Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

schirocco24

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:46

Oke vet... Maar jij hebt al een partner neem ik aan.
Zal wel eens kijken, eerst moet mijn trailer ff af zijn voor ik echt dingen ga plannen. :j Ik wil zo graag, want Rosie en ik hebben nog een hoop te leren :P

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:21

Geen idee. Zij delen de lessen in. :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:23

Oke... Haha spannend... als je geweest ben wil ik wel uitgebreid verslag.! *\%/*
Vandaag even de hele dag geen paarden voor mij... :)F
Maar in plaats daarvan een dagje met quads in de bagger spelen :):)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:38

Veel plezier. :))

Trots pp onszelf. We hebben een sprongetje gemaakt. *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:41

Wooohoooo SM!! Tóp!! Hoe vond ze het???? ( en.... hoe vond jíj het ?? :D )

Verder.... Cliffhanger 1 :
Ik heb zooooooooooooooooooooooooooooooooo'n GÉWÉLDIGE ochtend gehad.. En zo ongelofelijk gaaf, gaaf, gaaf!! *\%/* *\%/* *\%/*

Ok..

De uitleg:
Ik weet al een hele tijd dat Jou-Jou het in zijn eigen ontwikkeling niet van mij moet hebben. Ik moet zelf nog veel te veel oude gewoontes afleren, en moet nog veel te veel zelf echt léren rijden, om hem iets te kunnen leren. Nu is Jou-Jou gelukkig een goedzak en hij vind en vond het prima om met mij zijn rondjes te lopen, maar ergens was het wat zonde. De pony heeft veel meer in huis dan ik er uit kan rijden, en ook zelf ontwikkel ik me moeilijk verder, omdat daarvoor eerst de pony als het ware weer wat verder moet zijn..

Dus... toen het leek alsof EK19 even zonder pony zat, begon er bij mij wat te broeden, en ik begon er ( op advies van een vriendin) over na te denken hoe het zou zijn als ik haar zou vragen om Jou te gaan rijden. Helaas bleek al heel snel dat EK genóeg te rijden heeft, dus aanvankelijk niets aan haar gevraagd. Maar toch bleef het kriebelen, en ik heb uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en haar gevraagd of ze belangstelling zou hebben om Jou-Jou voor mij te rijden en als ze wil ook op wedstrijden uit te brengen. In dat gesprek ook afgesproken dat ze hem eerst eens zou rijden, om te kijken of ze hem leuk/fijn/interessant genoeg vind om door te rijden, om daarna verder te kijken wat ze eventueel wel of niet zou willen.

En vanochtend was het dus zo ver: EK heeft Jou gereden.......

En HOE!!

Ik wist ergens best ( dat wil zeggen: weer dezelfde vriendin van mij wees me er steeds op) dat Jou een góede pony is... Maar johhhhhhhhhh.... wat ik vanochtend gezien heb _/-\o_ :oo :oo :oo :oo :oo _/-\o_

Zo ongelofelijk gaaf! EK19 zat er voor de allereerste keer op... en het was ongelofelijk wat hij bij haar allemaal al aanbood, terwijl EK hem voor het oog zo doodsimpel reed....Mán.. ik ging er echt bijna ( of eigenlijk helemaal) van janken... Zo mooi vond ik het!!

Gelukkig is EK zelf ook echt wel enthousiast....
Dus het nieuws is dat ik de komende tijd mijn eigen rijden van Jou-Jou om EK's rijden met hem heen ga plannen... Ze gaat hem rijden, startpas aanvragen en starten... En daarom heen rij ik hem dan ook nog ( en ga ook met hem starten.. alleen gaat EK nu even voor).

En ja... Er zijn foto's gemaakt, maar daarvan mag EK zelf zeggen óf en zo ja wélke ze hier geplaatst wil hebben...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:11

Sorry sorry ik mis heel veel! Heb het heel druk!
Maar onwijs leuk bericht hierboven! Ik ben benieuwd naar fotos!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:42

wat een clifhanger zeg. goed zo Punzel en goed zo ek.

Ik heb zelf ooit ook al bedacht hoor dat ek voor mij ooit een pony mag inrijden wie dat zal worden dat plan heb ik nog niet . En dat blijft hopelijk nog 4jaar opgeborgen ook.

Maar leuk . Woont ek ver van jou jou vandaan ?
Ze kan bijna een baan beginnen in de paarden.
Ek hoe combineer je het in hemelsnaam? Word je vriend niet helemaal tureluurs van al die paarden.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:50

Waaaah nice!! *\o/* En zo knap hoe ze dat er zo uitrijden he? Heb ook enorm respect voor Anouk en Janien de ff op andermans pony's gaan zitten en ze knap kunnen voorstellen _/-\o_ Tof zeg, ben zo benieuwd! Knappe beslissing ook van jou Ria ;) Ik kom zeker eens kijken dan!

Ik heb zelf ook fijn gereden vandaag, voor het eerst voltes gedraaid waar hij redelijk laag bleef met de neus. Baby-steps maar ik zie ze wel *\o/*

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:51

Suuuperleuk Punz! :D Jou is echt een heerlijke pony met kwaliteit!

Mijn knapperds hebben het super gedaan vandaag.
Met Bos voor het eerst L2 gereden, heel erg fijn gereden op een paar onnodige fouten na, dat gaf een resultaat van 186 punten en een 4de prijs. :D
Met Larry heb ik voor het eerst een B proef gereden zonder enige voorbereiding. Hij liet wel weer zien dat hij een anti dressuurpony is. Maaaar op een paar diepsneue punten toch fijn gereden en zelfs nog een paar hoge cijfers zoals een 9 voor het halsstrekken! Ik ben trots op 'm <3 hij had nog 181 punten. Trots op allebei de pony's!

Afbeelding
Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:34

Veel tevreden blije ruiters hier!!

Punz super! leuk en voor EK natuurlijk ook.

Change gefeliciteerd met de wp's en prijs!

Hier ook een hele blije en tevreden amazone. Vandaag hadden Jaimy en ik ons debuut in de B, en taddaaa in de 1ste proef 196 en een 1ste prijs *\o/* . Tweede proef ging net even minder maar toch nog een wp met 181 punten. Wat ben ik toch blij met Jaimy die het, ondanks haar coole karakter, toch ook best spannend vond...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:41

Hellow ben ik ook weer eens! Ik merk dat ik met moeite 1 HK topic kan bijlezen.....pffff hahaha. Niet uit desinteresse, ik lees wel mee maar kan niet alles koppelen en linken steeds. :+ en typen op mijn iphone is niet zo handig....

Nieuws hier:
- Storm (veulen) is gisteren vertrokken en verkocht.
- Ik heb maandag een pony erbij gekocht een New Forest pony....nu ben ik een overloper :') :') :')
- Donderdag foto's gemaakt van de nieuwe pony!
- De merrie ga ik nu oppakken en verkopen, ik kan geen 3 pony's aan huis stallen, wel weiden haha.
- Vandaag een splinternieuw zadel gekocht omdat mijn andere zadel te breed is. Heb nu 2 dezelfde zadels in verschillende boommaten. Dealtje van meer dan 600 euro korting en gratis passervice, gratis opvullen, gratis beugels en riemen en SNELLE service :D
- In Januari ga ik waarschijnlijk een startkaart aanvragen om Mellow geklasseerd te krijgen en eventueel de new forest als hij fijn aan het lopen is! :D :+
- Afvallen gaat hier goed, zit al op -14 kg *\o/* *\o/* *\o/*

Nu ben ik erg druk met thuis de pony's doen en 40 km verderop de andere pony doen..... {:}

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:44

Punz wat een gaaf nieuws!!!! :D :D :D :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:17

Pizza: GEFELICITEERD !! Wat een super debuut!
Change: Jij ook gefeliciteerd met je plek en je punten.

Zonnetje: Dat is snel gegaan met Storm, of niet? En lees ik nu goed dat je je Connemaramerrie gaat verkopen? En super zeg, dat je zo veel bent afgevallen, daar kan ik een voorbeeld aan nemen!

Heb net even contact gehad met EK, en deze foto mag ik alvast plaatsen:
Afbeelding

Ik weet niet hoe ze het doet... Maar joh... Jou was aan het sjóuwen en zo van de grond af aan het draven, met echt giga veel beweging... Mán... *zakt weg in gezwijmel*

Edit: Marit: van harte welkom hoor!
En Kitobeer: gelukkig woont EK redelijk bij ons in de buurt!
Laatst bijgewerkt door Punz op 25-10-15 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:20

Heel tof Punz dat iets zo positief uitpakt. Eline fax eens wat foto's door van het kersverse koppel. ~~}>
En uiteraard gaan we de vorderingen op de voet volgen. +:)+

Mooie score Elysa. Voor een niet dressuurpony is een 9 op het halsstrekken toch wel een teken van een verborgen talentje. +:)+

Heerlijk Marrit dat Lloyd zo gaandeweg de ontspanning in zijn lijf weet te vinden. Merk je veel verschil na de behandeling van de osteo? :)

Wauw Pizza. Ook al zo'n mooi debuut. Hele nette punten hoor. Kan ook niet anders met zo'n fijne pony met echt een extra plusje op de gangen. :7

Crisis zonnetje het is net schaken zo met de wisseling van het paardenspul. :))

Heksje vond het springen prima. De eerste keer over het kruisje stopte ze, maar ik gok zomaar dat het kwam door mijn eigen twijfel. Even een tussenstapje gemaakt en daarna heeft ze alles braaf gesprongen. Uiteraard echt bangepoeperd sprongetjes, maar hé het gaat om het idee. De hoop is er om het wekelijks een plek te geven. Realistisch gezien zal het misschien eerder op eens in de 3-4 wk zijn. We gaan het meemaken. :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:25

Hahaha ja bij mij geen crisis! Maar ik denk dat ik aan de NF pony meer heb, die is verder in de africhting en ECHT BOMPROOF!! Ik hoop dat als de merrie het goed doet daar nog wat op te verdienen.

JouJou is echt zoooo mooi he!!! :D :D :D :D :D :D

Nou met Storm vond ik het wel mee vallen qua snelheid. Ik heb hem nu naar een handelaar gedaan. Zat er toch een beetje mee omhoog. Zakelijk geschakeld.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:43

even een middagje in de sauna en ik heb weer wat om terug te lezen!

Marrit; treinreis was gisteren 1uur en een kwartier. Dus valt mee en heb een rechtstreekse verbinding uitgekozen :+

Vanmorgen alweer vroeg op! Jullie hebben de clifhanger allemaal al gelezen! :D :D
Het was zo ongelooflijk gaaf!! Ik heb er met zn bigsmile opgezeten niet normaal! En zulke gave stukken zaten er tussen. Ben echt heel blij dat ik dit samen mag gaan doen met Ria. En ja foto's... ze zijn eigenlijk allemaal heel gaaf! De filmpjes ook en dan hebben we niet eens de geweldige stukken gefilmd!! hihihi :#

Waa super gaaf hoor Kito!!
En ja hoe ik dit allemaal doe, ik heb werkelijk geen idee haha. Heb nu eigenlijk allemaal geweldige knollen onder mijn kont, waardoor de piloot automatisch doorgaat en alleen maar plezier heeft! Stiekem wil ik er ook wel in der verder maar hoe, dat zou ik nog even moeten uitdokteren!

Super gaaf een nieuwe pony! Ben erg benieuwd fotooooos!
Top gedaan Pizza en Elysa!! Super :D

Marrit; kleine stapjes, zijn ook stapjes!! Je hebt alle tijd:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:02

Ok ( omdat ik zo enthousiast ben... en misschien dat EK straks ook nog wel wat laat zien, hier toch nóg een foto. Zo helemaal weg van zijn beweging hier!):

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:05

:)) wilde net zeggen....waar blijven die plaatjes. :7

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:08

Mijn mam had het er net nog over Punz, hoe lekker Jou kan bewegen en wat voor een losse pony het is! Echt boven gemiddeld goed. :j (en zoiets zal mijn mam niet snel zeggen dus dat bewijst wel weer wat voor een goede pony je hebt!)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:10

Afbeelding
Afbeelding
<3

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:15

Hij mag wel wat draf aan Bos geven. <3

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:15

Leuk leuk leuk :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:17

:) Die draf houden we lekker zelf ( als het aan mij ligt teminste.. )

En dan hebben we de mooiste stukken nog niet eens weten te "vangen" ; tegen de zon in filmen, fotograferen werkt niet :( En natuurlijk dán de mooiste momenten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:19

Hoe oud is Jou?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:22

Maar dat zonnetje was wel superlekker vandaag. Liep gewoon te zweten in mijn thermoshirt. :))

Hele toffe plaatjes. Snap dat jullie blij zijn. :D
Komt er ook nog bewegend materiaal? O:)