Maar ze hoefde niet op haar rug , mocht mooi op d'r 4 beentjes blijven staan.
curly2day
Geplaatst: 10-11-15 18:14
Ik heb alleen de benen "eraan" gelaten ivm de (eventuele)"kou",hier staan ze 24/7 buiten.
TinekeVD
Geplaatst: 10-11-15 18:16
Hier ook, ik heb idd ook de benen erin gelaten, maar ook de oren. Ik heb de zijkanten van zijn hoofd zeg maar tot de bakstukken geschoren en de rest plus oren in het haar laten zitten. Anders lijkt het me echt koud met de wind in zijn oren als hij zoveel buiten staat. Heeft die van jou daar geen last van?
Die van mij heeft de oren niet helemaal leeg hoor, dat lijkt wel zo.
Dit is voor mij voor het eerst een hoofd helemaal geschoren. Toen ik het zelf deed, deed ik idd tot de bak stukken. Nu hebben haar laten scheren en deze man scheert al heel wat jaren en zei dat dit wel kon. Adviseerde de benen wel te laten zitten.
Oh okee, nou ja het kon zo zijn, lijkt op de foto idd helemaal kaal en ik zag t hier in de buurt laatst ook, dus ik was wel benieuwd of ze geen last hebben van de wind.
Ik hou heel erg van poetsen en 3 kwartier uitstappen, dus zijn jas blijft lekker aan. Ik ben gewoon te lui om met dekens te gaan werken. Moet wel eerlijk bekennen dat ik enorm getwijfeld heb met die warme dagen van vorige week maar nu dat de temp weer gaat zakken is het goed te doen.
De eerste is van het begin van de les. Rond 35 seconden zie je heel mooi wat ze doet. Afgeleid. Kijkt gezellig naar wat de anderen aan het doen zijn en trekt ondertussen gezellig aan de teugel. En ik....ach zo coulant als ik ben geef ik vrolijk mee. Krijg ook gelijk een wijzend vingertje van Juf J. .....niet doen. Vervolgens over naar draf. Ook in de overgang verliezen we nog de verbinding en gaat de turbo aan. Ze maakt de drafpas te kort en maakt daarin tactfouten. Dus tempo vertragen en vooral voorkomen dat ze het op een wandelen zet richting de C. (daar kon ze zien hoe Jou van de trailer komt).
Volgende filmpje is aan het einde van de les. We hebben gewerkt aan het controleren van het tempo en het bepalen van de positie van de hals. In de laatste is ze nog zoekende. Ook omdat ze hier vermoeid raakt en wat gaat hangen. Mocht ook al nie van Juf J. Hier zijn we bezig om de linkerschouder te plaatsen. Zowel links als rechtsom valt ze door de linkerschouder heen. Dit probleem was ik thuis uiteraard ook al tegen gekomen, maar kreeg het niet fijn opgelost. Eigenlijk bleek een kleine begrenzing links en het sturen naar rechts (ook linksom) voldoende. Het tempo is stabiel, schouder is beter te plaatsen. Dan combineren door achtjes te rijden en te blijven werken aan het rechter maken en over de rug blijven lopen. Het klopt dus dat je de hand bijna continu kleine correcties ziet maken.
Als dit voor elkaar is kunnen we een stapje verder door kleine schakelingen te maken in het tempo en het soepeler laten verlopen van de overgangen.
TinekeVD
Geplaatst: 10-11-15 22:27
Wij hebben vorig jaar onze andere pony ontzettend ziek gehad. Hij had heel veel gezweet omdat hij zich druk gemaakt had en bij een paard krijgt het lichaam geen seintje dat het moet drinken, dus droogde hij uit en had een enorm tekort aan electrolyten, met alle gevolgen van dien. Sindsdien scheer ik dus echt wel als ze zo'n dikke vacht hebben
SM wat leuk om je filmpjes te bekijken...van je spierwitte pony!!! Heerlijk dat je deze filmpjes hebt, zo kun je t nog eens terug kijken (en ons mee laten genieten).
SkyMarian
Geplaatst: 10-11-15 22:34
Dat moet dan haast wel een extreme situatie geweest zijn Emmy.
Ze lijkt altijd zo wit op het beeldmateriaal. Was ze niet. Ook niet extreem ranzig hoor. Daar had Jou voor gezorgd.
Marrit13
Geplaatst: 10-11-15 22:49
Ze mag ook niets niet van jou he? niet kijken.. Niet hangen Heerlijk dier vind ik het, niet geschikt voor moi overigens; ze heeft wel een echte eigen mening he? Jullie zijn een leuke combi, steeds compromis zoeken. En dat meegeven bij kijken werd ik ook voor op de vingers getikt
SkyMarian
Geplaatst: 10-11-15 22:53
Marrit13 schreef:
En dat meegeven bij kijken werd ik ook voor op de vingers getikt
Deed zeer hè? Van mij mocht ze het allemaal, maar Juf J is streng doch rechtvaardig en die zei NEE. En jup ze heeft een eigen mening. Gelukkig herken ik mezelf daar niet in.
Marrit13
Geplaatst: 10-11-15 22:57
Lloyd had eerst ook zoiets van "nee? hoezo nee? " wij hebben ook onze mening, maar zijn wat gematigder denk ik Fries x Ier
Alles wel goed gekomen hoor en was helaas geen extreme situatie. Een rit op t strand wat we regelmatig deden alleen nu met een groep ipv met twee en daar werd hij druk van, maar dat dit het gevolg zou zijn had ik niet kunnen denken.
Gave filmpjes SM! En leuk, alle pony's met de jas uit! Jou-Jou wordt aan het eind van de maand alweer voor de 2de keer geschoren... helemaal kaal... Zonder scheren gaat het écht niet.. hij zweet zich dan echt uit zijn vel!
Verder SM: Ik ben met Jou-Jou bij Tristan Tucker geweest... En Ehhhhh... ik wil er niet al te veel over zeggen.
Maar ik heb mijn geld terug gevraagd én terug gekregen ( dat was dan wel weer netjes...)
Haha Punz, ik lees al een hele tijd stil mee maar nu maak je me toch heel nieuwsgierig. Laat me raden Jou-Jou was al TT proof? Een pb tje mg ook.
Majabeestje
Geplaatst: 11-11-15 11:01
Hoi!
Ik kom ook even binnenvallen. Heb me al eens eerder gemeld hier omdat ik geïnteresseerd ben in de connemara maar aangezien ik nog geen pony heb, heb ik ook weinig te vertellen Maar meelezen is ook leuk!
Ik heb eigenlijk een paar vragen over stal Tieks en zou dan ook graag contact hebben met iemand die daar een pony heeft gekocht. Gewoon een paar vraagjes via pb beantwoorden, niks spannends. Vind dat wat netter dan open en bloot op internet bespreken.
Ik hoor het wel
Alexandra_x
Geplaatst: 11-11-15 11:18
Bekende deken Marrit ik vind het ook topdekens hoor, gebruik ze zelf ook graag voor de pony's. Leuk Majabeestje, ik kan je helaas niet helpen, mijne komen niet van Tieks SM ik vind het echt een leuke pony, inderdaad de manen zijn geweldig
Wij hebben zondag met de pony's een herfst shoot in het bos gehad, zal kijken of dadelijk een foto kan plaatsen!
JeaDH
Geplaatst: 11-11-15 11:35
Hier eergisteren weer even heerlijk het bos in geweest, het waaide echt als een malle. Gevolg, wij reden in een blader regen, daar werd Jaimy zelfs ritselig van! Gratis obstakel training, nu is Jaimy eigenlijk redelijk bomproof maar ik heb niets met georganiseerde obstakel trainingen. We komen zo gaande weg al heel veel obstakels tegen. Deze mocht Jaimy alleen bekijken helaas....