Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:11

Marrit; waarom had ik al zn vermoeden dat het dat zou worden? Haha. dan moet ik je nieuwe plekje maar snel is komen bewonderen! Ben erg benieuwd en hoop dat je het enorm naar je zin gaat hebben (en vooral Lloyd natuurlijk! ).

Wat een droppie is het ook, mevrouw de "heks". Staat in rust stand na haar wilde nacht halloween???

Debora doe maar voorzichtig hoor! En precies wat jij ook noemt, ik vind het echt heerlijk om de verhalen te lezen van SM!

Kito; ben heel erg benieuwd hoe je het gaat ervaren!
Wij hebben nu 10 paarden, waarvan Magee (veulen van Parsifal) nu verkocht is en Fee dan nog van Inez is, dus eigenlijk 8! Hihi

En ja hij is gearriveerd! Gisteren al om half 6! Hij is zo gaaf en zo lief en geweldig!!! En kan lopen.... pfoee! ! Ria en Marianne hebben hem al bewonderd! Nadat ik gisteren bij Ria klaar was, redelijk hard naar huis gereden. Ik was zo happy!!

Afbeelding

Afbeelding

En ja, meneer heeft uitgebreid liggen rollen vanmorgen! !

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:20

Ach ik spui nog wel graag over mijn witte heksje dus voorlopig zijn jullie nog niet van mijn en mijn gezwam af. :')

Wat een buffel is het. Hoe groot is hij nu weet je dat? :7

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:31

:) Eline ging mínstens zo hard als Punzel gisteren vrees ik _O- _O- _O-

En ja SM: het is een búffel!! En hij is gááááááf!!!!

(En ook een schatje hoor. Hele reis in de benen en dan zó vriendelijk!!)

( en ook ik hou van je verhalen!)

En Marrit: wat een kóppijn kun je daar van krijgen he... van dit soort beslissingen! Ik hoop dat de nieuwe stal geweldig gaat bevallen!!!

Edit:
Emmy, Bridget, Veertje: Echt leuk dat jullie meeposten hier!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:34

Eline nu ook een renkoekoek? <<)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:37

Ze zat op een renkoekoek en wérd er zelf ook een...

( maar pas toen ze in de auto zat hoor.....Met de pony's de rust zelf!!)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:39

Hahaha Ria in de auto werd ik inderdaad zoals Punz hahahaha!

Maar het komt goed, heb nu alweer zin in dinsdag!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:40

Ik vermoed dat hij zeker de 1.42 a 1.43m wel haalt! En april wordt hij 2

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:42

Fokkeronie dan is hij nu al bijna zo groot als heksje. :')

Zijn er nieuwe *-:) van het rijden? O:)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:56

ja hij is echt mega! Zo groot als Ben bijna haha!

Ja van JouJou wel, die heeft Ria!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:01

Ria....joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....... O:) O:) :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:07

Er zijn wel foto's maar ik vind ze zelf wat minder mooi. Licht werkte niet mee....

Afbeelding

Afbeelding

Is wel heel gaaf hoor, om zo naar je eigen pony te kijken. Heel fijn ( en leerzaam!!) ook om te zien hoe Eline met hem werkt! En het klíkt gewoon tussen die twee. Echt zó leuk!

Edit:
Druk op versturen en zie nu je joeeehoeeeee :) :)
Vertraging komt omdat ik eerst Eline wilde vragen of ze akkoord was met het plaatsen van de foto's. Heb nét "akkoord" binnen :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:09

Oh... en deze:

Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:16

Jeutje 1.40 en nog geen 2 jaar :wow: . Gefeliciteerd met deze aanwinst.

Wat een leuke foto's van EK en Jou Jou, wat me wel wat stoort is dat EK wat achterover hangt. Was me op eerdere foto's ook al op gevallen. Recht op en het plaatje is nog mooier!! Hij gaat fijn over de benen!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:20

EK had zelf idd ook die conclusie al getrokken nav de foto's.
We hadden al de conclusie getrokken dat dit door de spectaculaire acceleratie van Jou-Jou moest komen _O-

Niet vergeten dat dit de 1ste en 2de keer is dat ze er op zit! Dat rechtzitten gaat dus wel goedkomen. Ben voor nu vooral héél erg blij met het beenwerk van Jou-Jou... Dat was er nog niet eerder zo uitgereden ( en dan doen de foto's hen eigenlijk nog helemaal geen recht..)
Laatst bijgewerkt door Punz op 02-11-15 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:20

Precies wat ik net zelf ook zei tegen Ria in de app dus ben me er bewust van ;)!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:21

Inderdaad... en ik heb even een zin toegevoegd hierboven..
( De acceleratie van Jou.... :) )

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:22

Punz schreef:
Inderdaad... en ik heb even een zin toegevoegd hierboven..
( De acceleratie van Jou.... :) )

Haahahahah _O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:32

Poeh EK, wat groot al zeg!! Ben benieuwd hoe hij uitgroeit.

Punz wat een ruimte in de veweging, dat is toch mooi om te zien! Heerlijk dat jullie dat nu zo samen eruit kunnen rijden.

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:44

Jeetje wat een kanjer, heerlijk dat hij zo vrolijk is na z'n reis. de poetskist zal overuren maken haha.

ziet er goed uit zo onder het zadel, je word er gewoon jaloers van.

Zaterdag onverwachts een rit van 2 uur gemaakt, moest mijn huiswerk nog doen van mijn instructrice maar dat ging voor geen meter, meneer wou balkjes lopen en springen stonden toevallig in de bak. dat ziet er dan zo uit als een kleuter die geen snoepje krijgt bij de kassa. Weet je wat mede stalgenoot ging naar buiten en ik dacht kom we laten de bak voor wat het is en we krijgen beide onze zin niet. Achteraf hebben we beide heerlijk genoten en konden we gisteren zonder gemor ons huiswerk nog doen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:39

Goeie keuze dus veertje. Wel herkenbaar hoor, als die van ons hout ziet of ies anders wil hij ook springen.

Vanmorgen les gehad met melody en wat ging het heerlijk. Ik heb genoten! Zijn beweging wordt ruimer en ruimer, je voelt m zo verbeteren en los worden onder je, dan kan je niet anders dan genieten.
En met instappen hadden we weer wat ierse humor.... Ik had een uitrijdeken om met instappen, gewoon om dat ook eens te doen zeg maar, kijken of hij dat wel goed vond en niet vreemd. Nou het was geen enkel probleem, behalve dat ik alweer vergeten was dat we dat ding op hadden liggen, dus toen ik na een paar rondjes achter in de bak kwam lag die deken daar. En ja hoor daar moest meneer heen en erover heen. Als er iets ligt moet dat namelijk, maakt niet uit wat....en verontwaardigd dat hij er dus langs moest! Okee...volgende rondje mocht hij erover :D hij blij en ik ook, want hij stapte er keurig op, haha. En ja dus erg braaf hoor, want ik had niet gemerkt dat ie afgleed Omdat ponylief niet reageerde...proefje geslaagd!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:03

Heerlijk veertje toch zo'n onverwachte buiten rit!

Brave Melody! haha jij merkt het niet eens van die deken, menig paard zou in ieder geval vooruit schieten met zoiets.

Jaimy reageert ook altijd zo cool. Al merk ik wel dat ze de laatste tijd wat "ondeugende" trekjes begint te krijgen. Laatst op buitenrit toen ik ging galoperen werd ze wat jolig :+ . En in de bak schoot ze er vandoor toen ik de zweep pakte (deed ze anders nooit). En ze pakte een riempje van mijn mouw en begon er wat aan te trekken. Vandaag tijdens de behandeling van de osteo pakte ze het Key-koord wat uit haar zak hing :Y) . In het begin deed ze dit soort dingen niet, altijd heel bescheiden en beleefd. Ik beschouw het als een goed teken, dat ze lekker in haar vel zit, ze luistert evengoed prima want als ze er vandoor schiet en ik mopper even is het gelijk klaar.
Ik had de osteo erbij ivm dat alles links om weer wat lastiger werd. Toen ik haar net had is ze ook behandeld en zat eigenlijk haar hele rechterkant vast. Nu was het alleen nog de rechter schouder, en ontwikkelde ze zich verder goed aldus Annemyke!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:11

Haha die jaimy, klinkt als ons veulen van een half jaar...malle streken, maar ach er mag ook wat in zitten toch? Melody zwiept als hij in het bos is met zijn staart in de rondte met aanspringen in galop, haha en dan spurt hij weg, maar ach daar mag dat zolang het hanteerbaar is. Wat fijn dat de osteo zo positief is! Een stuk verbeterd dus!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:53

Emmy7 schreef:
Punz wat een ruimte in de veweging, dat is toch mooi om te zien! Heerlijk dat jullie dat nu zo samen eruit kunnen rijden.

Ik geniet als een gék van de beweging.... Maar het is op dit moment EK die die beweging er nu uit rijdt..

Ik volg op bescheiden afstand :D
Maar joh: heb Jou zaterdag even gereden nadat Eline er op gezeten had... En joh... Ik werd in de draf haast gelanceerd: hij liep met zo veel afdruk.. Met ineens gigantische páárden passen..Zó bijzonder !!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:04

Wat zal jij genoten hebben, heerlijk toch en wat super dat die beweging er nu uit komt, zal voor haarzelf ook heerlijk zijn, want zo komt ze veel losser in haar lijf.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:15

Heerlijk bezig lees ik!

Eergisteren avond kwam er een jonge kitten (3/4maand gokken we) aanlopen, hebben het wat eten gegeven en toen ben ik weg gegaan. Die nacht heeft het gemiauwd voor ons huis. Gister avond was de kitten er weer, het is nogal schuw en we denken zelf dat het ontsnapt of gedumpt is. Omdat wij het niet over het hart kunnen krijgen om zo'n klein katje 's nachts in de kou buiten te laten zitten hebben we het binnen genomen. Een eigen hoekje met een kattenbak, een zacht mandje, water en voer en een speeltje. Vanochtend wilden we het weer naar buiten doen maar het wilde niet onder de bank weg omdat mijn hondje erachteraan had gezeten. Vanmiddag toen ik thuis kwam zat het op de vensterbank te genieten, helaas ging mijn hondje er weer achteraan dus het zit nu weer onder de bank, ik ging net even kijken en volgensmij gaat het er prima mee.
We weten niet van wie de kitten is, hebben al wat rondgevraagd en ik had een berichtje op fb gezet. Dierenambulance wilde het niet ophalen dus dan moet het maar hier blijven voor zolang het dat wil. :j

En als het straks tam is kunnen we kijken of het een kat of een poes is. We noemen het maar 'Binkie' , lekker makkelijk en het past bij de naam van onze kat (die er niet blij mee is dat we een nieuwe huisgenoot hebben. :') )