Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:45

Saaams schreef:
Ik heb een bucas recuptex (weerkaatst warmte) en 100 gram eroverheen.

Ja ik twijfel een beetje. Ik heb nu een busas Smartex Rain, telt als 100 gram erop liggen, maar vraag me af of dit genoeg is.. Met de vorst heb ik 300 grams opliggen (dus onderdeken 200 en dan nog die busas eroverheen).

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:48

Jack is geschoren maar heeft inmiddels alweer aardig wat haar, dus 200 gram. Als hij binnenkort weer wordt geschoren 400 - 600 gram.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:52

Verhaart Jack ook alweer?? Hier vliegen de haren ook in het rond :+

Tribunals

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:18

Nee dat nog helemaal niet >;)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:26

Hier ook druk aan t verharen denk dat ik binnenkort t scheerapparaat er toch weer overheen haal, hij heeft nu van die lange haren overal uitsteken, net of een derde deel harder groeit dan de rest, ziet er niet uit en hij krijgt ook alweer een beste baard.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:37

Hier hebben ze lekkere blote kontjes en heel veel vacht maar ze zijn nog niet aan het verharen.
Ze zijn blij dat het eindelijk wat kouder is. Vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt, wat me opvalt is dat ze in het bos alle omgevallen bomen zomaar laten liggen, wel lastig rijden.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:54

Afbeelding
Lekker naar het strand geweest vanmiddag!
Pandora verhaart ook al, Rocks niet, maar die is altijd laat!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:58

Welk strand ben je geweest? Heerlijk!
Pony hier verhaard enorm. Soms mag ze even zonder deken en kriebelt ze zich een ongeluk. Scheren begin ik dit jaar niet meer aan, ze heeft nu geen last meer van haar vacht tijdens de training.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:08

Pas gisteren een nieuwe deken gekocht. Deze keer gekozen voor een 200 gr. Pony verhaard ook heel erg.
Oja en ik heb inmiddels een connemara paard. Meneer heeft inmiddels maat 190 en in beenbeschermers ook maat full
Kleine veulens worden groot.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:09

Afbeelding
Bij Groede ( Zeeuws-Vlaanderen)
Op de achtergrond zie je Vlissingen

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:19

Heeft Jack ook kito, lekker makkelijk :D geen tussenmaatjes nodig. Hoe ziet hij er inmiddels uit?

Heerlijk op het strand Birgit! Dat wil ik ooit ook nog eens doen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:14

TinekeVD schreef:
Ja komt aardig in de buurt Marrit :j ik ga heel heel gaaf een les rijden bij Rien van der schaft :D en hij zit vlakbij Apeldoorn, dus vandaar. Ben heel benieuwd, ben afgelopen tijd een paar x bij lessen van hem wezen kijken en lijkt me geweldig , past bij wat en hoe ik wil rijden dus.... pfff nu al zenuwachtig en heel benieuwd. Pony wordt stiekem steeds een beetje meer dressuur pony :=
Wat gaaf Tineke, ga je op de thuisbasis in WW rijden? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heel benieuwd hoe het je vergaat, zo leerzaam bij Rien!

Kwijl, die strandfoto's Birgit!

Kitobeer wat ben je mooi doordacht bezig met Sky. Hoe groot is ie inmiddels? Molen is fijn voor jonkies hè.

Esje: top eerste appuyement! En helemaal zelf geknutseld :D

Beesten hier zijn dekenloos, dus geen idee van die grammen. Haren vliegen er al lekker af!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:54

Ik vind een molen voor jonkies juist helemaal niet fijn, zo op de volte met die jonge benen.. :o Liefste gewoon lekker naar buiten op land of paddock met vriendjes! Wel een beer Kito, die Sky! Zo groot al :))

Supergaaf Tineke!! Ga je vast veel van leren en volgens mij hoef je bij hem juist helemaal geen last van plankenkoortst te hebben hoor :+

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:26

Marrit13 schreef:
Ik vind een molen voor jonkies juist helemaal niet fijn, zo op de volte met die jonge benen.. :o Liefste gewoon lekker naar buiten op land of paddock met vriendjes!
Ja natuurlijk dat ook! Hier min. 12 uur/dag, maar de beweging die ze dan nemen valt hier best tegen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:51

Oh heerlijk het strand ..... wij namen de pony's eerder nog wel eens mee naar Texel, genieten was dat!

Voor de Apeldoorngangers,veel plezier en zwaai even :-) of kom gezellig een bakkie doen en connie's knuffelen ;-)

Hier nu van de week met de kou 500 gram op gehad. Nu weer 350, wel geschoren en 24/7 buiten. De inloopstal is ingepikt door het paard met de blessure, dus hebben ze even pech.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:50

Afbeelding

Afbeelding
Nog 2 foto’s met mezelf erop! Ik had niet echt rijkleren aan, maar kon het natuurlijk niet laten om er zelf ook even op te kruipen! Ik had mijn laarzen aan om te helpen Rocks in het water te krijgen. Daar houdt hij nl helemaal niet van. Hij deed het wel, omdat hij achter Pandora aan wilde, maar echt leuk vond hij het toch niet. Het was Rocks eerste keer op het strand en het viel redelijk mee. Wel veel gesteigerd, zou hij toch eens moeten afleren, maar dat is niet zo makkelijk.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:20

Wat een super strand foto's Birgit!! Heerlijk!
Maar oeh.. steigeren... niet echt leuk??

En ok.....het is misschien een ego post..
Maar joh.. Ik ben zo verschrikkelijk trots! EK heeft vandaag met Jou-Jou winstpunt 7 en 8 binnengehaald in het Z2. Ze startten bij Dressuurstal Seren in een gecombineerde Z2/ZZLicht rubriek, en in een sterk deelnemersveld van 12 combinaties rijden ze "gewoon" naar een 2de plek!

Vind het zo ongelofelijk.. .ik laat me keer op keer weer imponeren door een accomodatie, de mede losrijdende dressuur kastelen, de immens grote 20 x 60 baan... Maar EK en JJ strekken zich nergens wat van aan... die doen "gewoon" hun ding... en gaan er met de tweede prijs vandoor. Mán.. wat vínd ik dat bijzonder.. ( en wat heb ik veel aan EK te danken!!):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 01:19

Maak de volgende keer eens een filmpje Ria! Lijkt me leuk om te zien :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 07:58

Ik had Eline al gesproken. Maar het blijft keer op keer echt een super prestatie! Geweldig! Wat een kanjer is JJ!

Ik heb een reading laten doen via internet. Stalgenoten (2) hadden dit ook gedaan. Incl bizarre resultaten die niemand had kunnen weten. 5 weken geduld en nu Beaut haar verslag. Ik ben er echt van geschrokken. Het gaat met name over het werken wat Beaut vanuit vroeger al heeft moeten doen, haar lichaam (verklaard waarom het zo strak is..) en dat ze echt veel moe is en van rust echt wel beter word. Echt een verhaal van 5 bladzijdes maar als je het leest. Weet je gewoon dat het Beaut is.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:20

Birgit wat heerlijk naar t strand zeg!!!

Kito kleintjes worden groot, Melody heeft trouwens ook 195 en alles full

Koeke idd op de thuisbasis, tja gewoon gebeld en gevraagd :)

Marrit dat zal idd en dat zeg ik ook tegen mezelf maar op een of andere manier denkt mijn hoofd er anders over _O-
Curly bedankt

Saams wat bijzonder, wat ga je er nu mee doen?

Punz ik las het al, wat geweldig weer. Oh ik wil t toch echt graag eens in t eggie zien. Wie weet 11 maart of onck?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:28

Er staan oa dingen in over dat ze continue herhaalt dat ze moe is. Zelfs voor het werken is ze al moe. Dus ik wil een bloedonderzoek voor bloedarmoede, lyme (we staan in het bos) , parasieten.
Meer rust tussendoor voor haar.
Ze gaf aan over vitaminen en mineralen. Dat het lijkt alsof ze dat te kort komt. (Krijgt nu enkel muesli en hooi/kuil en handje sportbrok van stal) dus dat ga ik gewoon proberen. De vitalbix. Dat komt het beste uit de bus :D

Ze geeft ook aan dat Beaut vroeger al hard heeft moeten trainen. Toen eens gevallen is en uiteindelijk toch niet goed genoeg bleek en plaats moest maken voor een ander. Dat ze altijd compenseert in haar lijf door de achterhand iets weg te zetten. Dit doet ze ohz inderdaad op de rechterhand. Dus dat gaan we even in de gaten houden. Ze geeft ook aan dat Beaut in haar lichaam ouder voelt dan ze is qua spieren. Er veel vezels beschadigd zijn en er zelfs iets van spierbevangenheid geweest kan zijn in haar verleden. Daar heb ik toen natuurlijk al eens op getest ivm de kreupelheid elke 3 maanden..

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:21

Super Ria en EK, dat je gewoon met Jou mee doet voor de prijzen in zo’n hoge klasse. Echt knap! En fijn ook om te weten dat de juryleden je gewoon beoordelen op een blijkbaar foutloze proef en zich niet door die dressuurpaarden laten imponeren.

Wat grappig Saaams, zou er zelf ook niet direct in geloven, maar als het dan zo helemaal klopt met je gevoel, wordt het wel anders.

En Rocks zijn natuurlijke reactie op stress is nu eenmaal omhoog! Ik heb het hele internet en bokt al afgespeurd naar tips, maar is toch moeilijk af te leren. Zo zijn er goede ervaringen om een ei op hun hoofd kapot te slaan als ze steigeren. Maar hoe je dat in de praktijk doet? Altijd met een rauw ei in je zak rijden _/-\o_ . Ik denk dat we maar gewoon moeten proberen om zoveel mogelijk met hem te doen, dat de dingen steeds gewoner voor hem
worden en geen stress opleveren. Hij heeft al heel veel bijgeleerd en is verder ook superlief. Gisteren had ze ook weer springles met hem. We dachten dat hij mss wel stijf zou zijn na het strand, maar hij was fanatieker dan ooit. We zeiden al ‘ hij is blij dat hij weer aan het werk mag ipv naar die grote vlakte met enorm veel water!’

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:40

Bijzonder Saams, wat voor informatie heeft diegene vooraf nodig?

Eline en Punz gefeliciteerd!

Brigit, zou iets van magnesium wellicht wat helpen voor rocks ?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:42

Afbeelding

Ik heb Karel trouwens verwend (zeer vervroegd verjaardagscadeau) met een bucas recuptex, ben heel benieuwd of het wat gaat doen, ze is nl snel wat strak in de rug.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:46

Nog niet aan gedacht Curly. Dat geef je dan dagelijks geloof ik hè! Of kan het ook alleen als je denkt dat het nodig gaat zijn. ( ik denk aan zijn eerste wedstrijd binnenkort)