Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vlaamspaard

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:23

Wij zijn ook niet geweest, we waren zowiezo niet van plan om te gaan, is er iemand wel geweest????

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:51

Weet iemand toevallig hoe dit zit? Als je een hengst aanbied voor de hengstenkeuring, moet hij dan ieder jaar terug naar de hengstenkeuring? En hoe zit het met het dekken? Wanneer mag een hengst zich officieel dekhengst noemen voor het VP stamboek? Moeten ze dan een bepaald predikaat halen op de hengstenkeuring? En moeten ze zich blijven melden op de hengstenkeuring? Of hoeft dat niet?

De reden dat ik me dat afvroeg is dat er op de afgelopen hengstenkeuring maar 3 hengsten ter keuring zijn aangeboden geloof ik... Maar er zijn er toch veel meer? Waar blijven die al die tijd? Het lijkt me voor een hengstenhouder heel zinvol om de hengst te laten zien op de keuring toch? Je wilt toch dekkingen verkopen lijkt me...
Of zit ik weer krom te denken? :')

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 00:17

Ja Leanne, er zijn niet veel hengsten.
Stal Talpe heeft een hengst, dan was er de hengst Fideel en onze hengst. Er is nog een hengst in Zeeuws Vlaanderen deze is voor het leven goed gekeurd en hoeft niet ieder jaar naar de keuring te komen maar is al op leeftijd, meende een jaar of 18.
De hengst moet een bloedtest ondergaan en op de 1e keuring een dressuurproef onder het zadel en een aangespannen vrije proef met slede erachter doen.
Het 2 e jaar ook onder het zadel en opgelegde aangespannen proef, dit mag voor de slee maar ook dacht ik voor de kar , dit weet ik niet precies. De jaren daarop moeten ze ook dacht ik nakomelingen kunnen laten zien, dit weet ik niet precies hoe of wanneer.
Er zijn goedgekeurde hengsten naar het buitenland verkocht maar die komen niet terug voor de keuring naar belgië dus mogen ze niet dekken voor het stamboek. Want dit is een vereiste....
Ik weet een hele mooie rijtypische hengst in Duitsland: Peet van het Vogelfort, maar de eigenaar ziet het niet zitten om daarvoor naar België te komen.
Dan nog die jonge goedgekeurde hengst die jij met foto lied zien enkel pagina's terug.
Er zijn nog enkele wilde hengsten waar ze niet mee naar de keuring gaan maar er wordt wel mee gedekt heb ik horen zeggen.
Over hoe precies is ook na te lezen op de web-site van het vlaamsepaard, zie regelementen.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:27

Stal Talpe heeft toch twee dekhengsten? Circle W Maxamillion en Riecks Marcus?

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:33

Riecks Marcus is verkocht naar Duitsland, was ook niet op de keuring.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 16:23

Onze zoon Eliza is geboren! Alles is hartstikke goed gedaan en Eliza doet het supergoed! Helemaal op mn roze wolk <3

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:12

:-) proficiat!

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:12

Gefeliciteerd! Geniet van je kleine mannetje!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:26

Gefeliciteerd!! :D

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:57

Proficiat! geniet er ten volle van. De verschillen zijn soms toch groot in Nederland en België, mijn dochtertje heet Elise ze is vernoemd naar mijn grootmoeder die Eliza heette.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:17

Haha wij krijgen hier en daar ook verbaasde reacties hoor. Vooral mensen die inderdaad denken dat het een meid is :D Maar in deze omgeving is het een naam die je vaker hoort voor een jongen. Niet heel vaak hoor...
Wij zijn eigenlijk uitgegaan van de bijbelse profeet Eliza.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:58

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje leanne. Geniet er maar lekker van! Enne hebbie een foto van de kleine man?

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:06

Leanne, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje...en wat vind grote broer ervan???

DoretQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:23

Deze site volg ik al een tijdje en ik dacht nu moet ik me ook maar eens aanmelden. Ook wij zijn in het bezit van een vlaams paard, en wel Queen van de Overhekerhof. Ons paard is voor dekking naar Tony Coen geweest, maar dit mocht jammer genoeg niet lukken. Alle lof voor Tony hoe hij ons behandeld heeft, hij vond het ook erg vervelend. We zijn erg blij met Queen, ze is braaf en loopt geweldig voor de koets. Een super mooi paard.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:58

Foto volgt Suuske! Nog even geen tijd voor gehad om ze te uploaden, maar je houdt m tegoed :D
Grote broer vindt het helemaal geweldig, hij is er niet bij vandaan te krijgen en iedereen moet zijn baby zien :P
Welkom DoretQueen! Leuk dat je je hier meld!

DoretQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:03

Ik lees net dat San uit Klimmen komt, daar komt Queen ook vandaan. Van de Overhekerhof? Wie is de moeder van San?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:10

Welkom doretQueen! Wat leuk weer een vlaams paard erbij.
Heb je een foto van Queen?
Wat is haar afstamming en leeftijd?

DoretQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:19

De moeder van Queen is Whit's Classic Emily en de vader is Rieck's Marcus. Queen is 13 mei 2010 geboren, en is gefokt door John Janssen uit Klimmen.

Afbeelding

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:41

Wauw knappe dame hoor ze is even oud als mijn ruin Qoke is ook van 2010 natuurlijk niet zo moeilijk aangezien alles van 2010 met een Q moest beginnen B-)

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:13

Aaahh wat een lief hoofd heeft ze! En zo'n brede bles, knappe dame hoor! :wow:
Ze heeft ook niet zoveel behang valt me op... Is ze erg groot of valt dat mee? Aangezien Marcus 1.93m was...

DoretQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:32

Op dit moment is ze 1.83 m. maar volgens mij groeit ze nog wel even. Ze krijgt ook dikkere benen want deze foto is van 28-9 en nu passen die beenbeschermers niet eens meer. Ik heb er een stuk klittenband tussen genaaid. We scheren de benen regelmatig, we vinden dat net ietsje meer hebben.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:01

Flinke dame dan! Qoke is met zijn 1.70m echt een kabouter :o :P

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:29

Hoi Doret, wij hebben Queen begin de zomer gezien bij Stal Coen, en wij vonden het een hele mooie merrie en een met hele mooie hoeven! Een merrie om volgend jaar mee naar de merriekeuring te gaan.
Ik stuur je een PB-je....

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:15

En toch was Salvo op het laatst ook 'nog maar' 1,73m hoor Suuske... Hij was nog maar twee natuurlijk, misschien dat dat ook nog scheelt, maar ik heb het vermoeden dat hij ook niet veel hoger zou worden als 1,80m... Hoe groot vermoed je dat Qoke gaat uitkomen? Hij is nu 4 toch?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:09

Hij is nu 4 idd en 1.70m is nu vooral breder aan het worden. Denk niet dat hij nog veel groeit misschien 1.73m meer niet. Voor mij is dat ook groot zat maar voor het ras is hij wel wat aan de kleine kant.