Ik lees het niet anders, ik denk er geen dingen bij. Dat is een verschil.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
detour schreef:Voor de zweep was ze doodsbang. Je vraagt je af wat ze dan in de start hebben mee gemaakt..
Mjay schreef:ik heb bij zoveel mensen met een draver zoveel ellende gezien.... zoiezo hou ik niet van dravers ik vind ze niet mooi (nee echt eerder spuuglelijk sorry) en ik heb altijd het idee dat mensen een draver nemen omdat het financieel een makkelijke aankoop is.....
daar komt bij dat ik gewoon dressuur ambities heb en dan valt de draver voor mij helemaal dik af.....
maar goed ik heb dit ook met tinkers en wat daar op lijkt....
ik wil niemand persoonlijk aanvallen ofzo hoor en er zullen gerust dravers zijn die wel dressuurmatig goed voor de dag komen.... maar goed ik ben nou eenmaal zo bevooroordeeld
Juliiee schreef:Omdat mensen denken dat dravers niet kunnen dressuren heethoofden zijn
Juliiee schreef:En ja , dravers kunnen dressuren zeker wel ,en springen ook, Ik rijd nu in 8 wedstrijden mag ik bijna L1. Ben super trots.
Juliiee schreef:het is vooral de vraag wil je , je tijd er instoppen & alles er voor overhebben
jasmijn78 schreef:Juliiee schreef:Omdat mensen denken dat dravers niet kunnen dressuren heethoofden zijn
Nee, niet denken... De meeste mensen, met enig verstand van paarden en dressuur WETEN dat dravers niet geschikt zijn voor dressuur. Dat is een feit.Juliiee schreef:En ja , dravers kunnen dressuren zeker wel ,en springen ook, Ik rijd nu in 8 wedstrijden mag ik bijna L1. Ben super trots.
Het is mooi dat jij op die manier plezier hebt met je paard, maar voor mensen met dressuur ambities is dressuur meer dan B/L niveau. Degene die op dressuurgrbied meer willen bereiken doen er verstandig aan GEEN draver te nemen.Juliiee schreef:het is vooral de vraag wil je , je tijd er instoppen & alles er voor overhebben
Maar je moet wel realistisch blijven. Je kan er nog zoveel tijd en energie in stoppen, maar de kans dat je met je draven succesvol een Z proef af gaat leggen is vrijwel nihil. Net zoals de kans nihil is dat je met een Fries een Z springparcours foutloos gaat overwinnen. Ieder ras heeft ze plus en minpunten. Kies een ras dat bij je ambities past, dat is ook prettiger voor je paard. Een paard doet tenslotte ook het liefst waar het goed in is. en wel zo eerlijk.
emjam schreef:ik zou niet zo snel een draver nemen omdat ze eigenlijk niet gemaakt zijn om op te rijden.
jasmijn78 schreef:Juliiee schreef:Omdat mensen denken dat dravers niet kunnen dressuren heethoofden zijn
Nee, niet denken... De meeste mensen, met enig verstand van paarden en dressuur WETEN dat dravers niet geschikt zijn voor dressuur. Dat is een feit.Juliiee schreef:En ja , dravers kunnen dressuren zeker wel ,en springen ook, Ik rijd nu in 8 wedstrijden mag ik bijna L1. Ben super trots.
Het is mooi dat jij op die manier plezier hebt met je paard, maar voor mensen met dressuur ambities is dressuur meer dan B/L niveau. Degene die op dressuurgrbied meer willen bereiken doen er verstandig aan GEEN draver te nemen.Juliiee schreef:het is vooral de vraag wil je , je tijd er instoppen & alles er voor overhebben
Maar je moet wel realistisch blijven. Je kan er nog zoveel tijd en energie in stoppen, maar de kans dat je met je draven succesvol een Z proef af gaat leggen is vrijwel nihil. Net zoals de kans nihil is dat je met een Fries een Z springparcours foutloos gaat overwinnen. Ieder ras heeft ze plus en minpunten. Kies een ras dat bij je ambities past, dat is ook prettiger voor je paard. Een paard doet tenslotte ook het liefst waar het goed in is. en wel zo eerlijk.
Chaos schreef:Ik denk dat dat puur een mening is hoor Aramis.
Immers alle dressuurruiters zouden als nieuwe topper niet zo snel een draver op de kop tikken. En dat heeft alles te maken met het gangwerk. Met het karakter van de dravers is niks mis, maar hun gangen maken het moeilijk om er echt wat mee te bereiken, dressuurmatig. En dan met name de galop. Die blijft veelal veels te vlak, niet doorgesprongen etc.
Bonita_Bon schreef:Kijk nou toch eens naar de bouw van een draver, die is totaal ongeschikt voor de dessuur, per definitie. Tot en met het Z is het basis en ik kan de dravers die ik in het Z tegen ben gekomen (met jureren met moeders, of het starten door de jaren heen) niet op 1 hand tellen.... het zijn er namelijk 0. En daar is niets 'vooroordelerigs' aan. En dat is niet erg maar precies wat Jasmijn in haar post zegt; zoek een paard wat bij je ambities past ipv het paard uit alle macht dingen laten doen waar hij fysiek ongeschikt voor is. Er zijn wel eens uitzonderingen die het tot het M schoppen, maar dan zie je dat het de ruiters en de paarden zoooveel moeite kost (heeft gekocyt) dat ik denk; is dat het waard? Waarschijnlijk wel als je het paard al hebt en je er gek op bent, maar niet als je nog aan een paard moet beginnen en je wilt de dressuur in.
@Marrit13, netjes over de rug rijden met het evenwicht meer verplaatst naar de achterbenen dan het natuurlijke evenwicht is voor een draver vreselijk moeilijk en voor de meeste draver-types onmogelijk.
"Dressuur is de gymnastische basis van de paardensport. de bedoeling is, dat het paard leert zijn lijf fysiek zo correct mogelijk te gebruiken en daarbij plezier in zijn 'werk' heeft. In de training maakt men gebruik van de natuurlijke bewegingen van het paard."
Das toch heel flauw als je een draver dat niet laat doen? Want dan moet je juist tegen zijn natuurlijke bewegingen in gaan werken. Dan verliest hij plezier in het werk en nog paar te zwijgen over het fysiek zo goed mogelijk gebruiken van zijn lijf.... wanneer doet hij dat? juist.... op de baan.
AramisJames schreef:Chaos schreef:Ik denk dat dat puur een mening is hoor Aramis.
Immers alle dressuurruiters zouden als nieuwe topper niet zo snel een draver op de kop tikken. En dat heeft alles te maken met het gangwerk. Met het karakter van de dravers is niks mis, maar hun gangen maken het moeilijk om er echt wat mee te bereiken, dressuurmatig. En dan met name de galop. Die blijft veelal veels te vlak, niet doorgesprongen etc.
Als je echte dressuurambities hebt, ga ik je ook geen draver aanraden hoor, zoals ik al zei(hetzelfde geldt dat trouwens voor friezen, haflingers, fjorden, tinkers,...)
Maar als ik kijk naar mijn draver, dan verbaas ik me er nog regelmatig over dat hij toch meer kan dan ik ooit verwacht had. En zo ken ik er nog wel een paar, dus ik wil maar zeggen dat niet élke draver per definitie ongeschikt is voor dressuur.
AramisJames schreef:Bonita_Bon schreef:Kijk nou toch eens naar de bouw van een draver, die is totaal ongeschikt voor de dessuur, per definitie. Tot en met het Z is het basis en ik kan de dravers die ik in het Z tegen ben gekomen (met jureren met moeders, of het starten door de jaren heen) niet op 1 hand tellen.... het zijn er namelijk 0. En daar is niets 'vooroordelerigs' aan. En dat is niet erg maar precies wat Jasmijn in haar post zegt; zoek een paard wat bij je ambities past ipv het paard uit alle macht dingen laten doen waar hij fysiek ongeschikt voor is. Er zijn wel eens uitzonderingen die het tot het M schoppen, maar dan zie je dat het de ruiters en de paarden zoooveel moeite kost (heeft gekocyt) dat ik denk; is dat het waard? Waarschijnlijk wel als je het paard al hebt en je er gek op bent, maar niet als je nog aan een paard moet beginnen en je wilt de dressuur in.
@Marrit13, netjes over de rug rijden met het evenwicht meer verplaatst naar de achterbenen dan het natuurlijke evenwicht is voor een draver vreselijk moeilijk en voor de meeste draver-types onmogelijk.
"Dressuur is de gymnastische basis van de paardensport. de bedoeling is, dat het paard leert zijn lijf fysiek zo correct mogelijk te gebruiken en daarbij plezier in zijn 'werk' heeft. In de training maakt men gebruik van de natuurlijke bewegingen van het paard."
Das toch heel flauw als je een draver dat niet laat doen? Want dan moet je juist tegen zijn natuurlijke bewegingen in gaan werken. Dan verliest hij plezier in het werk en nog paar te zwijgen over het fysiek zo goed mogelijk gebruiken van zijn lijf.... wanneer doet hij dat? juist.... op de baan.
Heb ik dan ergens gezegd dat je je paard moet pushen en overvragen
Ik heb zelfs meermaals gezegd dat ik je voor de dressuur geen draver zou aanraden, ik zeg gewoon dat er wel zijn die het kunnen.
Chaos schreef:AramisJames schreef:
Als je echte dressuurambities hebt, ga ik je ook geen draver aanraden hoor, zoals ik al zei(hetzelfde geldt dat trouwens voor friezen, haflingers, fjorden, tinkers,...)
Maar als ik kijk naar mijn draver, dan verbaas ik me er nog regelmatig over dat hij toch meer kan dan ik ooit verwacht had. En zo ken ik er nog wel een paar, dus ik wil maar zeggen dat niet élke draver per definitie ongeschikt is voor dressuur.
En waarom zijn haflingers, Tinkers en Friezen niet geschikt dan? Want die hebben wél 3 goede basisgangen. Ik start met zowel Friezen als Haflingers en dat gaat extreem goed.