Zo'n hoest is altijd naar Elysa. Had Bosco nog de medicatie die hij gekregen had?
Niks mis met knopen en hakken Marrit. Fijn dat het rond is. Kan het drukke hoofd een beetje tot rust komen. Wanneer ga je?
Slimme Jaimy....zo'n lekker bosje knaagvoer kan je toch ook niet laten staan.
Top Emmy dat Melody zo braaf was. Zo te horen weer huiswerk uit de leermomentjes en op naar de volgende ronde.
Heksje weer in de rondte gestuurd. Knappe merrie. Daarna kwam San bij ons op stal om een stalgenoot te helpen met trailer laden. Echt heel erg mooi om te zien hoe het dier op en af ging in de spanning. Uiteindelijk zijn ze heel ver gekomen, maar komt ze nog wel een keertje terug om het ingezette proces af te maken. Daarna mochten wij met heksje ook nog effies. Kreeg gelijk zelf het touw in handen. Jij gaat het doen en ik klets je er wel doorheen, want volgens mij heb jij een 'probleem' en niet de pony. (iets met spijker en kop ). Zo gezegd, zo gedaan. Aan beide zijdes van de trailer een lange lijn met een helpende hand er aan. Halster van de pony verbouwd, zodat we iets gerichter druk konden uit oefenen en goan met die banaan. In eerste instantie mocht ze er nog op eigen initiatief af. Heel snel werd die vrijheid ingeperkt door de druk op de lijn te houden en bij geen reactie naar voren te intensiveren. Het zou heksje niet zijn als ze daar even op moest broeden. Helpende hand nr 1 mocht met het uiteinde van de lange lijn gaan draaien. Geen respons.....helpende hand nr 2 ook draaien met het uiteinde. Nog geen reactie.....draaien intensiveren tot het touw ook een zwiepend geluid maakt. Euh oké ik geloof dat ik echt naar binnen moet. Dat een paar maal herhaalt en toen was het wel een uitgemaakte zaak. Ze liep braaf aan een slaphangend touw, zonder hulplijnen aan de zijkant op en af de trailer. Stang een keer tegen de trailer aangedaan. Geen reactie. Daarna hetzelfde en dan de pony een pasje achteruit zetten. Zodra ze de stang voelde moet ze naar voren reageren. Dus dat ze niet door duwt. Deed ze prima. Stang volledig dicht gedaan en klaar. Denk ik totaal nog geen half uur. Iig wat extra tools in de gereedschapskist en volgende week gewoon op pad.
wat een schattige foto Birgit. Goed zo Sky marian dat je van je trailertrauma af bent. Ik ken het heel erg goed . Van de ene dag op de andere was ik er ook helemaal klaar mee. Ik heb het nu zo wel geregeld dat ik hem alleen met onze gebruiksaanwijzing hem op de trailer kan zetten. Bedenk ik me nu. En op zijn connies vanaf de zijkant van de klep met een moeilijke hoge opstap.
Eline goed gedaan. Hoeveel paarden heb jij nu ?
En ik weet zeker Marrit dat je gauw je draai zal gevonden hebben op je nieuwe stal. Maar overal is het wat hoor. Goeie afspraken maken vooraf en hopen dat ze zich eraan houden.
Arme bosco ik ken alles van een hoestend paard. Hooi nat maken even laten weken dan helpt ook. Eamonn hoest in eerste instantie altijd vanuit de bovenste luchtwegen.
Oja ik ga morgen weer eens een uitstapje maken naar de alternatieve paardenliefhebbers. Learning horses. Hoe ondek je hoe je paard zelf ontdekt ? Ik ben benieuwd.
Jeetje Marrit een nieuwe stal nieuwe mensen en gewoontes begrijp goed dat je daar goed over na moest denken. Zoals je het beschrijft klinkt en super, wie wil nou niet zo vaak mogelijk in het bos rijden.
trailercurses altijd leuk, zeker als ze het makkelijk oppakken.
Bedankt allemaal voor het antwoord op mijn vraag. De shampoo heb ik al in huis, ik moet het misschien maar eens bijhouden, dus niet alleen voor wedstrijd
shirocco, snap dat je merrie boos wordt om de spuit. Hopelijk wordt de wond en alles snel beter en hoeft ze dat niet meer te krijgen... Fijn Fino dat ze stukken beter loopt, succes met opbouwen! Wat zijn connie's toch ook weer braaf, met zadel of zonder, maakt ze niets uit En nog gefeliciteerd! Prachtige aanwinst Eline! Heel veel plezier ermee! Dan heb je wel even pech Elysa, dat twee paarden wat hebben. Hoe gaat het nu met ze? Marrit, ik snap je keuze naar een stal met meer uitrijmogelijkheden. Ik zou het ook echt heel gaaf vinden dat er bos bij mij in de buurt was... Snap wel dat het lastig is om weg te gaan, hopelijk voelt de nieuwe stal snel vertrouwd aan! Die pony's hebben ook altijd honger pizza hahaha. Ik ken er nog iemand die graag stiekem wat eten meepikt Top Emmy dat het zo goed ging! Het is altijd best lastig met inrijden als het zo druk is, persoonlijk ben ik dan soms meer bezig met op anderen aan het letten dan zelf in te rijden... Maar dan toch maar een foutloos rondje rijden de wedstrijdring, top! Mooi dat je de knopjes hebt gevonden met het trailerladen! Je hebt trouwens een geweldige schrijfstijl, vind het altijd erg leuk om de verhalen van heksje en jou te lezen Birgit, fijne foto van je twee paardjes! Veel plezier kitobeer, ben benieuwd wat je ervan vond!
SkyMarian
Geplaatst: 01-11-15 16:52
Mijn popje
Thanks deborah. Hoe is het met jouw arm/ schouder?
Dankje voor het vragen SM. Het gaat opzich best goed. Ik ben zo iemand die alles snel weer wil doen, dus dat zit soms een beetje in de weg. Voor de rest gaat mesten met één hand ook nog redelijk
Wees maar zuinig op je lijf. Je krijgt er maar 1 en het staat 24/7 voor je klaar. Ook met manko's.
Heb je 100% gelijk mee ja...
Punz
Geplaatst: 01-11-15 21:58
SkyMarian
Geplaatst: 01-11-15 22:00
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa punzel baby's.
kitobeer
Geplaatst: 01-11-15 22:06
Nondeju hele lap tekst weg. Opnieuw.
Deze foto geeft weer wat learning Animals is en voor staat. Dieren ontdekken de wereld om zich heen net zoals wij dat doen. Echter heb ik de afgelopen 14 jaar dat ik mijn paard had . Onbewust alleen maar getraind en geconditioneerd. In alles wat je maar kan bedenken. Tot zijn 3 jaar de voorbereiding voor het zadel. Na zijn 3 jaar de voorbereiding van dressuur. En de buitenritjes daar loodste ik hem overal voorbij.
Tot ik vandaag eigenlijk de stem van het paard heb horen spreken. Niet letterlijk. Maar hoe zou mijn paard nu eens ontdekken wat dat rare voorwerp daarzo is. Heeft hij überhaupt interesse om het daadwerkelijk te gaan ontdekken ? Of heb ik al weer beslist nee dat laten we links liggen ik vind dat niet interessant !
3 Jaar geleden kocht ik onze akita aan. Niet meteen een voorde hand liggend praktisch karakter. Als compromissen sluiten je niet ligt begin er niet aan zou ik zeggen. Maar omdat ik mijn ervaring had om paarden te trainen met het belonen vanuit positiviteit. Durfde ik deze uitdaging wel aan gaan. Hoe het komt ik weet het niet. Ik maakte me heel vaak zorgen maar door mijn hond leerde ik in het nu te zijn. En liet ik hem ook heel vrij ik beloonde elke positieve stap en bedacht mij na een jaar en half dat ik mijn hond nog nooit had hoeven te straffen.
Ik laat mijn hond dus heel vrij maar met mijn paard gebeurd elk stapje precies hoe ik het wil met intentie en al.
een tijdje geleden werd ik mij hier steeds meer bewust van. En kon ik deze workshop learning animals dus gaan volgen bij een collega van mij.
Er werd mij in het voorstel rondje gevraagd wat mijn verwachtingen waren. En ik zei. ik wil graag het stukje vrijheid plezierheid aan mijn paard kunnen geven wat mijn hond ook ervaart.
En die inzichten heb ik vandaag wel gekregen. Ik ga echt niets zomaar overboord gooien . Maar ik ga wel ruimte maken voor iets nieuws iets "gemakkelijk" iets mijn paard mag zichzelf gaan ontdekken zonder mijn gemoei. Ik ben benieuwd wat het ons gaat brengen.
Moest het even 2 maal lezen, maar heb de clou van jouw verhaal te pakken. Ben benieuwd naar de ontdekkingen die je vooral zelf gaat doen als je het 'controleren' meer kunt over laten gaan naar het moment zelf.