Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:08

Bar
EK
Ik voel een brainstormsessie aankomen!!

Veertje: als je in de ierse database kijkt ( moet je inderdaad ook het streepje in zijn naam intypen, ondekte ik :') ) dan kun je daar zien dat zijn ouders klasse 1 dieren waren. Zelf is hij niet voor de inspectie voorgebracht als ik het goed zie, dus op basis daarvan nog klasse 3 ( want "not inspected").

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:48

Hele leuke pony hierboven!

Larry's blik. :')
Afbeelding

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:38

In zijn paspoort staat dat hij wel voor een keuring is uitgekomen. Maar moet zeggen dat ik daarvan ook niet alles snap. Ik zal er morgen eens beter naar kijken en dan stuur ik het je wel door als je daar interesse in heb punz.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:31

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:47

Welkom Wow en Veertje!

Leuke Connemara is Bob Veertje, en hij ziet er inderdaad (te) goed uit. Jaimy word ook heel snel dik. In de wei staat ze op strook beweiding en op stal heeft ze een slowfeeder zodat ze met minder langer toe kan.

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:28

Ik kom weer eens binnen vallen. Leuke berichten van iedereen om te lezen :j Wat een mooierd is Bob!

Wat betreft het snel dik worden; 1 van ons die word echt dik van lucht :o die krijgt idd ook hooi uit een slowfeeder, geen weidegang hier (randstad) maar ze staan in de paddock. Weinig krachtvoer ook en daar doet ze het top op. Ander die heeft veel meer nodig, als je die zo weinig geeft als de merrie dan word hij echt heel mager. Die krijgt ook hooi uit een slowfeeder maar dan meer krachtvoer en zo gaat het al een hele tijd goed.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:57

Afbeelding

Onze melody wordt geplaagd vandaag

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:12

Haha die heb ik ook alleen doet meneer lekker mee.
Afbeelding
met een beetje foto poetsen vind ik deze heel mooi
Afbeelding

nogmaals bedankt voor de reactie betreft het voer, ik ga hier zeker wat mee doen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:33

Aah zo leuk die spelende pony's, Jaimy staat dus op de wei en heeft dan geen tijd om te spelen want ze moet dan eten :P . Ik doe haar elke week wel een keer los in de bak, en dan heeft ze maar weinig aanmoediging nodig om even heerlijk in de rondte te scheuren :j

Mooi die bewerkte foto Veertje!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:37

Blijft altijd leuk om naar te kijken pizza, en wat een geweldig dikke staart!!

Mooie foto veertje

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:03

Afbeelding

Tadaa, vanaf mijn telefoon, hij doet het weer!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:24

Wat een week zeg, zaterdag kreeg Rosie een wondje. Waarna ze maandag door een ander paard helemaal lens werd getrapt |o . Die twee zetten we dus niet meer bij elkaar.
Gisteren was de been bij het wondje dik, dus toen kon ook nog eens de DA komen. Rosie kreeg twee spuiten (wat ze echt niet tof vond :\ ) met ontstekingsremmer en vochafdrijvers. Daarnaast 3 dagen antibiotica, wat via een spuit in de mond aangebracht word. Rosie houdt daar helemaal niet van dus heb de komende dag een paard wat me wantrouwt. _-:(
Ik baal echt, maar hopelijk is het snel weer over. Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:43

Beterschap schiricco met Rosie

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:47

Ach wat sneu! Probeer de spuit met appelmoes, helpt vaak wel ietsje :(:)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:24

Marrit13 schreef:
Ach wat sneu! Probeer de spuit met appelmoes, helpt vaak wel ietsje :(:)

Wat een goed idee ga eens ff kijken dat in huis is... Appels lust ze niet maar hopelijk appelmoes wel. :P

Dankj

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:55

Ik kijk regelmatig even op internet of er nog een leuke connemara te koop staat (niet voor mijzelf, gewoon omdat het kan) en ik zag een leuke hengst voorbij komen :D
http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... kwino.aspx
Hij is wel partbred, na even googlen, maar mooi is hij zeker!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:03

xDebora schreef:
Ik kijk regelmatig even op internet of er nog een leuke connemara te koop staat (niet voor mijzelf, gewoon omdat het kan) en ik zag een leuke hengst voorbij komen :D
http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... kwino.aspx
Hij is wel partbred, na even googlen, maar mooi is hij zeker!

Ik vind zijn leeftijd wel een puntje helemaal gezien de vp.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:35

Welkom aan alle nieuwe gezichten. Mooie pony's op de foto voorbij zien komen. :)

Balen schirocco, hopelijk geneest het snel. :)

En de rest weet ik even niet meer. :+

Kleine heks was wat aan het zoeken vandaag en ineens begint ze te sjouwen alsof ze nooit anders heeft gedaan. *\%/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:59

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:52

heb het filmpje gezien op FB, de meningen zijn enorm verschillend van hilarisch tot hoe kan je je paard dit aandoen. Ik moest er wel om lachen zag me zelf erin terug praten met mijn pony doe ik ook en als iets niet lukt zeg ik het niet hardop maar denk ik het wel haha.

vandaag word Bob gereden door mijn instructrice om te voelen waar ik tegen aanloop, meneer loopt dwars door mijn rechter been heen (blijf liever aan de boarding plakken want vrouwtje is veel te bang om klem te zitten dat ze haar houding vergeet en ik dan lekker niet op hoef te letten en naar de koeien kan kijken) veel al geprobeerd contra stelling enz nou voor iemand die heel lang niet meer gereden heeft en dit soort dingen dan moet gaan doen is vragen om de kluts kwijt te raken haha. dus vandaag les vanaf de kant.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:47

Haha, ik vind dat filmpje wel heel cool *\%/* . Erg knap hoe dat paard gewoon netjes zijn oefeningen doet terwijl de ruiter alle mogelijk fouten maakt qua houding. :j

Appelmoes was geen succes, maar vanochtend kon ik voor het eerst alleen de spuit toedienen <<) *trots*.! Dus het lijkt er op dat ze beseft dat ze geen keuze heeft en dat het toch wel moet gebeuren.
Zwelling is inmiddels al minder, maar ben nog niet tevreden over het wondje zelf... Hij is nog erg warm, okal was ik het twee keer per dag met betadine en koel ik het zo'n 5 á 10 minuten... :?

Ook ik wil natuurlijk nog even welkom zeggen aan alle nieuwe gezichten. Er kwamen weer erg mooie pony's voorbij <3
EDIT: Vooral veel foto's plaatsen {:}

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:35

Dat filmpje had ik inderdaad ook al op fb voorbij zien komen, ik vond het ook wel grappig maar had ook zoiets is dit wel zo fijn voor het paard. Hahaha en ik dacht hij laat ook nog wel even zien dat ie t ook netjes kan....
Heerlijk hè SK om met een goed gevoel van je pony af te stappen!
Gelukkig dat het lukt met de medicatie schirocco, hopelijk is ze snel weer de oude!
En maar weer even een filmpje van Jaimy :evaw: , wat is het toch een poppie <3

Als de andere boxen nog open zijn loopt ze ook gewoon naar haar eigen box, maar wat me nog wel t meest verbaasd is dat ze niet van het kuilblok voor haar box gaat staan vreten...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:17

Dat is toch echt wel heel leuk pizza! Melody doet dat echt niet haha die stopt bij alles wat maar eetbaar lijkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:21

Ah wat is jaimy netjes opgevoed. Bij heksje zou haar wrat gelijk oplichten. :')

Vandaag stukje op de weggestapt aan de hand. Ze heeft haar voetjes bij zich gehouden en de fietser, scootmobielers en de auto heel gelaten. Ondanks dat ze haar op max een meter afstand kunnen passeren. :=

Verder begint ze wat meer power te krijgen. Zitten echt hele fijne stukken tussen. Dat aan elkaar prutsen en dan is ze thuis b klaar. :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:30

Heksje is goed bezig!
Ze zal het binnenkort met halloween wel druk krijgen :-)

Shirroco (?) Hoe is het met de wond?

Vanmorgen Kareltje haar staart maar gewassen, ben benieuwd hoe lang die wit blijft :-)

Afbeelding