Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Manadeluca

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:54

Ik weet niet als het hetzelfde is als bij andere stamboeken, maar ik heb het boekje teruggestuurd (bwp) met een briefje erbij dat het paard overleden was. Heb er nooit verder wat van vernomen. Anders naar het stamboek bellen.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:28

Ik hoorde het nieuws over Salvo gisteren van Amber, echt klote joh Leanne, was echt een leuk beestje.
Vooral ook de manier waarop, word er misselijk van als ik denk aan hoe veel hij heeft moeten lijden :(
Heel veel sterkte met het verlies en ik hoop dat je er achter komt hoe het nou precies is gegaan!
(of wie het heeft gedaan...)

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:53

Manadeluca schreef:
Ik weet niet als het hetzelfde is als bij andere stamboeken, maar ik heb het boekje teruggestuurd (bwp) met een briefje erbij dat het paard overleden was. Heb er nooit verder wat van vernomen. Anders naar het stamboek bellen.

Gisteren heb ik een mail verstuurd naar het stamboek, dacht dat dat de snelste manier zou zijn :+
Heel netjes, ik had met een uur een mail terug waarin stond dat ik zijn paspoort moest opsturen naar het secretariaat zodat ze e.e.a. in orde konden maken.
Ik heb alleen gevraagd of ik het paspoort wel weer terug krijg, zou het graag bewaren als aandenken :o

Elise_0o schreef:
Ik hoorde het nieuws over Salvo gisteren van Amber, echt klote joh Leanne, was echt een leuk beestje.
Vooral ook de manier waarop, word er misselijk van als ik denk aan hoe veel hij heeft moeten lijden :(
Heel veel sterkte met het verlies en ik hoop dat je er achter komt hoe het nou precies is gegaan!
(of wie het heeft gedaan...)

Tja, ik had eerder nog wel hoop, maar als we de sporen in de wei bekijken denk ik niet dat we er ooit achter gaan komen wat er precies is gebeurd... :n Blijft een heel raar gebeuren allemaal met alles op een rijtje. Salvo had een heilig ontzag voor de stroomdraad, en geen haar op zijn lijf zou eraan denken om te springen, dat snapte hij simpelweg niet ofzo :) Dus dat hij door de ene draad heen gaat en over de volgende heenspringt, terwijl de wei waar hij in terecht gekomen was zo groot is, blijft voor iedereen een groot raadsel! :?
Hij was natuurlijk in paniek omdat de draad om hem heen gewikkeld zat, maar dan zou hij eerder rondjes gaan rennen in de wei als over een draad heen springen. Zeker als de wei zo gigantisch groot is als de wei waarin hij liep... Hij moet dus in blinde paniek ergens voor gevlucht zijn waarschijnlijk. Maar wat dat dan is geweest?????

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:49

Wat zuur, vind het erg jammer.

San_PJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 01:21

Amai Leanne, hier schrik ik nog meer van. Ik vroeg me eerder al af wat er juist gebeurd zou zijn, maar deze onzekerheid moet verschrikkelijk zijn. Ik heb de laatste dagen al veel aan jou en Salvo gedacht als ik hier naar de wei toe loop. Pffff
Ik wens je veel moed bij dit verlies. En tegelijkertijd veel succes met je nieuwe wondertje dat op komst is!

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:56

Dank je wel San_P!! <3 Geniet maar dubbel van jullie San, ook een beetje voor mij en Salvo ;) !!

Ik moet toch even een heel lief berichtje delen van de secretaris van het VP stamboek: ik zou inderdaad het paspoort op moeten sturen naar het stamboek, maar ik had gevraagd of het mogelijk was het paspoort weer terug te krijgen, zodat ik het als aandenken aan mijn eerste eigen paard kon bewaren...
Nu krijg ik net een berichtje terug dat normaal gesproken bij het overlijden van een paard het paspoort wordt bewaard op het secretariaat van het stamboek. Maar de secretaris 'zag er geen graten in' (Vlaamse uitdrukking denk ik :D ) dat ik het paspoort als aandenken zou bewaren, dus ik hoef het paspoort niet op te sturen, alleen moest ik de datum van overlijden even doorgeven met wat andere gegevens.
Keilief toch?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:23

Jeejtje leanne poeh hier wordt ik wel even stil van........ en wat vervelend ook de manier waarop. Ik wens jullie heel veel sterkte toe met dit grote verlies. Jammer dat salvo's verhaal al zo vroeg moet eindigen....

Lief idd dat je zijn paspoort mag houden. Toch nog iets van hem.

En toch nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Probeer daar iig nog lekker van te genieten.
Zelf ben ik ook zwanger (5 maanden) van mijn eerste kindje.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:17

Jeetje zeg, wat een vreselijk nieuws!! Arme jonge knul! :(
Fijn dat je zijn paspoort mag houden, sterkte!

En gefeliciteerd met je zwangerschap !

Marc_mbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:11

Dag Leanne,
ik wist niet dat je zwanger was. Een dikke proficiat alvast.
Spijtig dat Sebastian overleden is. Ik hoop dat je na de geboorte bij de aankoop van een nieuw Vlaams paard evenveel liefde mag krijgen van het nieuw veulen en dat je uiteraard meer geluk hebt naar overleving toe.
Wanneer het zo ver is, mag je altijd contact opnemen met het stamboek voor de aankoop van een nieuw veulen. Als ik je dan kan helpen met adressen, dan doe ik dat graag.
Focus je nu maar eerst op de bevalling en geniet van het nieuwe leven vooraleer te denken aan een nieuw Vlaams paard.
Als je dat wilt, dan ben je hartelijk welkom op de Nationale prijskamp van het Vlaams paard op 21 september bij Bloso te Waregem. Daar gaat niet alleen de merriekeuring door, maar zijn er ook verschillende verrichtingsproeven en een bereden proef; allemaal met Vlaamse paarden. De inkom is gratis.

Groetjes,
Marc Baelde
secretaris Vlaams Paard vzw /3

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:14

Hey Leanne,
Lees net dat Salvo verongelukt is..... dat is heel erg zonde en verschrikkelijk om te moeten meemaken.
Wil je veel sterkte toewensen...

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:34

@Vlaamspaard: Bedankt! Het is inderdaad iets wat niemand die paarden heeft of met paarden te maken heeft ooit wil meemaken! Het is afschuwelijk om hem op die manier te verliezen, en ik heb het er nog steeds af en toe moeilijk mee... Ook het vertrouwen in de toekomst voor een eventueel nieuw paardje heeft een deuk opgelopen, want stel dat die ook wat overkomt??

@Marc: Is er misschien al iets bekend over het programma van 21 september?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:35

Gaan er trouwens nog meer mensen van hier naar Waregem de 21ste september?

San_PJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:17

Hey Leanne,

Wij overwegen om daar eens een kijkje te gaan nemen. We maken ook plannen om ooit, over een tweetal jaren ofzo, een tweede Vlaams paard bij te kopen, en willen nu al eens gaan kijken hoe de soortgenoten eruit zien. Misschien zien we elkaar daar?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:39

Dat zou wel leuk zijn! Ik ben vast niet moeilijk te herkennen door mijn kwijlbakje haha ;)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:58

Ik ben er ook over aan het nadenken om eens te gaan kijken. Lijken ze op Qoke of is hij net helemaal anders (kleiner/fijner)?

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:30

We zijn vorig jaar geweest, onze 4 jarige merrie is toen Dagkampioen geworden, ze was toen 3 jaar.
Inmiddels is haar 8 jarige moeder verkocht, welke in 2009 Dagkampioen werd.
Op de keuring gaat het er altijd rustig aan toe, geen grote drukte. Misschien dat het dit jaar anders is...Veel info hierover te vinden op de web-site van het Vlaamse Paard.

Inmiddels is de Hengst weer terug in ons bezit na zijn "dek" avontuur, was helemaal mis gegaan, 10 merrie's gedekt en geen enkele drachtig....
Is bij ons weer tot rust gekomen en komt weer al goed terug in conditie. Gaat ook mee op buitenrit naar t'strand, en dat gaat prima.

Over een paar weken krijg ik er een nieuwe bij een Arabo-Fries hengst veulen! Ook mooi!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:41

@vlaamspaard zijn er veel vlaamse paarden op zo'n keuring? Aan welk aantal moet ik denken?

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:52

Vorig jaar waren er heel weinig, in totaal (verschillende categorriën) dacht ik hooguit 20 misschien 25.
Meer waren het er zeker niet.
Onze 3 jarige moest vorig jaar voor de keuring ook een verrichtingsproef doen, dit is een parcours afleggen met een slee en tussendoor wordt er een extra gewicht bij geplaatst. Dit is ook om te kijken hoe braaf het paard is. Hier kreeg ze een "uitstekend" beoordeling voor.

Dit jaar is er ook een moeilijkere verrichtingsproef erbij en een bereden proef (B proef) Deze staat los van de paardenkeuring dacht ik.
Mogelijk dat daar nu meer mensen op af komen.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:38

Wel fijn dat het overzichtelijk is. Ik hoop echt dat ik tegen die tijd nog mobiel genoeg ben om te gaan! Mocht het niet lukken en iemand anders gaat wel, wel foto's maken he ;)

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:49

Even een vraagje hebben jullie links naar website's van mensen die Vlaamse paarden fokken/verkopen?
Ben een beetje rond aan het kijken namelijk! :o :j

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:24

www.staltalpe.be
Stal Coen (weet niet of hij nog een site heeft)
Denis Beck in Noord-Frankrijk (heeft geen site, Jurgen Talpe van Stal Talpe kan je eventueel met hem in contact brengen) heeft hele mooie rastypische Vlamen staan!

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:13

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:21

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:34

Iemand vandaag toevallig op de Prijskamp in Waregem? Bij mij hebben de zwangerschap en medicijnen helaas roet in het eten gegooid, anders was ik zeker gekomen!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:01

Ik kon ook niet gaan verjaardag van mijn broertje :S