KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:49

_Pasja_ schreef:
Je moet er maar net een liefhebber voor vinden. Zelf zou ik ook geen 9000 of 10000 voor een driejarige uitgeven, maar er zijn mensen die dat wel doen.

Idd, ik ben ook niet zo weg van de foto's ivm de afstamming, ik vind het paard erg jeugdig, wat niet erg is, maar ik zou er zeker geen 9000 voor geven. Eerder 7000 en dat is dan mijn max. Ik verwacht van een paard met deze afstamming dat het meer uitstraalt, en dat zal gerust nog komen maar ook dat is een gok.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:52

_Pasja_ schreef:
Puur vanwege de afstamming. En je moet niet vergeten dat een 3 jarige al heel wat kosten heeft gemaakt (stalling etc) die de verkoper er toch wel uit wil hebben denk ik Lachen

dit klopt niet hoe jij nu denkt! als ik mij 18 jarige merrie nu zou willen verkopen krijg ik er heus niet 20000 euro voor omdat ik haar al 15 jaar heb. In die tijd heb ik er veel geld ingestopken maar dat is ze niet waard..

renate5. 6000 euro
Warina H, staat geen leeftijd bij, 2500 euro

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:56

minkie schreef:
_Pasja_ schreef:
Puur vanwege de afstamming. En je moet niet vergeten dat een 3 jarige al heel wat kosten heeft gemaakt (stalling etc) die de verkoper er toch wel uit wil hebben denk ik Lachen

dit klopt niet hoe jij nu denkt! als ik mij 18 jarige merrie nu zou willen verkopen krijg ik er heus niet 20000 euro voor omdat ik haar al 15 jaar heb. In die tijd heb ik er veel geld ingestopken maar dat is ze niet waard..

Maar jij bent wel met je merrie aan de slag gegaan neem ik aan, rijden etc. Dat kun je met een driejarige nog niet. Die staat er en kost geld, om het even cru te zeggen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:00

@ pasja,
ik ben idd met haar aan het werk gegaan. Z springen en Z dressuur.
Het klopt precies hoe jij het nu zegt, dat kun je met een drie jarige nog niet. Dus is hij het ook niet waard.
Beter zou zijn om hem nog niet te verkopen, eerst door te rijden, wedstrijdjes enz en dan verkopen. Als alles goed gaat gaat hij dan wel naar de 9000 maar nu nog niet!

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:27

@Minkie: Dat ben ik met je eens Lachen En netjes hoor, Z dressuur en Z springen!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:28

trisca schreef:
Misschien kan je ons dat een referentie geven wat je ervoor hebt gehad? Dan hebben we iets om mee te vergelijken en weten we of we een beetje op marktwaarde zitten Knipoog

Wamorkus heb ik als net 4 jarige, 3 weken zadelmak aangekocht voor 8000. Hij was toen nog wat klein en wild:P maar ondertussen is ie braaf en een stuk groter en ik kon ik hem alleens verkopen voor 20 000 euro. Heb toen alleen huilend opgebelt dat ik hem toch echt niet kan missen (ik ben zon watje;() en Isobel heb ik gekocht voor 10 000 en ga ik hopelijk voor 15 000 verkopen over ongeveer 1 a 2 maanden.

_Pasja_ schreef:

Maar jij bent wel met je merrie aan de slag gegaan neem ik aan, rijden etc. Dat kun je met een driejarige nog niet. Die staat er en kost geld, om het even cru te zeggen.[/quote]

Dit vind ik echt BS. Een goede 3 jarigen kost echt veel geld omdat er potentie in zit, je kan er wat aanrijden. Bij een ouder paard kan je er niets meer aanrijden, daar rijd je alleen maar af omdat ie cru gezegd gewoon te oud is.
En nu kun je idd een 3 jarigen nog voor een redelijke prijs kopen omdat je er nog niet mee op cc kan, maar je kunt hem wel klaar maken voor de IAN, VSN , PAVO etc etc en tegen de tijd dat ie 4 is is ie dan helemaal klaar en dan kan jij er al veel aanverdienen (mits het een goed paard is natuurlijk).

Maar het is onzin dat een ouder paard duurder moet zijn...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:42

Charlenexx schreef:
Dit vind ik echt BS. Een goede 3 jarigen kost echt veel geld omdat er potentie in zit, je kan er wat aanrijden. Bij een ouder paard kan je er niets meer aanrijden, daar rijd je alleen maar af omdat ie cru gezegd gewoon te oud is.
En nu kun je idd een 3 jarigen nog voor een redelijke prijs kopen omdat je er nog niet mee op cc kan, maar je kunt hem wel klaar maken voor de IAN, VSN , PAVO etc etc en tegen de tijd dat ie 4 is is ie dan helemaal klaar en dan kan jij er al veel aanverdienen (mits het een goed paard is natuurlijk).

Hier ben ik het wel mee eens, maar een paard van 18 is natuurlijk ook een amder uiterste. Je geeft zelf aan aan dat de waarde van een paard tussen de 3 en de .. stijgt (na pavo, IAN, keuringen, africhting etc) en daarna door leeftijd weer daalt. Ik denk dat paarden tussen de 5 en de 8 het meeste waard zijn (mits ze het goed doen natuurlijk) en daarna weer minder. Als je een paard dan als 3 jarige voor 10.000 koopt, wat kan zo'n dier dan opbrengen als 5 jarige?
Volgens mij kan het dier dan max zijn waarde behouden, helemaal als je "maar particulier' bent en dus niet wekelijks Amerikanen over de vloer hebt lopen. Nogmaals; in het springen liggen de prijzen iets hoger.

Dank je Charlene, dat je de prijzen wilde noemen. Geeft ons een goed beeld.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:15

Charlene, nu begrijp ik je reactie op mijn prijzen. Zo zie je maar dat je van foto's soms een ander beeld krijgt dan hoe ze daadwerkelijk lopen. In het voordeel en nadeel.

Mijn 4 jarige staat te koop op internet. Eerst had ik 2 super foto's gemaakt door een professionele fotograaf. Daarop reageerden zelfs de bekendste paardenamazone tweeling van Nederland.

warina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:21

sorry mensen Bloos Warina is 5 jaar

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:10

trisca schreef:
Charlenexx schreef:

Hier ben ik het wel mee eens, maar een paard van 18 is natuurlijk ook een amder uiterste. Je geeft zelf aan aan dat de waarde van een paard tussen de 3 en de .. stijgt (na pavo, IAN, keuringen, africhting etc) en daarna door leeftijd weer daalt. Ik denk dat paarden tussen de 5 en de 8 het meeste waard zijn (mits ze het goed doen natuurlijk) en daarna weer minder. Als je een paard dan als 3 jarige voor 10.000 koopt, wat kan zo'n dier dan opbrengen als 5 jarige?
Volgens mij kan het dier dan max zijn waarde behouden, helemaal als je "maar particulier' bent en dus niet wekelijks Amerikanen over de vloer hebt lopen. Nogmaals; in het springen liggen de prijzen iets hoger.

Dat is zeker zo, maar als je serieus een goede 3 jarige wil die nationale of internationale potentie heeft dan betaal je echt een hoop (zie bv maar bij Audi of voor de dressuur bij Jordan Stables). Vroeger kon je als particulier echt niet zulke bedragen vragen en alsnog bij springen is het moeilijk goed geld te krijgen, maar ik zie wel steeds vaker dat dressuur particulieren ook echt veel geld vragen voor hun zeer jonge paarden!

En ja een duur jong paard blijft een gok, ik heb het weleens gedaan (15 000 voor een net zadelmak paard) en dat liep inderaad niet zo fortuinlijk af Tong uitsteken Daarom heb k besloten nooit meer dan 10 000 voor een 3/4 jarige uit te geven. Als je goed zoekt kun je makkelijk een hele goede vinden voor dat geld (Zoals bijv. mijn Wamorkus). Natuurlijk komen die niet dagelijks voor maar het kan Tong uitsteken

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:11

trudydejong schreef:
Charlene, nu begrijp ik je reactie op mijn prijzen. Zo zie je maar dat je van foto's soms een ander beeld krijgt dan hoe ze daadwerkelijk lopen. In het voordeel en nadeel.

Mijn 4 jarige staat te koop op internet. Eerst had ik 2 super foto's gemaakt door een professionele fotograaf. Daarop reageerden zelfs de bekendste paardenamazone tweeling van Nederland.

Mag ik vrage nwat je zo slecht aan mijn foto's vond dan? De kwaliteit van de foto's of vind je de paarden gewoon niet goed springen??

En kan je hem nu goed verkopen??

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:36

Charlenexx schreef:

Dat is zeker zo, maar als je serieus een goede 3 jarige wil die nationale of internationale potentie heeft dan betaal je echt een hoop (zie bv maar bij Audi of voor de dressuur bij Jordan Stables). Vroeger kon je als particulier echt niet zulke bedragen vragen en alsnog bij springen is het moeilijk goed geld te krijgen, maar ik zie wel steeds vaker dat dressuur particulieren ook echt veel geld vragen voor hun zeer jonge paarden!

En ja een duur jong paard blijft een gok, ik heb het weleens gedaan (15 000 voor een net zadelmak paard) en dat liep inderaad niet zo fortuinlijk af Tong uitsteken Daarom heb k besloten nooit meer dan 10 000 voor een 3/4 jarige uit te geven. Als je goed zoekt kun je makkelijk een hele goede vinden voor dat geld (Zoals bijv. mijn Wamorkus). Natuurlijk komen die niet dagelijks voor maar het kan Tong uitsteken[/quote]

Tja bij die adressen zijn ze duur.. Ik ben mog iemand die gelooft dat een paard pas duur is als de eigenaar denk dat hij een topper op stal heeft staan. Soms zijn het geen toppers en soms wel. Zie ook genoeg knollen te koop staan voor "topper prijzen". Er zijn ook nog genoeg mensen die gewoon fokken en te koop zetten en zelf niet zien wat voor potentie ze te koop zetten. Kan je die opsporen dan kan je nog een enorm leuk dier scoren voor een betaalbaar bedrag. Al zijn ze dan wel vaak groen zo van het land en zien ze er niet uit. Knipoog
(oeps net mijn geheim verklapt) Clown

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:20

Ograndiosa, 4000,-
Ramona, 3000,-
3 jarige van gribaldi, 5000,-
Warina H, 3000,-

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:23

Charlenexx schreef:
trudydejong schreef:

Mag ik vrage nwat je zo slecht aan mijn foto's vond dan? De kwaliteit van de foto's of vind je de paarden gewoon niet goed springen??

En kan je hem nu goed verkopen??

De kwaliteit foto's. Nee, qua springen heb ik geen verstand.

Vandaag zijn er mensen geweest, maar vonden haar net iets te tam. Het is zo'n braaf paard, daar kan je iedereen mee weg sturen. Nu was er interesse via onze instructeur, en die heeft gezegd dat de prijs die wij er voor vragen echt niet gek hoog is voor haar kwaliteit.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:19

Ik zou renate5 op 5500 zetten en warina ongeveer 3000 euro
Maar moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zo goed ben in taxeren.
Ik heb ook een vraagje voor jullie, helaas kan ik geen foto plaatsten omdat ik geen toestemming heb gevraagd aan de eigenaar maar wil graag weten hoeveel jullie zouden taxeren op basis van de volgende gegevens:

KWPN blauw papier b register
vader winston v riverman
vader moeder marco van amethist
2 jarige ruin 1.54m hoog
goed karakter, hoogbenig, chique hoofd
ruime basisgangen
compleet onbeleerd

ik weet dat het niet veel info is, heb wel foto's staan op sporthorses van de eigenaar maar weet niet of het toegestaan is hier een link te plaatsen.
Alvast bedankt, Iris

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:47

Momenteel heb ik mijn paard te koop staan, ik twijfel eigenlijk een beetje over de vraagprijs. Daarom ben ik benieuwd wat jullie als vraagprijs zouden opgeven:

Merrie
14 jaar
Ulft x Lector
stokmaat: 1.64 m
L2 dressuur + winst (traint op Z niveau, wissels en appuyementen worden langzaamaan meer bevestigd) en B springen + winst. Maar weinig gestart, vrijwel altijd in de prijzen. Afgelopen winter ben ik gestopt met wedstrijdrijden wegens persoonlijke omstandigheden en bovendien ben ik een vreselijke wedstrijdruiter (zenuwen).
Bijzonder ruime gangen.
Braaf in de omgang, geen stalgebreken. Verkeers- en trailermak. Vreemd terrein is geen probleem. Ze gaat wekelijks naar het duin, zowel alleen als met groep, gaat allemaal prima.
Heeft nog nooit een stap verkeerd gedaan, moet wel altijd even op gang komen, kan daarom in eerste instantie wat flegmatiek overkomen, dit is ze echter niet. Pakt nieuwe oefeningen bijzonder snel op (veel sneller dan mij).

Minpuntje: heeft een piephakje aan haar rechterachterbeen. Dit heeft ze 6 jaar geleden op gelopen door een trap van een ander paard. Het is een zachte bult en de veearts heeft ons verzekerd dat het slecht een schoonheidsfoutje is. Ondanks intensieve arbeid (pittige buitenritten, dressuur, springen, enz.) heeft ze er nooit problemen van ondervonden (staat ook netjes in de advertentie).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQFU4A7J.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YRWFVWWM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IIJJTBMS.jpg

Ik ben benieuwd!

En dan moet ik zelf ook nog 2 paarden taxeren (en ik weet al niet wat ik voor mijn eigen paard zou kunnen vragen):
Travers: 9.000
Trisca's Weelde: heel aansprekend, 11.000
Vera: 5.000
Ramona: is niet mijn smaak, 2.750
Aan het paard van Renate brand ik mijn vingers niet, daar is al genoeg discussie over. Nu vooruit, ik vind hem ook erg ielig: 6.000.
MissVicky: 2.000? Enig idee hoe groot hij ongeveer gaat worden?

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:53

Dank jullie wel voor jullie mening. Mijn vp van 9500 euro is wel incl zadel, hoofdstel etc. Zonder deze spullen vraag ik er tussen de 8000 en 8500 voor Knipoog Het aankoopbedrag ga ik hier niet noemen, maar was iig meer dan 5500 euro.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:18

Warina: deze merrie moet je echt houden, ze heeft een mooie draf en jullie zijn een leuke combinatie. En inmiddels ook gestart lees ik Lachen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:02

Hij wordt waarschijnlijk rond de 1.65m maar dat blijft natuurlijk een gok

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:21

ik wil graag mijn paardje laten taxeren. en zal dus eerst even de voorgaanden taxeren.

ik vind persoonlijk dat er hier hoog getaxeerd wordt.
Warina: € 3000,-
Missvicky: € 2000,- (vind ik nog hoog, het is een jong paard, dat neemt nog veel kosten met zich mee en dan kan er ook altijd nog wat gebeuren)
Kaka: € 4.000 mooi allround paardje, maar wel al 14

nou mijn paardje
gentleman X Landwind II B
3 jaar
ruin
1.75

hij is nu ongeveer 2 maand onder het zadel. vrijspringen doet hij goed. dressuur pakt hij goed op en ook al paar keer buitengereden.

Afbeelding

Afbeelding

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:36

Missvicky: €2750
Kaka: €3250
Jolentinus: €7000

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:36

jolentinus schreef:
ik wil graag mijn paardje laten taxeren. en zal dus eerst even de voorgaanden taxeren.

ik vind persoonlijk dat er hier hoog getaxeerd wordt.
Warina: € 3000,-
Missvicky: € 2000,- (vind ik nog hoog, het is een jong paard, dat neemt nog veel kosten met zich mee en dan kan er ook altijd nog wat gebeuren)
Kaka: € 4.000 mooi allround paardje, maar wel al 14

Ik vind juist dat iedereen echt veeeel te laag taxeert (niet alleen bij mijn paarden, maar bij wel meer..)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:49

_Pasja_ schreef:

Dan zit je nog niet op 9000, misschien is ze wel helemaal niet vruchtbaar, heb je aan die afstamming ook niets.

Citaat:
maar als je serieus een goede 3 jarige wil die nationale of internationale potentie heeft dan betaal je echt een hoop

Of een paard internationale potentie heeft kun je van een 3 jarige die nog niks kent niet zeggen.
Al zou de verkoper natuurlijk graag willen dat dat zo zou zijn.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:53

Èn dan heb je ook nog een hoop 3 jarige die los wel de potentie tonen ( beweging/springen ) maar waarbij het karakter niet klopt / ze het niet onder de man kunnen.
Dat heb je ook nog een bij een 3 jarige

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:52

trudel schreef:
zillion: 3200.
safyra: 5000.
heb er niet echt verstand van hoor!!!

mijn paard!

naam: Silvador.
afstammeling:negro x ulster
leeftijd: 9.
stokmaat: 1.67 ongeveer.
niveau: B (maar nog geen wedstrijd ervaring) hij is bij de vorige eigenaar alleen gebruik voor buitenritten in de bossen!
karakter: hij is er lief en knuffelig als je enmaal een band met hem hebt opgebouwd. met vrouwen is hij makkelijker dan mannen daar loopt hij niet zomaar mee weg aan de hand.
voor kinder is hij super lief en voorzichtig!
http://85.17.151.127/241450001-241500000/241471601-241471700/241471659_5_BVhG.jpeg

http://85.17.225.53/156800001-156850000/156835801-156835900/156835836_4_3asI.jpeg

ik ben benieuwd naar jullie reacties!

zouden nog een paar mensen willen taxeren?? heb maar 2 reacties ofzo gehad...
en ben toch erg benieuw naar jullie mening!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 07-07-08 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd, geen foto's quoten!