Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Veertje2

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:10

welkom Classic,
Betreft advies pony's tussen de paarden springen kan ik je niet helpen, ikzelf zit nog op shetland niveau en dat bevalt me prima. Nee zonder gekheid het advies van de dames hierboven met hun eigen ervaringen spreekt al voor zich.

Marrit dat knopje gebruiken wij ook heel vaak, relaxstand zoals mijn instructrice altijd zegt nu nog zijn knuffel en hij slaapt.

Jou-jou wat ben je toch een lekker pony en kan je op foto lekker lopen. Leuk om te zien dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad geconcentreerde en vooral blije gezichten.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:35

Leuke foto's... Gelukkig hebben jullie een topdag gehad :D

welkom classic..
Springen met een pony tussen de paarden euhmm... ligt eraan hoe groot je pony is, maar ook ik zou het niet aan raden. Ik ging met een pony van 1,47 wel eens op oefenspringen.. En de sprongen redde hij makkelijk maar de dubbel... |o Die gaat dan echt niet vanzelf, de hoogtes redden ze wel maar de afstanden tussen dubbels zijn echt gemaakt voor paarden.. Die staan op 6 meter (paard zijn galoppas is 3 meter) en voor een pony is het beter om dan 5 meter tussen de dubbel te hebben (galoppas max 2,5 meter).
Ook ik zal het niet aanraden. :j Maar mocht Rosie het heel goed gaan doen zal ik toch een poging gaan wagen... :))

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:44

Met springen tussen de paarden heb ik geen ervaring mee. Het hangt denk ik ook van de pony af. Die van ons is erg groot en heeft ruime sprongen, hij redt wel de afstanden tussen de dubbel wanneer die op paarden maat staan. En tja wanneer je een e pony hebt van 1.56 of een paard van 1.58 dan is het verschil niet zo groot toch....
En dressuur kun je natuurlijk altijd tussen de paarden rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:35

Marrit13 Leuk beestje heb je hoor! Ziet er wel fijn en ontspannen uit :D

Punz Ik blijf hem gaaf vinden! <3

_classic Tot nu toe zeg ik connemara's zijn geweldig haha! Van springen tussen de paarden heb ik geen verstand :+

Vandaag naar de zadelpasser geweest, paar zadels opgehad maar allemaal te klein.. Ze is dus echt wel breed! Moet minimaal een wijde boom... Heb wel op een zadel gezeten wat goed pastte op haar maar die was voor mij echt aan de kleine kant. Was ook z'n trail zadel!

Ze had wel een mega gaaf western zadel liggen wat super pastte.. Die mocht ik eventueel lenen dus daar ga ik nog even aan denken :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:46

Westernzadel lenen is wel een uitgelezen kans om te ontdekken of het biedt wat je in het dagelijks gebruik zoekt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:00

Dat is zeer zeker waar! Het is zo lastig.. Maar nooit gedacht dat ze z'n breed zadel moest haha!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:27

Nou............Punzeltje heeft nu boommaat 40...........( Daar waar 36-38 redelijk gangbaar is voor een KWPN-er............) Dus tja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:28

Fijn dat ze niet de enige is haha!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:24

Euh, ik loop een beetje achter geloof ik, iedereen lekker gelest zo te zien, al vervolg afspraken gemaakt.
Nieuwelingen WELKOM !

Zadelzoektochten, hier gelukkig geen zoektocht, al zou ik ooit wel een bruine Daaleman willen, maar goed die spaarpot hè...

Springen met je pony tussen de paarden, het gaat denk ik wel in de B, de connemara is een handige pony. Maar of het echt ideaal is. Er schijnt inderdaad tegenwoordig pony springen voor volwassenen te zijn, wellicht is dat iets.

Hier staat Kareltje voor vannacht in een heuse stal :-)
Morgen word ze geschoren (als ze het toe laat, geen idee) maar vorlopig blijft het regenen, dus maar de stal klaar gemaakt voor vannacht. Woensdag komt de smid, dus dan is ze er voorlopig weer klaar voor.

Heeft iemand toevallig een idee waar binnenkort eens een keer een obstakeltraining word gegeven ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:30

Morgen een massimo vzh ophalen en dan komt de passer vrijdag!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:43

Massimo's zijn fijn!

Mss in Zutphen waar SM ook heeft meegedaan?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:47

Ik denk dat het springen tussen de paarden met een pony niet echt aan het ras of de ruiter ligt (al moet hij/zij natuurlijk wel een beetje kunnen rijden wil je er levend doorheen komen) maar echt aan de kwaliteit van de pony, de manier waarop hij gefokt is en natuurlijk het belangrijkste: de grote van de galop.
Ik ken D pony's die half paard en half pony zijn (C pony moeder en paard vader bijv.) en die zouden het qua galop misschien wel halen. Maar een gemiddelde D pony zie ik het niet doen, de hoogte wel als je een pony hebt met een beetje vermogen, maar de afstanden tussen de dubbels niet. Ik zou het zelf ook niet durven. :P Als ik tussen de paarden wil springen dan doe ik dat wel met 'n paard, hoef je ook niet bang te zijn voor de dubbels omdat het natuurlijk elke wedstrijd weer anders staat.
Maar iedereen lekker z'n eigen ding! :D
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen en als je pony het kan vind ik het heel knap!

Super dat de zadelpasser geweest is Fading, hopelijk vind je snel wat passends!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:12

In zutphen hebben ze de laatste voor 2015 al gehad. Zo zo snel geen plek weten c2d

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:33

Jammer, waar heb je ze ook alweee mee gedaan?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:56

Stal wenning in zutphen. Je kan ze altijd even mailen of op fb een berichtje plaatsen wanneer de volgende keer is. :)

http://www.stalwenning.nl/

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:58

Eehmmmm
Maar als we nu iemand weten............ en we regelen een x aantal connemara's.. Dan kan er misschien in overleg wel een extra training gepland worden?

Edit: welkom _classic!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:00

Wat ben je toch een heerlijk praktisch mens punz. :)) :)) :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:01

:D
Dat valt in de praktijk soms nogal tegen........... Maar dit moet te regelen zijn denk ik!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:02

Weet zeker dat ze daar open staan voor suggesties. :j

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:06

Goed idee Punz !

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:08

SM: Zou je ze kunnen bellen met de vraag of ze op aanvraag een obstakeltraining kunnen/willen houden, hoeveel deelnemers ze dan willen hebben en wat dan de kosten zijn?
Kunnen we kijken of dat dan gewoon te organiseren is!

Bar: als dit mogelijk is, zou er dan ook een oproepje op fb kunnen?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:09

We komen straks weekenden te kort met al die plannen. _O-

Zal morgen even contact met ze opnemen. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:11

:D Tóp!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:22

En als het daar niet lukt, kunnen we altijd Nieske nog vragen. Trec training is ook altijd superleuk overigens. En puppy cross. En... En... Ok, eerst maar eens verhuizen :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:23

Wanneer ga je ook al weer? :D