Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:27

Geen flauuuuuuuw idee hoe dat kan ! _O-

Ik ga morgen met een zadel naar de passer. en daar eventueel nog zadels passen :D

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:41

Ik zal mezelf ook even voorstellen.
Ik ben Oona 36 j Wij wonen op de belgische Nederlandse grens .
En ik heb een connemara ruin van nu 15 Jaar. Gekocht als veulentje van 1.5j

Dus je kan wel zeggen we hebben al heel wat watertjes door zwommen.
Traditionele gereden, horsemanship gevolgd , academische rijkunst gedaan, veel buiten gereden, Heel veel geleerd. En momenteel ben ik aan het leren wat het cognitieve paard is hoe hij leert en hoe je zijn welzijn kunt verbeteren. Beetje een crisis in mijn emotionele hoofd zeg maar.

Maar ook dit komen we te boven. Wat op je pad moet komen komt op je pad . Of je het nu wil weten of niet. Je kunt er niks aan veranderen.

Maar ik heb eigenlijk al erg mooie simpele momenten beleefd deze week.
En dan krijg ik echt een echt happy paarden face te zien.

Verder is er nog een akita in mijn leven die altijd onafscheidelijk samen mijn liefde met de paarden deelt.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:45

Wauw gaaf dier hoor! En je akita is ook gaaf ! Wel een grote of niet?

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:53

Ja het is echt een beer van een hond maar valt nog steeds binnen de standaard.
Oja mijn paardje noemt Eamonn van het sterrebos . Gefokt in belgie.

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:59

SkyMarian schreef:
Niet nog eentje dan veertje.....voor het idee? :P
[ Afbeelding ]

Ziet er goed uit, veel te goed :wow:

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:08

Geen rijkunstige hoogstandjes hier, althans nóg niet :D Dit is mn favoriet van gister, zo lekker relaxed we beide zijn. Lang geleden voor mij *D

Afbeelding

Mbt zadels; ik heb een Massimo Trail, érg aan te raden als je van alles en nog wat wilt doen! Lange ritten, dressuur, sprongetje kan allemaal. Boommaat 34 op dit moment :')

Bitloos doen wij nog niet, maar sluit ik niet uit. Met mijn Draver veel gedaan zowel sidepull buiten als bijv met kaptoom in de bak voor klassieke dressuur. Ben het wel eens met Change, bij verkeerd gebruik is ook bitloos niet persé fijner voor je paard.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:10

Marrit jij hebt wat mij betreft het belangrijkste hoogstandje laten zien. Op weinig de weg naar nageeflijkheid vinden. :j

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:16

Fijne foto Marrit!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:21

SkyMarian schreef:
Marrit jij hebt wat mij betreft het belangrijkste hoogstandje laten zien. Op weinig de weg naar nageeflijkheid vinden. :j

:*

De kleine gup lag vanmiddag languit te slapen :O hij doet heel cool maar ondertussen. Net als ik eigenlijk _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:24

Agossie was hij moe? :)) :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:31

Ja heel erg :)) Gelukkig hoefde hij vandaag niets te doen. Dát was pas zielig geweest :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:35

Wat heeft die luie mieter gewoon een dag vrij gehad? >;) >;) >;)

Deze luie mieter gaat iig snurken. Was gisteren een beetje hieperdepieper dus pas laat in bed.....en blijkbaar vanochtend ook nog want ik was vanaf 6 uur niet meer in slaap te krijgen. :roll:

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:09

Ek....
Zal ik dan maar even een Jou-Jou foto-tje spammen dan..
Doe ik degene die jij op fb geplaatst hebt... .Zo'n leuke foto vind ik dat ook!

Afbeelding

SM: ik zal je complimenten doorgeven aan zuslief :)
Enne: meneer Beeldplein: nogmaals dank voor de foto's en het genereuze ter beschikking stellen van de plaatjes!!

En Marrit: Zo geweldig de echt ultiem relaxte foto's van jullie!
Gewoon heel vaak naar kijken en je inprenten dat dit gewoon echt, echt, écht zo was!!!!!! *\o/*

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 01:12

Heerlijk om al die foto's te zien, voelt een beetje alsof ik vanaf de bakrand mee sta te koekeloeren :D

Ik heb een zadel van Kieffer, volgens mij is het een veelzeidigheidszadel maar hij neigt zoveel naar dressuur toe dat ik altijd maar gewoon zeg dat het een dressuurzadel is, want daar lijkt het meer op :') Geen idee wat voor maat boom het is. Zit lekker en ligt ook goed, maar hij heeft vrij weinig wrong dus je moet wel van nature goed kunnen zitten zeg maar omdat je er niet veel stevigheid aan hebt :P Overigens is het ook een paarden zadel.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:46

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Mag 28 november én 19 december weer naar Mw J.
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

*en nu aan het werk ~~}> *

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:51

Tof!! Ga je daar heen of komt ze bij jou?? *\o/* *\o/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:55

Ga daar heen. Ik zit te ver om aan huis te komen en ik vind het ook wel heel erg tof hoor om op stap te gaan. Kan ik gelijk weer leren dealen met mijn eigen hersenspinsels. :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:20

Hersenspinsels? Jij? Neeeee... :+

Moet zeggen dat het alleen-ritje met de trailer me wel goed gedaan heeft. Zit nu te broeden op volgende les, bij mijn eigen juf. Is in Vorden, dus dat is echt een makkie whahaha :') Maar eerst maar eens verhuizen.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:41

Change3x schreef:
Omdat het niet gewond of vermagerd was..

Daar reageerde ik zelf een beetje chagrijnig op. Maar goed misschien is het hier wel beter af dan in een asiel.

Wat vreemd, als jullie het vermoeden hebben dat het een zwerver is moeten ze het ook ophalen..

Hallo, ik kom me hier ook melden. Ik ben al een tijdje een stille lezer, maar ik heb nu ook wat vragen.
Zelf heb ik (nog) geen connemara, maar ik ben nu aan het orienteren voor een eerste paard/pony.
Zelf heb ik me nooit echt prettig en thuis gevoeld op een paard, en wel op de pony's. Dus zal het ook een pony worden, en mijn voorkeur gaat uit naar de connemara.

Nu ben ik geen wedstrijdruiter, maar af en toe eens uit wedstrijd rijden lijkt me wel leuk.
Ik vroeg me af of er ook mensen zijn die met hun connemara tussen de paarden springen? Kunnen ze wel wat meekomen of is dat echt geen enkel probleem?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:57

Welkom!

Met een pony tussen de paarden springen zou ik zelf nooit doen. De afstanden tussen dubbels zijn veel en veeeel ruimer en het staat veel hoger, er is daarom niet voor niets het paarden springen en pony springen. Ik vind zoiets vragen om problemen. (tenzij je een paard gefokte E pony hebt, dan zou het kunnen.)
Er zijn wel soms 18+ wedstrijden en daar zou je dan gewoon op pony hoogte en ponyafstanden kunnen springen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:59

_classic schreef:
Nu ben ik geen wedstrijdruiter, maar af en toe eens uit wedstrijd rijden lijkt me wel leuk.
Ik vroeg me af of er ook mensen zijn die met hun connemara tussen de paarden springen? Kunnen ze wel wat meekomen of is dat echt geen enkel probleem?

Welkom classic!
Dat is afhankelijk van de kwaliteiten van de ruiter en pony, het kan, maar er is niet voor niets verschil in de hoogte en met name de afstanden tussen de hindernissen is voor een pony tussen de paarden lastiger..

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:09

Laatst bijgewerkt door JeaDH op 09-11-15 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:09

Wat een geweldige foto's allemaal zeg. Zo leuk dat iedereen een topmiddag heeft gehad!

@classic, wat leuk dat je op zoek gaat naar een pony.
Onze eerste Connemara was Z springen bij de pony's en heeft ook B gesprongen tussen de paarden.
Ik denk dat B nog wel haalbaar is. De hoogte is M-niveau voor een D-pony en de meeste dubbelsprongen in de B staan op 2 galopsprongen. Een pony zou er dan misschien net 3 kunnen maken.
Maar ideaal is het niet.
Er zijn wel enkele Connemara's die bij de paarden SGW starten. Daar staat een wat lager springparcours en is het net iets haalbaarder.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:27

Welkom Classic!!! :D :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:29

Kom even binnenvallen, kennis van me sprong ZZ met haar D pony tussen de paarden :wow: Maar dat is gewoon echt zo'n extreme uitzondering op de regel, meisje rijdt zelf heel goed en in hoge klasses (ZZ, internationaal enzo) en die pony was ook kneitergoed. Normaal gesproken zou ik ook zeggen van nee, liever niet springen tussen de paarden! Meestal ga je dat namelijk niet redden met je pony. Onmogelijk is het niet, maar handig ook niet :)