Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:32

Zit trouwens echt zo'n briljante foto tussen uit de les van Jou. De kat zit midden in de bak naar Jou te kijken en het lijkt net of de kat de instructie verzorgd. Het ziet er echt hilarisch uit. :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:42

Ze lijkt wederom heel wit......was ze niet. :+

Hier zie je heel mooi dat het kontje nog iets binnendoor komt ipv te sporen met de voorhand. :))
Afbeelding

Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaave merrie. <3 <3 <3
Ben echt heel content met dit beeld. Zelf er goed in balans er op. Pownie fijn in aanleuning en keurig in de buiging van de lijn die we rijden. :)
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:47

:) Ik hóór het Ineke haast zeggen.. "braaaaaaaaf"
En wit of niet... ze spát wel van het scherm af zeg!

En ja.. Ik had een preview gezien van die foto met de kat. Zo geweldig!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:52

De kat was echt briljant. Wat een ding. :))

Je ziet het aan de hand van Ineke op de achtergrond. :D
Ze heeft iets van juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiist geroepen. :))

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:55

Mooie foto's SK en een fijn beeld van jullie tweeën.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:59

Hééééééééééél goed...

En dan nu wel even blijven denken aan...... ( vul hier eigen leerpunt in :) ) .....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:08

Jups en de ....je voelde al wel dat het niet kon hè. :+

Om even een veer in eigen bips te steken.....ben ook echt heel content met het gekregen compliment dat ik handige handjes heb, waarmee ik goed kan voelen en snel en subtiel kan corrigeren. Ineke made my day. :):)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:11

Die kat heeft in zijn eigen verbeelding élke pony van vandaag gevangen ... ( en bij jou in de kofferbak gestopt _O- )

Gááf compliment!! Kan me voorstellen dat dat toch héél fijn is om te horen!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:15

Het was wel kat in bakkie ja. (moet nou toch even een paar plaatjes van de kat uploaden. :') )

Ja heel tof om te horen. :j
Geeft vertrouwen in het chaotische hoofd. :))

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:18

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Afbeelding

En ja hoor......kat in bakkie. <<)
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:38

Hij zit op de eerste foto gewoon na te denken over hoe dat moet hoor...

Een pony vangen.. 8-)

Hij had al begrepen dat verdekt opstellen achter een grasspriet misschien niet zo nodig was...
Enne.... aan het gezicht te zien was de laadruimte van jullie auto ook niet helemaal wat hij er van gedacht had...

Kortom:
Geniáál beest :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:44

Had 'm subtiel verzocht op te kazen uit de kofferbak. :7
Moest mijn spullen kwijt.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 01:56

Ontzettend bedankt allemaal, erg lief!!

Fijn dat de les zo goed ging, leuke foto's allemaal. Ziet er top uit!

Ik zie overigens ook wat nieuwe namen en Connies voorbij komen (dat is me gister vast ontgaan _O- ) dus ik stel mezelf en m'n knol ook nog maar even voor:

Mijn naam is Maxime, en sinds het begin van de afgelopen zomer heb ik ook een Connemara op stal staan. Zijn naam is Midnight Thunder (roepnaam Jackson) en hij is 9 jaar. Zo nu en dan liever lui dan moe, maar hij wil het graag goed doen en naar het bos is altijd een feest. De rem is dan meestal weg :') Bij de vorige eigenaar is hij door zijn toenmalige bijrijder Z2 dressuur en L springen gereden (toch? weet het niet meer precies haha). Ik ben nog niet met hem gestart, maar pak wel de hogere oefeningen tijdens de trainingen mee en de bedoeling is om ergens begin volgend jaar samen te starten. Hij is 148 of zo en ontzettend aanhankelijk. Geen seconde spijt gehad van deze aankoop!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk filmpje:

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 02:07

Ik kan het niet laten om ook nog even een sprookjesfoto van Jack bij ons thuis te laten zien <3

Afbeelding

Zo, nu ben ik klaar :')

Hoe is het met de cremello (Blue Jeans toch?) Eline? Vind m zo gaaf!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 08:31

Nou ik ben ook weer in het land der levenden :') was kapot gisteravond :+ Al hele mooie plaatjes van een knappe heks! Lloyd vond haar ook wel intre, maar vond Pars helemaal tha bomb _/-\o_ hij heeft goeie smaak die man van mij whahaha!

Lloyd zelf was weinig onder de indruk van de nieuwe omgeving, beetje kijkerig maar dat mag (heeft Ineke zelf gezegd, dus. :D ) zij vond hem nu wel klaar voor de volgende stap, dus meer doorvragen, strenger zijn, en gaan met die banaan. En dat valt nog niet mee hoor, hij ís heel werkwillig maar geeft het niet cadeau. Maar áls het dan lukt... *\o/* laden en lossen ging goed, ook thuis vloog hij er niet meteen af maar kon héél even wachten :+

Voor mezelf ben ik blij dat ik eindelijk ook mee kan doen met dit soort dingen, staat al zo lang op mijn lijstje maar was altijd wat. Of paard dood, of mn eigen knie aan gort }:0 Dus al met al trots!

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:20

Fijn dat de connemara les een succes was :D leuke foto's zijn het geworden en wat zijn ze lekker aan het lopen!

Ik kreeg de vraag van mijn zusje om te vragen of hier misschien mensen in noord/zuid holland of utrecht wonen die een keer hier in de buurt een connemara crossles zouden willen doen? Mijn zusje wil wel graag meedoen maar het is voor ons echt heel ver reizen... Dus misschien komt er zo nog iets uit :)

Ben zelf met de bejaarde lekker naar het strand geweest vrijdag, lekker door de zee banjeren en uitwaaien, heeeeerlijk!

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:53

Ik vond jullie echt heel erg leuk Marrit. Wat een lekker ding is Lloyd. <3 <3 <3

Heerlijk zo'n strandrit Alexandra. *jaloers* :j :j

Net een zeker mw Jansen gemaild voor een vervolg date. Haar gisteren al gestrikt dat ik heel graag bij haar wil komen lessen. Met en zonder de conniemeute. :D :D
Och en punz.......wat heb jij een supersupersupersuperlieve en zorgzame zus. <3 <3 <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:58

Gaaf zn strandritje!

Rijden jullie je Connies trouwens ook bitloos? Ik wil t wel blijven doen als ze braaf blijft :)

En over een maandje komt iemand me helpen met VD :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:08

Fijn dat het zo lekker ging Marrit!

Heerlijk zo'n strandrit Alexandra! Er zijn bij jullie in de buurt vast wel "reguliere" cross trainingen toch? Bij ons in de buurt hebben we dit bv http://www.noordelijk-sgw.nl/

Nee ik rijd niet bitloos Fading. Zonder zadel ook niet, al hoe braaf Jaimy is. Vind het knap van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:16

Ik heb geen zadel dus moest wel haha! Binnenkort een zadeltje passen en zadelpasser erbij! :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:37

Ik rijd af en toe wel bit - en zadelloos. Voordat ik Jack kocht, heb ik jaren een bijrijdpaard gehad en die heb ik altijd op neckrope gereden. Enkel met buitenritten een bitloos hoofdstel en een zadel. Voor mij was bitloos/zonder tuig normaler dan met bit :') Toen ik op een stal in de buurt ging rijden wel weer met bit, tot dat Jack hier kwam. Die rijd ik voornamelijk wel met bit, zeker als we echt aan het trainen zijn maar zo nu en dan pak ik er een sidepull of een neckrope bij en de bedoeling is om dit uiteindelijk ook verder door te pakken. Hij snapt er niet altijd even veel van, maar hij doet zijn best en alles op zijn tijd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:39

Ah oke!
Als ik mijn vorige verzorgpony zonder bit zou rijden zou ik hem niet verder krijgen dan het eerste plukje gras lol :') _O-

Ze reageert er wel goed op, ho is ho en als ze gras wil eten dan is het been en dan loopt ze weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:36

Wij hadden een shoot vandaag. Ze was wel druk en vond alles interessant haha.

Dat wordt oefenen!

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:03

Nee joh gewoon laten zijn zoals ze zijn. Heeft de fotograaf ook nog wat te doen. :7

Fijn gereden met mijn witte popje. Kon fijn verder borduren op de info van gisteren.
De lijnen werden ineens allemaal een stuk strakker te sturen. :7
Laatst bijgewerkt door SkyMarian op 08-11-15 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt