Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:13

Dat klinkt al anders dan 'horen zeker niet steil gekoot te zijn.'
Ik vind een dergelijke stand geen uitzondering bij Gelderse paarden (zeker niet na het bekijken van een aantal exterieurindexen van ggk hengsten), en bij het herkennen van rassen neem ik ook dit kenmerk in rekening.

Ontopic:

Blz 24:

nicole_hetty: Tuigerbloed lijkt mij zeker niet onwaarschijnlijk. Paardje heeft veel knieactie, veel wit op het hoofd en inderdaad lange, slanke oren. Toch heeft het koppie door het grote oog best wel een pony trekje. Wel zie ik een hellend kruis (wat de tuiger dus weer tegengaat). Iets doet me denken toch aan een welsh type, mede vanwege dat ranke. Leuk dier!

lotte_horses: Lastige foto's! Van voren en/of wintervacht zijn moeilijk te beoordelen. Heb je een foto in zomervacht van de zijkant? Ik kan nu heel moeilijk lijnen in het lichaam zien. :)

CupCakes_: Leuk paard! Valt bij mij een beetje in de categorie 'standaard warmbloedpaard'. Kan wel KWPN rijpaard zeggen, maar dat is natuurlijk ook een mix tussen Duitse warmbloeden. Kan je niks concreets geven helaas. :) Pony heet in Nederland appaloosa, oftewel een pony/paard met stippenpatroon (niet door de war te halen met de Amerikaanse Appaloosa). Shetlander x mini appa klinkt zeker niet vreemd, gezien het shet-gehalte erg hoog is.

109572: Eerste waar ik aan moest denken n.a.v. stokmaat, kleur en belijning is connemara. Ik vind hem daar alleen erg smalletjes voor, hoewel dit natuurlijk ook kan komen door een tekort aan bespiering. Vind hem namelijk wel een pony-uitstraling hebben.

lschaap11: Dit paard lijkt erg veel op veel manegepaarden die ik heb gezien. Ieder van deze waren opgenomen in het KWPN stamboek. De naam van dit paard begint met een J, kans is dus groot dat het bouwjaar 1991 is, wat dit paard zo'n 21 maakt. Kan denk ik wel kloppen, niet? :)

mnka: dat op de neus lijkt eerder een verbranding of iets aan de huid dan een aftekening. Ik zie geen appaloosa kenmerken. Een mensenoog kan ook voorkomen bij paarden met grote aftekeningen op het hoofd. Bij tuigers en welsh pony's zie je dit ook regelmatig. :) Ik zie dat hij tussen de 4 en 5 jaar is. De KWPN'ers beginnende met de C zijn momenteel 5. Kan ook toeval zijn natuurlijk, maar vind KWPN niet ondenkbaar.

Blz 25:

hinke_1985: Ik zie eigenlijk alle raskenmerken van een tinker. Zou best een niet 100% volle kunnen zijn, maar ik denk dat het heel lastig wordt om dat te kunnen bevestigen.

Jackytje: Eigenlijk idem als bovenstaand. Ik zie een shetlander, zowel in koppie als in bouw. Enige wat me opvalt is dat de ogen vrij groot lijken te zijn.

nienkebas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:32

Dankjullie wel voor de antwoorden. kom uit op iets van draver, welsh/cob. Waar het bont vandaan komt, geen idee haha! (:

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:02

lotte_horses schreef:
Ben zelf heel slecht in Rassen dus kan niet zeggen welk ras welke pony/paard is xs.

Ik heb een verzorgpony en ik zou graag weten welk ras/kruising het is.
Even wat meer info: Darco is een 8jarige ruin, ong 1,50m, heel nieuwsgierig, maar hij heeft weinig evenwicht. (Zelf dacht ik dat er miss iets van een draver in zit maar ik zou het echt niet weten.). (Zijn lichaam is niet zo mooi in verhouding vind ik)
[ Afbeelding ]
(in de zomer)

[ Afbeelding ]
(de linkse)

[ Afbeelding ]

Weten jullie welk ras Darco is?

Ik zie er zeker geen draver in... Wel iets van een Ijslander ouzo...

_Lucy

Re: [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:58

hmm ik zie er juist helemaal geen ijslader in :P hij is groter en anders gebouwd.. ik zou ook eerder aan draver denken.. xD

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:04

Mijn verzorg paard is een draver, er staan foto's in mijn profiel. Met een wintervacht heeft mijn vriendje niet zulke lange haren.. En ook met de andere foto, zie je een groot verschil qua bouw, enz tussen mijn paard en dit paard.... Ik zie er totaal geen draver in.. Haha. Dan is mijn maatje wel een bijzonder grote draver..!

demireus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:09

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:26

je hebt verschillende soorten draves.. en 1,50 voor een draver zou best kunnen. (zeg ook niet dat het dan een 100% draver zou zijn trouwens..)
of hij zo'n dikke dacht krijgt kan heel erg verschillen.. als deze 24/7 buiten staat zal het heel anders zijn dan een paard dat op stal staat..

maar een foto waar zijn hele lichaam van de zijkant op staat zal het wel een stuk makkelijker maken denk ik..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:29

Mijn vriendje staat elke dag van 09:00 tot 19:00 buiten. Soms wat eerder weer terug op stal.. Dravers zijn vaak wat kleiner. Die van mij zit tegen de 1.70 aan. Maar ben het met je eens dat een foto van de zijkant meer zegt...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:31

Ken een Draver die nog niet eens in de paardenmaat valt :) en het lijkt me duidelijk geen IJslander, ik zou ook niet weten waar je dat aan zou zien? Dan zie ik er nog eerder Draver of misschien een beetje Fries in (maar da's eigenlijk meer op de 2e foto). Ik denk dat Draver nog best zou kunnen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:35

Fries dacht ik idd ook aan. En zoals ik al zei, zijn dravers vaak niet zo groot. Die van mij is echt een joekel als je hem naast zijn zusje zet die dik 20 a 30 cm kleiner is. Misschien dat er dan geen ijslander in zit, maar ik dacht idd ook aan een fries, maar nogsteeds geen draver haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:37

1,50 is niet zo groot. Wel heel groot voor een IJslander, ik zie daar verder ook geen kenmerken van. Maar zou goed kunnen dat het een kruising ergens mee is natuurlijk :) (met) gewoon warmbloedpaard zou ook best kunnen trouwens.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:38

@demireus: iets van tinker ofzo...? Hoe groot is ie? Hij oogt heel groot en breed.. Ik denk iets van tinker x iets groots? Haha

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:41

Haha ja dat is waar.. Miss iets van fries dan met iets dat veel slanker gebouwd is? Ik neem aan dat ie uitgegroeid is, en vind hem zowieso te slank gebouwd voor een draver. Ook voor en fries en ijslander btw xD

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:44

Ik zie vooral veel wintervacht, het is lastig te beoordelen of het dier zo slank is of vooral onbespierd. In mijn ervaring lijken directe Frieskruisingen vooral sterk op de Fries ouder maar dat zie ik er hier dan weer niet genoeg in terug. Foto van opzij en in zomervacht zou handiger zijn.
Verder zijn IJslanders en Dravers meestal juist helemaal niet zo breed :)

demireus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:52

LoveUggs schreef:
@demireus: iets van tinker ofzo...? Hoe groot is ie? Hij oogt heel groot en breed.. Ik denk iets van tinker x iets groots? Haha

Het is een grote e-pony hoe groot hij precies is weet ik niet. Maar het klopt wel dat er iets van tinker in zit, alleen wat nog meer weet ik niet. Het komt denk ik ook een beetje door de foto dat hij zo breed lijk, hier is een foto van voor http://i50.tinypic.com/2ezmbz5.jpg

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:58

_Lucy schreef:
je hebt verschillende soorten draves.. en 1,50 voor een draver zou best kunnen. (zeg ook niet dat het dan een 100% draver zou zijn trouwens..)
of hij zo'n dikke dacht krijgt kan heel erg verschillen.. als deze 24/7 buiten staat zal het heel anders zijn dan een paard dat op stal staat..

maar een foto waar zijn hele lichaam van de zijkant op staat zal het wel een stuk makkelijker maken denk ik..

Nog een paar foto's, Deze waren toen ze hem nog maar net hadden en de rijfoto's zijn van de 2de keer dat ermee gereden werd. Ik weet niet of het een raskenmerk is maar hij is redelijk stijf, zoals je ziet wilt hij altijd met zijn hoofd in de lucht lopen en moet je 15min goed loswerken voor hij netjes aan de teugel begint te komen, ontspannen en soepel word.

Afbeelding
In het begin was hij heel mager, hij is pas bijgekomen nu hij op een wei staat met heel veel gras, de dingen die we daarvoor probeerden hielpen niet veel, ook heeft hij al wat meer bespiering gekregen, maar hij blijft er zo dun uitzien. (je blijft de ribben een beetje zien, maar hij staat niet meer te mager)

Afbeelding

Afbeelding

https://lh6.googleusercontent.com/-xFt2 ... %25208.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-gL-Y ... 252013.JPG

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:03

lijkt me een draver achtige

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:07

Dat was ook het enige waar ik aan kon denken :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:08

Absoluut een draver.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:09

Oké bedankt dat weet ik dan ook al weer :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:10

Ga met de rest mee inderdaad :j

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:13

Even off-topic: Is het normaal voor dravers dat ze zo stijf zijn?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:14

ja ik zeg nogsteeds draver :j

uhm ik denk niet dat stijf zijn iets is dat an een ras gebonden is..
maar het hoofd zo houden heb ik wel vaker bij dravers gezien ja..

maar als een paard eenmaal gewend is zo te lopen is het niet zo makkelijk hem weer ontspannen met het hoofd naar beneden te leren lopen..
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 25-09-12 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:14

Ligt eraan hoe ze getraind zijn, kan ook schelen of ze op de baan hebben gelopen.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:17

daarvoor zal je denk ik gewoon heel veel ontspannen moeten rijden en veel strekken etc oefenen.
veel buigwerk etc zodat hij losser wordt..
(en zorgen dat er een goed zadel op ligt, hij niet vast zit in zn rug)
maarja dat is nogal offtopic :P