NRPS-taxatietopic, maximaal 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: NRPS-taxatietopic, maximaal 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:44

Ik snap de redenatie ook nog niet helemaal. Juist omdat ze ouder zijn en dus niet te zwaar belast zijn op jonge leeftijd denk ik dat je meer hebt aan zo'n pony als een 8 jarige die al Z loopt.
Als de pony maar genoeg talent heeft kom je met de juiste ruiter/amazone ook met een 8 jarige hoog in de sport!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:49

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:30

Grummels hoe zien jullie dat die pony potentie heeft voor de sport.. als ik dat zag had ik misschien meer getaxeerd.. maar als je een 8jarige koopt, oki kan prima nog in de sport maar, als ik een pony koop ga ik er eerst een jaar lekker op rijden om elkaar ook beter te leren kennen dan is ie dus 9 en een jaar verder loopt ie misschien M als hij echt potentie heeft.. maar kijk even naar de foto.. Ik kan daar niks uit opmaken.. als er nog meer foto's stonden en waar je op kon zien dat de pony een mooie ruime draf heeft, de goede spieren gebruikt en goed gereden wordt.. ja dan kan de prijs steigen maar, je kunt lang dromen als je deze pony met deze info en deze foto verkopen gaat, dan krijg je er echt geen 2000 euro voor.

Ze zet je pony hier neer omdat het je leuk lijkt te laten taxeren. Dan prijs je jou paard toch en zet je er de beste foto's neer die je hebt? Of zit alleen ik zo in elkaar... Kijk aan die info en aan de foto heb ik gewoon niks.. zo simpel is het, zoals ik al zei als ik foto's waarvan ik denk woooow kijk dan gaat die prijs ook omhoog ;) stappie.. ieder zijn eigen mening.. ik ga er nu ook verder niet op in.. ik zou dat er voor geven en vergeet niet we zitten in een resessie.. waar je eerst 3000 voor je paard krijg krijg je nu nog maar 1500 euro!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:54

ja klopt, van die foto kun je niet zoveel zien. Heb je helemaal gelijk in. (had even geen andere voorhanden). Maar om nou een pony waar je niet aan kan zien of hij wel of geen potentie heeft, gelijk een slachtprijs aan te hangen gaat mij een beetje te ver. Wel een beetje reëel blijven....
Of je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, kan natuurlijk ook.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:57

Zoals ik al zei dat is mijn mening.. ik zou er gewoon niet meer voor geven, zeker niet met de resessie! Wat jij er voor wil geven moet je zelf weten.. Zo en nou weer Taxeren want het is geen discussie topic ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:00

Ik vind 750 euro ook aan de lage kant getaxeerd, maar 750 euro is geen slachtprijs hoor. ;)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:12

slacht mag je blij zijn als je 150 euro krijgt voor zon pony. De C-pony zou ik taxeren op 1250 Euro, Door het halve papier (anders hoger) en er vanuit gaande dattie helemaal gezond is. Het is een leuke pony om te zien.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:46

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:09

Is Demey ook op de keuring geweest?
Jammer dat er maar 1 foto bij staat waar je echt wat van het veulen kan zien.
Vindt trouwens wel een beetje raar dat je een veulen een deken op hebt! Maar dat is off-topic!
Ik denk 700 euro!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:28

hahaha wat een schattig veulentje en dan dat dekentje! Ik denk zon veulentje mag tussen de 750 - 900 Euro kosten, net gespeend.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:53

demey is in september geboren en na een paar lekkere dagen werd het toen nat rot weer. Omdat ik liever een veulen met een dek heb die nit rilt da een veulen zonder dat ziek wordt heb ik de eerste tijd dekens op gehad, nu heeft ze lekker wollige vacht.

Veulen dat paar dagen gleden geboren is heeft al vee meer ee vacht. Die zal dus ook niet zo lang een deken omhouden en alleen met dagen als vandaag dat het veel regent.
Heb even ee filmpj van haar gemaakt voor jullie:
http://www.youtube.com/watch?v=y5aRU_ur6uI

Ze is niet op de keuring geweest want er is nog geen keuring geweest. En komende keuring zal ze als jaarling moeten dus dek dat ik wacht tot 3 tenzij ze al verkocht is.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:50

Kan ik ook een NRPS x Arabier hier laten taxeren? :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:30

NRPS x Arabier = NRPS. ;) Je kunt je pony hier echter alleen laten taxeren als je pony NRPS papieren heeft, dus is ingeschreven bij het NRPS. Als dat niet zo mocht zijn is er geloof ik ook nog een taxatietopic voor kruisingen. :)

Adanka_Paula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:58

Chris 1000
Ico 2500
Ilse 3500

Nu mijn pony :o

May-Love (v.Idzard)
8 jaar
1,42 m
L1 dressuur, kan M oefeningen.
Springt 1.10 m
Heeft een veulentje gehad, die inmiddels ook al weer 3 is.
Werkwillig.
Erg slecht verleden gehad op dr 6e pas ingereden door mij.
Afbeelding
Afbeelding

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:55

Youca: 4000 tot 4500
May- Love : 3500 a 4000 euro...
Demey: 800 euro...

Nu mijn ponytje..
Manuel van de Mieldijk
Ruin
Net 6 jaar
Vader: Marnehoeve's Everest
Moeder: April van de Veenhoeve
Pony loopt momenteel L2 dressuur en B springen...
Kent oefeningen van M dressuur en gaat met gemak over de 1.10m
Qua karakter.. een speelse kleuter, vind alles en iedereen leuk.. Maar is zeer lief!

Afbeelding
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:05

May-love 2500,-
Manuel 2250,-

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:42

manuel! ik denk ook wel meer als 2000.
Hij is dus nog net als vroeger. Toen zat hij al overal aan. Na zijn geboorte dook die meteen onder de arm van degene die bij de geboorte was. Hij is altijd streng opgevoed omdat hij zo braaf en makkelijk was zodat hij niet te brutaal werd.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:09

2250 ? wow....
Das wel een beeetje laag getaxeeerd... Daar vind je tegenwoordig bijna niets meer voor..

Nog meer taxaties?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:12

laag?
ik krijg gratis mijn pony's niet eens verkocht. Mensen willen een perfect paard mag niets kosten en het liefst geld toe. Eerlijkheid wordt ook niet gewaardeert want dat gebruiken ze alleen maar tegen je.
De stal waar manuel vandaan komt staat niet bekend als goedkoop. Opzich heeft zij ons destijds ook een hele redelijke prijs betaald hoor! Die prijs heb ik niet kunnen krijgen voor zijn dochter.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:32

MeAndManuel schreef:
2250 ? wow....
Das wel een beeetje laag getaxeeerd... Daar vind je tegenwoordig bijna niets meer voor..

Nog meer taxaties?

Ik baseer mjn taxatie op jou informatie!
Dat betekend dat het een ruin is. Dus niet geschikt om mee te fokken!
Verder is hij 6 en loopt 'nog' maar B springen en L2 dressuur.
Daarnaast zijn het geen bloedlijnen die ik ken. En het extreem goed doen in de fok, keuring of sport!

En daarnaast is het voor alle paarden & pony's zo dat hij waard is wat de gek er voor geeft.
Zie hem nu maar eens te verkopen voor veel meer!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:38

April is van melvin een nrps hengst, die ken je misschien wel.
Marnehoeve's everest is een new forest en heeft wel wat ggk zonen voortgebracht geloof ik.
Hij is daarom in het b register gekomen en heb geen idee of hij in het hoofdstamboek is opgenomen. Wel vind ik het persoonlijk een leuke pony omdat hij niet teveel arabisch bloed voert, daarom heeft hij destijds mijn myra mogen dekken omdat ik zo ook niet meteen een enorme kostenpost had en nu is ze van een ggk hengst drachtig.
Myrza is een leuk veulen geworden maar moet op dit momentniet voor een keuring ofzo verschijnen. Omdat ze vader en moeder al voorbij is gegroeid is ze niet echt mooi en erg uit verhouding. Manuel daarintegen was met 2 al mooi ontwikkeld.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:48

Maar manuel is nooit ggk geweest? Want dan komt je veulen daaruit toch ook alleen maar in het B register!
En je zegt nu dat Manuel ook een B register heeft?
Dan is het al helemaal niet te weinig.

Melvin ken ik trouwens wel. Maar niet echt een topbloed lijn! Maar dat is MIJN mening!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:57

Mij veulen kan via dna in b register, maar die merrie was vrij lastig met hengstigheid en nog nooit gedekt dus vond het en teveel risico voor de hengstenhouder (dus de hengst van een ander) en ik wist niet eens of ze wel drachtig kon worden. Jaar erna was ze gedekt door dicaprio maar helaas geen veulen. Nu heb ik mijn eigen hengst dus als ik dan weer eens zo'n moeilijke merrie heb. en natuurlijk aldoende leert men.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:14

Welke hengst heb jij nu?

Kan me trouwens goed voorstellen dat je dan op die manier dekt. Maar dat maakt voor de prijs natuurlijk wel veel uit!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:17

ja ik hoef ook niet de hoofdpris voor myrza :p
Maar ik hb chewano van de langenieuw. Geen hele bijzondere hengst maar je moet ergens beginnen en 1e veulen is geboren. Stuur je verder wel via pb.