eens gelezen dat er in de 'zorg' veel werk is in Zweden maar ik weet niet of psychologie daaronder valt. Ik heb helaas geen vriend meer .... ik hoop binnenkort een hele aardige, handige, rijke dierenvriend te ontmoeten hahaha. Maar voor het geval dat niet lukt moet ik toch zelf een plan verzinnen ;).

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 07:31

Dank je wel. Het is ook echt een hele lieve merrie. Ik denk dat ze daarom zo verklooid is. Als ze niet lief was geweest, had ze de ruiter met slecht zadel allang met de kop in de grond gepoot. Shetjes zijn idd schattig en Billy is een spook. Maar wel een knap spook. Hij doet het best goed in de online-agilitywedstrijden. Helaas heeft ie erg zomereczeem, maar goed... het is niet anders.

Ik woon hier nu ruim 7 jr. In de zorg is idd veel werk, maar ik weet niet precies hoe het met jouw specifieke vak zit. Je zult iig dan de taal goed moeten leren. Ben je hier wel eens geweest? Anders is het slim om gewoon eens hierheen te komen, rond te kijken en met het arbeidsbureau te praten over werkgelegenheid. Dat werkt vaak beter dan met mails werken.
Maar je kunt ook gewoon een lieve diervriendelijke zweeds zoeken. :))
Welke roman was dat trouwens, die je hebt gelezen?

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:36

Ach, echt zielig dat ze zoveel te lief is. Het arme beest. Ik kan daar echt boos om worden, maar gelukkig heeft ze het nu dan goed. Zomereczeem is echt iets rottigs, ook omdat je er zo weinig aan kan doen.

Ik ben nog nooit in Zweden geweest en dat is misschien wel een goed idee om te doen ja. Gelukkig leer ik redelijk makkelijk dus als ik erg mijn best doe moet het met de taal goed komen (hoewel ik denk dat het wel een lastige taal is met de uitspraak). Ik weet niet meer hoe die roman heet, op de cover stond een Zweeds rood huisje en het ging om een mevrouw die een hele rijke man had. Ze vond haar man toen in bed met een andere vrouw en toen is ze vertrokken. Ze ging in een klein hutje wonen in het bos en begon met fotograferen en ontmoette een leuke Zweedse man. Haha, heel fantastisch allemaal. Maar hoe zij haar overgang beschreef van het rijke leven en de merkkleding etc naar het simpele leven in Zweden waar ze dikke truien aan had en herten in haar 'tuin' zag vond ik zo mooi. De hele sfeer van het boek maakte me enthousiast.

Ik moet eerst nog een stageplek in Nederland vinden om mijn master af te ronden. Ook in Nederland is er nu bar weinig werk. Daarna ga ik toch echt alvast gericht kijken naar banen. Misschien kan ik ook wel onderzoeker worden bij 1 van de universiteiten in Zweden.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:16

Dat is toch sterk.... dat boek heb ik geschreven... hihi. Speelt zich ook af in de buurt waar ik woon.
Nou ja, mocht je een keer hier een kijkje willen nemen en wat hulp nodig hebben, laat je het maar weten. Het kan nooit kwaad om een keer met arbeidsbureaus e.d. te praten.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:11

Niet!!! Echt?! Haha, ik vond het een geweldig boek! Wat gaaf joh. Ik had hem uit de bibliotheek in Haarlem en ik pak daar altijd boeken van de rand die net zijn ingeleverd want daar liggen meestal de beste ;). Ik kom niet echt aan lezen toe en kies eigenlijk altijd stephen king of iets anders in dat genre. Maar deze sprak me wel aan haha. Echt heel toevallig. Aangezien hij daar lag zal hij best populair zijn in Haarlem! Dankjewel, ik zal het in gedachte houden.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:24

Ik heb ontdekt dat jij een topschrijfster bent. Wat fantastisch!!! Jeetje zeg! Dat is zo'n beetje mijn droom haha. Ik zeg dat ook steeds tegen mijn vrienden: ik snap niet waar ik eigenlijk mee bezig ben. Het enige wat ik wil is mijn paard aan huis en schrijfster worden. Is dat echt jouw inkomstenbron? Pffff wat fantastisch zeg :D.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:35

Bedankt voor het compliment. Ik heb inderdaad paarden en huis en schrijf, maar het is niet gemakkelijk. Er zijn maar zeer weinig schrijvers die de kost ermee kunnen verdienen en voor mij is het schrijven van schriftromannetjes ook nodig om toch een acceptabel inkomen te verwerven.
Je hebt een fikse dosis zelfdiscipline nodig en het is best aanpakken soms. Maar het geeft ook heel veel vrijheid. Ik zou niet anders willen.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:49

Ja, dat geloof ik graag. Daarom vind ik het ook zo knap! Echt stoer. En heel toevallig dat ik je boek gelezen heb eigenlijk. Super hoor! Maarja, eerst moet mijn studie psychologie af (en mijn studie rechten eigenlijk ook ;) ) en dan zie ik wel verder. Ik raak snel mijn focus kwijt omdat ik alles tegelijk wil doen en alles leuk vind. Tegenwoordig moet ik eerst dingen afmaken voordat ik aan iets nieuws begin anders wordt het zo druk haha. En dan kan ik in de tussentijd nog even wat levenservaring opdoen om een lekker eng boek te kunnen schrijven haha.

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:51

Goed zal me hier dan ook maar eens melden. Twee jaar geleden heb ik Lapp Mine gekocht bij stal Castelein. Het was zien en verliefd worden op het ras!
We waren met Lapp druk aan het trainen voor endurance Katwijk maar door omstandigheden moet dit plan nog even een jaartje uitgesteld worden. Op het moment voornamelijk bezig met recht richten omdat de dame toch wel d'r best doet om zichzelf tot een hoepeltje te vormen en ik moet zeggen dat ik het rijden in de bak zelfs leuk vind nu!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:59

Ik zag dit topic Elise, moest meteen aan jou denken. Maar zie dat je hem al gevonden hebt! Leuk hoor om al die foto's en filmpjes te zien :)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:06

Haha, ja al gevonden! iloveyah87 is mijn buurmeisje :D.

Leuk dat je je aangemeld hebt op dit topic met Lapp mine! Ik weet dat mensen uit santpoort Lapp mine eerst wilden kopen maar dat zij toen niet door de keuring kwam (of zij wisten dat al van tevoren, weet niet meer precies hoe het zat), maar die hebben er desondanks nog wel wat spijt van gehad. Nu hebben ze een lastige fjord haha.

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 01:04

Spat was bekend ;) Ben blij dat ze het niet gedaan hebben! :) Je kunt ze gerust stellen dat de dame ook geen gemakkelijke is.

Nepenthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:26

Nou, dit topic kan ík zelfs bijhouden met lezen :D

Ik heb nog een paar foto's van Hampus waarin zijn transformatie van een keurige, naar woest wollige Noordzweed een beetje wordt weergegeven. Het is moeilijk gebleken om hem alleen, of niet etend op de foto te krijgen...

September
Afbeelding

Oktober
Afbeelding

November, veel haar en modder :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding