Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:44

Mooie foto's weer Inez! Fijn dat de pony's het zo goed doen. Blue Funny is ook een leukerdje zeg!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:07

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:01

Ik ben d'r bij!!

Batterijen van de camera zijn weer opgeladen. Ik zal nog even checke of ik nog ruimte genoeg op m'n kaart heb en daan gaan we er weer voor!!

Is Easter mooi schoon geworden?
Heb je hem verteld dat hij met z'n hoofd bij de stronthopen weg moet blijven :Y) ?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:05

Hij was vandaag iig keeeurig schoon, Staat nu bij ons thuis in een heleboel schoon zaagsel. Bovendien heb ik m een appel door zijn muesli als ontbijt beloofd als hij schoon blijft. :+

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:05

Dat zal helpen!!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:58

En....schoon gebleven, of nog een hoop schoonmaakstress gehad vanochtend?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 00:01

Hij was nog tiptop schoon vanochtend.
En het heeft geholpen:

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:08

Wat een heerlijke foto hierboven!!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:06

Hai ik heb ook een connemara,dochter van garihinch finn , ze heet zelf goldflower westland, en ze is bijna 11 jaar :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:38

Nogmaals gefeliciteerd Inez, en wat een zegen dat hij zichzelf schoon heeft gehouden!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:14

ik ben ook zeker Fan!
ik heb er helaas zelf geen een omdat ik er geen plek voor heb en maar 1 stal ergens anders tot mijn beschikking heb :)
ik heb er wel overna gedacht toen we gingen kijken maar toen waren er weinig tekoop :)
nu ben ik wel tevreden met mijn ponytje ( welsh x arabier )

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:49

Hoi!
Ik meld met hier ook!
Ik heb een paar pagina's geleden gezien dat iemand Pepperony's Quick Star kent! Ze is mijn pony :D de eigenwijze oude tante :) Weet iemand misschien meer van haar?
Suzette

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:24

Wat leuk Suzette! Heb je ook foto's?

Ik ben vorig weekend met mijn buuf meegeweest naar HCW. Haar dochtertje reed in de ponyles en ze vroeg me of ik het leuk vond om even mee te kijken. Wat een hoop connemara's staan daar zeg, jeetje! Dacht dat het veel kleinschaliger was! Ook met de staleigenaar aan de praat geraakt en helaas, helaas.. Ik moet echt mijn veulenfoto- zoektocht opgeven ;( . Hij had wel foto's van het land gevonden, maargoed.. Zoek uit al dat kleine grut maar precies die van mij eruit.. Onmogelijke opgave dus. Helaas, ik blijf nu in het niet-bezit van veulenfoto's van poown dus!

Zaterdag trouwens voor het eerst weer een heerlijke buitenrit gemaakt! Meteen 3 uur erop gehobbeld haha, voel het goed in mijn kont! Mijn bijrijdster had flink wat gereden tijdens mijn 6 weken afwezigheid, dus hij had gelukkig conditie :=. Ik rij normaal 3x per maand ofzo en zij 1 keer per week, maar tijdens mijn vakantie heeft ze 'm goed 4 keer per week laten lopen! Voor mij dus een goede om het een beetje bij te houden :=. Vraag me alleen af hoelang ik het vol ga houden!

Edit: Goldflower.. Staat jouw paardje ook op HCW? Kan me zoiets herinneren dat ik langs een box met die naam ben gekomen?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:30

Ja ik heb wel foto's! Ik zit nu op mijn telefoon maar ik zal een paar recente hier plaatsen!
Misschien dat iemand haar herkent en mij meer over haar kan vertellen.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:06

De foto's van Pepper :D
De rij foto's moet ik nog maken maar wel 2 wei foto's van haar :D
Afbeelding
<3
Afbeelding

Ik hoop dat iemand haar herkent :D :j

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:06

Wow, wat is Pepper veranderd zeg. Niet alleen de kleur (ik ken haar als hele donkere blauwschimmel) maar je kan ook zien dat ze een stuk ouder is geworden. Volgens mij was Pepper diegene die ooit als veulen geleerd had om een 'knuffel' te geven door met de voorbenen tegen de schouders te gaan staan. Dit deed ze ook eens als 2-jarige... oeps. Op de ligfoto vind ik haar op haar moeder Chanel lijken, ze heeft dezelfde oogopslag.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:25

Haar moeder is niet chanel.. Dat is rebbel cloudy girl ofzo.. Ze is ook een zwartschimmel :D ze ziet er een stuk minder oud uit sinds ze op de nieuwe stal staat :p ik denk dat we het over verschillende peppers hebben XD

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:35

Chanel was de stalnaam ;) Ik denk niet dat er veel meer Pepperoni Quickstars rondlopen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Nog meer nakomelingen van Chanel die ik gekend heb waren Fancy Girl, Rebel ..., en Fancy heeft weer een veulen gehad met de naam Carna Girl, van de hengst Carna Gold.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:35

Ahh, nog zo'n heerlijke smeerkees, haha!
Hoe oud is Pepper?

Ahh, ik kwam gister op stal en toen trof ik meneer lekker slapend in de bak aan :). Gezien ze het hele jaar op het land staan en het land nu écht effe rust nodig had, staan ze de maand april even los in de bak. Volgens mij vond-ie het wel relaxed :). Zal effe een fotootje uploaden.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:52

Nado schreef:
Chanel was de stalnaam ;) Ik denk niet dat er veel meer Pepperoni Quickstars rondlopen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Nog meer nakomelingen van Chanel die ik gekend heb waren Fancy Girl, Rebel ..., en Fancy heeft weer een veulen gehad met de naam Carna Girl, van de hengst Carna Gold.

haha dat kan ook nog! Ik heb pepper nu 6 jaar. Maar ik weet verder eigenlijk niks van andere connemara :( grappig dat ze kon knuffelen :Y)

pepper is nu 22 jaar ik had gehoord dat haar oma 35 was geworden dus hopelijk heb ik nog een lange tijd met haar :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:36

Meneer de luilak:
Afbeelding
Afbeelding

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:21

Yv_ : Wat een schatje!

Katara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:55

Helaas, ik kreeg vanavond te horen dat deze bikkel afgelopen woensdag een hersenbloeding heeft gehad en een beroerte. En dat ze vredig is heen gegaan.

R.I.P. Kassi
Ze is 31 jaar geworden. |(

Katara schreef:
Hoi hoi,

Ik ben ook een connemara fan.
Zelf heb ik er geen maar heb vroeger altijd op een connemara gereden op de manege in Westkapelle.
Ondertussen is ze al 30 jaar oud en leeft nog steeds, die bikkel. Ze heet Kassindra, ik noemde haar Kassi.
Ook ben ik vorig jaar naar de connemaragebergte geweest in Ierland, gewoon om te zien waar ze vandaan kwamen en hoe ze in het "wild" leven. Het was een weekend van m'n leven.

Afbeelding
Afbeelding

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 23:00

Ach, wat verdrietig -O- . Veel sterkte!!

Katara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:13

Ze heeft een mooi leven gehad. De laatste jaren heeft ze van haar oude dag kunnen genieten. Toch kreeg ik nog een brok in m'n keel toen ik het hoorde.