Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 04:07

Birgit01 schreef:
En wat was het resultaat met de fanatieke pony?

Een snelheidsrecord vermoedelijk _O-

TinekeVD

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 06:20

Resultaat was dat ik teveel terug werkte met de hand beide proeven net geen winst 178,5 en 179 maar wel een tevreden gevoel over Melody. Fijn dat hij ook enthousiast wordt voor de dressuur en nu mijn eigen doelen weer wat bijstellen. En leren rijden :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:55

Kan me wel voorstellen dat het je ook wat overvalt ineens...
En tja... rijden.......góed rijden is gewoon ook zoooo verschrikkelijk moeílijk....( althans... dat vind ik)

We hadden hier vandaag overigens een primeur. Ek zou na haar wedstrijd met Lucky Dip ( oohhh.. penny alarm: ik heb er na de wedstrijd even opgezeten en wat een fantástische pony is dat <3 <3 ) met mij mee gaan om Punzel nog te rijden.

Maar goed... het was lekker weer... EK had al een wedstrijd achter de rug.... En dus bedacht ze zich ineens dat ze wel met Punzel naar buiten wilde..

En zo is Punzels eerste solo buitenrit dan geheel onverwacht een feit. En wat bén ik trots op haar. Brutaliteit ( die in de bak soms best wat lastig is) is dan ineens een groot voordeel. Oortjes er op en gáán. Gewoon langs de wei op vertrekken , wég van haar kuddemaatjes, lak aan fietsers, auto's, keffende teckels. En ik wist wel dat ze op omgevingsdingen heel erg nuchter is, maar joh... Dit was wel heel stoer van d'r.

Dus.... hier zit even een zeer overjarige Penny te zwijmelen:

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:30

Oh dat zijn nog hele nette punten Tineke! En lekker weer wat huiswerk :+

Knappe Punz! Stoer ding 8-) Dan is beetje brutaliteit inderdaad mooi meegenomen :))

Ik heb vandaag gecrosst bij mijn fijne stalgenoot die deze trainingen geeft en me elke keer meesleurt naar dit soort dingen _O- Maargoed, weer superfijn rondgereden! Alles gesprongen wat we moesten springen, geen twijfels en ook een keurig tempo *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

Afbeelding

Saams en ik dacht dat het misschien wel leuk is als we een crosstraining doen met alleen Connies? Vorig jaar ook al eens voorgesteld maar is niets van terecht gekomen :D Is dan op het terrein nabij Ede/Wekerom; perfect voor beginners maar ook voor gevorderden genoeg uitdaging. Instructrice met bakken ervaring (diverse eventing EK’s, in NL kader gezeten, Boekelo etc) die de paarden over elke hindernis krijgt :))

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:34

Ze maakt je pony zelfs waterproof :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:09

Geweldige foto's Marrit. Echt heel, heel, heel gaaf!!

Maar toch vrees ik dat ik voor een training niet mee doe, niet met Jou.
Misschien ooit... later als ik groot ben......en kan rijden.... Dan misschien ooit eens met Punzel............ ( ik mag dromen toch...?)

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:12

Stoere Punzel!

En stoere cross foto's hierboven :)

Ik doe graag mee met een connie crosstraining, terrein in Biddinghuizen bij Alice zou hier ook geschikt voor zijn. Of Markelo ook leuk en meeste in hoog en laag. Hoe staat het trouwens met de pannen voor dressuur bij EK?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:21

Wegens drukte aan mijn kant ( oa baanwissel) heb ik er niets meer mee gedaan eigenlijk..
Maar is wel leuk om weer op te pakken én het weer wordt een stuk beter natuurlijk..:)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:25

ingaa schreef:
Stoere Punzel!

En stoere cross foto's hierboven :)

Ik doe graag mee met een connie crosstraining, terrein in Biddinghuizen bij Alice zou hier ook geschikt voor zijn. Of Markelo ook leuk en meeste in hoog en laag. Hoe staat het trouwens met de pannen voor dressuur bij EK?

Wordt sowieso Ede, als het van/via Hanneke is/gaat :j Of Lunteren misschien, Saams jij bent daar ook al eens met Hanneke geweest toch?

Nou bomproof is Punz wel, Ria :D Dusseh... Maar flink oefenen _O- of Anders neem je die kleine witte heks mee, met die evil eye, die kan dat vast ook wel <<)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:31

Lieve schattige Marissa bedoel je?
Of de blue eyes van (na vijf minuutjes er op al helemaal verslingerd aan) miss Lucy?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:33

Lieve schattige Marissa natuurlijk }:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:46

Als er één pony is die Punzel kan leren hoe je een buitenritje kunt "opleuken" is het Marissa wel. :') :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 05:49

Ik doelde meer op crossen :+ }>

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:57

En ik deed heel erg mijn best om dat niet te snappen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:33

Nee Marrit. Ik ga as zondag voor het eerst naar lunteren. Maar het is wel een heel mooi terrein. Je rijd alleen tussen het vee.

Ria, je kan nog altijd Eline gaan loslaten in het cross veld :D Die is wel zo dapper, springt alles met ons mee. <<) :))

Bij Alice in biddinghuizen heb ik ook gelest. Is ook niet voor de beginnende ruiter. Erg kijkerig terrein en ze doen daar ook dat kleiduif schieten. :+
Beaut vond het indrukwekkend. Terrein is wel prachtig. Beaut sprong er heel hard de bak uit omdat er regenboogjes naast de hoefslag stonden.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:12

Gaaf Ria, dan is de stoerheid van een pony ineens heel fijn.

Marrit ik vind t stoer van je! Enne je straalt!!!!! Knappe lloyd!
Crossles is super leuk natuurlijk en wie weet kunnen wij...lees sanne...ook aanhaken.

Ja ja rijden is idd erg lastig vooral als ponylief ineens heel anders loopt. Nu zat ik me vannacht af te vragen of het ook door het dekentje kan komen ik had m afgelopen donderdagmorgen sanne les had het dekentje omgedaan en zaterdag bij mij dus ook en beide keren zo veel
Looplust. Saams jij hebt ervaring...zou het kunnen? De stof die ik heb is trouwens hetzelfde als van de back on track deken van horsewear. Vanavond hebben we les van Laura zwart dus dan gaat t dekentje ook eeer twee uur van te voren op.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:03

Wij doen niet aan die rare crossdingen enzo, tsss.. Zijn we veel te cool voor.

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:21

Ik heb de recuptex. Kan me best voorstellen dat hij looplust krijgt als zn spieren lekker opgewarmd zijn als je start. Anders warmen die op tijdens je training en is hij daar al energie aan kwijt.
Beaut heeft dat overigens niet gehad. Dus het is maar een theorie :+

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:36

Tineke, altijd wel net jammer om net geen winstpunt te halen! Maar wel leuk dat hij zo enthousiast is! ( dekentje, geen idee)

Marrit: wauw, echt mooie crossfoto’s, jullie gaan lekker!

Ria: stoere Punzel! Heeft Pan ook, die gaat echt graag alleen op pad. Gisteravond mochten ze even in de tuin grazen ( wei is bemest), maar ze ging een beetje rondjes rond het huis rennen( tuin is afgesloten), dus dochter zegt ‘als je wil rennen gaan we wel even een rondje door het park ( is nooit iemand), westernhoofdstel aan, zonder zadel, vinden ze allebei prachtig, oortjes erop! Alleen Rocks staat dan de hele tijd te hinniken! Andersom trouwens ook, ze kunnen goed alleen weg, maar alleen thuisblijven is niet leuk!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:42

Birgit ik had t nu ook niet verdiend hoor. Ik reed er gewoon niet aan en had teveel spanning en stiekem hopen dat de jury dat allemaal niet ziet ... mmmwa nee dat werd m ook niet _O-
Dan maakt t ook eigenlijk niet uit wat de punten zijn. Niet goed genoeg is niet goed genoeg. Ik probeer iedere x mijn eigen doelen te stellen en te halen helaas was dat deze x ook niet gelukt dus wat dat betreft volgende x beter.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:56

Leuk Ria, lekker naar buiten met punzel. Er gaat toch niets boven buitenrijden

Grappige foto, mayabeestje de ondeugendheid straalt er van af.

Marrit, gave foto’s. Het lijkt me ook erg leuk om een keer te doen( met andere conny’s) maar of Heather het allemaal springt? Ze is nogal van de gemakkelijke zeg maar...

Tineke: je punten zijn niet slecht hoor, en je weet al wat je kan verbeteren. ( stiekem lijkt het me best lekker een snelle pony) volgende keer beter

Ik ben dit weekend druk geweest met de omheining zetten en de paddock maken( nou kijken hoe de grondwerker de paddock maakt) over 3 weken komen de ponies aan huis te staan. Ik kan niet wachten *\o/*
Ondertussen wordt June ingereden en kon ik haar uitstappen. ( ok niet slim zo zonder cap)
Zondag heb ik haar zelf gereden, wat leert zij snel en wat is ze super braaaf.
Afbeelding

Zo blij met mijn connemara’s <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:46

Carol stiekem vind ik een snelle pony helemaal niet leuk :=
En heerlijk....aftellen! En fijne brave june

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:27

@Carol: dat is juist zo fijn aan dit terrein, je hebt huppels van 20/30/40 cm maar ook 80/90/100. En Lloyd is ook van de gemakkelijke hoor.. Ik moet er wel wat voor doen :D En sowieso is het natuurlijk gezellig met allemaal Connemara's *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:34

Citaat:
Er gaat toch niets boven buitenrijden

Eehhhmmm

Toch wel, toch wel...
Best leuk voor de afwisseling: buitenrijden, maar ik vind het eindeloze leren binnen het dressuurrijden ( ook al ben ik geen talent), toch echt heel veel leuker eerlijk gezegd :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:47

Voor degene die ik niet op facebook heb.
Beauty is vandaar weer even met de sleurhut op pad geweest. Eline heeft Beaut gereden en stukje informatie mee naar huis gekregen om er zelf los te kunnen friemelen. <3
Ze liep zo fijn vandaag.. ik verlang echt enorm naar t gevoel dat we elke dag lekker samenwerken. Ze was drijfnat van t zweet :+
Morgen verdiend dagje vrij.

Buitenrijden vind ik ook heel fijn. Alleen niet dagelijks. Maar keer per week is ook echt een training. Juist de lange rechte lijnen.

Afbeelding

Afbeelding

ja, ik moet beter rechtop zitten. Vandaag weer gekraakt bij de therapeut :=