Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minetje schreef:@EmmaVZ, kismet stond eerst in Duitsland en hij is 2 weken geleden teruggekomen. Binnenkort word hij samen met nog een paar andere paarden beleerd, tenminste volgensmij was dat de bedoeling.
Kizyl Gun is écht een lieverdIn het begin was hij heel bang en kon ik hem nog geen halster om doen maar als hij je eenmaal vertrouwt is hij echt súperlief. Hij staat met nog 3 andere hengsten in de wei en wanneer die paarden bij je weglopen omdat er niks meer te eten is blijft Kizyl Gun nog even staan om lekker te knuffelen!
musiqolog schreef:Ik heb je verhaal gelezen; ik denk dat je je een beetje te veel aantrekt van andermans meningen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die Achal-Tekes met zwakke ruggen associëren. Maar dat krijg je altijd te horen als je een hobby hebt of een keuze maakt:
* "C&M? Dat is voor l*lletjes rozenwater!"
* "Wagner? Dat is toch de nazicomponist?"
* "Die studentenvereniging van jou, daar zitten toch allemaal vieze alto's en goths bij?"
* "Jij bent student, waarom kijk je dan een sjonniesport als voetbal?
* "Paardrijden? O, jij komt meisjes kijken?"
Dat zijn zomaar vijf onzinnige dingen die er zijn gezegd over zaken die ik gedaan heb of leuk vind. Als een mens zich dáár wat van aan moet trekken...
Ik weet vrij weinig van Achal-Tekes, maar ik associeer ze veel meer met woeste steppevolkeren die Europa en Azië teisterden dan met ziekelijke showmodellen (sowieso een tak van fokkerij die gevaarlijk dicht bij dierenmishandeling komt). De enige negatieve gedachte die ik bij dit ras heb, is dat Saparmoerat Nijazov, de vroegere gestoorde dictator van Turkmenistan, ermee dweepte.
EmmaVZ schreef:Ik merk zelf ook vaak dat mensen denken dat de AT breekbaar zou zijn. Dan mag je toch wel eens een keer je frustraties uiten?