Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tribunals

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:47

Wat bijzonder Saaams, kun je daar wat meer over vertellen?

Mooie deken hoor!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:53

gaaf die deken!!

saams het grappige is dat ik dit eens heb gedaan met onze vorige pony, bij mijn nicht want die doet dit met mensen, nou voor de grap dacht ik joh kijk eens even naar onze pony en dat wilde ze wel doen en ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet in geloofde. mijn nicht heeft totaal niks met paarden, weet er niets van af en heeft er ook totaal niks mee. zij de foto "lezen" die ik via mail gestuurd had, jeetje nou mijn mond viel echt wel even open hoor toen ik haar verhaal las, echt zo onze pony omschreven, dus tja er is meer dan we zo kunnen zien en kunnen bevatten, heel bijzonder. maar ja was bij hem vooral karakter dus daar doe je dan weer niets aan ...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:53

curly2day schreef:
Bijzonder Saams, wat voor informatie heeft diegene vooraf nodig?

Eline en Punz gefeliciteerd!

Brigit, zou iets van magnesium wellicht wat helpen voor rocks ?

Vragen die je wil stellen en fotos waarop het hoofd en ogen goed te zien zijn.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:19

Die bucas deken is echt perfect! Geloof me daar ga je veel aan hebben! Beaut is echt veranderd.

Tineke, ik geloof het eerst ook niet. Tot stalgenoot het ook had gedaan. Haar paard is ziek geweest, 2 koliek operaties ect. Toen dat paard op de kliniek stond is haar hele stal leeg gehaald en vonden ze een muizennest. In het verslag stond dat ze zich ziek voelde door het eten van de muizenkeuteltjes. Ze heeft nooit kunnen weten dat het paard ziek is geworden, dat gebeurde allemaal in de tussentijd. (5 weken is de wachtlijst ongeveer voor de reading) dus ook nooit kunnen weten dat er muizen in die stal zaten...

Ik heb vragen gesteld over hoe Beaut het nu heeft op deze stal. Of ze iets wil vertellen over haar verleden en of ze tevreden is met de disciplines die we beoefenen.
Ze geeft voornamelijk aan dat Beaut al vanaf begin af aan hard heeft moeten werken en dat protesteren toen al niet hielp. Ze kent de basis goed, dus ze word alleen maar beter van rust, want ze verlangt naar soms even vrij. Maar ze kan niet rusten als ik me druk maak. Maar ze geeft ook aan dat soms ziek worden even erbij hoor. Ze is gevallen en heeft daar een blessure of lichamelijk ongemak opgelopen en toen bleek ze toch niet zo goed als verwacht en moest ze plaats maken voor een nieuwe. (Ze is verkocht op 5 jarige leeftijd na een hunting)
Ik kan je het verslag sturen als je even je email pb’t.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:21

Bijzonder Saams,wel fijn dat je deze info nu hebt, daar kun je dan mooi op verder borduren.

Birgit, ik geef het Karel ook, gewoon standaard. Bestel het bij pharmahorse.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:29

Heerlijk op het strand, dat zou ik graag nog eens doen. Wel balen dat steigeren, hier ook een jonkie met losse voorbenen bij stress of opwinding. Die is in training en veel doen een stuk beter geworden naarmate alles 'gewoon' voor haar is geworden. Maar daar hebben we ook met rijden de longeerzweep achter gehad om haar op zulke momenten voorwaarts te houden.

Wauw wat gaaf Punz, super dat ze het zo goed doen tussen het grote dressuur geweld! Mag je zeker trots op zijn!

Wat bijzonder dat het zo lijkt te kloppen Saams, ik ben zelf altijd wat nuchter in dat soort dingen maar het is zeker het proberen waard zo te lezen. Beth is juist door minder rijden en meer rust stukken vooruit gegaan, en staat nu een jaartje op de Vitalbiks. Die had vergelijkbare 'klachten' en staakt eigenlijk nooit meer.

Ik hoor veel goede dingen over de bucas recuptex, voor Beth heb ik een rambo ionic liner waar ik ook wel positief over ben.

Beth verhaard ook alweer als een malle, heb alleen haar borst nog een keer geschoren, vaak gaan ze hier in maart alweer de uiterwaarden in dus dan wil ik haar niet meer kaal hebben.
Ze moest ook weer naar de tandarts, gebit gelukkig weer stabiel alleen nog twee kiezen die even een half jaartje rust krijgen. Ze heeft 2 jaar terug een trap tegen haar kaak gehad en daardoor was het gebit wat gaan rommelen helaas.
Afbeelding
Met een typische hanglip als ze ontspannen is.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:10

Dat koppie! Pandora vindt het ook altijd lekker als je haar hoofd ondersteunt, zie haar daar zomaar gebruik van maken!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:13

En mijn dochter vindt dat steigeren niet zo erg ( moeders wel), scheelt ook wel dat hij maar 1.45 is. Op een paard van 1.70 zal het wel anders voelen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:25

Ook al vind je dochter het steigeren niet zo erg, zou ik het wel proberen eruit te krijgen. Niet echt wenselijk gedrag lijkt me :o

Inga: hoe lang heb jij de ionic op en heb je ook op moeten bouwen?

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:35

Nee, zeker niet! Gewoon in de les doet hij het ook niet hoor! Eerst vooral als hij andere paarden tegenkwam, maar dat gaat nu al goed. Maar strand was nu de eerste keer, dus dat triggert het weer! Maar zou ‘m ook echt niet doorverkopen, zie de advertentie al voor me; bokt, steigert, maakt sprongen over denkbeeldige hindernissen! Maar ook; heel graag voor je werken , springt altijd en een superlekker galopje! En echt mijn dochter haar lieveling, terwijl Pandora veel braver is!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:03

Ik heb nog heel levendig voor me hoe Isabel Rocks vast had, terwijl de merrie voorgebracht werd op de keuring :D :D :D :D :D
Vrees dat het kunstje er al heel vroeg, heel goed in zat. Dus tuurlijk doe je je best om het er uit te krijgen, maar ik vrees net als Birgit dat het er nooit 100% uitgaat bij deze pony. Bij stress zal dit toch snel weer gebeuren ( wil je niet ontmoedigen Birgit.....Maar vertrouwen krijgen, stress management zal inderdaad het toverwoord zijn!!)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:45

Saaams schreef:
Die bucas deken is echt perfect! Geloof me daar ga je veel aan hebben! Beaut is echt veranderd.

Tineke, ik geloof het eerst ook niet. Tot stalgenoot het ook had gedaan. Haar paard is ziek geweest, 2 koliek operaties ect. Toen dat paard op de kliniek stond is haar hele stal leeg gehaald en vonden ze een muizennest. In het verslag stond dat ze zich ziek voelde door het eten van de muizenkeuteltjes. Ze heeft nooit kunnen weten dat het paard ziek is geworden, dat gebeurde allemaal in de tussentijd. (5 weken is de wachtlijst ongeveer voor de reading) dus ook nooit kunnen weten dat er muizen in die stal zaten...

Ik heb vragen gesteld over hoe Beaut het nu heeft op deze stal. Of ze iets wil vertellen over haar verleden en of ze tevreden is met de disciplines die we beoefenen.
Ze geeft voornamelijk aan dat Beaut al vanaf begin af aan hard heeft moeten werken en dat protesteren toen al niet hielp. Ze kent de basis goed, dus ze word alleen maar beter van rust, want ze verlangt naar soms even vrij. Maar ze kan niet rusten als ik me druk maak. Maar ze geeft ook aan dat soms ziek worden even erbij hoor. Ze is gevallen en heeft daar een blessure of lichamelijk ongemak opgelopen en toen bleek ze toch niet zo goed als verwacht en moest ze plaats maken voor een nieuwe. (Ze is verkocht op 5 jarige leeftijd na een hunting)
Ik kan je het verslag sturen als je even je email pb’t.

Jeetje ik sta versteld van t verhaal. Ik ben soms ook best benieuwd naar Flynn verhaal. Het is mij soms een raadsel waar als zijn angsten vandaan komen..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:49

Nog een klein leuk nieuwtje.
Eline is hier net geweest voor Beaut. Rijden en stukje les. Wat heb ik genoten! Op mijn eigen pony nageeflijk galopperen. Kleine stukjes maar nouen. Ben zooooo blij.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:55

Ik kom zomaar even binnen vallen omdat ik op zoek ben naar wat info :)

Een paar weken geleden is mijn oude pony overleden en ben wat rond aan het kijken naar een nieuwe.
Tijdens mijn zoektocht ben ik nogal gevallen voor het Connemara ras en heb dan ook een voorkeur om er op termijn (voor de zomer) één te kopen.

Ik woon in het noorden van het land en ben op zoek naar adressen waar ik in de buurt terecht kan voor een Connemara pony. Hebben je/jullie tips voor me? En natuurlijk is alle andere info ook welkom :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:58

Saams wat gaaf!!!! Ik zie een roze wolk

Jemawi welkom, je kunt eens bij stal tieks informeren die zit in Gasselternijveenschmond ofzo, hij heeft nu niets op de site staan maar even bellen kan altijd. Onze pony komt daar vandaan en meerdere hier hebben hun pony daar weg, succes

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:01

koeke schreef:
Marrit13 schreef:
Ik vind een molen voor jonkies juist helemaal niet fijn, zo op de volte met die jonge benen.. :o Liefste gewoon lekker naar buiten op land of paddock met vriendjes!
Ja natuurlijk dat ook! Hier min. 12 uur/dag, maar de beweging die ze dan nemen valt hier best tegen.

Precies. Staat elke dag buiten maar ik vind de extra beweging juist fijn.
Maar ik heb het geluk bij iemand op stal te staan die dit ook heel erg belangrijk vind en daarom voor een stapmolen XXL ging. zodat de belasting niet schadelijk is.
En ik kan het mooi zien aan zijn hoeven die echt mooi gelijkmatig afslijten. Ook is de snelheid laag .

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:52

Jemawi welkom, hier ook een importmerrie (klasse 1, 155 cm) bij Stal Tieks vandaan, alles prima. Alleen was hij in die tijd wat moeilijk telefonisch bereikbaar, appen ging prima.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:09

Punz schreef:
Ik heb nog heel levendig voor me hoe Isabel Rocks vast had, terwijl de merrie voorgebracht werd op de keuring :D :D :D :D :D
Vrees dat het kunstje er al heel vroeg, heel goed in zat. Dus tuurlijk doe je je best om het er uit te krijgen, maar ik vrees net als Birgit dat het er nooit 100% uitgaat bij deze pony. Bij stress zal dit toch snel weer gebeuren ( wil je niet ontmoedigen Birgit.....Maar vertrouwen krijgen, stress management zal inderdaad het toverwoord zijn!!)

Ah, een "aangeboren steigeraar" :')

Lastig dan inderdaad,vooral veel dingen laten zien, vertrouwen winnen en zelf stressbestendig zijn dus :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:12

Gave strandfoto's! Ziet er tof uit zeg, al is het iets wat ik nooit ga durven denk ik. Zou toch een boompje missen voor het afremmen :') Lastig van het steigeren.. Opgekropte stress moet er ergens uit, Lloyd uit het in een klein bokje (een heel lief beschaafd "ik wil je er niet afgooien" bokje met een piepje erbij :D ) en Rocks.. Die gaat omhoog :D Ik denk dat wanneer hij ouder wordt het wel minder zal worden, hier al een jaar bokloos door het bos in ieder geval.

Ja tof Saams! Heb al eea meegekregen, en wat fijn he? Dat er iemand op zit die weet wat ze doet (en hoe frustrerend ook he? _O- ) Bijzonder van de reading! Aan de ene kant ben ik er heel nuchter in, maar het lijkt me ook wel heel sterk dat er niets meer tussen hemel en aarde is eigenlijk. Heb tijdje terug een fysio gehad bij Lloyd die ook paarden kan lezen, wat hij bij mij en Lloyd vertelde was wel redelijk algemeen, maar hij keek naar ons buurpaard en toen zei hij wel wat dingen die hij niet kon weten. Dus tsja.. Lastig :+

Jemawi, hier ook een pony bij Tieks vandaan. Ik ben er tevreden over, gewoon kritisch blijven en met gzb kom je een heel eind. Op de stamboekpagina staan ook nog wat pony's o.a. van een Nederlandse fokker die altijd leuke pony's heeft.

Haha, die foto van Beth! Dat lipje <3 Hier ook net de tandarts gehad, ook weer groen licht!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:14

Bedankt! Stal Tieks staat op mijn lijstje.

Mooie stokmaat, 155. Ik zoek ook zoiets, misschien iets kleiner.

Hebben ze alleen import?

@Marrit, wat is gzb?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:14

Gezondboerenverstand :+

Tieks heeft alleen import!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:35

Saams: Wat fijn dat het zo fijn ging!!!! Gááf he.. .EK op je pony! Blijkt er ineens heel veel meer mogelijk dan je zelf gedacht had... :oo (toch?)

En zo fijn dat Beaut vervolgens zo fijn na te rijden was. Dat is je ook zó gegund. Het is aan alles zo duidelijk hoeveel je investeert en wil investeren in deze pony, vind het dus zo zo zo fijn dat het zo zo zo fijn ging!!!

Edit:
Tribunals
EK is op de hengstenkeuring natuurlijk IRL te bekijken met Jou, en anders op het ONCK weer.

Of gewoon d'r insta volgen.. .daar staat ook wel het eea

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:21

Het was leuk bedoeld, hoor.. :o
Laatst bijgewerkt door Tribunals op 12-02-18 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:21

Wat een lief compliment Ria! Ga er bijna van blozen :+
Ik ben ook enorm blij dat Eline deze kant op wilde komen. Binnen kort termijn ga ik ook zeker nog haar kant op met Beaut.
Ook echt de complimenten voor Eline, er zijn er maar weinig die echt op Beaut weg kunnen rijden en B wilde graag met haar werken. Ze was echt enorm los en ruim in het lijf. Dat was wel te zien hoor, maar nog vreemder om te voelen. Normaal bouw je namelijk zelf iets op tijdens de training. Ni stapte ik op een bijna voorgeprogrammeerde pony.

Afbeelding <3
(Foto vertekend iets plofjas aan met capuchon)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:52

Connemara spam! Het was heerlijk weer hier! Afbeelding