Paperboy, ik kan het mij wel voorstellen hoor. Ik ben ook zo... helpt natuurlijk ook niet dat ik in twee jaar tijd drie paarden vanwege zeer ernstige problemen moest laten inslapen. Daar wordt je behoorlijk paranoide van.
Overigens loopt Hälga niet zuiver. Laatst merkte ik met rijden dat ze wat kreupelde en nu valt het minder op, maar ze loopt ook niet helemaal zuiver. Volgens mij heeft ze dat ook niet 100% gedaan, maar ze was dan ook zo scheef als een hoepel en ze is natuurlijk alweer 18. Artrose dus. Geen foto's, maar ik ken de verschijnselen. Toontje had exact hetzelfde.
Ik weet inmiddels dat stil zetten niet goed is, dus probeer ik nu wat souplesse en conditie op te bouwen en vetjes weg te werken met werk aan de hand. Ik ben nu ook twee keer gaan fietsen met haar, uiteraard lang stappen ervoor en erna en korte drafstukjes, omdat zeker onder deze omstandigheden dat erg voorzichtig moet gebeuren. (longeren is voor haar geen optie; te zwaar voor de gewrichten)
Veel stappen onder het zadel is ook prima (rechte stukken), maar ze had een singelwondje, dus het zadel mag er even niet op en ze moet een andere singel hebben. Had een FRA maar die werkt voor haar dus niet.
En zo blijf je bezig.
Soms zou ik wel eens een jong paard willen hebben wat nog niet verklooid is door voorgaande eigenaars (heb al wat ellende gezien...pffff) , maar ja... vier paarden is voorlopig echt even genoeg.
proficiat claudia!!