Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:10

Hahaha ik ben zn persoon die altijd vanalles vergeet, dus ik probeer er aan te denken SM!

Wilma, ze kunnen ook in klasse 2 opgenomen worden mits de ouders beide in klasse 1 of 2 zijn opgenomen. Na wat speurwerk blijkt zn moeder ook klasse 1 te zijn net als vaders. Vandaar dat ik hem dus gekocht heb, vers bloed typisch connemara type en geweldig sportbloed! Voor het geld wat ik in totaal kwijt ben geweest met transportkosten, heb je hier in NL nog geen eens een redelijke veulen voor:) en hij kan ook nog een geweldig sjouwen! Ik verwacht/weet haast zeker dat hij ontzettend gaaf wordt:-D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:21

Afbeelding
Afbeelding
Twee foto's van vanmiddag, onze dochter met Melody nog even voor het donker wordt. Geen geweldige kwaliteit maar wel leuk!!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:09

Welkom aan de nieuwe aanwas hier, en geweldig al deze foto's. Echt stuk voor stuk prachtige dieren.
Ik heb al de nodige foto's in mijn profiel staan, maar goed, toch hier nog ook maar een keer.

Ik ben zo'n vijf jaar geleden, met de komst van Jou-Jou besmet met het Connemara virus. Jou-Jou ( stamboek naam is Pattys Sweet Masquerade) is een uit Deense lijnen in Duitsland gefokte Connemara ruim van 1.48 ( of misschien toch, bij recente laatste meting 1.49). Ik rijdt hem zelf, en sinds zeer kort wordt hij ook gereden door Eline, die mijn "vooruitrijder" gaat zijn. Ze gaat hem rijden en uitbrengen op wedstrijden, en dan hoop ik daar als het ware achter aan te rijden ( zij schoolt hem , ik rij na...)
Statieportretje van een geschoren Jou-Jou ( dus wat lichter van kleur):

Afbeelding

Tijdens een clinic:
Afbeelding

En de relax stand... na de les lekker kijken naar de volgende combinatie:
Afbeelding

En ja... zo nu en dan maken we ook een baby sprongetje:
Afbeelding

En voor de écht geinteresseerden: als je op youtube zoekt op Patty's Sweet Masquerade dan zijn er een aantal jeugdfilmpjes van hem te zien ( als drie jarige spelend met zijn halfbroer oa)

Naast Jou-Jou heb ik dan ook nog de nu vier jarig merrie Rory Rapunzel ( Pilgaards Vogue x Rory Rasputin) die ik als een veulen van een paar weken oud kocht bij haar fokster. Punzel is vanuit de moeders lijn ook Deens gefokt, moeder Vogue is ook de oma van Jou-Jou.
Punzel is nog helemaal in de beleerfase. Ze is professioneel ingereden en doorgereden en langzaam aan wil ik haar ( onder strikte begeleiding van oa ook Eline) meer en meer zelf gaan rijden.
Punzel als veulen:

Afbeelding

En nu:

Afbeelding

Afbeelding
(héérlijk ding is het)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:41

Jammer dat Punzel niet mee gaat zaterdag. Kan ik ze nog niet van dichtbij bewonderen. -O- (stichting eigen belang spreekt hier :)) )

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:09

Ja jammer -O- Ik ben ook donateur van de "stichting eigenbelang SM" :P

Parsifal <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:09

Fijne stichting is dat hè. <<)

Oh god.....nu weet ik waar die neerslag voorspelling vandaan komt. Marrit gaat lopen kwijlen op Pars. :roll: :P

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:59

Marrit!! Ik neem een tijltje mee!! _O-

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:02

Handig! Kan ik er én in kotsen vd zenuwem én in kwijlen! <<)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:19

Zal ik dan wat babydoekjes meenemen om even je giecheltje schoon te poetsen. <<)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:59

Citaat:
Jammer dat Punzel niet mee gaat zaterdag. Kan ik ze nog niet van dichtbij bewonderen

We gaan gewoon een keer toch die stal-tour houden. Lekker bij elkaar paardjes kijken
Dieren (?) -Eerbeek-Hengelo Gld moet kunnen toch op 1 dag? ( en waar zat jij ook al weer Marrit: ook in de buurt toch?)

Eindigen we in Laag Keppel want dan weet ik wel iemand die ik dan wil vragen om voor een buffetje te zorgen.. ( Eline weet wel aan wie ik dan denk... :D :D )

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:15

Gaaf al deze voorstelrondjes! Natuurlijk kennen de meesten elkaar al, maar alsnog :D

Gister zo'n fijne springles gehad! Het ging ietsje minder op wedstrijd (de laatste 3). Niet dat het resultaat slecht was, maar niet met een heel fijn gevoel de ring uit. Komt waarschijnlijk een beetje doordat ik wat gefocused was/ben op de laatste twee winstpunten voor het L...
Stond een parcoursje met 6 hindernissen, met om en om hoog/laag. De hoge hindernissen stonden in mijn ogen op 120, maar laat dat 100/110 zijn :') En de lagen op 80/90. Hierdoor kon je lekker een fijn ritme vinden door de hindernissen op mijn wedstrijdniveau, maar gingen we ook lekker over 100/110, omdat we het ritme hadden. Dus die laatste winstpunt moet lukken! Ik moet mij gewoon niet meer focussen, maar lekker genieten van mijn geweldige pony <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:07

Debora nu weet je weer dat jullie het dus wel kunnen en dus idd op de volgende wedstrijd gewoon genieten van jullie teamwork!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:17

Gewoon rijden omdat het leuk is. De winst krijg je ws als gevolg vanzelf uitgekeerd. :)

Tijd om de connietour eens wat actiever te gaan organiseren. Idee om wat emailadressen te verzamelen en er een datumprikker op los te laten? :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:19

Ooh wat hoog Deborah!! :wow: Maar super dat het zo goed gaat! *\o/* 1.00m zou voor mij 3,5m lijken :')

Laag Soeren, Ria (althans over 2 wk :P ) en als ik het bos nu ga verkennen, doen we een Connemarabuitenrit *\o/*

Buffet :~

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:20

Heksje zit op haar troon in (oud) zevenaar by the weg. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:22

Dan wordt het Zevenaa,r Laag Soeren ( waar ligt dat eigenlijk écht, Laag Soeren ??) , Eerbeek, Hengelo stallen pony aai toer.. ofzo

Buitenrit gaat hem voor mij nu nog even niet worden ( Jou-Jou wordt daar blijer van dan ik leuk vind :D )

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:24

Klopt! Je foccust je soms zo op een doel, dat je het belangrijkste doel vergeet: genieten, plezier hebben en blij zijn met je geweldige pony!

En het resultaat was niet zo slecht op wedstrijd, we hadden beide parcoursen 3 balken, dus het was niet dat ik oneerlijk tegenover haar was, ik neem het haar ook echt niet kwalijk! Ik wijs alleen mijzelf na, ponylief doet niets verkeerd!

Klinkt heel goed! Het lijkt mij super leuk om eens mensen en hun connie's van dit topic te ontmoeten. Helaas woon ik wel wat uit de richting...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:24

Gave connies zeg!

Ik ben vooral weg van die van jou Punz! Gaaf dier!

Morgen komt de DA! Ik hoop dat t allemaal goed is, dan heb ik weer 100% rust haha

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:29

Laag Soeren ligt direct achter Dieren. :D

Waar kwam de DA ook al weer voor Fading? Algemene check up? Pony al een beetje gewend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:42

Ponylief heeft nog steeds een kuchje. Was natuurlijk geschoren en dan miss toch kou gevat op de markt. En nog steeds haar bultje boven haar kogel.

Ze moet sowieso geënt worden dus meteen complete check!

Pony doet het heel goed, hebben veel gewandeld (durfde nog niet te rijden mocht dr voetje echt wel wat zijn) en is super verkeersmak zo heerlijk! En ze staat lekker in dr stalletje en ga er toch elke dag heen omdat ze nu niet buiten komt (nieuwe paardjes etc straks krijgt ze een goeie trap. Zou ik niet over mn hart kunnen krijgen haha)

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:15

ik doe mee met de connie on tour tocht, omweg richting Utrecht moet kunnen.
over buitenritjes gesproken gisteren flink gewerkt en vandaag op rit, de andere kant op dit keer. Dat was voor onze Bob best wel weer spannend. komt er uit het niets een herder vanuit de bosjes aangerend al grommend en blaffend voor dat ik het wist stond ik op de weg (halve meter van het fietspad vandaan ) met neus weer richting stal. ff ademen en vriendje lief de tinker stond nog naast de hond oh zo eng is dat beest dus niet en met uiterste voorzichtigheid gingen we er langs.

oh wat stoer het springen kom niet hoger dan 40 cm zoon lief spring nog hoger haha. Met alles staat plezier voorop, volgende keer dubbel genieten.

Betreft de ziekenboeg succes morgen met de dierenarts en hoe zit het met de lelijke wond in het been

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:34

In Apeldoorn staan ook nog drie hele leuke connemara's hoor dames ;-)

Als je dan toch in dieren bent :-)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:59

Ja Curly dacht net aan jou, Apeldoorn kan achter Eerbeek aan :D Als we om 8.00 beginnen komen we bij Bob op de koffie als startpunt :D

Ja buitenrit wat mij betreft na de winter hoor. Op ons tempo hebben we dan wel rondje van 10 km ontdekt :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:38

Debora, echt niet op winstpunten focussen! Veel mensen maken de fout om te snel hoger te willen springen. Ik heb ook zoveel dingen die ik nog wil bereiken maar je moet er echt geen druk achter zetten. Dan gaat het juist mis en plezier is veel belangrijker dan op een hoog niveau springen!

Fading, succes bij de DA! Laat je z'n tanden ook checken? :)

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:55

Ha, ha :D wij willen ook meedoen aan de connietour. Van xDebora via ons en dan naar Pizza. *\o/* *\o/*