Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ghashira

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:31

Polen antwoord: koniks daar springen in de lessen ook, tot 110 cm! makkelijk...dus idd "normaal'" Gelukkig is Juul niet het springgrage type...mss is hij er gewoon te lui voor...
Ik heb wel overal heel erg stevige elektriciteit (5000 volt), is nodig voor de shetters..
tof van die clinic, en geestig ook dat er eindelijk ook ns een konik aan zoiets mee kan doen..zo leren mensen het ras beter kennen...

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:50

MEt Juul gaan wandelen!!!!!! toch even moeten doorbijten om de herinnering aan de val te vergeten... maar in goed gezelschap, prachtig weer, windstil, weinig verkeer, zaaaaalig gewoon..en Juul waarschijnlijk beetje lui van het warme weer...en dus ook buiten gedraafd en heel even een kleine galop gedaan op een rustig lang weggetje in het veld... ging als n trein, snel stappen dat ie kan!!!!! hij volgt met gemak een paard dat 20 cm hoger is, in stap, zonder trippelen..heerlijk... ander paard liep op kop en Juul volgde gewillig, in draf en galop moest ik wel wat inhouden, want hij had er best zin in... heerlijk gereden, dat is gewoon heel lang geleden dat ik nog zo heerlijk gereden heb... Nou, als ik nu terugkijk naar 2 januari toen we een ondervoede "grote pony" ophaalden, met 30cm verklit winterhaar en schriele billetjes die me vanonder zijn rasta kapsel heel wantrouwig aankeek...dan zijn we op net geen 6 maanden toch al heeeeel ver geraakt. Bij het oversteken van de grote provinciebaan, was hij wel ongedurig.... met het warme weer ligt er overal gras af en de traktors met hooikeerders, pakmachines met plastik rollen enz; rijden constant en met behoorlijke snelheid af en aan.... we moesten even wachten om over te kunnen en dat begreep hij niet erg goed, ben er af gestapt, ga m'n nek niet riskeren, en hem gerust gesteld, andere ruiter ook afgestapt zodat hij besefte dat het niet enkel voor hem was, hebben we gewoon wat gepraat en gelachen en de paarden gestreeld in hun nek... en zo overgestoken.. lijkt misschien wat kinderachtig, maar is best een heel drukke baan met weinig zicht en Juul is nog erg jong en onberekenbaar, heeft op dat gebied 0 ervaring, dus leek ons dat het best. Eenmaal de baan over, liet hij me gewillig opstijgen en was weer heel kalm. Die baan doorsnijdt het hele landbouwgebied hier, er is hier immens veel rijmogelijkheid , velden, bosjes, holle wegen, heel fijn, maar ja, af en toe moet je wel ns een drukke weg oversteken. Hoort er nou eenmaal bij. Ooit wil ik met hem weekends en weektochten doen in de veluwe, de eifel in duitsland en de ardennen hier in belgie. Maar dan moet ie eerst veel conditie kweken. Heeft ie nu echt nog niet. Hij heeft enorm gezweet, ander paard ook hoewel het een getrainde arabier is, het is vandaag gewoon bloedheet.... Nou, ik kap ermee, zodadelijk komt de dekhengst voor onze oudste dekmerrie. Ze wordt komend seizoen geleast en die mensen komen zodadelijk met hun hengst af..sjieke vent is dat (antar elamal) ofwel de "prince of brazil" een gitzwarte arabische hengst. Benieuwd wat er volgend jaar uit Abasca gaat komen... ze zijn alvast een schitterend koppel tesamen..heel spannend, benieuwd hoe het zal gaan zodadelijk...altijd afwachten, veearts is gisteren nog geweest, eitje is 4,6 en baarmoeder is hengstig dus het zou moeten kunnen....

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:18

Oh wat spannend voor je merrie, ben ook erg benieuwd en hoop dat het allemaal gaat lukken! :D
Goed zeg dat het zo goed ging met Juul, heel begrijpelijk dat je afstapte bij de drukke weg, niks kinderachtigs aan hoor, ik vind het juist heel logisch. Jullie zijn idd erg ver gekomen in de korte tijd dat je hem hebt, super hoor, om trots op te zijn!
Hier was het gisteren ook behoorlijk warm en zelfs benauwd, maar geen onweer gehad en slechts enkel spatje regen. Vandaag hebben we van ons nieuwe landje rollen hooi gemaakt en waarschijnlijk kunnen de monsters volgende week verhuizen. Heb er erg veel zin in :D Vandaag even een minpuntje (net als gister) want toen ik aankwam bij de wei (waar ze nu staan) was het draad omver gelopen en lag de halve Paddock paradise op de grond met lint in de knoop. Ik hoorde dat ze waren geschrokken door een voorbij racende quad en dus dwars door het draad heen gegaan...
Gisteren was er ook al zoiets vervelends, ik wilde Pumbaa meenemen uit de wei om hem op te zadelen, maar liet mijn shetlander (terwijl ik Pum vasthad) wel in de wei omdat hij anders zo bij het hek staat te dringen omdat hij dan meewil (hij staat dan nl. alleen omdat het andere paard verhuist is) De shet kan makkelijk onder het bovenste draad door zo de wei in, dus ik liet het bovenste draad dicht, want anders ging Pumbaa natuurlijk ook de wei in.Maar Pumbaa dacht, he die gaat naar de wei dus dan wil ik ook, dus hij erachter aan terwijl ik hem nog vasthad, maar het bovenste draad zat natuurlijk dicht en hij liep er dwars door heen (40 mm, dus wel te zien!) Als hij iets wil, houdt zo'n draadje hem echt niet tegen. Maar hij kwam vast te zitten aan het onderste draad wat nog op de grond lag en hinnikte en trapte het van hem af, gelukkig was het draad geknapt, maar ik zat wel met een gestresst paard. Zo zielig, heb hem gekalmeerd en ben daarna in de wei wezen rijden, toen was hij weer relaxt. Ja je maakt wat mee met de paardjes. En vandaag alweer dus iets soortgelijks, baal ik altijd zo van als dat soort dingen gebeuren. :n

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:56

Juul doet het weer goed, mooi zo. Normaal stap ik niet snel af maar bij een drukke weg en paardje is aan het drammen sta ik er ook snel naast hoor :D

stoute Pumbaa, ik heb het hier ook vaker gehad hoor, die van mijn zus rende zelfs zo door de houten omheining heen :=

ik heb de prikpaaltjes maar weggehaald, ze hebben toch weinig nut zo. Laat ze de wei dan maar stuk lopen veel gras staat er toch niet, dan maar niet de hele zomer iets te knabbelen.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:42

Oef, het hooi is binnen, ze hebben weer eten voor het komende jaar.toch altijd even stress....
intussen is sarah, die met een van onze araabs rijdt, op Juul komen rijden. haar conclusie: een paardje dat haar zit als een paar schoenen op maat...zeer vlotte stap en draf, zachte rug, en hoewel hij relatief klein is, heb je niet het gevoel met n klein paardje te rijden...(dat had ik idd ook al opgemerkt)..goed fris op de hulpen zonder schrikachtig te zijn en een lieve knuffelkont...ze wil er zelf meteen ook een...Nou, even bekijken,maar als de arabier waar zij nu mee rijdt, idd te oud wordt, mag er nog wel een konik bij maar dan ga ik toch uitkijken naar een merrietje denk ik. ... ik heb zelf intussen ook weer een keer op hem gezeten en gereden , op de weide en dat ging prima..merk wel dat hij erg weinig conditie heeft, en met dit warme, lees tr opische weer, is het geen lachertje voor hem natuurlijk... maar hij deed het prima, ons "valincident" zijn we gelukkig alweer lang vergeten..pijn in de ribben nog wel niet, gisteren weer iets verkeerds opgetild en oei, ik voel het weer flink..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:05

ze zijn ook gewoon leuk :D

conditie hoeft een 3 jarige wat mij betreft ook niet te hebben. Wolf staat met dit weer ook te zweten na een stapritje van een half uur, dus we doen het lekker rustig aan en na een ritje een plens water er over heen. conditie training gaan we volgend jaar pas mee bezig.

hier worden ze ondertussen gek van de dazen, of nou ja "ze" Wolf en de shet redden zich er prima mee maar dat paard van mijn zus word compleet panish, die heb ik de vliegendeken gister maar weer op gedaan maar hij blijft heen en weer van de stal naar de wei rennen.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:17

Van schreef:
ze zijn ook gewoon leuk :D

conditie hoeft een 3 jarige wat mij betreft ook niet te hebben. Wolf staat met dit weer ook te zweten na een stapritje van een half uur, dus we doen het lekker rustig aan en na een ritje een plens water er over heen. conditie training gaan we volgend jaar pas mee bezig.

hier worden ze ondertussen gek van de dazen, of nou ja "ze" Wolf en de shet redden zich er prima mee maar dat paard van mijn zus word compleet panish, die heb ik de vliegendeken gister maar weer op gedaan maar hij blijft heen en weer van de stal naar de wei rennen.

Idd, Juul en de shetters redden het prima wat de dazen betreft, volgens mij hebben ze een dikker vel of zo???? weet het niet, maar heb mjin oude arabische merrie met haar veulen binnen gezet, want die werd gewoon gek, stond zelfs echt te puffen na over en weer lopen van de dazen... onze arabische hengst is wel buiten, die staat netjes onder de notenboom, is zijn favoriete plekje, hij heeft er ook mindre last van..;is niet echt rasgebonden denk ik... heb zelf ook al 2 dazebeten en dat jeukt hoor...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:01

denk niet dat het met een dikkere huid te maken heeft, als er eentje een dikke huid heeft is het die koudbloed van mijn zus wel.
dat paard is gewoon erg paniekerig, over het algemeen is hij zo mak als een lammetje maar als hij iets niet prettig vind, nou berg je dan maar :roll:
het zit gewoon tussen zijn oren :+

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:37

Van schreef:
denk niet dat het met een dikkere huid te maken heeft, als er eentje een dikke huid heeft is het die koudbloed van mijn zus wel.
dat paard is gewoon erg paniekerig, over het algemeen is hij zo mak als een lammetje maar als hij iets niet prettig vind, nou berg je dan maar :roll:
het zit gewoon tussen zijn oren :+

heerlijk zo'n paard (ahum...)... moet ik dus niet van hebben, mogen ze me nog gratis een superdressuur of reiningpaard geven, voor niks, met super papieren, als 't een stresskip is, hoef ik het echt niet.
Juul was vandaag weer heerlijk gewoon puur natuur... heel de dag erg warm geweest, broeierig zelfs... en rond 16 u onweer... het water gutstse uit de hemel... Juul stond met hoofd omhoog, lippen opgekruld, te proeven en te genieten van het water... nooit gezien.. heb al gezien dat onze hengst op die manier de geur van de merries snuift, maar Juul stond daar zo, genietend van de plensende regen... ponies gingen schuilen onder de bomen, Juul bleef lekker in de regen... aiai, ik hou echt van hem, hij is zo puur natuur, zo heerlijk no nonosense... ik denk dat ik er nog heel heerlijke momenten mee ga beleven...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:57

vertel mij wat, kan het beest wel schieten, dier is over het algemeen hondslui en niet vooruit te branden en als hij iets eng vind dan is het grote paniek dat hij zelfs door de houten omheining heen gaat. Hij is precies het tegenover gestelde van wat ik in een paard zoek (voorwaarts maar nuchter)

het is wel een ontzettend grappig gezicht, elke keer als dat beest weer in blinde paniek naar de stal raced gaan die andere 2 erachter aan, al huppelend op hun dooie gemakkie, echt met zo'n instelling van "oh gaan we weer naar stal? okeuj, hobbeldehobbel" _O-

bouncelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:14

Hallo,

Mijn zusje van 12 heeft er ook een. Die kreeg ze toen ze 9 was. Ze heeft er veel
Plezier mee alleen hij is wel pittig maar soms ook lui en had in het begin een heel erg wild karakter.
Maar nu is het een schat van een dier. Ik rij er ook wel is op. Hij is superlief. We hadden hem
Gewoon bij een boer gekocht die moest er perse vanaf. Hij moest toen nog helemaal ingereden worden enzo. Hij kon niet eens aan het halster lopen en nu zoals ik al zei is het een schat van een beest, zelfs een klein kindje kan met hem lopen aan het halster.

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:58

bouncelover: dat klinkt echt leuk en herkenbaar pittig en lui heb je er ook fotos van

bouncelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:21

pinkelotje16 schreef:
bouncelover: dat klinkt echt leuk en herkenbaar pittig en lui heb je er ook fotos van

Ja ik zal straks is kijken voor fotos. Heb jij ook een konik dan?

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:13

ja ik heb hem zelfs met de fles groot gebracht
als je op mijn ptofie kijkt heb ik ook een foto waar hij een week oud is

bouncelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:22

pinkelotje16 schreef:

Aaah ik heb je fotos gezien!! Echt superlief!! Leuk beestje! Ik zal straks even fotos sturen.

bouncelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:43

bouncelover schreef:
pinkelotje16 schreef:

Aaah ik heb je fotos gezien!! Echt superlief!! Leuk beestje! Ik zal straks even fotos sturen.

Ik heb fotos van de konik op mijn profiel gezet. Kijk maar even op mijn profiel voor hem :D

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:53

bouncelover schreef:
Ik heb fotos van de konik op mijn profiel gezet. Kijk maar even op mijn profiel voor hem :D

wat een leuke konik is dat met die witten stippeltjes op de neus

bouncelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:30

pinkelotje16 schreef:
bouncelover schreef:

wat een leuke konik is dat met die witten stippeltjes op de neus

Haha dankjee. Die witte stipjes op zijn neus is slobber. En beide foto's op mijn profiel zijn dezelfde konik haha.

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:42

oep verkeert gekeken maar ik wist wel dat allen 2 de fotos de zelfde konik was :)

bouncelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:51

pinkelotje16 schreef:
oep verkeert gekeken maar ik wist wel dat allen 2 de fotos de zelfde konik was :)

Okee haha. Jij hebt ook een leuke konik!!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:40

bouncelover schreef:
pinkelotje16 schreef:

Okee haha. Jij hebt ook een leuke konik!!

hey Bouncelover, iedereen op dit forum heeft een konikje, tenminste toch bijna allemaal...heerlijk dat er af en toe nog iemand "nieuw" uit de lucht valt die ook n konik hebben, want het lijkt toch wel of we maar met heel weinig zijn?
Jullie Wotan lijkt heel fel op mijn konik, Juul, Juul heeft ook zo'n korte "froufrou", en die lijkt niet verder te groeien.
en Juul is ook van dezelfde grootte ongeveer, moet hem nog ns terug meten, hij is nu 3,5, een half jaar bij ons en intussen ook bereden, maar nog met de nodige beginnersprobleempjes, en probeersels van zijn kant uit.
Ik zie dat jullie ook rijden met een sperriempje voor het bit, dat heb ik ook besteld, want ik rij momenteel zonder en heb gemerkt dat Juul zijn mond openspert als hij wil tegenwerken....ben vol spanning aan het wachten op mijn pakje van Goedhard, heb daar het riempje en een blauwe korte singel besteld... waar wonen jullie trouwens?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:24

wat leuk nog een konik :D

mond opensperren is een rijtechnish probleem(of hij is gewoon nog niet gewend aan druk van het bit) als je er een sperriem aanhangt verbloem je alleen het probleem, het lost het niet op.

Ik rij Wolf nog steeds met een touwhalster

bouncelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:39

]

Hey ghashira,

Leuk dat je ook een konik hebt. Ja wij hadden in het begin ook problemen met Wotan. Hij probeerde je heel erg uit en hij had een heel wild karakter. Hij is nu veel liever en kan zelfs een klein kindje met hem lopen, terwijl hij eerst als je hem wilde pakken rende hij weg bokkend en stijgerend. Hij heeft ook een tijdje heel erg gebokt als je in gallop wilde en hij bleef maar bokken. En hij bleef maar stijgeren. Maar nu is die heel lief tijdens het rijden. Het was niet makkelijk maar nu heeft er ook een beginner een keer opgereden. Dus het ging eerst moeilijk, maar nu gaat het heel goed. Het is een hartstikke lief beest! En inderdaad je ziet volgens mij niet zoveel mensen met konikpaarden. Ik heb niet de hele topic gelezen dus wou ff weten of jij ook foto's hebt van Juul? En is Juul ook een ruin? Wij hebben trouwens wel een dubbelgebrokenbit voor Wotan. En wij wonen in gelderland. En jij?

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:41

Van schreef:
wat leuk nog een konik :D

mond opensperren is een rijtechnish probleem(of hij is gewoon nog niet gewend aan druk van het bit) als je er een sperriem aanhangt verbloem je alleen het probleem, het lost het niet op.

Ik rij Wolf nog steeds met een touwhalster

gelijk heb je en ik weet het, maar ben me er van bewust dat ik zelf niet de nodige technische bagage heb om het op een twee drie zomaar op te lossen, vandaar... onze arabieren worden allemaal zonder sperriem gereden, en enkel ghashira wordt met een westernbit met shanks gereden, maar die is daar op getraind en met zo'n zwaar bit kan je soms "zachter"' rijden dan met een gewoon trensje, op die manier moet ik haar de hulpen maar heel zachtjes aangeven, zo kan ik op vingertopjesgevoel met haar rijden, dat is heerlijk.
Voor Juul moet ik zien dat hij op dit moment niet de sterkste wordt, want dan zit je met een heus probleem om dat weer om te keren. Ik heb wel tijd , maar op dit moment even heel weinig hulp en zonder hulp gaat het momenteel niet. Juul probeert veel te veel om uit het werken uit ete komen, door ineens het bit te nemen en weg te vluchten (zie mijn valincident) en ik wil die toestanden vermijden omdat hij er misschien dan weer als winnaar uitkomt en dat wil ik absoluut niet.... enkel Sophie rijdt nog "los" met hem in de piste momenteel. Op wandeling trekt hij er niet vandoor, dat vindt hij boeiender en dan hangt hij heel erg aan me, hij vindt steun bij mij, zijn ultieme toeverlaat.... maar ik wil ook een paardje dan je in de bak lekker kan rijden, die je kan trainen op nageeflijkheid en zijn buikspieren trainen, poep onder enz....daarvoor moet ik nu iemand hebben die hem aan de longe houdt, want soms gaat het 10 minuten erg goed en dan ineens heeft hij er genoeg van... vandaar voorlopig het sperrimepje, als hulp..wanneer nodig dus... niet altijd... komt wel goed, ik heb met de arabieren ook die fases gehad, alleen kwam die pas 1,5 jaar na het zadelmaken en bij juul dus al een half jaar na het zadelmaken... hij denkt dus blijkbaar sneller?? oef, zien dat ik nu geen arabierenfreaks tegen het hoofd stoot... onze Mirko, arabier ruin van nu 7 jaar, zadelmak gemaakt op 4, doorgereden op 5 jaar en pas echt lange afstand gaan doen op 6 jaar, begon dit voorjaar pas stout te worden...tegen te werken, truuckes te zoeken... hebben we ook weer even pistewerk mee moeten doen, sophiejte erop , want die krijgt niemand eraf..is rijtechnisch supergoed;.. en ze heeft hem weer op het goede pad gekregen, gaat nu weer supergoed, zonder toestanden zoals zwaarder bit of bijzetteugels, want daar zijn we echt wel tegen, ...

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:52

bouncelover schreef:
]

Hey ghashira,

Leuk dat je ook een konik hebt. Ja wij hadden in het begin ook problemen met Wotan. Hij probeerde je heel erg uit en hij had een heel wild karakter. Hij is nu veel liever en kan zelfs een klein kindje met hem lopen, terwijl hij eerst als je hem wilde pakken rende hij weg bokkend en stijgerend. Hij heeft ook een tijdje heel erg gebokt als je in gallop wilde en hij bleef maar bokken. En hij bleef maar stijgeren. Maar nu is die heel lief tijdens het rijden. Het was niet makkelijk maar nu heeft er ook een beginner een keer opgereden. Dus het ging eerst moeilijk, maar nu gaat het heel goed. Het is een hartstikke lief beest! En inderdaad je ziet volgens mij niet zoveel mensen met konikpaarden. Ik heb niet de hele topic gelezen dus wou ff weten of jij ook foto's hebt van Juul? En is Juul ook een ruin? Wij hebben trouwens wel een dubbelgebrokenbit voor Wotan. En wij wonen in gelderland. En jij?

wij wonen in belgie, en wel vrij ver van nederland, nl vlak tegen de franstalige grens, dus voor jullie onder of achter brussel?.
het is hier erg landeljik, veel natuur, veel velden, weides, uitgestrekt en amper een klein uurtje van frankrijk..
wij rijden juul nu ook met dubbelgebroken bitje. Het zachtste wat er is eigenlijk. Ik heb foto's van Juul, ja hoor... ga kijken of ik er kan pb aan je... hij lijkt heel erg op Wotan... zijn "kuren" vallen nog wel mee momenteel hoor.... hij is gewoon in zijn puberteit denk ik. Toen ik hem kocht, wa shij wel compleet groen, recht uit het wildreservaat. Heb dan alle dagen, elke dag 15 minuten met hem bezig geweest: dat ging van gewoon hem lokken met een wortel , dan even de neus aanraken, dan het voorhoofd, de hals, de week nadien konden we de schoft aanraken, waw was dat, n og een paar weken later, konden we hem eindelijk helemaal wrijven, hem aangespen en leren volgen..dat was niet zo vanzelfsprekend als het lijkt..hij begreep het niet, aan een koord meelopen, waarom nou??? altijd maar met wortelen belonen en met zachte woorden... na 3 maanden ongeveer was ik zover dat ik hem kon vastzetten, borstelen en een boomloos kinderzadeltje opleggen en vastsingelen... In april (ong. 3,5 maand dat ik hem had) hebben we hem zadelmak gemaakt.... hij heeft 1 keer een kleine bok gedaan toen Eileen haar been overzwaaide... maar verder niks... eigenljik is hij super braaf en meewerkend. Onlangs in juni liep hij mee in een processieoptocht, met 100 paarden, met fanfare en kermis... heeft ie supergoed gedaan... maar daarna is hij beginnen nadenken, zo lijkt het... en nu probeert hij soms aan het werk te ontkomen. Buitenritten vind hij super ,maar werken in de bak niet. Hij is wel heel sociaal en voorzichtig ook met mijn dochtertje van 5, en hij heeft een extreem super goed natuurljk kuddegevoel. We hebben nu een arabische merrie met veulen en hij is de enige die zonder problemen bij haar op de wei kan, met het veulen. Hij voedt het veulen mee op;speelt ermee, is er niet agressief naar en is beschermend naar het veulen toe. Moeder ziet dat en zondert zich soms vrij ver af, zodat veulen compleet op Juul moet vertrouwen... en dat lukt wonderwel... Veulen Faramir staat dan smakkend (onderdanig) naast Juul en die begeleidt de kleine weer tot bij moeder... Faramir gelukkig, moeder teruggevonden, begint dan bokkend rond te springen en springt zelfs op Juul, die laat het allemaal gebeuren en zo is iedereen weer happy, zalig is dat....