Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leanne_Salvo

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:07

Haha 1,73m Vlaams Paard is al een heleboel paard idd! Ben zo benieuwd hoe hij is als hij uitgegroeid is!

Trouwens, mocht iemand een leuk hengstveulen weten dan hou ik me aanbevolen... Liefst van Maxamillion, maar dat is geen vereiste. Het modernere (lichtere) type zou mooi zijn...

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:39

vandaag ben ik exact 37 weekjes in verwachting van mijn eerste kindje :D . Ik wilde graag mooie foto's van Qoke en Suus en mijn zwangere buik. Zo gezegd zo gedaan dus vandaag met zuslief naar de weide gegaan en daar wat foto's geschoten. Hier een paar foto's hopelijk vinden jullie ze net zo leuk als ik :o .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:59

Als eerste wil ik je feliciteren met de bijna geboorte van je kleine kruimeltje..
En wat een superfoto's..net of ze het weten hè

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 01:26

Ja mooi is dat he! Hij probeert zelfs wat minder lomp te bewegen. Echt maf hoe paarden daarop reageren.

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:18

Suuske, dat wordt een kerstkindje!?

Nog even over de stokmaat, hier de merrie meet 185cm en de hengst ca 180cm.
Gelukkig meet mijn fries 165cm maar wat is nou het geval .....de Geente Veere wil paardenpoep op de weg beboeten, je moet dus een plastic zak of schep meenemen om het op te kunnen ruimen.
Ik snap dit volkomen want er ligt op sommige plaatsen veel mest of er ligt midden op de weg soms een hoop. Dan denk ik ook had je niet ff in de berm kunnen gaan met je paard.
Ik heb mijn fries geleerd om in de berm te mesten en dat doet hij ook uit zichzelf als ik op buitenrit ben, behalve als ik op stukjes kom waar geen berm is....dat kan op een drukke kruising zijn richting het strand ( ik moet doet drukke weg over) dus nu moet ik van mijn paard stappen om dat op te ruimen, auto's moeten voor je gaan wachten, rijden om je heen....Afijn dat zal nog wel gaan ik stap zo op en af maar.... van die vlamingen gaat dat niet zomaar....ik heb daar een krukje voor nodig. Op de merrie rij ik nooit behalve mijn man maar met de hengst gaat mij dat dus niet lukken dat wordt dus nog enkel maar in de bak rijden.
En zo een poepzak aan de kont binden daar past ook maar 2 hopen in. Dit wordt dus echt een probleem.
Voor de kar hebben we al mestzakken gekocht en dat is nog even met oefenen en dan komt dat goed of emmer en schep mee.
Maar voor de manege's hier in de buurt met de toeristen in de zomer die op buitenrit willen daar moet een auto met kar achteraan. En de gemeente wil juist meer toeristen....niet dat die allemaaal paardrijden natuurlijk....maar een paard schijt meerdere keren onderweg en niet een keer net als een hond. Wordt nog een gedoe hoor...en is ook wel nodig maar de bermen zijn niet overal goed om in te rijden en de aansluitingen van de ruiterpaden zijn ook slecht want je moet eerst door de bebouwde kom om op het ruiterpad te komen, als ze daar ook eens iets aan deden en aparte paardenstrandovergangen maar dat kost weer te veel geld....ZUCHT

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:48

Wat een super foto's suuske! Geweldig hoe de paarden erop reageren :).

tyleysmiley schreef:
En wat een superfoto's..net of ze het weten hè

Daar ben ik van overtuigd...;)

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:29

Het paardenpoep probleem krijgt een nieuw hoofdstuk :-) Achter het bureau zijn ze er achter gekomen zowaar dat niet iedereen het is gegeven om van paard of aanspanning af te komen, paard in bedwang te houden en met schep en zak de mest op te ruimen. De plicht om de mest op te ruimen blijft, maar we hoeven nu niet meer met schep en zak te paard. GELUKKIG.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:54

Haha wat een gedoe idd met het beboeten van paardenmest. Qoke mest ook bijna altijd in de berg gelukkig!

Een Kerstkindje was de planning maar zoonlief heeft gelukkig besloten wat eerder te komen ik ben zondag 14 december bevallen van een zoontje Tristan <3

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:00

Gefeliciteerd! Mijn dochtertje Elise is ook op de 14/12 geboren, zij is inmiddels 7.

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:31

Gefeliciteerd Suuske met de geboorte van je/jullie zoon.
Is ook veel leuker kan je lekker van de kerst genieten ipv in je kraambed.
Veel geluk met de kleine. Doe lekker rustig aan...geniet ervan.

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:19

Gefeliciteerd met je zoon. Geniet er van!

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:46

Lees nu pas het goede nieuws suuske!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Tristan!! Heel veel geluk gewenst! *\o/*

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:53

Hey Doretqueen! Welkom!

(ben al even niet meer op deze pagina komen piepen, vandaar mijn late antwoord)
Jaja, onze San komt ook van bij John. Heb Queen er regelmatig gezien, van veulen af tot mooie 2-jarige merrie. Je hebt een mooi exemplaar gekocht! Fijn om er nog eens iets van te horen (en een leuke foto te zien)! Veel plezier ermee!

Onze San wordt er nu bijna 3, staat hier naast me in de wei te grazen met nog een dikke wintervacht. Ik kijk uit naar de lente/zomer, dan zijn ze toch op hun mooist. We beginnen stilaan uit te kijken om hem onder het zadel te leren. Spannend!

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:54

Oh en Suuske, proficiat met je nieuwe wondertje (dat ondertussen al wel enkele maandjes oud blijkt te zijn :-))

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:18

Hihi ja hij is nu 13 weken oud. Maar bedankt voor de felicitaties! !

Qoke ziet er ook nog uit als een teddybeer.
Spannend ga je San deze zomer beleren of wacht je nog even?

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:59

We zouden hem inderdaad deze zomer willen leren. We hebben hem nu bijna 2,5 jaar en 't kriebelt enorm op eens op zijn rug te kruipen en de natuur in te trekken... Hoewel ik het wel extra spannend vind omdat hij zo hoog is. Vonden jullie het niet een beetje eng toen jullie de eerste keer op de rug van jullie vlaam kropen? Ik ben zo'n grote paarden niet gewend... Heb wel eens op San's moeder gereden, maar die was toch nog iets kleiner...

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:20

Haha nee ik vond het niet eng om op Qoke te klimmen. Ik heb wel ontzettend veel grondwerk met hem gedaan. Qoke heeft dan ook geen kick gegeven hij was helemaal relax het was voor hem gewoon een logische vervolg stap. De boevenstreken kwamen pas na een half jaar en ook dat viel goed mee. En het is idd heerlijk om op en met een Vlaam de natuur in te trekken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:47

Ik zoek limburgers of belgen in de buurt van tongeren met een vlaams trekpaard

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:04

Keona dan kom ik in aanmerking ik ben nederlands limburgs en woon in Belgisch Limburg zo'n 30min van tongeren. En ik heb een vlaams paard.
Maar waarom zoek je iemand?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:28

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:32

Aah zo. Nou ik heb helaas geen trailer dus ik kom niet tot daar. Plus Qoke en ik zijn nog aan het opbouwen kwa conditie na mijn zwangerschap. Dus helaas kunnen wij niet mee doen. Had het anders wel leuk gevonden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:33

Erg jammer,maar de rest van de paarden zijn ook niet in top conditie is echt voor de leuk.maar helaas.fijne avond nog

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:30

Het is hier zo doods de laatste tijd! Nog nieuwe weetjes over jullie reuzen?
Onze San vertrekt komend weekend naar Talpe voor zijn opleiding. Spannend allemaal! We zijn nu volop aan het oefenen op de trailer voor de lange rit daarheen. En dan blijkt maar weer eens wat een leuke, werkgrage en volgzame paarden die Vlamen zijn. Hij doet dat echt schitterend. Vorige week voor de eerste keer klein toertje gereden en 't beest blijft doodbraaf staan wachten op nog een lekker hapje na het openen van de achterklep...
Hoe gaat 't bij jullie?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:40

Qoke gaat heel goed onder het zadel en ben nu bezig hem te beleren om te mennen ik heb tuig en een recreatiewagen gekocht echt heel stoer. En dat pikt hij eigenlijk ook weer goed op hij vind het trekken wel leuk.
En inmiddels zit hij op 1.75cm stokmaat dus weer wat gegroeid.
Verder is hij echt heel braaf geworden in het verkeer en tijdens een buitenriolering gedraagt hij zich voortreffelijk. Echt een harde werker en een koele kikker.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:10

@San_p wel super dat San het zo goed doet. En superspannend dat hij inopleiding gaat. Waar ga je hem voor beleren onder het zadel of mennen of allebei?