StormMilagro schreef:Pff ik ben al even op zoek naar een/twee bijrijder(s) voor Boots en Kensi, zodat ik weet dat ik straks hulp achter de hand heb als het 'echte werk' gaat beginnen. Ik hoop dit vanaf februari (mits goed weer) op te gaan pakken. Maar het blijkt maar weer verdraaid moeilijk om een geschikt persoon te vinden. Of te lang, of te zwaar (in mijn ogen dan) of te weinig ervaring... Hebben jullie eigenlijk bijrijders?
En mochten jullie nog iemand weten, omgeving Arnhem, laat maar weten haha!
Toen ik Kaiyo net had heb ik een hele hoop mensen over gehad om te kijken of het klikte als bijrijder, maar helaas werkte dit voor hem toen niet. Hij begon bij de nieuwe mensen te staken, zich volledig af te sluiten en vervolgens ook bij mij. Was allemaal teveel voor zijn koppie toen denk ik, dus toen heb ik besloten het maar gewoon zelf te blijven toen. Via via heb ik 1,5 jaar geleden voor een half jaar een heel leuk meisje (16) gehad die met hem grondwerkte en dat ging best goed, helaas was de nieuwe stal voor haar te ver.
Aankomende week start een nieuw meisje (17) als bijrijder (ze reed eerst een ander paard dat nu met pensioen gaat op dezelfde stal). Ze heeft al een keer rustig gereden en dit ging heel erg goed. Ik denk dus dat Kaiyo er nu meer open voor staat en wat makkelijker is geworden. Ik hoop dat de klik zo blijft en ze samen een leuke band kunnen opbouwen. Risico vind ik het zelf ook, maar ik gun Kaiyo wel de extra aandacht. Wel vind ik het fijn dat ze al bekend is op stal. Ik heb het zelf gewoon erg druk en vind het ook naar om een aantal dagen in de week zo gehaast daar te moeten zijn, zonder dat hij (in mijn ogen) voldoende aandacht krijgt.