Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:51

super Juul :D
wij gaan wat minder snel, heb al dik 2 weken niet op Wolf gezeten, ik ben bijna altijd alleen en alleen naar buiten is mij nog net eens stap te ver en in de bak rijden heb ik al weer gezien, dus dat doen we niet meer :+
vandaag had het wel gekund maar we hadden al een afspraak om met de honden te gaan lopen

Van

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:52

ik heb gisteren dan eindelijk weer op Wolf gezeten, lekker naar buiten, het hele dorp hangt vol oranje vlaggetjes ( :roll:) maar mevrouw geeft er niks om
we hebben zelfs voor het eerst gegaloppeerd, wat zit dat heerlijk! vooral na maanden alleen op het paard van mijn zus te hebben gereden, die heeft vreselijke gangen, Wolf voel ik nauwelijks bewegen :D

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:04

Nou, van , super zeg!!! Ik heb minder goed nieuws:... vandaag met Juul gereden... tot hiertoe ging alles in stijgende positieve lijn... vandaag echter een best zware val gedaan... was nochtans gewoon met juul in de round pen aan het rijden, die hij prima kent... maar er groeit een grote notenboom naast en door de regen van de afgelopen weken/dagen, hangen de takken nogal door..dus ik wandel er met hem onderdoor en mjin hoofd raakt een tak...veel geritsel, en hup, hij schrok en ging er als n gek vandoor.... rondjes draaien in volle galop in de round pen..nou, dat wil je niet meemaken...en bokken er nog bij ook... kon hem niet stoppen op teugelhulp, heb dan wwwwwoahw geroepen, zoals tijdens de grondtrainingen en hij heeft ook effectief direct gereageerd: alles dichtgegooid, maar ik er over natuurlijk... fijn pijn gedaan..ik reed met het podiumzadel dat een westernknop heeft , ben daarop beland met mijn schaambeen en lies, daarna geland op elleboog, arm, bekken...nou, zo goed als alles aan de linkerkant ziet hartstikke rood en staat dik.. dat belooft voor morgen... ribben gekneusd, want ik voel he bij elke ademhaling...gelukkig trapte hij niet na ... hij had daarna wel echt schrik onder die boom. Dus heb il Eileen gebeld, en zonet hebben we hem weer opgezadeld en bereden... eileen erop, ik had hem aan ht touw, en dat was heel even wel nodig..... die angst in zijn ogen toen hij oànder die booom doorging, nou zeg...soms verbaast het me... zijn ze zzzzzooo ontzettend kalm, bv bij fanfares en kermis,,m aar dan heb je zoiets doms voor, onder je boom, en is het echt een drama....gelukkig hebben we nu even kalm wat toertjes gelopen onder de takken door, ook wat takken over zijn rug gewreven enzo, en alles weer ok.... behalve mijn gekneusde ar me lijf.... kan amper stappen en ademen doet pijn.... nou, dank je juul....

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 00:01

ik heb niet alles mee gelezen maar heb wel een vraag erover, we hebben een konik pony bij ons staan voor de verkoop alleen is ie 1.17? en is 3 jaar, dacht dat ze groter waren... of zijn nog meerdere mensen met zown kleintje hihi

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:03

waarom denk je dat het een konik is?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:23

Van schreef:
waarom denk je dat het een konik is?

omdat ze dezelfde kleur heeft als een konik heeft ook dezelfde bouw, aalstreep, strepen op de benen, licht en donker in de manen eigenlijk alles wat een konik ook heeft.
ik zou even binnen kort een foto maken van haar dan zien jullie ook dat ze een konik is eigenlijk, alleen is ze verrassend klein ze toont zich wel groter maar is maar 1.17m.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:29

die kleur is gewoon zwart dun, wat bij veel meer rassen dan de konik voorkomt
ook regelmatig bij shetlanders, ik vermoed dat het een kruising shet is, ze is in ieder geval te klein voor een konik ;)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:21

He jakkes ghashira, wat naar. Gelukkig dat het al met al goed afgesloten is en dat hij de angst wat kwijt is. Maar dat is toch weer even schrikken zeg! Ja dat snap je dan niet dat hij dan ineens van zoiets schrikt terwijl hij idd bij de fanfare/kermis relaxt is. Ze schrikken soms van de kleinste dingen, dat kun je toch niet voorzien, maar echt balen dat je er zo'n last van hebt! Beterschap gewenst.
Van: Fijn dat het zo goed gaat met Wolf en dat de galop lekker zit. Ik had bij Pumbaa met de eerste keer galop ook zoiets van wauw, wat zit dat heerlijk. Hij zweeft gewoon tijdens een mooie rustige galop. Fijn is dat he?

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:31

en ik die dacht dat alles na een paar dagen vergeten zou zijn////gisteren hele dag platgelegen op mijn rug, kan niet op kant van de val liggen, vandaag kan ik nauwelijks ademen, zo pijn doen de ribben dan, kan niets heffen, zelfs geen fles...morgen consultatie bij dokter en mss radiologie in ziekenhuis, ik voel me echt rot...bovendien kan ik dan momenteel niks doen met juul, en die heeft het wel echt nodig dat er nu mee gewerkt wordt....echt balen..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:07

Goed dat je naar de dokter gaat, dat klinkt niet echt best namelijk. Wat vervelend zeg! Met Juul komt het vast allemaal goed, eerst aan jezelf denken nu.!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:54

Idd, verdict : 2 gebroken ribben waar ik dus nog meer dan een week mee rond gehost heb...nou ja, niks aan te doen... ben daarna zelfs nog op hem gestapt en over hem gaan hangen in zadel, deed toen zo pijn niet als nu..heb zware pijnstillers en gaat nu wat beter..; zaterdag komt Eileen met hem rijden, it s pay back time...maar ik heb geen wrok of zo, zie hem nog steeds super graag, is een jong paardje en dan gebeurt zoiets nou eenmaal he. Mss waren we wat overmoedig omdat alles zo goed ging... heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het super goed komt tussen hem en mij... hoe gaat het nu met Pumbaa???? Nog buitenritten gedaan of voorlopig ook niet meer????

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:33

oef gebroken ribben dat doet pijn! :(:)
misschien ben je inderdaad wel iets te snel gegaan en werd het hem allemaal net iets teveel, even iets rustiger aan zou hem misschien wel goed doen. Het is ontzettend lastig inschatten hoe ver je kunt gaan als ze zo braaf zijn. Wolf doet ook alles zo braaf maar ik doe niet meer als 1 hoogsten 2 keer in de week een kort buitenritje in stap met kleine stukjes draf en af en toe een galopje, ze biedt veel meer aan maar meer ga ik deze zomer niet doen, volgend jaar zien we wel verder.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:42

Ja is idd goed om wat rustiger aan te doen denk ik. En idd, Juul is een jong paardje en dan gebeurt er zo nu en dan weleens wat, dat is ook logisch, maar erg vervelend dat je zo naar gevallen bent en 2 gebroken ribben, jakkes! Dat lijkt me erg pijnlijk.
Met Pumbaa gaat het wel goed, zijn maatje in de wei is gisteren vertrokken, dus hij is een beetje zielig, maar gelukkig heeft hij zijn shettervriendje nog. Ik heb geen buitenrit meer gereden, wel gewoon op de wei, dat ging goed, meneer ging er maar 1 keertje in galop vandoor, maar kon hem makkelijk terughalen en hij was verder superbraaf. En dat terwijl ik al heel lang niet meer op de wei gereden had, maar altijd in de zandpaddock. Ik beloonde hem af en toe met wat laten grazen, en als ik zei Pumbaa we gaan nu weer verder, liep hij ook weer braaf door. Het is echt een lieverd, en heb veel moeite met het idee dat ik hem ooit weg zal doen. Maar voor nu blijft hij eerst. Ze gaan (Pumbaa en Charly) binnenkort verhuizen en dan kijken we hoe het allemaal verder gaat. Ik ga veel met hem oefenen in de bak (op de wei) en hopelijk verzamel ik weer de moed om er weer op te stappen en naar buiten te gaan. Ik ga nog een aantal dingen proberen en mocht het allemaal nog niet lukken met buitenrijden, dan hak ik de knoop door en ga ik hem verkopen. Maar voorlopig gewoon lekker verder met Parelli en hoop deze zomer mijn level 1 en 2 te halen. Aan Pumbaa zal het niet liggen, die doet hartstikke braaf mee met grondwerk :-)

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:43

ghashira: dat klinkt erg pijnlijk ik weet hoe het is goed rusten en niet te snel te veel willen als je denkt dat het gaat dan word het weer erger.met bobby gaat het ook goed. mijn zus het mij voor 3 weken terug opgegeven voor een clinic en ja ik ben uit geloot ik ga aan komende zondag met bobby op reis voor bobby zal het de eerst keer zijn op een plek met allemaal vreemde paarden spannent ik heb er zin in maar moet morgen nog wel even mondelinge examen doen.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:48

waw, pinkelotje, super zeg!!!! dat gaat goed lukken joh, geen zenuwen hebben en trouwens, zelfs al beantwoord het niet aan de verwachtingen, het kan alleen maar een ervaring extra zijn, iets speciaals tussen jou en bobby he...
Is er iemand nog geinteresseerd in een konik ruin, fris uit het reservaat, 3 jaar jong???? Het reservaat waar Juul uit komt, verkoopt er weer 3 3 jarigen en 1 vierjarige.

Heb vandaag juist de mail met info gehad. Je kan een bod doen en hoogste bod wint... aangezien ik Juul kocht voor 300 euro kan je er van uit gaan dat de interesse niet erg hoog is.

vandaag staat Juul voor het eerst samen op de weide met de merrie met het veulen. En het klikte tussen die twee al super goed voor de bevalling, ze waren echt soulmates, én nu, lijkt de band er nog te zijn..ze is wel oplettend naar faramir toe, maar laat juul veel meer toe dan de shetlanders, die ik er gisteren even bij op de wei had gezet, die jaagt ze met opgetrokken lippen, achtruit oren en volle galop steevast weg. bij Juul trekt ze hoogstens even haar lip op, loopt tussen het veulen en hem door en probeert zo Faramir wat van Juul weg te duwen, maar intussen hebben die twee ook al neus aan neus kennis gemaakt. Heel gek, Juul heel rustig, Faramir trillend als een blad, en constant likkend van onderdanigheid...daarna wat bokkesprongetjes, kleine Faramir wil spelen met Juul; moeder Abasca keek met gefronst voorhoofd toe, zolang het daarbij blijft , vindt ze het blijkbaar ok. Heel gek en opmerkelijk ook: Juul lijkt een soort hengstenfunctie te hebben naar haar en faramir toe: zodra het veulen te dicht aan de draad komt, buitenkant weide, loopt hij erheen en dwingt het veulen zo weer naar de moeder toe te gaan...Het natuurinstinct komt boven, echt gaaf om te zien. Faramir krijgt een super educatie!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:47

wat gaaf pinkelotje, ben benieuwd hoe het jou en Bobby zal vergaan :D

ik wou dat ik de mogelijkheid had er nog 1 bij te nemen dan had ik vooraan in de rij gestaan maar helaas, wie weet komt er ooit een 2e alhoewel ik ook ooit een veulen wil van Wolf

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:39

ik moet echt hogere prikpaaltjes hebben, Wolf blijft er maar overheen springen :+

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:48

Van schreef:
ik moet echt hogere prikpaaltjes hebben, Wolf blijft er maar overheen springen :+

??? hoe hoog zijn ze dan, die je nu hebt????
Juul hou ik op de paddock achter een draad van ong. 70 cm hoog...zelfs onze arabische hengst blijft daarachter, wij hebben eigenlijk geen springgrage paarden..
heb juul ooit n keer los laten springen , over een balkje, was mss 40 cm? en dat lukte hem al niet zo best...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:55

90/100 cm geloof ik, mevrouw hups er zo moeiteloos vanuit stilstand overheen

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:46

Van schreef:
90/100 cm geloof ik, mevrouw hups er zo moeiteloos vanuit stilstand overheen

Uitzonderlijk!!! opmerkelijk!!! moet ik eens doorgeven aan de fokkerij in polen waar ik contact mee heb..ze zullen daarin zeker geinteresseerd zjin...grappig eigenlijk. Maar wel goed als je er ook endurance mee wil gaan doen.. nou, hogere paaltjes dan maar en met elektriciteit in elk geval ?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:54

met endurance hoeven ze niet te springen hoor maar ben wel altijd een springruiter geweest dus altijd leuk als ik toch nog een beetje kan springen
stroom geeft ze ook vrij weinig om, het is een behoorlijk koppig dametje, als het gras aan de overkant groener is dan zal ze daarnaar toe ook _O-

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:44

ik ken er ook nog zo een, bobby sprong er eerst ook over heen hij is een keer aan de stroon blijven hangen dus er over springen niet meer. wat doet meneer dan hij maakt zelf de draat los hij pakt met zijn mond het handvat vast en wipt het er zo uit en gaat rustig gras eten echt geniaal.

van: meschien krijgt wel respect voor de draat als je er 3x het dubbelen op zet hebben wij ook gedaan hij is er een keer tegen een gekomen en nooit meer.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:44

Hehe, die koniks toch... gisteren is Sofie (die hem zadelmak maakte, samen met eileen), met Juul komen rijden..in de grote bak.. ik herken nu in Juul zaken die onze arabieren meestal hebben een jaar na het zadelmak maken, nl hun zgz puberteit..;ze gaan over alles nadenken en je testen..
Hij heeft sofie getest, is verschillende keren in galop willen vertrekken, maar sofie heeft hem prachtig kunnen corrigeren en het is hem niet gelukt zijn zinnetje te krijgen. na een kwartiertje werken, was hij ineens boter in haar handen en heeft netjes gedraafd, gegaloppeerd en gestopt op zit en teugel...hij stond wel te puffen, het was warm en hij zit intussen veel te goed in zijn vel, dat wordt weer dieten..

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:42

dat klinkt allemaal goed hier boven.

ik heb vandaag de clinic gehat, de instruktriese was helemaal verlief op bobby hij leerde zo snel ze stond er echt van verstelt, ook wat een konik aandacht kan trekken overal weer ik liep wouden mensen hem aaien en ze wilden weten wat voor ras het was enz, bobby mocht daar ook gratis naar de tandarts en dat was ook de eerst keer voor bobby en de tandarts vond hem zo geweldig hij wou het liefst heel veel doen omdat bobby zo lief was en zijn hooft gewoon steel hielt maar het bleef alleen bij de scherpen rantjes er af vijlen.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:01

Heel herkenbaar gedrag van Juul ;) Pumbaa is dit jaar 12 geworden, maar in zijn doen en laten in alles nog een puber. Gelukkig dat Juul later weer braaf meedeed en idd, dieeten, dat moet Pumbaa ook, ze worden hier ook veel te dik haha. Heb je toch snel met de koniks.
Wat goed van Bobby! Kan me voorstellen dat hij erg populair was bij de clinic, het is ook echt een leukerd en een bijzonder dier. Knap hoor dat hij zo braaf was bij de tandarts voor de eerste keer! Heb je nog foto's van Bobby gemaakt?

Over de paaltjes heenspringen ook bekend hier :') Hij doet het nu niet meer, maar als er aan de andere kant 'groener' gras is springt hij ook zo vanuit stilstand erover heen, voor meneer geen probleem. Zo te horen hebben koniks wel degelijk aanleg voor springen. Die van mij vind het ook heel leuk in de bak bij grondwerk en onder het zadel.